Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-08-08
Busko-Zdrój: Organizacja szkoleń oraz warsztatu wyjazdowego w ramach realizacji Projektów Równe szanse - lepsza przyszłość i Inwestuj w siebie 2
Numer ogłoszenia: 233918 - 2011; data zamieszczenia: 08.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo , ul. Rehabilitacyjna 1, 28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3784119, 3784547, faks 041 3784119.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja szkoleń oraz warsztatu wyjazdowego w ramach realizacji Projektów Równe szanse - lepsza przyszłość i Inwestuj w siebie 2.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja szkoleń; Zadanie nr 1: 1. Kurs grafika komputerowa - 1 grupa - 60 godzin - 5 osób; 2 grupa - 80 godzin - 6 osób. 2. Kurs fotografii cyfrowej - 40 godzin - 10 osób (2 grupy po 5 osób). 3. Kurs spawania blach i rur metodą MAG - 161 godzin - 8 osób. 4. Obsługa kas fiskalnych - 16 godzin - 8 osób. 5. Przedstawiciel handlowy z kursem prawa jazdy kat. B - 250 godzin - 5 osób. 6. Warsztaty nt. równości szans, sposobów zwalczania wszelkich form dyskryminacji i nierówności - 8 godzin - 45 osób. 7. Warsztaty wyjazdowe z zakresu równości szans - 10 godzin - 50 osób (2 grupy po 25 osób). Zadanie nr 2: 1. Szkolenie BHP metodą e-learningową - 50 osób (2 grupy po 25 osób)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje wykonanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy w wysokości 50% polegające na powtórzeniu zamówienia podstawowego
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0, 80.53.31.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie, że wykonawca posiada aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych wydane przez Wojewódzki Urząd Pracy. Oświadczenie o posiadaniu zezwolenia na prowadzenie zajęć nauki na prawo jazdy kat. B
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć; Wykaz wykonanych usług szkoleniowych w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał: Zadanie 1: 1 szkolenie grupowe Kurs grafika komputerowa. 1 szkolenie grupowe Kurs fotografii cyfrowej. 1 szkolenie grupowe Spawania blach i rur metodą MAG. 1 szkolenie grupowe Obsługa kas fiskalnych. 1 szkolenie grupowe Przedstawiciel handlowy z prawem jazdy kat. B. 1 warsztaty wyjazdowe. Zadanie 2: 1 szkolenie grupowe Kurs BHP metodą e-learningową . O łącznej wartości minimum 70 tysięcy złotych dla zadania nr 1, oraz 5 tysięcy dla zadania nr 2. Szkolenie grupowe to szkolenia dla minimum 5 osób. Do każdej pozycji wykazu musi być załączony dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy przedłożyć; wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; wykaz musi zawierać informacje: Nazwa szkolenia Wymagania minimalne w wykazie poza informacją o podstawie dysponowania, należy podać: Zadanie 1 Kurs fotografii cyfrowej Modele, martwa natura. Obsługa kas fiskalnych Należy zapewnić różne rodzaje kas fiskalnych w łącznej ilości min 4 szt. Przedstawiciel handlowy z prawem jazdy kat. B Min. 2 pojazdy przystosowany do nauki jazdy osób niepełnosprawnych w zakresie prawa jazdy kat. B, (typ, marka samochodu i nr rejestracyjny).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami - Potwierdzeniem spełniania warunku będzie przedstawienie wykazu zawierającego nie mniej niż; Nazwa kursu/szkolenia Wymagania minimalne kadry Zadanie 1 1 Kurs grafika komputerowa 3 osoby z wykształceniem wyższym: 1 osoba wyższe informatyczne, 1 osoba wyższe pedagogiczne - kwalifikacje z pedagogiki leczniczej, 1 osoba - wyższe pedagogiczne - kwalifikacje z oligofrenopedagogiki. Każda z osób musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu minimum jednego kursu o tematyce do której jest wskazywana 2 Kurs fotografii cyfrowej 1 osoba - wykształcenie wyższe kierunkowe związane z fotografią, 1 profesjonalny fotograf, Każda z osób musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu minimum jednego kursu o tematyce do której jest wskazywana 3 Kurs spawania blach i rur metodą MAG Wykładowcy z kwalifikacjami spełniającym wymagania wg Wytycznych Instytutu Spawalnictwa nr W-07/IS-41, posiadający doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu podanego w SIWZ dotyczącego danego szkolenia-min. 2 osoby. 1 osoba posiadająca kwalifikacje z pedagogiki leczniczej lub oligofrenopedagogiki, doświadczenie w pracy z młodzieżą niepełnosprawną. 4 Obsługa kas fiskalnych 1 osoba posiadająca: wykształcenie min. średnie, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu podanego w SIWZ dotyczącego danego szkolenia 1 osoba posiadająca: min. średnie wykształcenie, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu obsługi kas fiskalnych. Jedna z wymienionych osób musi posiadać uprawnienia pedagogiczne. 5 Przedstawiciel handlowy z prawem jazdy kat. B 3 instruktorów z uprawnieniami do szkolenia w zakresie prawa jazdy kat. B, doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu podanego w SIWZ dotyczącego danego szkolenia. 1 osoba posiadająca doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi. 6 Warsztaty nt. równości szans, sposobów zwalczania wszelkich form dyskryminacji i nierówności 2 osoby posiadające: wykształcenie wyższe, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu odpowiadającemu programowi szkolenia. 1 osoba posiadająca doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi. 7 Warsztaty z zakresu równości szans 2 osoby posiadające: wykształcenie wyższe, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu odpowiadającemu programowi szkolenia. 1 osoba posiadająca doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej posiadanie dla zadania 1 minimum 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w tej samej wysokości, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty - pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału, podpisane przez Wykonawcę lub w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej w celu potwierdzenia umocowania osób do udzielenia pełnomocnictwa lub składania oświadczeń woli.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 70
- 2 - doświadczenie - 25
- 3 - certyfikat ISO w zarządzaniu usługa szkoleniowa - 5
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień umowy na skutek zmian technicznych i organizacyjnych, spowodowanych następującymi okolicznościami; 1) Zmiana wykazanego do zajęć praktycznych sprzętu oraz innych pomocy dydaktycznych. Zmieniony sprzęt i inne pomoce dydaktyczne mają posiadać parametry tożsame lub lepsze od przyjętych w ofercie. Zamiana następuje za zgodą zamawiającego i jest możliwa tylko w okolicznościach powstałych, na które nie miał wpływu wykonawca. 2) Zamiana wskazanego w ofercie wykładowcy tylko na wykładowcę o kwalifikacjach i doświadczeniu tożsamym lub lepszym. Zamiana następuje za zgodą zamawiającego i jest możliwa tylko w okolicznościach powstałych, na które nie miał wpływu wykonawca. 3) Zmianę terminu zakończenia szkoleń w sytuacji niezależnej i niemożliwej do przewidzenia przez strony umowy. 4) Zmiana ilości osób wskazanych w przedmiocie zamówienia +/_ - 10% tylko w okolicznościach niezależnych od zamawiającego. Jeżeli z wyliczenia procentowego ilości będą niepełne to zaokrąglenia będą dokonywane do 0,5 do niższej wartości, a od 0,5 do wyższej wartości.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sosw.tbu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku-Zdroju
ul. Rehabilitacyjna 1, 28-100 Busko Zdrój
sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2011 godzina 11:00, miejsce: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku-Zdroju ul. Rehabilitacyjna 1, 28-100 Busko Zdrój sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: w ramach realizacji Projektów Równe szanse - lepsza przyszłość i Inwestuj w siebie 2.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: kursy zawodowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kurs grafika komputerowa - 1 grupa - 60 godzin - 5 osób; 2 grupa - 80 godzin - 6 osób. 2. Kurs fotografii cyfrowej - 40 godzin - 10 osób (2 grupy po 5 osób). 3. Kurs spawania blach i rur metodą MAG - 161 godzin - 8 osób. 4. Obsługa kas fiskalnych - 16 godzin - 8 osób. 5. Przedstawiciel handlowy z kursem prawa jazdy kat. B - 250 godzin - 5 osób. 6. Warsztaty nt. równości szans, sposobów zwalczania wszelkich form dyskryminacji i nierówności - 8 godzin - 45 osób. 7. Warsztaty wyjazdowe z zakresu równości szans - 10 godzin - 50 osób (2 grupy po 25 osób)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0, 80.53.31.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 70
- 2. doswiadczenie - 25
- 3. certyfikat ISO w zarzadzaniu usługa szkoleniowa - 5
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Szkolenie BHP.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie BHP metodą e-learningową - 50 osób (2 grupy po 25 osób)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.42.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 70
- 2. doświadczenie - 25
- 3. certyfikat ISO w zarządzaniu usługą szkoleniowa - 5
INNE PRZETARGI Z BUSKA ZDROJU
- Remont cząstkowy nawierzchni na drogach powiatowych PZD w Busku - Zdroju w roku 2025
- Przeprowadzenie specjalistycznych szkoleń dla fizjoterapeutów zatrudnionych w "Uzdrowisku Busko-Zdrój" S.A.
- Świadczenie usług opiekuńczych oraz fizjoterapeutycznych w ramach Projektu pn. "Usługi społeczne i zdrowotne - szansą na lepsze życie w gminie Busko-Zdrój"
- "Rozwój zielono-niebieskiej infrastruktury w Nowym Parku Zdrojowym w Busku-Zdroju"
- Budowa instalacji wewnętrznej gazu i centralnego ogrzewania w budynku magazynu w Wełczu gm. Busko-Zdrój
- Dostawa materiałów biurowych i tonerów
więcej: przetargi w Busku Zdroju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja usług społecznych w ramach projektu pn. "Centrum Usług Społecznych w Gminie Rogowo".
- Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla 130 uczestników projektu "Aktywni z OHP".
- Przeprowadzenie kursów wymaganych programem specjalizacji w dziedzinie fizjoterapii, nr sprawy GCR/15/ZP/2025
- ABC przedsiębiorczości z elementami Kodeksu Pracy i przepisami BHP
- Szkolenia podnoszące wiedzę, umiejętności i kompetencje opiekunów zastępczych - projekt Moc Rodziny.
- Zakup usługi dostępu do narzędzia diagnostycznego online dla doradców zawodowych w projekcie Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe z usługą szkoleniową online z wykorzystania narzędzia.
więcej: Usługi szkół nauki jazdy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.