eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaPrzeprowadzenie cyklu warsztatów, spotkań indywidualnych, wyjazdów w 45 środowiskach rodzinnych z trudnościami wychowawczymi, zawodowymi oraz społecznymi, realizowanych w ramach projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej, wspófinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, w 2013 roku w podziale na 10 części.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-18

Warszawa: Przeprowadzenie cyklu warsztatów, spotkań indywidualnych, wyjazdów w 45 środowiskach rodzinnych z trudnościami wychowawczymi, zawodowymi oraz społecznymi, realizowanych w ramach projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej, wspófinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, w 2013 roku w podziale na 10 części.
Numer ogłoszenia: 234084 - 2013; data zamieszczenia: 18.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy , ul. Falęcka 10, 02-545 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8494466, 8495887, 6468299, faks 022 8494468.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsmokotow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie cyklu warsztatów, spotkań indywidualnych, wyjazdów w 45 środowiskach rodzinnych z trudnościami wychowawczymi, zawodowymi oraz społecznymi, realizowanych w ramach projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej, wspófinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, w 2013 roku w podziale na 10 części..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie cyklu warsztatów, spotkań indywidualnych, wyjazdów w 45 środowiskach rodzinnych z trudnościami wychowawczymi, zawodowymi oraz społecznymi, realizowanych w ramach projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej, wspófinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, w 2013 roku w podziale na 10 części..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części nr 1,2,3,4,5,6,7,8,10 Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie. Dla części nr 9: za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego (na dany rok kalendarzowy) wpisu do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) - ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonego w tym zakresie oświadczenia - załącznik nr 8 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadania wiedzy i doświadczenia dla każdej z części - Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje (dot. świadczeń okresowych lub ciągłych), co najmniej: dla części 1, 2, 3, 4, 5, 6: 2 usługi polegające na przeprowadzeniu cyklów warsztatów lub terapii lub spotkań indywidualnych, o tematyce tożsamej lub zbliżonej do przedmiotu zamówienia, których należyte wykonanie potwierdzone zostanie przez Wykonawcę załączonymi do oferty dowodami, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; dla części 7: 2 usługi polegające na przeprowadzeniu kursu, szkolenia obsługi komputera dla co najmniej 10 osób, których należyte wykonanie potwierdzone zostanie przez Wykonawcę załączonymi do oferty dowodami, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; dla części 8: 2 usługi polegające na przeprowadzeniu kursu, szkolenia przygotowującego do zawodu kucharza, których należyte wykonanie potwierdzone zostanie przez Wykonawcę załączonymi do oferty dowodami, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; dla części 9: 1 usługę organizacji wyjazdów integracyjnych, dla co najmniej 40 osób, których należyte wykonanie potwierdzone zostanie przez Wykonawcę załączonymi do oferty dowodami, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; dla części 10: 1 usługę polegającą na przeprowadzeniu warsztatów, o tematyce tożsamej lub zbliżonej do przedmiotu zamówienia z zakresu asertywności, dla co najmniej 40 osób, których należyte wykonanie potwierdzone zostanie przez Wykonawcę załączonymi do oferty dowodami, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony ustalają, że treść umowy może ulec zmianie zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy w przypadku nie zgłoszenia się lub rezygnacji wszystkich uczestników spotkań, skrócenia terminu umowy bądź jej przedłużenia jednak nie dłużej niż o 3 miesiące. Wykonawcy zaś nie przysługuje w związku z tym żadne roszczenie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opsmokotow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy ul. Falęcka 10 02-545 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy ul. Falęcka 10 02-545 Warszawa II piętro, pokój zamówień publicznych.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 27.07.2013.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający zastrzega możliwość wystąpienia zwłoki w płatności wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego a wynikających z terminów przekazywania przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych środków pieniężnych przeznaczonych na finansowanie programu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Cykl środowiskowych działań psychoedukacyjnych dla Uczestników projektu i osób z ich otoczenia z problemami nadpobudliwości psychoruchowej dla maksymalnie 30 osób..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu cyklu środowiskowych działań psychoedukacyjnych dla 30 osób z problemami nadpobudliwości psychoruchowej, objętych działaniami aktywnej integracji i ich otoczenia w ramach działań środowiskowych projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania spotkań psychoedukacyjnych w projekcie systemowym mogą być: a) pomoc dzieciom w społecznym funkcjonowaniu w szkole i poza nią; b) nauka nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami i osobami dorosłymi; c) nauka skutecznych metod rozładowywania napięcia emocjonalnego wywołanego sytuacją szkolną i rodzinną; d) nauka adaptowania się do aktualnych warunków życia społecznego i rodzinnego; e) budowanie pozytywnego obrazu siebie i akceptacja siebie (wzmocnienie poczucia własnej wartości); f) wspomaganie umiejętności opanowywania złości i wybuchów agresji, które często powodują pojawienie się zjawiska przemocy np. szkolnej; g) edukacja w zakresie komunikowania się, nauka asertywności i szacunku do osób mających odmienne zdanie; h) inne, zaproponowane przez Uczestników lub zdiagnozowane przez Asystenta Rodziny, psychologa i psychologa dziecięcego; i) nauka metod sprawnego uczenia się; j) nauka wprowadzania granic i zasad dla dzieci z ADHD 3. Zamawiający wymaga, aby usługa była realizowana na terenie Dzielnicy Mokotów w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sale dydaktyczne, przystosowane do prowadzenia tego rodzaju zajęć, posiadające niezbędny sprzęt i wyposażenie zapewniające uczestnikom właściwe warunki udziału w warsztatach. Określenie miejsca odbywania zajęć musi nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed dniem ich rozpoczęcia. 5. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 6. Zajęcia prowadzone będą: a) w trzech grupach 10 - osobowych (grupy dzieci 6-10 lat oraz 11-15 lat) z możliwością uczestniczenia rodziców w zajęciach; b) przez 3 miesiące c) 1 sesja 2 h lekcyjne d) zajęcia 1 raz w tygodniu e) łącznie - 24 h lekcyjne na osobę f) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Cykl warsztatów - treningu zastępowania agresji dla maksymalnie 25 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu cyklu warsztatów - treningu zastępowania agresji dla osób objętych działaniami aktywnej integracji w ramach działań środowiskowych projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania warsztatów - treningu zastępowania agresji w projekcie systemowym mogą być: a) korygowanie agresywnych zachowań, jakimi mogą charakteryzować się uczestnicy warsztatów poprzez edukację i kształtowanie umiejętności zachowania adekwatnego do sytuacji, która wywołuje silne i trudne emocje; b) zdobywanie umiejętności samodzielnego radzenia sobie i korygowania zachowań mogących wywołać niekorzystne skutki; c) edukacja w zakresie radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi, wyjaśnienie czym jest złość, co ją wywołuje i dlaczego, a także jak ją wyrażać i jak nie wyrażać złości; d) stopniowy wzrost stosowania zachowań zgodnych z normami społecznymi; e) nauka rozpoznawania potrzeb, które uczestnicy zaspokajają przez agresję. 3. Zamawiający wymaga, aby usługa była realizowana na terenie Dzielnicy Mokotów w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sale dydaktyczne, przystosowane do prowadzenia tego rodzaju zajęć, posiadające niezbędny sprzęt i wyposażenie zapewniające uczestnikom właściwe warunki udziału w warsztatach. Określenie miejsca odbywania zajęć musi nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed dniem ich rozpoczęcia. 4. Zamawiający wymaga, aby w czasie realizacji zajęć z Uczestnikami i o ile zajdzie taka potrzeba, zapewniona była opieka dla ich dzieci. 5. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 6. Zajęcia prowadzone będą: a) w grupach 6 do 8 osób (3 grupy w tym 2 grupy dzieci i 1 grupa dorosłych) b) grupy wiekowe: 6 - 11 lat, 12 - 15 lat oraz dorośli - rodzice c) przez 3 miesiące d) 1 spotkanie - 2 h lekcyjne e) zajęcia 1 raz w tygodniu f) łącznie 12 spotkań (24 h lekcyjnych) g) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Cykl działań środowiskowych z zakresu integracji sensorycznej dla Uczestników projektu i ich otoczenia dla maksymalnie 15 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu cyklu zajęć z zakresu integracji sensorycznej dla osób objętych działaniami aktywnej integracji i ich otoczenia - projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania zajęć integracji sensorycznej w projekcie systemowym mogą być: a) stymulowanie dzieci Uczestników projektu poprzez zabawę tak, aby poprawić funkcjonowanie ich zmysłów i regulacji procesów integracji bodźców pochodzących z otoczenia; b) wspomaganie rozwoju dzieci z zastosowaniem metod dramowych, integracji sensorycznej oraz ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne; c) poprawa funkcjonowania fizycznego a w efekcie zwiększenie pewności swoich umiejętności, poczucia własnej wartości itd.; d) ograniczenie u dzieci momentów pobudzenia, nadmiernej ruchliwości, przeciwdziałanie kłopotom z koncentracją uwagi, zaburzeniom w rozwoju koordynacji ruchu i innych umiejętności niezbędnych w prawidłowym rozwoju lub inne zaproponowane przez Asystentów Rodziny, psychologów lub Uczestników projektu. 3. Zamawiający wymaga, aby usługa była realizowana na terenie Dzielnicy Mokotów w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sale dydaktyczne, przystosowane do prowadzenia tego rodzaju zajęć, posiadające niezbędny sprzęt i wyposażenie zapewniające uczestnikom właściwe warunki udziału w warsztatach. Określenie miejsca odbywania zajęć musi nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed dniem ich rozpoczęcia. 4. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 5. Zajęcia prowadzone będą: a) w grupach 6 do 8 osób (maksymalnie 2 grupy dorosłych wraz z dziećmi) b) przez 3 miesiące c) 1 sesja 2 h zegarowe d) zajęcia 1 raz w tygodniu e) łącznie - 12 h lekcyjnych na osobę f) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Cykl środowiskowych działań edukacyjnych umiejętności opiekuńczo - wychowawczych dla maksymalnie 30 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu cyklu środowiskowych działań edukacyjnych - warsztatów umiejętności opiekuńczo - wychowawczych dla osób objętych działaniami aktywnej integracji w projekcie systemowym pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania warsztatów umiejętności wychowawczych w projekcie systemowym mogą być: a) nauka bądź wsparcie umiejętności komunikowania się z dziećmi; b) nawiązywanie współpracy z dziećmi (w ramach wykonywania obowiązków domowych lub innych); c) wywieranie wpływu na zachowanie dziecka nie stosując przemocy; d) asertywność wobec zachowań dzieci; e) budowanie umiejętności wyznaczania i respektowania zdrowych ról wszystkim domownikom; f) wzrost szacunku, zaufania i pozytywnych uczuć w i pomiędzy członkami rodziny; g) edukacja w zakresie akceptowalnych metod wychowawczych; h) nauka stawiania granic dzieciom; i) nauka spędzania wolnego czasu z dziećmi; j) wprowadzanie przywilejów i obowiązków w zależności od wieku dziecka; k) przeciwdziałanie stereotypom i mitom ról w rodzinie i w domu lub inne zaproponowane przez Asystentów Rodziny, psychologów lub Uczestników projektu. 3. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowania była na terenie Dzielnicy Mokotów w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sale dydaktyczne, przystosowane do prowadzenia tego rodzaju zajęć, posiadające niezbędny sprzęt i wyposażenie zapewniające uczestnikom właściwe warunki udziału w warsztatach. Określenie miejsca odbywania zajęć musi nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed dniem ich rozpoczęcia. 4. Zamawiający wymaga, aby w czasie realizacji zajęć z Uczestnikami i o ile zajdzie taka potrzeba, zapewniona była opieka dla ich dzieci. 5. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 6. Każdy uczestnik szkolenia, w dniu rozpoczęcia zajęć na kursie otrzyma na własność materiały szkoleniowe, zawierające minimum: informację o tematyce zajęć zawartą w programie szkolenia, zeszyt w twardej oprawie formatu A-4, długopis. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. 7. Zajęcia prowadzone będą: a) w grupach 10 - osobowych (maksymalnie 3 grupy), dla osób dorosłych (bez udziału dzieci) b) przez 3 miesiące c) 1 spotkanie - 4 h zegarowe d) zajęcia 1 raz w tygodniu e) łącznie - 10 spotkań (40 h zegarowych) na osobę f) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługa doradztwa podatkowego w formie spotkań indywidualnych dla maksymalnie 30 osób - Uczestników projektu..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu doradztwa podatkowego dla osób objętych działaniami aktywnej integracji w projekcie systemowym pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania doradztwa podatkowego w projekcie systemowym mogą być: a) pomoc w sporządzaniu corocznych zeznań podatkowych (PIT); b) poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania urzędów skarbowych (gdzie i w jakich sprawach interesanci mogą szukać pomocy); c) wzrost wiedzy o prawach przysługujących podatnikowi i ulgach podatkowych przysługujących osobom w trudnej sytuacji życiowej; d) wzrost wiedzy o rozliczeniach podatku w małżeństwie (wspólnota majątkowa, rozdzielność majątkowa); e) rozliczenia podatkowe w przypadku różnych form zatrudnienia (umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa - zlecenie); f) inne, wynikające z indywidualnej sytuacji Uczestnika spotkania. 3. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowania była w siedzibie Zamawiającego w czasie przez niego wyznaczonym. 4. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami spotkań. 5. Zajęcia prowadzone będą: a) przez 3 miesiące w formie dyżurów doradczych b) spotkanie dla 1 osoby - 1 h zegarowa c) dyżur: 1 raz w tygodniu jednak zgodny z zapotrzebowaniem (maksymalnie 4-godzinny) d) łącznie, maksymalnie 48 h e) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Poradnictwo dla Uczestników projektu w zakresie gospodarowania budżetem domowym dla maksymalnie 20 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu zajęć warsztatowych z zakresu prawidłowego gospodarowania budżetem domowym dla osób objętych działaniami aktywnej integracji w projekcie systemowym pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania warsztatów gospodarowania budżetem domowym w projekcie systemowym mogą być: a) edukacja w zakresie prawidłowego wykorzystania posiadanych, własnych środków finansowych w gospodarstwie domowym b) wzrost wiedzy na temat wysokości wydatków w podziale na poszczególne potrzeby domowe (koszty stałe, zmienne, na żywność i inne potrzeby) c) edukacja w zakresie opanowywania bieżących wydatków d) wzrost umiejętności prawidłowego gospodarowania środkami finansowymi tak, aby pozostawały one jak najdłużej w gospodarstwie domowym; e) inne, wynikające z indywidualnych potrzeb zgłaszanych przez Uczestników projektu. 3. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowania była na terenie Dzielnicy Mokotów w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sale dydaktyczne, przystosowane do prowadzenia tego rodzaju zajęć, posiadające niezbędny sprzęt i wyposażenie zapewniające uczestnikom właściwe warunki udziału w warsztatach. Określenie miejsca odbywania zajęć musi nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed dniem ich rozpoczęcia. 4. Zamawiający wymaga, aby w czasie realizacji zajęć z Uczestnikami i o ile zajdzie taka potrzeba, zapewniona była opieka dla ich dzieci. 5. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu, o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 6. Zajęcia prowadzone będą: a) w grupach 10 - osobowych (maksymalnie 2 grupy) b) przez 3 miesiące c) 1 spotkanie - 2 h zegarowe d) zajęcia 1 raz w tygodniu e) łącznie - 12 spotkań (24 h zegarowe) na osobę f) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Kurs obsługi komputera dla maksymalnie 20 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu obsługi komputera dla 20 osób objętych działaniami aktywnej integracji - projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania w realizacji kursu w projekcie systemowym mogą być: a) podstawowe informacje dotyczące budowy komputera; b) prawidłowe podłączanie do komputera urządzeń tj. klawiatura, mysz, drukarka, fax, skaner; c) uruchamianie programów i wykonywanie operacji na plikach i folderach (tworzenie, kopiowanie, wycinanie, archiwizowanie itd.) z uwzględnieniem różnic pomiędzy systemami operacyjnymi Windows XP, Vista, Windows 7 i 8; d) podstawy obsługi edytora tekstu MS Word, Open Writer, Power Point, Open Images; e) podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego MS Excel i Open Calc; f) zasady ochrony komputera i danych w nim zawartych przed złośliwym oprogramowaniem; g) obsługa Internetu i poczty elektronicznej - zakładanie skrzynki pocztowej, sposoby wykorzystywania Internetu i komputera jako narzędzia ułatwiającego znalezienie pracy i potrzebnych informacji; h) bezpieczne wykorzystywanie Internetu - na co zwracać szczególną uwagę przy wysyłaniu danych i korzystaniu np. z elektronicznego dostępu do konta bankowego lub innych, które zawierają dane wrażliwe; i) stosowanie blokady rodzicielskiej; j) obsługa: CD-R, DVD, dysku twardego, karty SDS, pendriva; k) inne, zgłaszane i wynikające bezpośrednio z potrzeb i zainteresowań Uczestników. 3. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowania była na terenie m.st. Warszawy w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sale dydaktyczne, przystosowane do prowadzenia tego rodzaju zajęć, posiadające niezbędny sprzęt i wyposażenie zapewniające uczestnikom właściwe warunki udziału w szkoleniu. Określenie miejsca odbywania zajęć musi nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed dniem ich rozpoczęcia. 4. Zamawiający wymaga, aby w czasie realizacji zajęć z Uczestnikami i o ile zajdzie taka potrzeba, zapewniona była opieka dla ich dzieci. 5. Zajęcia muszą odbywać się w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku w godz. 8: 00 do 16:00. 6. Każdy uczestnik szkolenia, w dniu rozpoczęcia zajęć na kursie otrzyma na własność materiały szkoleniowe, zawierające minimum: podręcznik uwzględniający tematykę zawartą w programie szkolenia, zeszyt w twardej oprawie formatu A-4, długopis, płyty CD/DVD - do ćwiczeń oraz harmonogram szkolenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. 7. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 8. Po ukończeniu szkolenia Wykonawca wystawia zaświadczenie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełninia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formie pozaszkolnej. 9. Zajęcia prowadzone będą: a) maksymalnie w 4 grupach 5 - osobowych, b) przez 3 miesiące c) 1 spotkanie - 4 h lekcyjne d) zajęcia 1 raz w tygodniu e) łącznie 8 spotkań 4-godzinnych (32h) na osobę f) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Kurs przygotowujący do zawodu kucharza dla maksymalnie 5 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja indywidualnego kursu przygotowującego do zawodu kucharza dla 5 osób objętych działaniami aktywnej integracji - projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Obszarami zainteresowania w realizacji kursu w projekcie systemowym mogą być: a) praktyka w higienie i produkcji b) maszyny i urządzenia wykorzystywane w gastronomii c) przygotowywanie potraw: np. z warzyw, nabiału, zup, mącznych, drobiu, ryb, przekąsek i innych - dla różnych grup odbiorców (potrawy jarskie, wegetariańskie) 3. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sale dydaktyczne, przystosowane do prowadzenia tego rodzaju zajęć, posiadające niezbędny sprzęt i wyposażenie zapewniające uczestnikom właściwe warunki udziału w szkoleniu na terenie Miasta Stołecznego Warszawy w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. Określenie miejsca odbywania zajęć musi nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed dniem ich rozpoczęciem. 4. Szkolenie musi odbywać się w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku w godz. między 8:00 - 16:00. 5. Uczestnik szkolenia w dniu rozpoczęcia zajęć na kursie otrzyma na własność materiały biurowe (zeszyt i długopis) oraz materiały dydaktyczne (podręczniki, skrypty, inne materiały niezbędne do realizacji szkolenia) oraz harmonogram szkolenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. 6. W przypadku konieczności wynikającej z przepisów BHP Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom szkolenia odzieży ochronnej. 7. Wykonawca jest zobowiązany do skierowania i sfinansowania niezbędnych badań lekarskich. Koszty te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. 8. Zamawiający wymaga, aby w czasie realizacji zajęć z Uczestnikami i o ile zajdzie taka potrzeba, zapewniona była opieka dla ich dzieci. 9. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 10. Po ukończeniu szkolenia Wykonawca wystawi uczestnikowi zaświadczenie o ukończeniu szkolenia i zdobytych kwalifikacjach z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełninia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formie pozaszkolnej. 11. Zajęcia prowadzone będą: a) przez 3 miesiące b) 1 spotkanie - 4h lekcyjne c) zajęcia 2 razy w tygodniu d) łącznie 70 h e) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie dwóch turnusów wyjazdu integracyjnego dla Uczestników projektu i osób z ich otoczenia łącznie dla maksymalnie 70 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja dwóch turnusów wyjazdu integracyjnego dla osób objętych działaniami aktywnej integracji i ich otoczenia w projekcie systemowym pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 2. Wyjazd integracyjny przyczyni się do lepszego, wzajemnego poznania się Uczestników. W wyjeździe będą brali udział Uczestnicy projektu wraz z osobami ze otoczenia (dzieci, rodzice/opiekunowie) oraz pracownicy projektu systemowego (asystenci rodziny, psycholog). 3. Charakterystyka wyjazdu: a) miejsce: do 180 km odległości od Warszawy b) czas wyjazdu: maksymalnie 4 dni c) pokoje 2, 3, 4 i 5-osobowe z pełnym węzłem sanitarnym i TV, wymagane jest aby wszystkie pokoje zlokalizowane były w jednym budynku d) uczestnicy: dorośli wraz z dziećmi e) w każdym turnusie uczestniczyć będzie około 30 osób (uczestnicy z otoczeniem) oraz 6 osób ze strony Zamawiającego. f) wyjazdy realizowane będą w czasie: 20 -22 i 27-29 września 2013 r. 4. Zapewnienie sali konferencyjnej, zlokalizowanej na terenie ośrodka, w którym zakwaterowana będzie grupa uczestników, dostępnej w czasie turnusu, w której będą odbywać się zajęcia grupowe, warsztatowe z podstawowym wyposażeniem (tablica, stoły, krzesła); 5. Zapewnienie transportu klimatyzowanym pojazdem z Warszawy do miejsca pobytu i z powrotem, dla uczestników wyjazdu i pracowników projektu systemowego; 6. Zapewnienie Uczestnikom wyjazdu ubezpieczenia, niezwłocznie po podpisaniu umowy na realizację przedmiotowego zadania Wykonawca przedstawi Zamawiającemu polisę potwierdzającą obowiązkowe ubezpieczenie uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie pobytu oraz w trakcie wszelkich przejazdów z nim związanych, 7. Zapewnienie wszystkim Uczestnikom pełnego wyżywienia - 4 posiłki dziennie: śniadanie, obiad dwudaniowy, podwieczorek i kolacja w formie szwedzkiego stołu; 8. Organizacja czasu wolnego na miejscu, np. oprowadzenie po okolicznych parkach krajobrazowych, atrakcjach turystycznych i innych. Organizator powinien uwzględnić potrzeby małych dzieci, które będą uczestniczyć w wyjeździe. 9. Zapewnienie suchego prowiantu podczas ewentualnych wyjazdów organizowanych w ramach pobytu oraz w trakcie wyjazdu do miejsca pobytu i powrotu do Warszawy. 10. Zapewnienie opieki medycznej na czas pobytu oraz wszelkich przejazdów z nim związanych. 11. Zapewnienie środka transportu niezbędnego do ewentualnych przejazdów objętych programem pobytu. 12. W cenę oferty muszą zostać wkalkulowane wszystkie koszty związane z realizacją programu pobytu (np. koszty wstępu do obiektów przewidzianych w programie, koszty przejazdów w trakcie pobytu, opłaty klimatyczne). 13. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowania była w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego. 14. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program wyjazdów w oparciu o który realizowane będzie zamówienie. 15. Wraz z Uczestnikami wyjazdu będą w nich uczestniczyć osoby ze strony Zamawiającego, tj. asystenci rodziny, psycholog i prowadzący zajęcia. 16. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu innych dokumentów, o których wypełnienie zwróci się do Wykonawcy Zamawiający..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie dwóch warsztatów z zakresu Asertywności dla maksymalnie 70 osób - uczestników turnusów wyjazdu integracyjnego i osób z ich otoczenia w ramach działań środowiskowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu dwóch warsztatów z zakresu Asertywności dla uczestników turnusów wyjazdu integracyjnego - Uczestników projektu i osób z ich otoczenia w ramach działań środowiskowych projektu systemowego pn. Mokotowski Program Integracji Społecznej. 1. Obszarami zainteresowania warsztatów Asertywności w projekcie systemowym mogą być: a) nauka, czym jest asertywność (uległość - asertywność - agresja); b) nauka rozpoznawania i egzekwowania swoich praw i praw innych osób; c) nauka zachowań asertywnych d) korzyści ze stosowania zachowań asertywnych e) budowanie poczucia własnej wartości; f) inne, wskazane przez Uczestników. 2. Zamawiający wymaga, aby usługa była realizowana w miejscu, w którym organizowane i przeprowadzane będą turnusy wyjazdu integracyjnego. 3. Zamawiający wymaga, aby w czasie realizacji zajęć z Uczestnikami i o ile zajdzie taka potrzeba, zapewniona była opieka dla ich dzieci. 4. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą szczegółowy program lub plan pracy w oparciu o który realizowane będzie zamówienie wraz z przedstawieniem przykładów ćwiczeń, metod i narzędzi, którymi Wykonawca posłuży się w pracy z uczestnikami warsztatów oraz wstępny harmonogram szkolenia. 5. Zajęcia prowadzone będą: a) w dwóch grupach b) przez 2 dni (piątek, sobota) c) 1 spotkanie - 3 h lekcyjne, 2 spotkanie 5 h lekcyjnych d) łącznie 2 spotkania (8 h lekcyjnych) e) w terminie planowanych wyjazdów integracyjnych tj. 20-22 i 27-29 września 2013 r..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.53.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.