Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-19
Świerzawa: Przebudowa dróg transportu rolniczego w Podgórkach - drogi dojazdowa do gruntów rolnych dz. nr 499, 507/1, 507/2.
Numer ogłoszenia: 234932 - 2013; data zamieszczenia: 19.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy , pl. Wolności 60, 59-540 Świerzawa, woj. dolnośląskie.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.Świerzawa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg transportu rolniczego w Podgórkach - drogi dojazdowa do gruntów rolnych dz. nr 499, 507/1, 507/2..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa dróg transportu rolniczego w miejscowości Podgórki zlokalizowana jest na następujących działkach geodezyjnych; 499, 507/1, 507/2. A) Przebudowa drogi na działce o numerze geodezyjnym 499 o dług. 171mb przebiega wśród zabudowań mieszkalnych jednorodzinnych. Odcinkiem tym odbywa się ruch pojazdów osobowych i rolniczych. Istniejący odcinek drogi posiada nawierzchnię bitumiczną . Przekrój odcinkowy drogi wewnętrznej o średniej szerokości 3m. Występują pobocza w minimalnym zakresie.. Odwodnienie jezdni poprzez spadki podłużne wzdłuż drogi. Stan nawierzchni jezdni - zły z licznymi spękaniami . Zła nierówność poprzeczna i podłużna. Nawierzchnia jezdni wymaga remontu. B) Przebudowa drogi o numerze geodezyjnym 499 o dług.271mb przebiega poza zabudowaniami mieszkalnymi i służy jako dojazd do przyległych gruntów rolniczych. Droga usytuowana jest poniżej poziomu gruntów rolniczych ok. 0,6m - co powoduje, że wizualnie jej przebieg dokonuje się w wąwozie. Służy jako droga transportu rolniczego. Istniejący odcinek drogi, to droga gruntowa , w której występują koleiny i nierówności poprzeczne. Przekrój odcinkowy drogi wewnętrznej o średniej szerokości 3m. Brak poboczy oraz rowów przydrożnych. C) Przebudowywane odcinki dróg o numerach geodezyjnych 507/1 i 507/2 o dług.285mb przebiegają wśród zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Odcinkami tymi odbywa się ruch pojazdów osobowych i rolniczych do przyległych gruntów. Istniejące odcinki dróg posiadają podbudowę tłuczniową, zamkniętą miałem kamiennym z licznymi zagłębieniami. Stan techniczny drogi zły. Przekrój odcinkowy poprzeczny drogi wewnętrznej o średniej szerokości 3m. Brak poboczy. Odwodnienie nawierzchni drogi poprzez spadki poprzeczne na grunty przyległe do drogi. W drodze zlokalizowane są 3 przepusty poprzeczne, przez, które spływają wody opadowe z gruntów znajdujących się powyżej Wymagają przebudowy na większą średnicę. Zakres robót remontowych obejmuje: 1 Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa drogi w terenie pagórkowatym, sprawdzenie geodezyjne granic pasa drogowego 2 Korytowanie nawierzchni na poszerzeniach jezdni przy głębokości 35 cm 3 Wykonanie warstwy odsączającej grub. po zageszczeniu 10 cm - na poszerzeniach 4 Wykonanie dolnej warstwy podbudowy tłuczniowej grub. 15 cm z kruszywa 0/63, na poszerzeniach 5 Wykonanie górnej warstwy podbudowy tłuczniowej grub. 7 cm z kruszywa 4/31,5, na poszerzeniach 6 Dolna warstwa nawierzchni asfaltobetonowej grubości 4 cm, na poszerzeniach 7 Skropienie nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową pod warstwę ścieralną 8 Górna warstwa (ścieralna) nawierzchni asfaltobetonowej grubości 5 cm 9 Uzupełnienie poboczy niesortem przy grubości warstwy po zawałowaniu 10 cm 10 Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa drogi w terenie pagórkowatym, sprawdzenie geodezyjne granic pasa drogowego 271,0 m 11 Korytowanie pod nawierzchnię jezdni przy głębokości 30 cm 12 Wykonanie warstwy odsączającej grubość po zagęszczeniu 20 cm 13 Wykonanie dolnej warstwy podbudowy tłuczniowej grub. 15 cm 14 Wykonanie górnej warstwy podbudowy tłuczniowej grub. 7 cm z kruszywa 4/31,5 15 Podwójne powierzchniowe utrwalenie podbudowy tłuczniowej emulsją asfaltową oraz grysem kamiennym 16 Uzupełnienie poboczy niesrtem przy grubości warstwy po zawałowaniu 15 cm 17 Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa drogi w terenie pagórkowatym, sprawdzenie geodezyjne granic pasa drogowego 285,0 m 18 Ścinanie poboczy oraz częściowo środka jezdni przy średniej grubości 10 cm 19 Przepusty z rus PEHD o śr. 40 cm 20 Ścianki czołowe dla przepustu z rur o śr. 40 cm 21 Warstwa profilująco wzmacniająca kruszywem 4-31,5 istniejącej podbudowy tłuczniowej przy grubości warstwy średnio 12 cm 22Podwójne powierzchniowe utrwalenie podbudowy tłuczniowej emulsją asfaltową oraz grysem kamiennym 23Warstwa ścieralna nawierzchni asfaltobetonowej grubości 5 cm 24.Uzupełnienie poboczy niesortem przy grubości warstwy po zawałowaniu 10 cm 25. Montaż 4 słupków drogowych 26. Montaż 4 znaków drogowych Z uwagi na wykonywanie prac remontowych w trenie zabudowanym Wykonawca zobowiązany będzie do wprowadzenia robót w taki sposób aby zapewnić dojazd do budynków mieszkalnych na koniec każdego dnia roboczego. Zadanie Nr 2 pn. Budowa oświetlenia drogowego w ciągu drogi o numerze geodezyjnym 499 w Podgórkach. Budowa oświetlenia drogowego przy drodze o numerze geodezyjnym 499 realizowane będzie na podstawie projektu budowlanego i posiadanego przez Zamawiającego pozwolenia na budowę. Oświetlenie zaprojektowane zostało w poboczu drogi. Zasilanie oświetlenia drogowego z stacji transformatorowej wydzielonym obwodem. W wyniku budowy powstanie 4 punkty świetlne. Zakres robót budowlanych obejmuje: 1. Kopanie rowów dla kabli w sposób ręczny w gruncie kat. III 2. Ułożenie rur osłonowych z PCW o śr.do 140 mm 3. Układanie kabli o masie do 0.5 kg/m w rurach, pustakach lub kanałach zamkniętych 4.Układanie uziomów w rowach kablowych 5.Zasypywanie rowów dla kabli wykonanych ręcznie w gruncie kat. III 6.Zarobienie na sucho końca kabla 3-żyłowego o przekroju żył do 16 mm2 na napięcie do 1 kV o izolacji i powłoce z tworzyw sztucznych 7.Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 100 kg 8.Montaż przewodów do opraw oświetleniowych - wciąganie w słupy, rury osłonowe i wysięgniki przy wysokości latarń do 7 m kpl.przew. 9.Montaż opraw oświetlenia zewnętrznego na wysięgniku 10.Badanie linii kablowej N.N.- kabel 3-żyłowy 11.Badania i pomiary instalacji uziemiającej (pierwszy pomiar) Szczegółowe zakresy prac określają przedmiary robót oraz specyfikacja wykonania i odbioru robót , które są załącznikiem do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować zrealizowanie w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty polegającej na remoncie dróg o nawierzchni bitumicznej o dł. 0,7 km o wartości minimum 170.00,00zł brutto oraz robót związanych z wykonaniem budowy oświetlenia drogowego o łącznej wartości minimalnej 15 000,00 złotych. Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów wg formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada: uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2008 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2006 Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności drogowej; oraz uprawnieniami w zakresie sieci i instalacji elektrycznych do 1kV w specjalności instalacyjno inżynieryjnej .
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
W celu potwierdzenia wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować zrealizowanie w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty polegającej na remoncie dróg o nawierzchni bitumicznej o dł. 0,7 km o wartości minimum 170.00,00zł brutto oraz robót związanych z budową oświetlenia drogowego o łącznej wartości minimalnej 15 000,00 złotych. Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów wg formuły: spełnia - nie spełnia.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Szczegółowy kosztorys ofertowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, w zakresie: 1.Zmiany terminu realizacji zadania: a) konieczność zlecenia zamówień dodatkowych lub zamiennych, w trybie zgodnym z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych; b)zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; d) gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie, a w przypadku zarządzających mediami w terminie 2 miesięcy; e) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, obfite opady śniegu, zalegający śnieg itd.; f) w przypadku natrafienia przez Wykonawcę na urządzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemożliwiające planowe wykonanie robót; g) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudową dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg; 2.Zmian osobowych: a)zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; b)zmiana podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca, c)rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 3. Pozostałych zmian: a) w przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, dopuszcza się możliwość sporządzenia aneksu do umowy uwzględniającego zmianę wartości umownej z tego tytułu; b) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji; c) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swierzawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.swierzawa.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Świerzawie, Pl. Wolności 60, 59 - 540 Świerzawa, pok. nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane jest ze środków Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie remontu cząstkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i tłuczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
- Budowa oświetlenia zewnętrznego w m. Golina ul. Polna, Kąkolowa i ul. Świerkowa, gm. Golina - etap I
- Bieżące utrzymanie dróg, ulic, placów, chodników, parkingów, urządzeń BRD i wiat przystankowych, których zarządcą jest Burmistrz Bobolic w 2025 roku
- Budowa parkingu przy ul. Zdrowej 13
- Remonty dróg gminnych i wewnętrznych o nawierzchni z kostki brukowej położonych na terenie Gminy Koluszki
- Wykonanie remontów cząstkowych dróg i placów na terenie Gminy Wejherowo w latach 2025 - 2026 w podziale na części
więcej: Roboty w zakresie naprawy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.