Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-08-04
Łaziska Górne: Rozbudowa i modernizacja Stadionu Miejskiego w Łaziskach Górnych
Numer ogłoszenia: 236658 - 2010; data zamieszczenia: 04.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Łaziska Górne , pl. Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne, woj. śląskie, tel. 032 3248000, faks 032 3248006.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.laziska.um.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i modernizacja Stadionu Miejskiego w Łaziskach Górnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem Zamówienia jest: Rozbudowa i modernizacja Stadionu Miejskiego przy ul. Górniczej w Łaziskach Górnych. Charakterystyka obiektu: Powierzchnia zabudowy:249,63 m2. Powierzchnia całkowita:470,12 m2. Powierzchnia użytkowa budynku:387,15 m2. Kubatura:1.664,72 m3. Powierzchnia proj. drogi wewnętrznej:900 m2. Powierzchnia proj. chodników:270 m2. Obiekt przeznaczony jest do pełnienia funkcji zaplecza socjalnego i technicznego na potrzeby Stadionu Miejskie-go w Łaziskach Górnych. Jest budynkiem dwukondygnacyjnym, w którym znajdować się będą pomieszczenia ta-kie jak szatnie dla sportowców, pomieszczenia biurowe, pomieszczenia dla sędziów i trenerów, sala konferencyj-na i salka odpraw a także pomieszczenia techniczne. Konstrukcja budynku: -fundamenty - ławy i ściany żelbetowe; -stropy - gęsto żebrowe oraz żelbetowe monolityczne; -belki, podciągi i schody - żelbetowe monolityczne; -ściany zewnętrzne - dwuwarstwowe (pustak ceramiczny ocieplony styropianem); -pokrycie dachu - membrana dachowa w systemie pełnego klejenia; -stolarka - PCV i drewniana. Instalacje: -wodno-kanalizacyjne; -ciepłej wody użytkowej, -centralnego ogrzewania, -wentylacji mechanicznej, -elektryczne, -telefoniczna i komputerowa, -sygnalizacji włamania i napadu, -odgromowa. Sieci zewnętrzne: -wodociągowa, -kanalizacji deszczowej i sanitarnej, -elektroenergetyczne, -przyłącze telekomunikacyjne oraz internetowe. Budynek wraz z instalacjami i wyposażeniem należy wycenić i wykonać wg zamiennego projektu budowlano wykonawczego dwukondygnacyjnego zaplecza socjalno technicznego wraz z zagospodarowaniem terenu na potrzeby Stadionu Miejskiego w Łaziskach Górnych przy ul. Górniczej, wykonanego przez Pracownie Projektową bz-02 architekt Szymon Zdziebczok z siedzibą w Rybniku przy ul. Gliwickiej 38. Przyłącza do budynku, przełożenie rowu oraz drogę dojazdową należy wycenić i wykonać na podstawie projektu budowlano - wykonawczego zaplecza socjalno technicznego wraz z zagospodarowaniem terenu na potrzeby Stadionu Miejskiego w Łaziskach Górnych przy ul. Górniczej, wykonanego przez COMTAREX Biuro Architektów Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Stawowej 3 w Katowicach. Zakres dróg i chodników oraz trasa przyłącza energetycznego została zaznaczona na planie zagospodarowania, stanowiącym zał. nr 2 do niniejszego przedmiotu zamówienia, natomiast przyłącza wod. kan. zostały zaznaczone na zał. nr 3. Dokładny zakres przedmiotu zamówienia określony jest przy pomocy dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.32.30.00 - Roboty w zakresie izolacji dźwiękoszczelnych 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45.44.00.00 - Roboty malarskie i szklarskie 45.12.00.00 - Próbne wiercenia i wykopy 45.22.35.00 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45.21.20.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych 45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45.23.11.10 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 11.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wymagane jest wadium w wysokosci 15.000,00 PLN
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonego dokumentu OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia wykonawca winien wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływam terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia, tj. polegającą na budowie, przebudowie , modernizacji lub remoncie budynku, w ramach jednej umowy, o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000 zł. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełnić jeden z wykonawców.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonego dokumentu OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca winien wykazać, że dysponuje: - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Osoby posiadające wymagane uprawnienia winna być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powyższy warunek mogą spełnić łącznie. Ocena spełnienia ww. warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia, na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wyszczególnionych w specyfikacji.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonego dokumentu OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz oferty 2. Kosztorys ofertowy - sporządzony w formie uproszczonej na roboty budowlane-montażowe w oparciu o załączoną tabelę elementów scalonych, załączoną dokumentację techniczną i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Do kosztorysu ofertowego sporządzonego w formie uproszczonej, należy dołączyć zestawienie RMS. 3. Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Do oferty należy załączyć dokument pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, który jest wymagany w sytuacji, gdy z dokumentu rejestrowego nie wynika uprawnienie osoby do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. W/w dokument może być doręczony w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza 4.Dowód wniesienia wadium.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art.144 ust.1 upzp. przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków, ich wystąpienia: 1.Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. 2.Zamawiający zgodnie z art.144 ust. 1 upzp. przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wystąpienia: 2.1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji umowy w przypadku: 2.1.1. Zmiany spowodowanej warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a)klęski żywiołowe, b)warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych. 2.1.2. Zmiany będącej następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a)wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b)konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 2.1.3. Zmiany związanej z udzieleniem w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych na podstawie art.67 ust.1 pkt 5 upzp, mających wpływ na uzgodniony termin realizacji niniejszej umowy. 2.1.4. Innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 2.1.1. - 2.1.4. termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: 2.2.1. Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia, b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Zmiany wskazywane w lit b) będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Rozliczenie przedmiotu umowy wskazane z lit b) będzie na podstawie czynników cenotwórczych przyjętych z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. A w przypadku gdy, nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty o ceny przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte na podstawie faktycznie wbudowanych materiałów i cen wykazanych przez Wykonawcę w fakturach zakupu. 2.3. Zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego w formie pisemnej. 2.4. Pozostałe zmiany a) zmiana obowiązującej stawki VAT: - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający żąda zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę, b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) : a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.laziska.um.gov.pl/ZP-018-10
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie zamawiajacego, Łaziska Gorne Pl. Ratuszowy 1, Punkt Obsługi Interesanta, cena 15 zł. lub za zaliczeniem pocztowym.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2010 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie zamawiajacego, Łaziska Gorne Pl. Ratuszowy 1, Punkt Obsługi Interesanta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 6 im. Narodowego Święta Niepodległości w Koszalinie (II)
- "Remont instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w Auli Nova Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, ul. Święty Marcin 87"
- "Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 724 w zakresie budowy przejścia dla pieszych oraz budowy sieci elektroenergetycznej do 1 kV oświetlenia drogowego". - nr postępowania 270/24
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Ujście Warty" w Chyrzynie 1
- "Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec - Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Rudziniec" z podziałem na zadania
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania obiektu handlowego na żłobek.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.