eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona GóraBudowa boisk sportowych ze sztuczną nawierzchnią przy Gimnazjum nr 6 w Zielonej Górze w ramach programu Moje Boisko - Orlik 2012

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-07-09

Zielona Góra: Budowa boisk sportowych ze sztuczną nawierzchnią przy Gimnazjum nr 6 w Zielonej Górze w ramach programu Moje Boisko - Orlik 2012
Numer ogłoszenia: 231194 - 2009; data zamieszczenia: 09.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta , ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 0684564100,4564406 do 08, faks 068 4564155, 4564455.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zielona-gora.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boisk sportowych ze sztuczną nawierzchnią przy Gimnazjum nr 6 w Zielonej Górze w ramach programu Moje Boisko - Orlik 2012.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje budowę boisk sportowych ze sztuczną nawierzchnią przy Gimnazjum nr 6 w Zielonej Górze przy ul. Chopina 18a, dz. nr 56. 3.1. Budowa boiska do piłki nożnej o wymiarach 30,0 m x 62,0m o pow. całkowitej 1860m2 ( pole gry 26,0 x 56,0 m). 3.1.1. Nawierzchnia do piłki nożnej: nawierzchnia syntetyczna typu sztuczna trawa o właściwościach i technologii układania określonych w dokumentacji projektowej, 3.1.2. Parametry nawierzchni: 3.1.2.1. - wysokość włókna min. 60 mm (wypełnienie trawy zgodnie z badaniem specjalistycznego laboratorium np. Labosport), 3.1.2.2. typ włókna: monofil, 3.1.2.3. skład chemiczny włókna; polietylen, 3.1.2.4. ciężar włókna: min. 11.000 Dtex, 3.1.2.5. gęstość trawy: min. 97.000 włókien /m2, 3.1.3. Podbudowa przepuszczalna z tłucznia kamiennego na warstwie odsączającej, 3.1.4. Obrzeża betonowe na ławie betonowej B15 oddzielające sąsiednie elementy terenu od płyty boiska, 3.1.5. Wyposażenie: 3.1.5.1. bramki aluminiowe 2x5m mocowane w tulejach - 2 kpl. 3.1.5.2. siatki do bramek - 2 sztuki. 3.2. Budowę boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 19,1 x 32,1 m o powierzchni 613,11m2 (pole do gry 15,1 x 28,1 m) 3.2.4. Nawierzchnia boiska wielofunkcyjnego - nawierzchnia poliuretanowa gr.10-11mm wykonana na warstwie stabilizującej typu ET gr.35mm w technologii natrysku o gr. 2-3mm dwukolorowego o właściwościach i technologii układania określonych w dokumentacji projektowej; 3.2.1. Podbudowa przepuszczalna z tłucznia kamiennego na warstwie odsączającej, 3.2.2. Obrzeża betonowe na ławie betonowej B15 oddzielające sąsiednie elementy terenu od płyty boiska, 3.2.5. Wyposażenie do piłki koszykowej: 3.2.5.1. obręcz do koszykówki standard i siatka do obręczy łańcuchowa - 2 sztuki, 3.2.5.2. tablica do koszykówki epoksydowa o wym. 105 x 180cm - 2 sztuki, 3.2.5.3. mechanizm regulacji wysokości - 2 sztuki, 3.2.5.4. konstrukcja do koszykówki dwusłupowa, montowana w tulejach - 2 sztuki,. 3.2.6. Wyposażenie do piłki siatkowej i tenisa: 3.2.6.1. słupki do siatkówki i tenisa z tulejami - 2 kpl., 3.2.6.2. siatka do siatkówki i tenisa - 2 sztuki, 3.2.7. Ogrodzenie terenu: - 1057m2, Ogrodzenie o wys. 4m z paneli prostych o standartowych wymiarach, zamontowanych jeden na drugim ( np. 2030x2500mm) na słupkach o profilu min. 40x60mm i wys. min.4,8m za pomocą zestawów montażowych , wyposażone w bramy o wym.2,5x2,5m (szt.2) i furki o wym. 1,5x2,0m (szt.3) z wypełnieniem panelowym. Panele zgrzewane z podwójnych drutów poziomych i pojedynczych poziomych o średnicy d=6mm. Rozstaw prętów 50x200mm.Całość ocynkowana ogniowo. 3.2.8. Piłkochwyty: l= 2x24,0m , h=6,0m Piłkochwyty systemowe na słupkach aluminiowych 80x80x3mm z siatką polipropylenową, osadzone w stopach betonowych z betonu B20 za pomocą tulei. 3.2.9. Oświetlenie terenu boisk: Oświetlenie boisk będą stanowiły projektory ze źródłem światła o mocy 250W zamocowane na 8 ocynkowanych masztach o wysokości 12,0m osadzonych w fundamentach betonowych prefabrykowanych. Obwody oświetlenia boisk zasilane kablem YKY 5x6 (318m). Na jednym maszcie zamontowana lampa oświetlenia dozorowego o mocy 250W. 3.2.10. Chodniki i place komunikacyjne: - 658m2 Ciągi komunikacyjne, schody terenowe i powierzchnie utwardzone kostką typu polbruk gr.6cm, na warstwie odsączającej z piasku i podsypce cementowo-piaskowej w obramowaniu z obrzeża betonowego 8x30cm (181m) na ławie z betonu. 3.2.11. Elementy małej architektury: Elementami małej architektury są ławki ( szt.10) bez oparcia z siedziskami drewnianymi impregnowanymi o dł.2,0m, przymocowanymi do podpór żelbetowych z betonu B30 i osadzonych w podłożu za pomocą betonu B15 oraz kosze na śmieci ( szt.2) o poj.40l z podstawą betonową i wiadrem metalowym ocynkowanym ogniowo. 3.2.12. Zieleń niska: - trawniki - 815m2 Trawniki wokół boisk za ogrodzeniem i przy ciągach pieszych oraz na skarpach wykonać z darni trawnikowej wytworzonej na polu produkcyjnym i dostarczonej w rolkach. Układanie darni na warstwie humusu ( ziemi urodzajnej) gr.10cm po uprzednim wyprofilowaniu podłoża. 3.2.13. Fundamenty pod budynek zaplecza socjalnego: Fundamenty zaplecza wykonać jako studnie z kręgów betonowych d=60cm z podwalinami żelbetowymi prefabrykowanymi zgodnie z typową dokumentacją projektową zamienną zaplecza boisk. 3.2.14. Budynek zaplecza szatniowo-sanitarnego: Konstrukcja stalowa ze ścianami z płyt panelowych z blachy wypełnionych wełną mineralną i attyką dekoracyjną . Wersja STANDARD+ o pow. zabudowy 82,9m2 z kpl. instalacjami i wyposażeniem sanitarnym oraz meblami zgodnie z projektem typowym Min. Sportu i Turystyki. 3.2.15. Budowę infrastruktury technicznej podziemnej, tym: 3.2.15.1. sieć wodociągowa z rur PE o śr. 32mm - (60m), 3.2.15.2. kanalizacyjna sanitarna z rur PCV 160-200mm, klasy S 127m), 3.2.15.3. sieć kanalizacji deszczowej z rur PCV 160-200mm klasy S (175m), 3.2.15.4. sieć drenarska z rur d=113mm (342m) oraz studnie drenarskie DN 315 (10szt), 3.2.15.5. sieć energetyczna zasilająca rozdzielnicę w budynku zaplecza z budynku szkoły kablem YKY 5x25 (45m). 3.2.16. Mur oporowy: l=42,3m Konstrukcja ściany oporowej gr.30cm i płyty fundamentowej trapezowej jako monolityczna z betonu B25 (51,2m3), na podkładzie gr. 10cm z betonu B10. Izolacja przeciwwilgociowa (212,3m2), oraz szpachlowanie i malowanie ochronne powyżej gruntu (70,6m2) wg typowych technologii systemowych. 3.3. Informacje dodatkowe do przedmiotu zamówienia: 3.3.1. Przewiduje się kompleksową realizację przedmiotu zamówienia wraz z obsługą geodezyjną w terminie 90 dni od daty podpisania umowy. 3.3.2. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego na okres minimum: - 60 miesięcy na nawierzchnie syntetyczne, - 36 miesięcy na roboty budowlane i zaplecze sanitarno-szatniowe. 3.3.3. Do obowiązków Wykonawcy związanych z realizacją przedmiotu zamówienia należy także: 3.3.3.1. Organizacja, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy, roboty przygotowawcze i porządkowe, 3.3.3.2. Zabezpieczenie i wygrodzenie terenu robót oraz zapewnienie dozoru mienia na terenie robót, 3.3.3.3. Wykonanie powykonawczej dokumentacji technicznej oraz mapy geodezyjnej; 3.3.3.4. Koszty związane z zużyciem wody i energii elektrycznej na potrzeby budowy; 3.3.3.5. Zapewnienie i ponoszenie kosztów związanych z usunięciem oraz składowaniem materiałów rozbiórkowych i innych odpadów powstałych w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, 3.3.3.6. uporządkowaniu terenu po zakończeniu robót, w terminie nie późniejszym niż termin odbioru przedmiotu zamówienia; 3.3.4. Cały zakres prac wykonać zgodnie dokumentacją techniczną (projekt budowlany, dokumentacja geotechniczna, projekt architektoniczno-budowlany zamienny zaplecza boisk) opracowaną przez Biuro Projektowe Basista & Krasucka oraz zgodne z wytycznymi zapisanymi w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych załączonych do dokumentacji projektowej. 3.3.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakresu robót stanowi: - Kosztorys ofertowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ, - Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót, załącznik nr 10 do SIWZ, - Dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik nr 11 do SIWZ. UWAGA: 3.3.6. Punkty 3.1., 3.2. i 6.1. niniejszej SIWZ spełniają wymogi typowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu sportowego Moje Boisko Orlik - 2012 opublikowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki na stronie orlik2012.pl w dniu 25 lutego 2009 w treści: - rozdziału 2, punkt 2.1 i 2.2, - rozdziału 11, punkt 4.A i 4.B..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: wymagane w kwocie 20000.00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych)

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy niewykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp, spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy pzp oraz spełniający szczegółowe warunki udziału: 5.1.1. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania co najmniej: 5.1.1.1. dwa boiska piłkarskie z nawierzchnia z trawy syntetycznej o powierzchni minimum 1000,00 m2, 5.1.1.2. dwa boiska z nawierzchnią poliuretanową o powierzchni minimum 500 m2, 5.1.1.3. roboty związane z zagospodarowaniem terenu (chodniki, ogrodzenia, oświetlenie) potwierdzone referencjami, że zostały wykonane należycie; 5.1.2. dysponują osobami lub będą nimi dysponować, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, należącymi do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 - tekst jednolity z późn. zm.), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności: 5.1.2.1. konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, 5.1.2.2. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych minimum w ograniczonym zakresie, 5.1.2.3. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych minimum w ograniczonym zakresie. 5.1.3. dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia: 5.1.3.1. - rozkładarką do poliuretanu 5.1.3.2. - maszyną do wykonania natrysku strukturalnego 5.1.3.3. - mikserem do przygotowania mieszanki poliuretanowej, 5.1.3.4. - urządzeniem do natryskowego malowania linii separacyjnych boisk 5.1.3.5. - specjalistyczną maszyną do dawkowania i wcierania piasku i granulatu. 5.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 6.3) - 6.11) SIWZ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6. Dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika Nr 2 do SIWZ; 3) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy pzp wg załącznika Nr 3 do SIWZ; 4) wypełnione i podpisane oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy pzp wg załącznika Nr 4 do SIWZ; 5) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie wg załącznika nr 5 do SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.1. SIWZ; 7) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wg załącznika nr 6 do SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2. SIWZ; 8) pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.1.7) SIWZ Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2. SIWZ; 9) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - tj. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień w wymienionych w punkcie 5.1.2. SIWZ branżach oraz dokumenty potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2. SIWZ; 10) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca wg załącznika nr 7 do SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.3. SIWZ; 11) pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.1.10) SIWZ Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.3. SIWZ; 12) zaakceptowany projekty umowy wg załącznika Nr 8 do SIWZ; 13) dokładnie wypełniona tabela zbiorcza oraz tabela elementów rozliczeniowych wraz z cenami (netto) (w polskich złotych/ do dwóch miejsc po przecinku), na formularzu wg załącznika od nr 9 do SIWZ; 14) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy; 6.1. oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków jakościowych nawierzchni ( parametry), które należy dołączyć do oferty, o których mowa w pkt. 3.1 i 3.2 SIWZ: 6.1.1. Dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej: 6.1.1.1. Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni np. Labosport, lub dokument równoważny. 6.1.1.2. Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta. 6.1.1.3. Atest PZH dla oferowanej nawierzchni. 6.1.1.4. Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 6.1.2. Dokumenty dotyczące nawierzchni z trawy syntetycznej: 6.1.2.1. Raport z badań przeprowadzonych przez laboratorium (Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd), dotyczący oferowanej nawierzchni, potwierdzający zgodność jej parametrów z Handbook of Test Methods for Football Turf (dostępny na FIFA.com). 6.1.2.2. Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 15330-1:2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni np. Labosport, ISA-Sport, Sports Labs Ltd l lub dokument równoważny. 6.1.2.3. Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta. 6.1.2.4. Atest PZH dla oferowanej nawierzchni. 6.1.2.5. Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 6.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 6.2.1. pkt 6.5) SIWZ składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zielona-gora.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Zielona Góra, Podgórna 22, pokój 408.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.07.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Zielona Góra, Podgórna 22, pokój 408.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: program Moje boisko - Orlik 2012.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.