Ogłoszenie z dnia 2010-08-25
Zakopane: ZP/341/92/10 roboty dodatkowe w ramach Góral Ski- Droga do Olczy, ul. Chałubińskiego, Zamoyskiego i Krupówki
Numer ogłoszenia: 230909 - 2010; data zamieszczenia: 25.08.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Zakopane, ul. T. Kościuszki 13, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 018 2020448, faks 018 2020448.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZP/341/92/10 roboty dodatkowe w ramach Góral Ski- Droga do Olczy, ul. Chałubińskiego, Zamoyskiego i Krupówki.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: roboty budowlano-drogowe w ramach projektu GÓRAL*SKI dla zadań inwestycyjnych: nr 08/52 Remont ul. Droga do Olczy, nr 08/78 Remont ul. Chałubińskiego i nr 08/79 Remont ul. Zamoyskiego i ul. Krupówki..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.20.00 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.23.33.30 - Fundamentowanie ulic 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.32.23 - Wymiana nawierzchni drogowej 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: WZMOCNIENIE TURYSTYCZNE PODHALA PRZEZ REMONT I MODERNIZACJĘ SPÓJNEJ SIECI DRÓG REGIONALNYCH POWIATU TATRZAŃSKIEGO POD WSPÓLNĄ NAZWĄ GÓRAL*SKI PROJEKT WSPÓŁFIANANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO MAŁOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY 2007-2013, 4.1. Rozwój infrastruktury drogowej, Schemat A: Drogi o znaczeniu regionalnym (MRPO.04.01.01-12-052/08).
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.08.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PODHALAŃSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO DROGOWO-MOSTOWE S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PODHALAŃSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO DROGOWO-MOSTOWE S.A.
- Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A., ul. Szaflarska 102, 34-400 Nowy Targ, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 454629,52 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 655146,03
Oferta z najniższą ceną: 655146,03 / Oferta z najwyższą ceną: 655146,03
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W trakcie prowadzonych robót rozbiórkowych stwierdzono wraz z inspektorami nadzoru inwestorskiego, że przyjęte przez projektanta niżej szczegółowo opisane rozwiązania projektowe nie są możliwe do zastosowania ze względu na rozbieżność między zastanym stanem faktycznym, a założeniami przyjętymi w projekcie wykonawczym. Projektant przed przystąpieniem do prac projektowych dokonał odpowiednich, możliwych w tym czasie badań i oględzin, i na ich podstawie nie był w stanie przewidzieć prawidłowych rozwiązań projektowych. Na tej podstawie stwierdzono: 1. dot. zadania nr 08/78 Remont ul. Chałubińskiego wykonywany w ramach projektuGóral*ski, Po sfrezowaniu nawierzchni na ul. Chałubińskiego stwierdzono, że istniejące kable teletechniczne i energetyczne posadowione są zbyt płytko, bezpośrednio w nawierzchni bitumicznej, niezgodnie z normami. Stwierdzono konieczność wykonania obniżenia i umieszczenia kabli w rurach osłonowych typu Arot. Z przyczyn gospodarczych i technicznych, jak również w związku z uniknięciem poniesienia niewspółmiernych, wysokich kosztów, wykonanie ich powinno być zlecone wykonawcy firmie PPDM, która jest wykonawcą podstawowych robót budowlanych. 2. dot. nr 08/79 Remont ul. Zamoyskiego i ul. Krupówki wykonywany w ramach projektuGóral*ski, W zakresie wykonania robót związanych z kanalizacją deszczową projektant nie mógł określić szczegółowego stanu technicznego poszczególnych studni kanalizacyjnych, jak również nie miał możliwości dokonania prawidłowej ich inwentaryzacji, w związku z tym, że część włazów studni była niedostępna i zakryta istniejącą nawierzchnią chodnikową i bitumiczną. Projektant nie mógł sprawdzić stanu istniejącego przed rozpoczęciem robót. W trakcie robót rozbiórkowych, po szczegółowym określeniu stanu i ilości studni kanalizacyjnych, dopiero powstała możliwość określenia zakresu niezbędnych robót remontowych kanalizacji deszczowej. Mając na uwadze powyższe stan techniczny urządzeń podziemnych możliwy był do ustalenia po rozpoczęciu robót ziemnych. Opisany powyżej zakres robót winien być zlecony dotychczasowemu wykonawcy firmie PPDM, ponieważ roboty te nie mogą być wykonywane oddzielnie od zamówienia podstawowego. 3. dot. zadanie nr 08/52 Remont ul. Droga do Olczy wykonywany w ramach projektu Góral*ski: Po wykonaniu rozbiórek nawierzchni jezdni i chodników na obiekcie mostowym stwierdzono różnicę w konstrukcji pomostu w stosunku do projektu. Ponadto w kanale w kapie chodnikowej stwierdzono lokalizację kabla SN w bezpośrednim sąsiedztwie rur wodociągowych. Zarówno kable SN jak i rurociąg są w bardzo złym stanie, grożącym powstaniem awarii kabla i przebiciem na sieć wodociągową. W celu likwidacji zagrożenia zachodzi konieczność wymiany zarówno kabla jak i rurociągu, umieszczając je w osobnych osłonowych rurach zabezpieczających. Ponadto po odkopaniu przyczółków obiektu stwierdzono pionowe zarysowanie przyczółka, po odkuciu których stwierdzono bardzo mocno skorodowane części tych przyczółków, wymagające wzmocnienia w formie żelbetowego płaszcza ochronnego, po uprzednim skuciu skorodowanej w-wy betonu. Powyższego stanu Projektant nie mógł przewidzieć w projekcie. Dla poprawy konstrukcji mostu istnieje konieczność wykonania ww. robót zabezpieczających. W trakcie wykonywania robót drogowych na ul. Droga do Olczy po obfitych opadach deszczu stwierdzono, że zlokalizowany pod drogą przepust nie ma wylotu. Po dokonaniu robót odkrywek w rejonie przepustu stwierdzono, że wylot jest zaspany i wymaga udrożnienia. W trakcie wykonywanych robót związanych z regulacją studni na ul. Droga do Olczy stwierdzono, że kilka z nich nie ma podłączenia do kolektora głównego kanalizacji, a kilka z nich jest w bardzo złym stanie uniemożliwiających dalszą eksploatację sieci kanalizacji deszczowej. Niezbędne wykonanie ww. robót nieprzewidzianych w projekcie technicznym potwierdzają stanowiska inspektorów nadzoru inwestorskiego Franciszka Hornika oraz Kazimierza Świerczka, które zostały umieszczone w uwagach umieszczonych w tekstach kosztorysów inwestorskich oraz w protokole konieczności nr 6/2010 z dnia 2010-07-26. Szacowana wartość zamówienia wynosi netto 454 629,52 PLN, tj. brutto 554 648,02 PLN, co stanowi ok. 3% wynagrodzenia za wykonanie zamówienia podstawowego przez Wykonawcę PPDM. Wykonanie robót objętych wnioskiem wiąże się z ograniczeniem zakresu robót objętych Umową o wykonanie drogowych robót budowlanych nr RL 7041-52,78,79/08 z dnia 2010-03-29 o kwotę brutto 90 684,36 PLN. Zmniejszenie wynagrodzenia umownego o wartość robót zaniechanych nastąpi na podstawie aneksu do tej umowy. Ogólne szacowane saldo (zwiększenie), po dokonaniu zmniejszeń i zwiększeń wynagrodzenia za wykonanie nieprzewidzianych dodatkowych robót budowlano -drogowych przez Firmę Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo- Mostowe SA, ul. Szaflarska 102, 34-400 Nowy Targ dla zadań: nr 08/52 Remont ul. Droga do Olczy, nr 08/78 Remont ul. Chałubińskiego i nr 08/79 Remont ul. Zamoyskiego i ul. Krupówki w ramach projektu GÓRAL*SKi, wynosi brutto 463 963,66 PLN co faktycznie stanowi 3% zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.
INNE PRZETARGI Z ZAKOPANEGO
- Zakup ekwipunku osobistego ratowników TOPR -kurtki i spodnie zewnętrzne
- Sukcesywna dostawa tlenu medycznego wraz z dzierżawą zbiornika i butli
- Modernizacja budynku Zespołu Szkół Hotelarsko - Turystycznych w Zakopanem, ul. Partyzantów 1/5, część wysoka i niska - IV etap
- Zakup ekwipunku osobistego ratowników TOPR - sprzęt skiturowy
- Dostawa sprzętu i aparatury medycznej dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Zakopanem
- Sporządzenie projektu uchwały w sprawie planu ogólnego Miasta Zakopane
więcej: przetargi w Zakopanem »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej 140176K w km od 0+000 do 0+995, w miejscowości Wierzbica, gmina Kozłów
- Budowa drogi leśnej na odcinku 1,9 km w Nadleśnictwie Rokita, Leśnictwo Rokita
- Rozbiórka dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych zlokalizowanych w Porębie przy ul. Wojska Polskiego 8a i 8b.
- "Instalacja do kompostowania odpadów zielonych zbieranych selektywnie"
- Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z robotami budowlanymi w zakresie ścieżki w Parku Pole Mokotowskie.
- Dostawa materiałów do budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Pasym ul. Słoneczna
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.