Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-07-04
Toruń: REMONT OKRESOWY BUDYNKU I/ZUS W GRUDZIĄDZU PRZY UL. WYBICKIEGO 30
Numer ogłoszenia: 235080 - 2012; data zamieszczenia: 04.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu , ul. Mickiewicza 33-39, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6109320, faks 056 6109496.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REMONT OKRESOWY BUDYNKU I/ZUS W GRUDZIĄDZU PRZY UL. WYBICKIEGO 30.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w budynku ZUS przy ul. Wybickiego 30 w Grudziądzu. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. 2.1 Części zamówienia obejmują: a) Część I - remont ściany ogrodzeniowej; b) Część II - malowanie głównej klatki schodowej; c) Część III - osuszenie ściany składnicy akt metodą iniekcji krystalicznej. 2.2 Wykonawcy mogą składać oferty obejmujące jedną, dwie lub trzy części zamówienia. 3. Zamawiający wymaga, aby wybrany Wykonawca udzielił 5 letniej gwarancji jakości na wykonane prace i zastosowane materiały dla każdej części przedmiotu zamówienia, którą będzie realizował..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. DOTYCZY CZĘŚCI PIERWSZEJ I DRUGIEJ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Wykonawcy ubiegający się o zamówienie winni posiadać wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna, że warunek został spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o jego spełnianiu. 2. DOTYCZY CZĘŚCI TRZECIEJ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Wykonawcy ubiegający się o zamówienie winni w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyć co najmniej dwa zamówienia polegające na odgrzybianiu i osuszaniu pomieszczeń metodą iniekcji krystalicznej. Zamawiający uzna, że warunek został spełniony jeżeli Wykonawca dołączy do oferty: a) wykaz zamówień - zawierający wykaz wykonanych robót spełniających wymagania określone w niniejszym punkcie, b) dokumenty potwierdzające, że zamówienia wymienione w wykazie zamówień zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; c) oświadczenie o jego spełnianiu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Wykonawcy ubiegający się o zamówienie winni dysponować odpowiednim potencjałem technicznym, niezbędnym do należytego wykonania zamówienia. Zamawiający uzna, że warunek został spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o jego spełnianiu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie winni dysponować: DOTYCZY CZĘŚCI PIERWSZEJ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Osobą (osobami), posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń*; DOTYCZY CZĘŚCI DRUGIEJ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 2. Osobą (osobami), posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; DOTYCZY CZĘŚCI TRZECIEJ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3. osobą (osobami) posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń*. * Za wystarczające Zamawiający uzna także uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi uzyskane na podstawie nieobowiązujących już przepisów, dotyczących wymagań stawianych osobom ubiegającym się o uzyskanie uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, pod warunkiem, że uprawnienia te nie będą ograniczone wielkością oraz stopniem skomplikowania obiektu budowlanego. DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Zamawiający uzna, że warunek został spełniony jeżeli Wykonawca dołączy do oferty: a) wykaz osób - zawierający wykaz osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, spełniających wymagania określone w niniejszym punkcie - dla części zamówienia objętej ofertą, b) oświadczenie, że osoby wymienione w wykazie osób, posiadają uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w wymaganej specjalności oraz, że należą do właściwej izby samorządu zawodowego, c) oświadczenie o jego spełnianiu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Wykonawcy ubiegający się o zamówienie winni znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o jego spełnianiu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oferta, której treść winna odpowiadać treści wzoru formularza oferty stanowiącego załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ); 2. Kosztorysy ofertowe, sporządzone na podstawie przedmiarów robót, zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ. Wykaz wymaganych pozycji kosztorysowych zawiera również załącznik do SIWZ; Wykazy zastosowanych materiałów wraz z cenami - wykazy stanowią część kosztorysu ofertowego. Kosztorys ofertowy będzie stanowił jeden z elementów służących do ustalenia wysokości wynagrodzenia w zakresie wszystkich części przedmiotu zamówienia, za wykonanie: - zamówienia; - ewentualnych robót zamiennych; - ewentualnych robót dodatkowych. 3. Pełnomocnictwo - należy dołączyć do oferty, w przypadku, gdy ofertę podpisze(ą) osoba(y) inna niż wymieniona w odpisie z właściwego rejestru lub innym dokumencie wskazującym sposób reprezentacji Wykonawcy(ów). Pełnomocnictwo winno: a) być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez udzielającego pełnomocnictwa albo przez notariusza; b) wskazywać pełnomocnika i zakres umocowania pełnomocnika. Jeżeli dalsze pełnomocnictwo (substytucja) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie udzielone przez pełnomocnika Wykonawcy, należy załączyć (forma jak wyżej) również dalsze pełnomocnictwo. W przypadku, gdy oferta, składana przez wspólników spółki cywilnej, podpisana zostanie przez wszystkich wspólników spółki, pełnomocnictwo nie jest wymagane.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
I. Część 1 przedmiotu zamówienia: Umowa może ulec zmianie w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących zdarzeń: 1) Konieczności zmiany terminu wykonania umowy w związku z wykonywaniem zamówień (robót) dodatkowych lub robót zamiennych; 2) Zmiany przepisów prawa mających istotny wpływ na zobowiązania stron wynikające z umowy; 3) Konieczności wprowadzenia zmian technologicznych, w szczególności: a) konieczności zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji budowlanej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem umowy, b) istnienia nie zinwentaryzowanych (nie ujętych w dokumentacji) urządzeń lub instalacji, c) konieczności zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 4) Zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z umową; 5) Rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. Rezygnacja Zamawiającego nastąpi w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia woli Zamawiającego o odstąpieniu od części umowy; 6) Wstrzymania realizacji umowy przez Zamawiającego; 7) Konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji budowlanej. II. Część 2 przedmiotu zamówienia: Umowa może ulec zmianie w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących zdarzeń: 1) Zmiany przepisów prawa mających istotny wpływ na zobowiązania stron wynikające z umowy; 2) Zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z umową; 3) Rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. Rezygnacja Zamawiającego nastąpi w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia woli Zamawiającego o odstąpieniu od części umowy; 4) Wstrzymania realizacji umowy przez Zamawiającego. III. Część 3 przedmiotu zamówienia: Umowa może ulec zmianie w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących zdarzeń: 1) Konieczności zmiany terminu wykonania umowy w związku z wykonywaniem zamówień (robót) dodatkowych; 2) Zmiany przepisów prawa mających istotny wpływ na zobowiązania stron wynikające z umowy; 3) Zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z umową; 4) Rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. Rezygnacja Zamawiającego nastąpi w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia woli Zamawiającego o odstąpieniu od części umowy; 5) Konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji budowlanej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl/zampub
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Oddział w Toruniu
ul. Mickiewicza 33-39
87-100 Toruń
pok. 325.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu ul. Mickiewicza 33-39 87-100 Toruń pok. 325.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont ściany ogrodzeniowej..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie ogrodzenia, poprzez rozebranie istniejącego ogrodzenia i odbudowę stanu istniejącego z pewnymi modyfikacjami..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.26.25.00-6, 45.26.23.00-4, 45.26.00.00-7, 45.41.00.00-4, 45.26.13.00-7, 45.44.21.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Malowanie głównej klatki schodowej..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dwukrotne malowanie głównej klatki schodowej (ścian i sufitu, rur CO) oraz uzupełnienie ubytków tynków..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.44.21.00-8, 45.41.00.00-4, 45.26.21.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Osuszenie ściany składnicy akt metodą iniekcji krystalicznej..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odgrzybienie i osuszenie metodą iniekcji krystalicznej pomieszczenia archiwum w piwnicy budynku..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.41.00.00-1, 45.45.31.00-8, 45.26.00.00-7, 45.45.00.00-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 49.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z TORUNIA
- Dostawa leku Enzalutamid
- Dostawa leku Romiplostym
- UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW GMINY ŚWIERADÓW-ZDRÓJ
- Ubezpieczenie majątku Gminy Szczytna od ryzyka powodzi
- Budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych na terenie Kampusu UMK przy ul. Gagarina 19 w Toruniu.
- Dostawa urządzeń i środków czystości
więcej: przetargi w Toruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej na odcinku Szymany - Górowo - Bartki
- Wykonanie remontu pomieszczeń szatni w budynku szkoły.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1311F na odcinku Sienno - Ośno Lubuskie od km 1+180 do km 2+980
- "BUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ W UL. LEŚNEJ POLANY, W ULICY BOCZNEJ OD UL. ŻWIROWEJ, W UL. SOŁECKIEJ I W UL. WYDMOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TRZCIANY, GMINA JABŁONNA"
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej nr 1 w Żyrardowie.
- Prace modernizacyjne budowlano-wykończeniowe w 5 pracowniach nauki zawodu i gabinecie terapeutycznym
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.