Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-07-03
Katowice: Wykonanie konserwacji cieków i urządzeń melioracji podstawowych na terenie działania Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach - Biuro Terenowe w Gliwicach
Numer ogłoszenia: 232566 - 2012; data zamieszczenia: 03.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Śląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Sokolska 65, 40-087 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 25 83 076, faks 32 25 82 743.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szmiuw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie konserwacji cieków i urządzeń melioracji podstawowych na terenie działania Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach - Biuro Terenowe w Gliwicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: część nr 1: obiekt ciek Świniowicki w km 5+250 - 10+000 w m. Czarków, Świniowice, Wojska, gm. Wielowieś, Tworóg (zakres rzeczowy ciek: 4,750 km) część nr 2: obiekt ciek Świętoszowicki w km 0+000 - 2+100 w m. Karchowice, Ziemięcice, gm. Zbrosławice (zakres rzeczowy ciek: 2,100 km) część nr 3: obiekt ciek Brzeźnica w km 0+000 - 1+240 w m. Tworóg, Brynek, gm. Tworóg (zakres rzeczowy ciek: 1,240 km) część nr 4: obiekt ciek Rokitnicki w km 0+000 - 2+900 (odcinkowo) w m. Gliwice, gm. Gliwice (zakres rzeczowy ciek: 2,554 km) część nr 5: obiekt ciek Ostropka w km 1+900 - 5+305 w m. Gliwice, gm. Gliwice (zakres rzeczowy ciek: 2,055 km) część nr 6: obiekt ciek Pniowski w km 3+300 - 10+280 w m. Paczyna, Paczynka, Pniów, Pisarzowice, Zacharzowice, gm. Toszek, Wielowieś (zakres rzeczowy ciek: 6,980 km) część nr 7: obiekt ciek Żernicki w km 0+900 - 6+000 w m. Nieborowice, Żernica, gm. Pilchowice (zakres rzeczowy ciek: 5,100 km).
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22.ust.1 pkt 1 ustawy Pzp załączonego do oferty
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał min. 1 zadanie odpowiadające zakresowi robót konserwacyjnych stanowiących wybrane części przedmiotu zamówienia, na które wykonawca złoży ofertę, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w przedłożonych dokumentach oraz załączonego do oferty oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 2 ustawy Pzp.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których dostępny potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe i terminowe wykonanie zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 3 ustawy Pzp załączonego do oferty
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje konieczne do realizacji zamówienia. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w przedłożonych dokumentach oraz załączonego do oferty oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 3 ustawy Pzp .
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 4 ustawy Pzp załączonego do oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz oświadczenia zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych 2. Zaparafowany wzór umowy. 3. Kosztorysy ofertowe (szczegółowe) wraz z tabelą elementów scalonych z wyszczególnieniem R, M, S, Kp i zysku, zestawienia wartościowo-ilościowe robocizny, materiałów i sprzętu z wyszczególnieniem cen jednostkowych.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
- umowa zawierana jest na czas oznaczony, zgodnie z terminem podanym w ofercie; - wynagrodzenie może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT (aneks do umowy).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Śląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
40-087 Katowice, ul. Sokolska 65.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Śląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych 40-087 Katowice, ul. Sokolska 65.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: obiekt ciek Świniowicki w km 5+250 - 10+000 w m. Czarków, Świniowice, Wojska, gm. Wielowieś, Tworóg (zakres rzeczowy ciek: 4,750 km).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Świniowicki w km 5+250 - 10+000 w m. Czarków, Świniowice, Wojska, gm. Wielowieś, Tworóg (zakres rzeczowy ciek: 4,750 km) - zakres robót obejmuje: wykoszenie skarp cieku z wygrabieniem porostu, usuwanie roślin korzeniących się, ręczne ścinanie krzaków, oczyszczenie terenu z pozostałości po wycince ze spaleniem na miejscu, usunięcie przetasowań z koryta cieku, odmulenie cieku, rozplantowanie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: obiekt ciek Świętoszowicki w km 0+000 - 2+100 w m. Karchowice, Ziemięcice, gm. Zbrosławice (zakres rzeczowy ciek: 2,100 km).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Świętoszowicki w km 0+000 - 2+100 w m. Karchowice, Ziemięcice, gm. Zbrosławice (zakres rzeczowy ciek: 2,100 km) - zakres robót obejmuje: wykoszenie skarp cieku z wygrabieniem porostu, usuwanie roślin korzeniących się, ręczne ścinanie krzaków, odmulenie cieku, rozplantowanie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 17.09.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: obiekt ciek Brzeźnica w km 0+000 - 1+240 w m. Tworóg, Brynek, gm. Tworóg (zakres rzeczowy ciek: 1,240 km).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Brzeźnica w km 0+000 - 1+240 w m. Tworóg, Brynek, gm. Tworóg (zakres rzeczowy ciek: 1,240 km) - zakres robót obejmuje: wykoszenie skarp cieku z wygrabieniem porostu, usuwanie roślin korzeniących się, ręczne ścinanie krzaków, odmulenie cieku, rozplantowanie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 17.09.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: obiekt ciek Rokitnicki w km 0+000 - 2+900 (odcinkowo) w m. Gliwice, gm. Gliwice (zakres rzeczowy ciek: 2,554 km).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Rokitnicki w km 0+000 - 2+900 (odcinkowo) w m. Gliwice, gm. Gliwice (zakres rzeczowy ciek: 2,554 km) - zakres robót obejmuje: wykoszenie skarp cieku z wygrabieniem porostu, ręczne ścinanie i karczowanie krzaków, oczyszczenie terenu z pozostałości po wycince, odmulenie cieku, rozplantowanie, usunięcie zatoru z cieku.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.09.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: obiekt ciek Ostropka w km 1+900 - 5+305 w m. Gliwice, gm. Gliwice (zakres rzeczowy ciek: 2,055 km).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: : obiekt ciek Ostropka w km 1+900 - 5+305 w m. Gliwice, gm. Gliwice (zakres rzeczowy ciek: 2,055 km) - zakres robót obejmuje: wykoszenie skarp cieku z wygrabieniem porostu, ścinanie drzew piłą mechaniczną, wywożenie dłużyc, karpiny i gałęzi, ręczne ścinanie i karczowanie, usunięcie przetasowań z koryta cieku, oczyszczenie terenu z pozostałości po wycince, ręczne usuwanie namułu, roboty ziemne, plantowanie, obsianie skarp, remont bruku, transport lądowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: obiekt ciek Pniowski w km 3+300 - 10+280 w m. Paczyna, Paczynka, Pniów, Pisarzowice, Zacharzowice, gm. Toszek, Wielowieś (zakres rzeczowy ciek: 6,980 km).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Pniowski w km 3+300 - 10+280 w m. Paczyna, Paczynka, Pniów, Pisarzowice, Zacharzowice, gm. Toszek, Wielowieś (zakres rzeczowy ciek: 6,980 km) - zakres robót obejmuje: wykoszenie skarp cieku z wygrabieniem porostu, usuwanie roślin korzeniących się, ścinanie krzaków i odniesienie na odległość, oczyszczenie terenu z pozostałości po wycince, odmulenie cieku, rozplantowanie, karczowanie pni, wywożenie pni, roboty ziemne, transport lądowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: obiekt ciek Żernicki w km 0+900 - 6+000 w m. Nieborowice, Żernica, gm. Pilchowice (zakres rzeczowy ciek: 5,100 km).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Żernicki w km 0+900 - 6+000 w m. Nieborowice, Żernica, gm. Pilchowice (zakres rzeczowy ciek: 5,100 km) - zakres robót obejmuje: wykoszenie skarp cieku z wygrabieniem porostu, usuwanie roślin korzeniących się, usunięcie namułu, ręczne ścinanie krzaków, oczyszczenie terenu z pozostałości po wycince, roboty ziemne, plantowanie obsianie skarp, transport lądowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 17.09.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- DOSTAWA SPRZETU KOMPUTEROWEGO
- Konserwację urządzeń dźwigowych podlegających dopuszczeniom przez UDT oraz ich bieżące naprawy.
- Usługa monitorowania środowiska pracy Zintegrowanego Systemu Informatycznego (ZSI) InfoMedica/AMMS
- KOMPLEKSOWE UTRZYMANIE CZYSTOŚCI BASENÓW: BRYNÓW, BUROWIEC, ZADOLE W MIESIĄCU STYCZNIU 2025r.
- "ŚWIADCZENIE USŁUGI SPRZĄTANIA I UTRZYMANIA CZYSTOŚCI NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONEJ W KATOWICACH PRZY UL. DĄBROWSKIEGO
- Dostawa leków Zad. 1 - Tenekteplaza proszek i rozp. Ds. r-r d/wstrzyk.
więcej: przetargi w Katowicach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.