eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ToruńDostawa torebek i rękawów foliowo-papierowych do sterylizacji i papieru krepowego do sterylizacji.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-07-29

Toruń: Dostawa torebek i rękawów foliowo-papierowych do sterylizacji i papieru krepowego do sterylizacji.
Numer ogłoszenia: 230034 - 2010; data zamieszczenia: 29.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera , ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6101510, faks 056 6596128.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-bielany.torun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa torebek i rękawów foliowo-papierowych do sterylizacji i papieru krepowego do sterylizacji..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa:
* torebek i rękawów foliowo-papierowych do sterylizacji - Zadanie Nr 1
- muszą spełniać wymagania norm PN EN 868;
- papier o gramaturze 60g/m2 ? 5%, folia wielowarstwowa;
- wskaźniki sterylizacji S/EO;
- oznaczony kierunek otwierania, nr LOT, rozmiar, nazwa producenta, napisy w języku polskim;
- wskaźniki i napisy umieszczone na papierze poza obszarem wypełnienia w linii zgrzewu fabrycznego;
* papieru krepowego do sterylizacji - Zadanie Nr 2
- papier musi spełniać wymagania normy PN EN 868,
- papier musi być przeznaczony do sterylizacji parowej,
- papier o gramaturze min. 60 g/m2 ? 5%
- zawartość chlorków zgodnie z normą ISO 9197 i siarczanów zgodnie z normą ISO 9198.
Zadanie Nr 1:
Rękawy foliowo- papierowe płaskie (rolki o długości 200 m):
1. Szerokość 50 mm - 50 rolek;
2. Szerokość 75 mm - 50 rolek;
3. Szerokość 100 mm - 100 rolek;
4. Szerokość 120 mm - 150 rolek;
5. Szerokość 150 mm - 150 rolek;
6. Szerokość 200 mm - 50 rolek;
7. Szerokość 250 mm - 50 rolek;
8. Szerokość 300 mm - 20 rolek;
9. Szerokość 320 mm - 20 rolek;
10. Szerokość 380 mm - 20 rolek;
Rękawy foliowo- papierowe z fałdą (rolki o długości 100 m):
11. Szerokość 75 x 25 mm - 10 rolek;
12. Szerokość 100 x 40 mm - 50 rolek;
13. Szerokość 160 x 50 mm - 10 rolek;
14. Szerokość 270 x 60 mm - 50 rolek;
15. Szerokość 320 x 60 mm - 10 rolek;
16. Szerokość 420 x 90 mm - 10 rolek;
Torebki foliowo- papierowe płaskie:
17. Szerokość 120 x 200 mm - 25.000 szt.;
18. Szerokość 120 x 250mm - 25.000 szt.;
19. Szerokość 120 x 400mm - 40.000 szt.;
20. Szerokość 150 x 200 mm - 50.000 szt.;
21. Szerokość 150 x 380 mm - 40.000 szt.;
22. Szerokość 250 x 380 mm - 10.000 szt.
Zamawiający dopuszcza rękawy o innej długości z przeliczeniem i zachowaniem zamawianych ilości.
Zadanie Nr 2:
Papier krepowy do sterylizacji / para wodna/ o rozmiarach w mm:
1. 1200 x 1200 kolor biały - 15.000 arkuszy;
2. 1200 x 1200 kolor zielony - 15.000 arkuszy;
3. 900 x 900 kolor biały - 10.000 arkuszy;
4. 900 x 900 kolor zielony - 10.000 arkuszy;
5. 1000 x 1400 kolor biały - 2.000 arkuszy;
6. 1000 x 1400 kolor zielony - 2.000 arkuszy;
7. 600 x 600 kolor biały - 10.000 arkuszy;
8. 600 x 600 kolor zielony - 10.000 arkuszy;
9. 500 x 500 kolor biały - 5.000 arkuszy;
10. 500 x 500 kolor zielony - 5.000 arkuszy;
11. 400 x 400 kolor biały - 5.000 arkuszy;
12. 400 x 400 kolor zielony - 5.000 arkuszy;
13. Włóknina 1000 x 1400 kolor niebieski - 10.000 arkuszy;
14. Taśma samoprzylepna /50 m/ do zaklejania pakietów bez identyfikatora parowego o szerokości 25 mm - 100 szt.;
15. Taśma samoprzylepna /50 m/ do zaklejania pakietów z identyfikatorem parowym o szerokości 25 mm - 500 szt..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.80.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz wykonanych min. 2 dostaw materiałów medycznych o wartości min. dla poszczególnych zadań:
      - Zadanie Nr 1 - 22.800,00 zł,
      - Zadanie Nr 2 - 22.200,00 zł brutto każda dostawa w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia min. 2 dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie;
      Wykonawca składający ofertę na obydwa zadania musi wykazać się zrealizowanymi 2 dostawami o wymaganej wartości łącznej równej sumie poszczególnych zadań, których dotyczy oferta.
      Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie tego warunku polegać będzie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów stwierdzających, że do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Pzp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy do min. kwoty dla poszczególnych zadań:
      - Zadanie Nr 1 - 19.000,00 zł,
      - Zadanie Nr 2 - 18.500,00 zł,
      wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
      /Informacja banku mówiąca tylko o obrotach na rachunku Wykonawcy nie spełni warunku udziału/.
      Wykonawca składający ofertę na obydwa zadania musi załączyć do oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej o wymaganej wartości łącznej równej sumie 37.500,00 zł.
      Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2 b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
      Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawca winien dostarczyć:
    a/ wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych lub deklarację zgodności CE potwierdzającą, że oferowany wyrób medyczny spełnia wymagania określone w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 93, poz. 896 z późn. zm.);
    b/ oświadczenie, że oferowane wyroby są zgodne z normą PN EN 868;
    c/ materiały informacyjne o oferowanym przedmiocie zamówienia potwierdzające spełnianie parametrów wymaganych przez Zamawiającego.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału zgodnie z załącznikiem Nr 6 do SIWZ.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie i według formuły: spełnia/nie spełnia. Zamawiający na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów będzie badał czy dokumenty te potwierdzają wymóg spełnienia określonych przez Zamawiającego warunków udziału.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość aneksowania terminu obowiązywania umowy w przypadku niezrealizowania jej pod względem ilościowym w obowiązującym terminie umownym oraz aneksowania ceny brutto w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital-bielany.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.szpital-bielany.torun.pl lub Wojewódzki Szpital Zespolony im. Ludwika Rydygiera ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2010 godzina 09:30, miejsce: Kancelaria Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa torebek i rękawów foliowo-papierowych do sterylizacji - Zadanie Nr 1..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa:
    * torebek i rękawów foliowo-papierowych do sterylizacji - Zadanie Nr 1
    - muszą spełniać wymagania norm PN EN 868;
    - papier o gramaturze 60g/m2 ? 5%, folia wielowarstwowa;
    - wskaźniki sterylizacji S/EO;
    - oznaczony kierunek otwierania, nr LOT, rozmiar, nazwa producenta, napisy w języku polskim;
    - wskaźniki i napisy umieszczone na papierze poza obszarem wypełnienia w linii zgrzewu fabrycznego;
    Zadanie Nr 1:
    Rękawy foliowo- papierowe płaskie (rolki o długości 200 m):
    1. Szerokość 50 mm - 50 rolek;
    2. Szerokość 75 mm - 50 rolek;
    3. Szerokość 100 mm - 100 rolek;
    4. Szerokość 120 mm - 150 rolek;
    5. Szerokość 150 mm - 150 rolek;
    6. Szerokość 200 mm - 50 rolek;
    7. Szerokość 250 mm - 50 rolek;
    8. Szerokość 300 mm - 20 rolek;
    9. Szerokość 320 mm - 20 rolek;
    10. Szerokość 380 mm - 20 rolek;
    Rękawy foliowo- papierowe z fałdą (rolki o długości 100 m):
    11. Szerokość 75 x 25 mm - 10 rolek;
    12. Szerokość 100 x 40 mm - 50 rolek;
    13. Szerokość 160 x 50 mm - 10 rolek;
    14. Szerokość 270 x 60 mm - 50 rolek;
    15. Szerokość 320 x 60 mm - 10 rolek;
    16. Szerokość 420 x 90 mm - 10 rolek;
    Torebki foliowo- papierowe płaskie:
    17. Szerokość 120 x 200 mm - 25.000 szt.;
    18. Szerokość 120 x 250mm - 25.000 szt.;
    19. Szerokość 120 x 400mm - 40.000 szt.;
    20. Szerokość 150 x 200 mm - 50.000 szt.;
    21. Szerokość 150 x 380 mm - 40.000 szt.;
    22. Szerokość 250 x 380 mm - 10.000 szt.
    Zamawiający dopuszcza rękawy o innej długości z przeliczeniem i zachowaniem zamawianych ilości..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.80.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa papieru krepowego do sterylizacji - Zadanie Nr 2..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa:
    * papieru krepowego do sterylizacji - Zadanie Nr 2
    - papier musi spełniać wymagania normy PN EN 868,
    - papier musi być przeznaczony do sterylizacji parowej,
    - papier o gramaturze min. 60 g/m2 ? 5%
    - zawartość chlorków zgodnie z normą ISO 9197 i siarczanów zgodnie z normą ISO 9198.
    Zadanie Nr 2:
    Papier krepowy do sterylizacji / para wodna/ o rozmiarach w mm:
    1. 1200 x 1200 kolor biały - 15.000 arkuszy;
    2. 1200 x 1200 kolor zielony - 15.000 arkuszy;
    3. 900 x 900 kolor biały - 10.000 arkuszy;
    4. 900 x 900 kolor zielony - 10.000 arkuszy;
    5. 1000 x 1400 kolor biały - 2.000 arkuszy;
    6. 1000 x 1400 kolor zielony - 2.000 arkuszy;
    7. 600 x 600 kolor biały - 10.000 arkuszy;
    8. 600 x 600 kolor zielony - 10.000 arkuszy;
    9. 500 x 500 kolor biały - 5.000 arkuszy;
    10. 500 x 500 kolor zielony - 5.000 arkuszy;
    11. 400 x 400 kolor biały - 5.000 arkuszy;
    12. 400 x 400 kolor zielony - 5.000 arkuszy;
    13. Włóknina 1000 x 1400 kolor niebieski - 10.000 arkuszy;
    14. Taśma samoprzylepna /50 m/ do zaklejania pakietów bez identyfikatora parowego o szerokości 25 mm - 100 szt.;
    15. Taśma samoprzylepna /50 m/ do zaklejania pakietów z identyfikatorem parowym o szerokości 25 mm - 500 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.80.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.