Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-11-07
Jarosław: Udzielenie Powiatowi Jarosławskiemu długoterminowego kredytu w wysokości 2 000 000 zł
Numer ogłoszenia: 234185 - 2014; data zamieszczenia: 07.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Jarosławski - Zarząd Powiatu Jarosławskiego , ul. Jana Pawła II 17, 37-500 Jarosław, woj. podkarpackie, tel. 016 6246200, faks 016 6246249.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://starostwo.jaroslaw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Powiatowi Jarosławskiemu długoterminowego kredytu w wysokości 2 000 000 zł.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu Powiatowi Jarosławskiemu długoterminowego kredytu gotówkowego w wysokości 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony 00/100 złotych), w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1376 z późn. zm.). Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia powyżej 30 000 euro i poniżej 200 000 euro. Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie Powiatowi Jarosławskiemu na okres pięciu lat i obsługę długoterminowego kredytu w wysokości 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony 00/100 złotych), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji obligacji komunalnych zgodnie z poniższymi założeniami i wymogami: 1) waluta kredytu - PLN złoty polski; 2) kwota kredytu - 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony 00/100 złotych); 3) przeznaczenie kredytu - spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji obligacji komunalnych; 4) zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 5) uruchomienie kredytu - postawienie do dyspozycji Zamawiającego kwoty kredytu nastąpi w jednej transzy do dnia 8 grudnia 2014 r. lecz nie później niż w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy, bez dodatkowych opłat za wyjątkiem ewentualnej prowizji Wykonawcy; 6) wykorzystanie kredytu nastąpi w jednej transzy w formie przelewu z rachunku kredytowego otwartego przez Wykonawcę (Bank) dla Zamawiającego, bez opłat z tytułu przelewu; 7) oprocentowanie kredytu - zmienne, obliczane dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o zmienny wskaźnik oprocentowania kredytów na polskim rynku międzybankowym WIBOR 1M, notowany na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy, powiększony o stałą marżę Wykonawcy; 8) spłata kredytu wraz z odsetkami - do 31 października 2019 r.; 9) okres kredytowania - 59 miesięcy; 10) okres spłaty kredytu - 58 miesięcy; 11) karencja w spłacie rat kapitałowych - do 31 grudnia 2014 r.; 12) karencja w spłacie odsetek - brak; 13) odsetki liczone będą według rzeczywistej liczby dni kalendarzowych zarówno w miesiącu jak i w roku (365 dni w roku lub 366 dni w roku); 14) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna; 15) spłata kredytu - w 58 ratach miesięcznych w okresie 58 miesięcy, począwszy od 1 stycznia 2015 r. do 31 października 2019 r.; 16) spłata kapitałowych rat kredytowych następować będzie w ratach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym miesiąca kalendarzowego, począwszy od 1 stycznia 2015 r.; 17) spłata odsetek - miesięcznie, w ostatnim dniu roboczym miesiąca kalendarzowego; 18) harmonogram spłaty odsetek i kapitału kredytu przedstawiono w Załączniku Nr 1 do SIWZ przy jednoczesnym założeniu, że kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w dniu 8 grudnia 2014 r.; 19) spłata kapitału i odsetek następuje w formie obciążenia rachunku Zamawiającego lub w formie przelewu na rachunek kredytowy. Wykaz dokumentów do pobrania udostępnionych przez Zamawiającego w folderze Dokumenty do pobrania w celu określenia jego zdolności kredytowej stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. Wymagania dotyczące udzielenia kredytu: 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, bez naliczania i pobierania przez Wykonawcę dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu; 2) w sytuacji gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej - odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy; 3) kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami, niż wymienionymi w Formularzu Ofertowym stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany będzie niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o wyborze oferty, lecz nie później niż w terminie 3 dni roboczych, przedłożyć Zamawiającemu własnym staraniem i na własny koszt: 1) sporządzoną na piśmie symulację spłaty kredytu, która posłużyła mu do obliczenia ceny oferty; 2) opracowany przez Wykonawcę i sporządzony na piśmie lub w formie cyfrowej projekt umowy kredytowej uwzględniający postanowienia zawarte w niniejszej SIWZ i jej załącznikach oraz warunki zaoferowane przez Wykonawcę.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2019.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności wykażą, że posiadają zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1376 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ww. ustawy Prawa Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ww. ustawy Prawo Bankowe lub inne równoważne dokumenty potwierdzające prawo prowadzenia działalności w zakresie przedmiotu zamówienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Przez potwierdzenie posiadania uprawnień, o którym mowa w pkt III.4.1 tiret pierwsze należy rozumieć: zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1376 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ww. ustawy Prawa Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ww. ustawy Prawo Bankowe lub inne równoważne dokumenty potwierdzające prawo prowadzenia działalności w zakresie przedmiotu zamówienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. 2. Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę (osobę /osoby/ umocowaną prawnie) Formularz Ofertowy, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 0.99
- 2 - Oprocentowanie zadłużenia przeterminowanego - 0.01
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokona wyboru wykonawcy i polegających na: 1) zmianie postanowień umowy wynikających ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów ustawy Prawo bankowe w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron albo zmian regulaminu banku, jednak wyłącznie w zakresie niepowodującym niekorzystnych dla Zamawiającego zmian warunków realizacji umowy; 2) zmianie nazwy, siedziby albo innych danych Wykonawcy lub Zamawiającego, w tym zmianie Stron umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów; 3) zmianie wysokości marży Wykonawcy w przypadku zmiany przepisów prawa dotyczących naliczania podatku VAT dla usług stanowiących przedmiot zamówienia, w tym wysokości stawek podatku VAT, w zakresie w jakim zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, maksymalnie o 50% różnicy w wysokości podatku VAT powstałej w wyniku zmiany przepisów prawa; 4) zmianie w uzasadnionych przypadkach, terminu realizacji zamówienia tj. zmianie terminu uruchomienia kredytu i/lub jego spłaty; 5) zmianie harmonogramu spłaty kredytu wynikających z: a) wcześniejszej spłaty zaciągniętego kredytu celem obniżenia kosztów jego obsługi, b) zmiany terminów i kwot spłaty poszczególnych rat kapitałowych i/lub odsetkowych z jednoczesną możliwością wydłużenia okresu kredytowania; 6) zmianie danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy (np. zmiana numerów rachunków bankowych określonych w umowie, zmiana osób reprezentujących Strony lub odpowiedzialnych za wykonywanie umowy); 7) wprowadzeniu dodatkowych postanowień (zapisów) niepowodujących niekorzystnych dla Zamawiającego zmian warunków realizacji umowy i wynikających z powstania rozbieżności interpretacyjnych lub niejasności w rozumieniu przez Strony pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a wprowadzone postanowienia (zapisy) będą umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; 8) zmianie postanowień umowy w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w trakcie realizacji zamówienia wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://starostwo.jaroslaw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Jarosławiu, ul. Jana Pawła II 17 (pokój nr 130), 37 - 500 Jarosław.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Jarosławiu, ul. Jana Pawła II 17 (pokój nr 1 - Biuro podawcze), 37 - 500 Jarosław.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z JAROSŁAWIA
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miasta Jarosławia w zakresie przyjmowania i doręczania przesyłek pocztowych w 2024 roku.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów selektywnych w roku 2025
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby stołówki w Zespole Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Jarosławiu.
- Wykonanie renowacji zagospodarowania istniejących terenów zieleni przy ul. Cmentarnej w Jarosławiu
- Zakup i dostawa dwóch SAMOCHODÓW OSOBOWYCH TYPU SUV dla Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Jarosławiu
- Przebudowa pomieszczeń COM w Jarosławiu z przeznaczeniem na pracownię TK i pracownię endoskopii pn Poprawa jakości usług med. COM w Jarosławiu... dotacja celowa nrDOI/FM/SMPL/10/MDSOR/2023/1002/318
więcej: przetargi w Jarosławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 1.700.000 PLN
- "zaciągnięcie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na pokrycie planowanego w 2024 roku deficytu budżetowego"
- Zaciągnięcie w 2024 roku kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000,00 zł
- "Wyłonienie banku do udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego o wartości 5.068.027,42 PLN Gminie Bielawy, na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2024 oraz spłatę wcześniej ..."
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.100.000,- zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz zobowiązań planowanych w rozchodach budżetu w 2024 r.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.