Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-01-27
Zabrze: Wykonywanie usług doradczych w ramach projektu PLASTICE polegających na doradztwie w zakresie znakowania biodegradowalnych tworzyw celem ich rozróżnienia w strumieniu odpadów komunalnych oraz zintegrowanego systemu monitorowania zachowania miękkiego wyrobu z tworzywa biodegradowalnego od jego wytworzenia poprzez zastosowanie w centrach handlowych do rozkładu w warunkach kompostowania przemysłowego
Numer ogłoszenia: 23545 - 2012; data zamieszczenia: 27.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Materiałów Polimerowych i Węglowych Polskiej Akademii Nauk , ul. M. Curie-Skłodowskiej 34, 41-819 Zabrze, woj. śląskie, tel. 0-32 271 60 77, faks 0-32 271 29 69.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.cmpw-pan.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie usług doradczych w ramach projektu PLASTICE polegających na doradztwie w zakresie znakowania biodegradowalnych tworzyw celem ich rozróżnienia w strumieniu odpadów komunalnych oraz zintegrowanego systemu monitorowania zachowania miękkiego wyrobu z tworzywa biodegradowalnego od jego wytworzenia poprzez zastosowanie w centrach handlowych do rozkładu w warunkach kompostowania przemysłowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Informacja o projekcie Od 1 kwietnia 2011 r. w Centrum Materiałów Polimerowych i Węglowych PAN realizowany jest w ramach Programu Central Europe projekt PLASTICE: www.plastice.cmpw-pan.edu.pl W skład konsorcjum projektu wchodzi 13 partnerów naukowych i przemysłowych z czterech krajów (Słowenia, Słowacja, Polska, Włochy). Głównym celem projektu jest kreowanie odpowiednich warunków dla rozwoju rynku biodegradowalnych opakowań w Europie Środkowej. Cel ten jest realizowany poprzez: a) upowszechnianie wiedzy dotyczącej biodegradowalnych opakowań wśród grup docelowych odbiorców, b) usprawnienie dostępu do wiedzy naukowej o biodegradowalnych opakowaniach, c) usprawnienie transferu tej wiedzy z instytucji naukowych do grup docelowych odbiorców. Efektem prowadzonych w ramach projektu działań powinno być wzmacnianie współpracy między jednostkami naukowymi a przedsiębiorstwami w obszarze komercjalizacji wyników badań w zakresie nowych biodegradowalnych materiałów opakowaniowych z tworzyw sztucznych. Przewidywane jest w tym zakresie wdrożenie (mapy drogowej) rozwoju nowych aplikacji dotyczących biodegradowalnych opakowań. W styczniu 2012 r. w Centrum Materiałów Polimerowych i Węglowych PAN w Zabrzu w ramach dwóch obszarów zadaniowych projektu PLASTICE: WP3 -Developing a roadmap for action - from science to innovation in the value chain, WP4 -Framework conditions for stimulating market demand - zespół realizujący projekt rozpoczął działania związane z przeprowadzeniem tak zwanych studiów przypadków (case studies). Studia te powinny umożliwić między innymi weryfikację i optymalizację właściwego toku postępowania w zakresie zastosowań polimerów biodegradowalnych w krajach Europy Środkowej. Działania te zaplanowane są w ścisłej współpracy z firmami działającymi w obszarze przetwórstwa biodegradowalnych materiałów opakowaniowych, sieci handlowych oraz kompostowni, które zostaną wybrane w toku postępowania przetargowego. Rezultatem będzie wymiana doświadczeń i informacji pomiędzy zespołem badawczym Zamawiającego a wybranymi firmami. Przeprowadzenie testów z udziałem firm planowane jest w okresie od 1 marca do 30 września 2012 roku. W szczególności zaplanowane jest przeprowadzenie dwóch studiów przypadków: 1. Znakowanie biodegradowalnych tworzyw celem ich rozróżnienia w strumieniu odpadów komunalnych. Studium obejmuje następujący łańcuch działań: a) Wytypowanie komercyjnie dostępnych markerów do przeprowadzenia wstępnych prób znakowania. b) Wprowadzenie specjalnych oznaczeń na wyrobach z tworzyw sztucznych lub koloryzacja całego wyrobu. c) Testowanie skuteczności segregacji oznakowanych wyrobów z tworzywa biodegradowalnego na terenie stacji segregacji odpadów komunalnych. d) Opracowanie wyników i przygotowanie zaleceń dotyczących znakowania wytypowanym markerem wyrobów z tworzywa biodegradowalnego. e) Przeprowadzenie testów segregacji. 2. Zintegrowany system monitorowania zachowania miękkiego wyrobu z tworzywa biodegradowalnego od jego wytworzenia poprzez zastosowanie w centrach handlowych do rozkładu w warunkach kompostowania przemysłowego Studium obejmuje następujący łańcuch działań: a) Wytworzenie miękkich opakowań zbiorczych z tworzywa biodegradowalnego o poj. 50-100L b) Segregacja odpadów organicznych z zastosowaniem opakowań zbiorczych na terenie wybranych placówek handlowych c) Selektywna zbiórka oraz kompostowanie przemysłowe (pryzma, kontener) zebranych odpadów w kompostowni miejskiej d) Badanie procesu biodegradacji miękkich wyrobów opakowaniowych z tworzywa biodegradowalnego oraz opracowanie wyników e) Opracowanie wyników całego testu W wyniku przetargu Zamawiający wybierze partnerów działających w obszarze biodegradowalnych polimerów opakowaniowych w zakresie: Zadanie nr 1: Doradztwo poparte własnymi próbami doświadczalnymi w zakresie sposobu oznakowania wytypowanymi markerami wyrobów z tworzywa biodegradowalnego. Zadanie nr 2: Ocena skuteczności segregacji oznakowanych wyrobów z tworzywa biodegradowalnego w oparciu o własne zaplecze techniczno-infrastrukturalne. Zadanie nr 3: Doradztwo poparte własnymi próbami doświadczalnymi w zakresie produkcji miękkich opakowań zbiorczych z tworzywa biodegradowalnego o poj. 50-100L. Zadanie nr 4: Ocena skuteczności segregacji odpadów organicznych z zastosowaniem miękkich opakowań zbiorczych z tworzywa biodegradowalnego o poj. 50-100L w oparciu o własne zaplecze techniczno-infrastrukturalne. Zadanie nr 5: Doradztwo poparte przeprowadzonymi testami w zakresie biodegradacji miękkich opakowań zbiorczych z tworzywa biodegradowalnego w warunkach kompostowania przemysłowego w pryzmie lub w kontenerze..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.20.00.00 - Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonania oceny spełnienia warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonania oceny spełnienia warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien dysponować następującymi narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia: Zadanie nr 1: Wykonawca posiada sprzęt do przetwórstwa polimerów biodegradowalnych na skalę przemysłową do produkcji opakowań typu worki (wytłaczanie z rozdmuchem) i prowadzi produkcję worków kompostowalnych zgodnie z normą EN 13432. Zadanie nr 2: Wykonawca dysponuje zapleczem infrastrukturalnym oraz sprzętem do segregacji odpadów komunalnych jak również stanowiskami do kompostowania przemysłowego (pryzma, kontener). Zadanie nr 3: Wykonawca posiada sprzęt do przetwórstwa polimerów biodegradowalnych na skalę przemysłową do produkcji opakowań typu worki (wytłaczanie z rozdmuchem) i prowadzi produkcję worków kompostowalnych zgodnie z normą EN 13432. Zadanie nr 4: Wykonawca posiada co najmniej dwie placówki zajmujące się handlem towarami spożywczymi o powierzchni minimalnej 300m2. Zadanie nr 5: Wykonawca dysponuje zapleczem infrastrukturalnym oraz sprzętem do segregacji odpadów komunalnych jak również stanowiskami do kompostowania przemysłowego (pryzma, kontener). W przypadku podmiotów działających wspólnie powyższy warunek dla każdego zadania musi spełnić 1 podmiot lub wszystkie podmioty łącznie. Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonania oceny spełnienia warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonania oceny spełnienia warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia z następującym zastrzeżeniem: a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu (lub reprezentowania postępowaniu i zawarcia umowy). Stosowne pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. b) Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej musi precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. Musi też wyliczać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie i każdy z nich musi podpisać się pod tym dokumentem. Zamawiający będzie prowadził korespondencję tylko z pełnomocnikiem. 2.Inne dokumenty: a) Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza w przypadku składania oferty przez pełnomocnika. b) Wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy wraz w wszystkimi załącznikami do formularza ofertowego (uwaga: załącznik nr 2a dotyczy tylko osób fizycznych).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cmpw-pan.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Materiałów Polimerowych i Węglowych PAN, 44-121 Gliwice, ul. Sowińskiego 5 - Sekretariat w godz. 8.00-15.00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.02.2012 godzina 12:00, miejsce: Centrum Materiałów Polimerowych i Węglowych PAN, 44-121 Gliwice, ul. Sowińskiego 5 - Sekretariat w godz. 8.00-15.00.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest ze środków projektu PLASTICE w ramach Programu CENTRAL EUROPE..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZABRZA
- Obligatoryjne badania maszyn i urządzeń przez rzeczoznawców" przypadające od podpisania umowy jednak nie wcześniej niż od 1 kwietnia 2025 roku do 31 marca 2026 roku
- Przygotowanie i dostawa całodziennego wyżywienia dla uchodźców z Ukrainy w okresie kwiecień - listopad 2025
- Wykonywanie usług w zakresie stałego utrzymywania czystości nieruchomości zarządzanych przez ZBM-TBS Spółka z o. o. oraz nieruchomości będących własnością Spółki.
- 13/TP/I/25 SUKCESYWNE DOSTAWY NARZĘDZI I OSPRZĘTU DO URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH
- Świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej dla Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu Sp. z o.o., Sygn. DZP/05 TP/2025
- 12/TP/I/25 ŚWIADCZENIE USŁUG TRANSPORTU MEDYCZNEGO I SANITARNEGO NA RZECZ SZPITALA MIEJSKIEGO W ZABRZU SP. Z O.O.
więcej: przetargi w Zabrzu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.