Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-10-21
Bełchatów: Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych dla terenu Powiatu Bełchatowskiego
Numer ogłoszenia: 235936 - 2008; data zamieszczenia: 21.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu w Bełchatowie , ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 044 6358600, fax. 044 6358617.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-belchatowski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych dla terenu Powiatu Bełchatowskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest : a) sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych dla terenu Powiatu Bełchatowskiego dla obrębów ewidencyjnych w gminach: Bełchatów, Drużbice, Kleszczów, Kluki, Rusiec, Szczerców, Zelów. Na okres od 1 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2020r. b) inwentaryzacja stanu lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa na terenie Powiatu Bełchatowskiego 2. Powierzchnia opracowania obejmuje około 12 641 ha lasów. 3. Uproszczone plany urządzenia lasu winny być wykonane zgodnie z: 1) ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst. jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 45 poz.435 z późn. zm.) 2) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz.U. z 2005 r. Nr 256 poz. 2151). 3) Rozporządzenie Ministra Środowiska z 20.12.2005r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonanie planów urządzenia lasu (Dz.U. z 2005r. Nr 256 poz. 2152). 4. W pracach taksacyjnych należy uwzględnić grunty ujęte w rejestrze ewidencji gruntów i budynków jako lasy, oraz grunty zalesione nie ujęte w ewidencji gruntów jako lasy, a będące lasami w myśl ustawy o lasach /art.3/. 5. Należy uwzględnić grunty zalesione i dotychczas nie przeklasyfikowane, a po stwierdzeniu rozbieżności między stanem faktycznym na gruncie i ewidencją gruntów należy sporządzić wykaz tych powierzchni. 6. Uproszczone plany urządzenia lasu i inwentaryzację stanu lasu należy wykonać w trzech egzemplarzach dla każdej wsi w skali 1:5000. 7. Mapy gospodarcze winny być wykonane na podkładzie mapy ewidencyjnej, pokolorowane według gatunków głównych i dołączone do każdego egzemplarza opracowania 8. Jeden egzemplarz mapy winien być podklejony na płótnie. 9. Pięć miesięcy przed upływem terminu realizacji zadania Wykonawca przedłoży Zamawiającemu uproszczony plan urządzenia lasu celem wstępnego zapoznania się z projektem planu i wyłożenia go zgodnie z art. 21 ust. 5 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach do publicznego wglądu. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania czynności w toku uznania lub nieuznania zastrzeżeń lub wniosków zgłoszonych do Uproszczonego Planu Urządzenie Lasu. 10.Wykonawca uzyska pozytywne opinie dotyczące uproszczonego planu urządzenia lasu, stanu inwentaryzacji lasu od właściwego Nadleśniczego. 11. Wszystkie egzemplarze planu należy wykonać w twardej oprawie introligatorskiej. 12. Należy sporządzić część szczegółową tzn. wyciągi z uproszczonych planów urządzania lasu dla właścicieli lasu w jednym egzemplarzu. 13. Czystopisy operatów mają być wykonane przy użyciu drukarki komputerowej zapewniającej trwałość wydruku tzn. druk nie może rozpływać się po zamoknięciu. 14.Dane ewidencyjne do wykonania zamówienia Wykonawca pozyska we własnym zakresie z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Bełchatowie. 15. Mapy gospodarcze winny być umieszczone w kieszeni (kopercie) na końcu operatu 16.Poza określonym powyżej standardowym przygotowaniem i przekazaniem zamówienia należy także przygotować i przekazać komplet danych zebranych w trakcie prac nad uproszczonymi planami urządzania lasu w postaci bazodanowego projektu GIS ( mapa numeryczna oraz zintegrowana z nią baza opisowa). Dane numeryczne muszą zawierać: 1) Warstwę wydzieleń drzewostanowych w formie ArcView (shapefile) - dla wszystkich wydzieleń objętych planem urządzania lasów. Wydzielenia z wszystkich wsi umieszczone zostaną na jednej warstwie. Warstwa wydzieleń musi być spójna z przekazanymi mapami papierowymi (wydrukami), z bazą opisową i musi być w całości poprawna typologicznie. 2) Wektorowe mapy użytków gruntowych dla całego obszaru objętego planem urządzania lasu. Mapy zapisane winny zostać w taki sposób, aby górna krawędź rastra była na północy (zorientowane do północy). Zarówno warstwa wektorowa, jak i warstwy rastrowe winny być w układzie 1965 oraz 2000 dodatkowo w układzie WGS84 wraz z GPS-em (dostarczonym przez wykonawcę). 3) dla wszystkich wydzieleń objętych planem urządzania lasu winien być przekazany plik bazy danych opisowych w formie mdb. Baza danych powinna zawierać wszystkie informacje przyrodnicze i gospodarcze składające się na uproszczony plan urządzenia lasu, tj. w szczególności: a) dane ogólne o wydzieleniu - adres leśny i administracyjny, rodzaj powierzchni, powierzchnia, siedliskowy typ lasu (STL), pokrywa, b) informacje o drzewostanie - wyróżnik warstwy, gatunek, udział i wiek, a dla gatunku głównego dodatkowo: pierśnicę, wysokość, bonitacje, c) dla warstwy głównej - zadrzewienie, zwarcie, zasobność i zapas. d) informacje o zabiegach gospodarczych (z rozmiarem powierzchniowym i miąższościowym), e) informacje o przywiązaniu działek ewidencyjnych do wydzieleń (z informacjami o udziale powierzchniowym działki w wydzieleniu) oraz o właścicielach (numer rejestrowy, imię nazwisko, adres) i działkach ( numer rejestrowy, powierzchnia). 15. Do korzystania z przygotowanych i przekazanych danych zawierających informacje z uproszczonych planów urządzania lasu należy przekazać 5 egzemplarzy programu komputerowego (licencje użytkowania na pięciu stanowiskach) o minimalnej następującej funkcjonalności: 1) możliwość jednoczesnego wyświetlania warstw wektorowych i rastrowych. 2) podstawowe operacje na mapach (przybliżanie, oddalanie, przesuwanie, centrowanie okna mapy). 3) możliwość definiowania i zapisywania wyglądu mapy (różne style). 4) możliwość pokazywania bieżących współrzędnych przy ruchu kursora. Użytkownik winien mieć możliwość wyboru sposobu wyświetlania współrzędnych (minimum: układ 1965 i 2000 oraz długość/szerokość geograficzna). 5) możliwość wydrukowania mapy z wcześniejszym podglądem przygotowanego projektu. Narzędzie musi posiadać możliwość zmiany drukarki, formatu papieru, skali wydruku, ustawiania mapy na arkuszu przewidzianym do wydrukowania oraz definiowania treści nagłówka. 6) wybieranie wydzieleń z bazy danych wg różnych kryteriów (informacje ogólne, opis drzewostanu, planowane i wykonane zabiegi gospodarcze, jednostka i osoba sprawująca nadzór nad lasami) i zaznaczanie ich na mapie. 7) wyszukiwanie i zaznaczanie na mapie wydzieleń leżących na działkach należących do określonych osób i jednostek rejestrowych. 8) przedstawianie zawartości bazy danych dla wydzieleń - dostępne po wyszukaniu wg określonych kryteriów lub po wskazaniu na mapie. 9) ewidencjonowanie wykonania zabiegów gospodarczych, wraz z ich rozmiarem powierzchniowym i miąższościowym. 10) możliwość tworzenia i wyświetlanie warstw własnych użytkownika wraz z możliwością selekcji wg atrybutów zawartych w tych warstwach. 11) sporządzanie wyciągów z uproszczonych planów urządzania lasu dla właścicieli lasu. 12) program będzie posiadał w całości polski interfejs. 13) program będzie posiadał pakiet pomocy w języku polskim. 14) program dostarczony będzie w formie pakietu instalacyjnego. 15) Bazy danych (mapa i baza opisowa) oraz programy należy zainstalować na wskazanych przez Zamawiającego komputerach (2 stanowiska w Starostwie Powiatowym oraz po jednym stanowisku w Nadleśnictwach: Bełchatów, Kolumna, Wieluń). Ponadto wybranych pracowników Zamawiającego należy przeszkolić w sprawie korzystania z baz danych i programu komputerowego..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.23.10.00 - Usługi gospodarki leśnej .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wadium 1. Wadium przetargowe. 1.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15.000,00zł. 1.2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. O utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 1.3 Wadium w innej formie niż pieniężna należy wnieść na rzecz : Powiat Bełchatowski reprezentowany przez: Zarząd Powiatu w Bełchatowie 97-400 Bełchatów ul. Pabianicka 17/19 1.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na następujący rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Bełchatowie 64 8965 0008 2001 0005 5273 0003 z adnotacją WADIUM PRZETARGOWE Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych dla terenu Powiatu Bełchatowskiego 1.5 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 1.6 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 1.7 Dowód wniesienia wadium należy okazać najpóźniej w momencie składania ofert. 1.8 Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia. 1.9 Wykonawca, który wniósł wadium w gotówce lub przelewem winien podać numer konta, na który Zamawiający dokona zwrotu wadium. 2. Zwrot wadium i utrata wadium. 2.1. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a. upłynął termin związania ofertą; b. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c. Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 2.2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: a. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b. który został wykluczony z postępowania, c. którego oferta została odrzucona. 2.3. Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 2.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 2.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2.6. Wycofanie oferty po upływie terminu składania ofert powoduje utratę wadium.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia, określonego w niniejszej SIWZ mogą się ubiegać wykonawcy, którzy: 1.1. spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy; 1.2. nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy; 1.3. udzielą minimalnie 24- miesiące , maksymalnie 120 miesięcy gwarancji (od dnia dokonania odbioru końcowego ) 1.4. wykażą, że wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej dwie usługi, odpowiadające swoim rodzajem i wartością podmiotowi zamówienia wraz z referencjami (zamawiający uzna usługi, których wartość każdej z osobna będzie niższa o nie więcej niż 20% ceny wskazanej w ofercie). W celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający zastosuje druk ZP-17 według zasady spełnia/nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: V.1 Wykaz dokumentów: V.1.1 Formularz ofertowy na załączonym druku właściwie podpisany. V.1.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. V.1.3 Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert lub oświadczenie oferenta. V.1.4 Oświadczenie wykonawcy dotyczące postępowania o zamówienie publiczne wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, na załączonym druku /załącznik nr 1/. V.1.5 Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania. Zezwolenie ministra właściwego do spraw środowiska na wykonywanie działalności polegającej na wykonywaniu planów urządzenia lasu. V.1.6 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy,wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. V.1.7 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 9 ustawy,wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. V.1.8 Dowód wniesienia/wpłacenia wadium. V.1.9 Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej dwie usługi, odpowiadające swoim rodzajem i wartością podmiotowi zamówienia wraz z referencjami(zamawiający uzna usługi, których wartość każdej z osobna będzie niższa o nie więcej niż 20% ceny wskazanej w ofercie), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, na załączonym druku /załącznik nr 2/. V.2 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt V.1.2- V.1.3 i pkt V.1.7 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) V.1.6- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt V.2.1.-lit. a i c oraz pkt V.1.6. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. V.2.1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.V.2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. Dopuszcza się kserokopię dokumentów poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Zamawiający informuje, iż oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują wyłącznie w formie pisemnej..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Gwarancja - 10
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.e-bip.pl /powiat ziemski Bełchatów/zamówienia publiczne..
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Bełchatowie ul. Pabianicka 17/19 97-400 Bełchatów Wydział Ochrony Środowiska..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2008 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Bełchatowie ul. Pabianicka 17/19 97-400 Bełchatów Sekretariat III piętro.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z BEŁCHATOWA
- "Zakup i dostawa oleju napędowego do pojazdów będących w Dyspozycji Przedsiębiorstwo Komunikacji, Transportu i Usług Komunalnych Gminy Bełchatów Sp. z o.o. "
- Świadczenie usługi prowadzenia terapii logopedycznej dla uczestników projektu pn. Daj sobie szansę
- Rozbudowa i przebudowa ZSP w Kurnosie Drugim
więcej: przetargi w Bełchatowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wycinka i uprzątnięcie terenu pod budowę linii elektroenergetycznej 400 kV
- Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych, zlokalizowanych na terenie Powiatu Ostródzkiego
- usługi z zakresu gospodarki leśnej w 2006 r.
- usługi z zakresu gospodarki leśnej w 13 leśnictwach Nadleśnictwa Manowo w 2006 r.
- Usługi z zakresu gospodarki leśnej o wartości powyżej 750 000 euro.
- Prace leśne w zakresie pozyskania i zrywki drewna, hodowli lasu, ochrony lasu, szkółek leśnych, nasiennictwa.
więcej: Usługi gospodarki leśnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.