eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie wraz z dostosowaniem materiałów do Księgi Identyfikacji Wizualnej oraz dostarczenie materiałów promocyjno-informacyjnych w ramach projektów LIFE+



Ogłoszenie z dnia 2011-08-09

Warszawa: Wykonanie wraz z dostosowaniem materiałów do Księgi Identyfikacji Wizualnej oraz dostarczenie materiałów promocyjno-informacyjnych w ramach projektów LIFE+
Numer ogłoszenia: 237620 - 2011; data zamieszczenia: 09.08.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 3, 02-362 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 589 82 80, faks 0-22 589 82 81.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie wraz z dostosowaniem materiałów do Księgi Identyfikacji Wizualnej oraz dostarczenie materiałów promocyjno-informacyjnych w ramach projektów LIFE+.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych realizuje kampanię informacyjno-edukacyjną Świadomi zagrożenia skierowaną do mieszkańców 10 województw. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społeczeństwa w zakresie zapobiegania pożarom lasów. Projekty Ogień w lesie a przyroda podniesienie świadomości mieszkańców terenów wiejskich w zakresie zapobiegania pożarom lasów LIFE08 INF-PL-000523 oraz Ogień w lesie a przyroda II - drugi etap kampanii informującej społeczeństwo o zagrożeniu pożarowym w lasach LIFE09 INF-PL-000275 są współfinansowane ze środków Instrumentu Finansowego LIFE+ oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jednym z elementów kampanii są drobne przedmioty użytkowe (materiały informacyjno - promocyjne). Funkcjonalność tego rodzaju materiałów wpłynie na ich atrakcyjność wśród grup docelowych projektów. Przedmioty użytkowe są bardzo dobrym nośnikiem treści rozpowszechnianych w ramach kampanii, które także będą wykorzystywane po zakończeniu projektów, dlatego też ich jakość i wytrzymałość powinna być wysoka. Celem zamówienia jest dostosowanie projektów na podstawie Księgi Identyfikacji Wizualnej oraz wytycznych zawartych w Tabeli nr 2 - drobnych przedmiotów użytkowych (materiałów informacyjno - promocyjnych), ich wykonanie i dostarczenie do Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych oraz lokalizacji przedstawionych w Tabeli nr 1. Materiały do produkcji powinny być ekologiczne. Tabela nr 1 L.p. Projekt Adres Ilość sztuk na każdą lokalizację 1. I Paweł Chojnowski RDLP w Białymstoku ul. Lipowa 51; 15 - 424 Białystok Koszulka typu t-shirt - 1100 sztuk (DGLP - 1200 sztuk) Czapka z daszkiem typu patrolówka - 830 sztuk (DGLP - 860 sztuk) Czapka z daszkiem typu basebolówka - 830 sztuk (DGLP - 860 sztuk) Torba na ramię - 830 sztuk (DGLP - 860 sztuk) Ołówek drewniany okrągły zatemperowany z gumką - 1385 sztuk (DGLP - 1420 sztuk) Baner - po 2 różne banery na region (Nadleśnictwo Krzeszowice i Nadleśnictwo Świdnik dodatkowo po 2 różne banery) Roll-up - po 2 różne roll-upy na region (Nadleśnictwo Krzeszowice i Nadleśnictwo Świdnik dodatkowo po 2 różne roll-upy) 2 Arkadiusz Mrozowski RDLP w Olsztynie ul. Kościuszki 46-48; 10 - 959 Olsztyn 3 Mariusz Turczyk RDLP w Radomiu ul. 25 Czerwca 68; 26 - 600 Radom 4 Jacek Cichocki RDLP w Toruniu ul. Mickiewicza 9; 87 - 100 Toruń 5 I i II Joanna Kabat Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 3; 02 - 362 Warszawa 6 II Piotr Król Nadleśnictwo Krzeszowice ul. Leśna 13; 32 - 080 Zabierzów 7 Krzysztof Boruń RDLP w Katowicach, ul. Św. Huberta 43-45; 40 - 543 Katowice 8 Aneta Sławińska Nadleśnictwo Świdnik ul. Lotnicza 4; 21 - 040 Świdnik 9 Przemysław Dobrowolski RDLP w Łodzi ul. Jana Matejki 16; 91 - 402 Łódź Tabela nr 2 Koszulka typu t-shirt 10 000 sztuk Materiał: 100 % bawełny wysokogatunkowej czesanej, szczególnie nadającej się pod nadruki, RUSSELL lub równoważna. Wymagana gramatura nie mniej niż 175 g-m2 (+--5 g-m2) Jakość materiału: pierwsza, Właściwości: brzegi i zakończenia muszą być dobrze przeszyte, podwójne przeszycie przy rękawach i na dole koszulki, dobry ściągacz wokół szyi, okrągłe wycięcie, logotypy czytelne Logotypy: 4-0 (full kolor jednostronny), nadruk logotypów metodą sitodruku transferowego zgodny z Księgą Identyfikacji Wizualnej projektu Świadomi zagrożenia, str. 42 wersja bez lasu na rękawach, z nadrukiem w dwóch miejscach (modyfikacja logotypów: zadruk tylko na 1 rękawie, logotypy wraz z dodaniem strony internetowej projektu www.swiadomizagrozenia.pl oraz hasło na koszulce w kolorze ciemnej zieleni występującej w logotypie) ostateczny projekt po akceptacji Zamawiającego, Kolorystyka: biała, Rozmiary: S - 1 000, M - 2 000, L - 4 000, XL - 2 000, XXL - 1 000 Pakowanie każda osobno w folii przeźroczystej. Koszulka powinna cechować się: dobrą układalnością trwałym wybarwieniem, stabilnością wymiarów po praniu, estetycznym wykonaniem: szwy powinny być ciągłe, wytrzymałe, wykonane prawidłowo z właściwym wiązaniem ściegu w szwie, przeszycia na początku i końcu powinny być zabezpieczone przed pruciem. Czapka z daszkiem typu patrolówka 7 500 sztuk Materiał: wysokiej jakości bawełniana dzianina o splocie płóciennym i płótno, od środka wzmocniona podszyciem dodatkowym materiałem, projekt zgodny z Księgą Identyfikacji Wizualnej str. 40 (wersja cała zielona czapka) Jakość materiału: pierwsza Właściwości: miękka z 4 wywietrznikami po bokach zabezpieczonymi skuwkami metalowymi, zapięcie na rzepy lub metalowe z możliwością regulacji rozmiaru, Logotypy: 4-0 (full kolor jednostronny), nadruk logotypów zgodny z Księgą Identyfikacji Wizualnej projektu Świadomi zagrożenia str. 40 z modyfikacją (zadruk w dwóch miejscach: jedno uwzględniające główny logotyp, drugie uwzględniające 3 logotypy instytucji oraz www.swiadomizagrozenia.pl) ostateczny projekt po akceptacji Zamawiającego Kolorystyka: zieleń zgodna z proponowaną w Księdze Identyfikacji Wizualnej, Rozmiar: unisex Czapka powinna być dobrze przeszyta, mocne szwy tak by nie pruła się podczas użycia. Nadruki wykonane estetycznie, z trwałych materiałów i w dobrej technologii, nie kruszące się trwałe podczas użytkowania, zwłaszcza podczas prania. Czapka typu basebolówka 7 500 sztuk Materiał: gruba bawełna, projekt zgodny z Księgą Identyfikacji Wizualnej str. 40 Jakość materiału: pierwsza Właściwości: 6 paneli każdy z wywietrznikiem, daszek usztywniany, zapięcie regulowane na rzep lub metalową klamrę Logotypy: 4-0 (full kolor jednostronny), nadruk logotypów zgodny z Księgą Identyfikacji Wizualnej projektu Świadomi zagrożenia str. 40 z modyfikacją (czapka cała biała, zadruk w dwóch miejscach: jedno uwzględniające główny logotyp, drugie uwzględniające 3 logotypy instytucji oraz www.swiadomizagrozenia.pl) ostateczny projekt po akceptacji Zamawiającego Kolorystyka: biała Rozmiar: unisex Czapka powinna być dobrze przeszyta, mocne szwy tak by nie pruła się podczas użycia. Nadruki wykonane estetycznie, z trwałych materiałów i w dobrej technologii, nie kruszące się trwałe podczas użytkowania, zwłaszcza podczas prania. Torba ekologiczna na ramię 7 500sztuk (Format 1 - 3 750 sztuk, Format 2 - 3 750 sztuk) Materiał: mocna surówka bawełniana biała o gramaturze nie mniej niż 250g-m2, szczególnie nadająca się pod nadruki, Format 1: torba na ramię z dwoma ramiączkami, długość torby: 40 cm, szerokość torby: 35 cm, długość każdego ramiączka: 68 cm, szerokość dna oraz każdego z boków zszytego jednym szwem 8 cm, długość całkowita samego ramiączka: 68 cm a szerokość po złożeniu na pół każdego z nich 4 cm, tolerancja wymiarów (+ - 1 cm) zapinana na rzep lub na zatrzask metalowy na długości nie mniej niż 5 cm, kolorystyka torby zgodna z Księgą Identyfikacji Wizualnej str. 43 wersja 1 (modyfikacja ramiączka zielone zgodne z podanymi wyżej wymiarami) Format 2: torba na ramię z jednym wszytym ramiączkiem wraz z bokami torby w kolorze zielonym dwoma szwami bocznymi na każdym z boków (zgodnie z Księgą Identyfikacji Wizualnej str. 43 wersja 2), długość torby: 40 cm, szerokość torby: 35 cm, długość całkowita torby od podstawy (z ramiączkiem): 94 cm, a długość ramiączka wraz z 2 bokami torby wszyta w jednym kawałku materiału dwoma szwami na każdym z boków - 178 cm), szerokość dna oraz boków i ramiączka: 8 cm, długość całkowita samego ramiączka: 98 cm, tolerancja wymiarów (+ - 1 cm) zapinana na rzep lub na zatrzask metalowy na długości nie mniej niż 5 cm, Jakość materiału: pierwsza, Wielkość nadruku po obu stronach: zgodne z projektem zawartym w Księdze Identyfikacji Wizualnej na str. 43: adres strony internetowej na jednym z boków, modyfikacja dotyczy możliwości zmiany koloru nadruku strony www.swiadomizagrozenia.pl z koloru białego na czarny oraz na drugim boku - metka zostaje zastąpiona nadrukiem 3 logotypów w wersji monochromatycznej kolejno: Lasy Państwowe, NFOŚiGW, Life+, ostateczny projekt po akceptacji Zamawiającego, Kolor torby: biała, zgodnie z Księgą Identyfikacji Wizualnej na str. 43, Torba powinna być dobrze przeszyta, mocne szwy, tak by torba nie pruła się podczas użycia. Materiał szczególnie nadający się pod nadruki, tak by nie następowało odklejanie, kruszenie, deformacje nadruku. Doskonała jakość nadruków oraz kolorów torby zgodna z Księgą Identyfikacji Wizualnej Ołówek drewniany okrągły zatemperowany z gumką 12 500 sztuk Materiał: drewno z certyfikatem PEFC lub FSC, Grubość rysika: ok. 3 mm, Twardość: HB, Wymiary: 19x0,7 mm, po zatemperowaniu (+- - 10mm), Rodzaj nadruku: nadruk metodą tampon druku 1+1 - logotypy zgodne z Księgą Identyfikacji Wizualnej str. 48 projektu modyfikacja dotyczy zastosowania wersji monochromatycznej 3 logotypów oraz uwzględnienia adresu strony internetowej projektu wraz z logo projektu w wersji uproszczonej monochromatycznej (kolor pomarańczowy lub zielony) logotypy na taką wysokość by były czytelne, ostateczny projekt po akceptacji przez Zamawiającego, Kolor: naturalny kolor ołówka, gumka biała, lakier bezbarwny błyszczący, Ołówki powinny być pakowane w małych opakowaniach. Baner 2x12 sztuk Wymiary: 100 x 300 cm Materiał: frontlit 510 g-m2, zadruk solwentowy, oczkowanie z okuciami co 50 cm, lina poliamidowa o średnicy 10mm i wytrzymałości 2110 kg (długość - 2 x 15m) Kolor: full kolor 4-0, logotyp projektu, logotypy Life+, NFOŚiGW, Lasów Państwowych, informacja o współfinansowaniu, hasła projektu (dostarczone przez Zamawiającego), Projekt zgodny z Księgą Identyfikacji Wizualnej str. 36 przedstawiony do akceptacji Zamawiającego Roll-up 2x12 sztuk Wymiary: 100 x 200 cm Właściwości: jednostronny roll-up, wykonanie projektu grafiki z uwzględnieniem Księgi Identyfikacji Wizualnej str.37 projektu i produkcji roll-upów (wersja 1 i 3): 1. Projekt roll - up reklamujący projekt (ogólny) 2. Projekt roll -up informujący o projekcie (zawierający informacje merytoryczne) Kaseta exlusive lub równoważna wykonana z aluminium anodowanego, baner blockout nie mniej niż 600g- m2 (+ - 50g-m2) lub równoważny, zadruk solwentowy, stabilna aluminiowa konstrukcja, regulacja poziomu kasety, gruby, solidny, aluminiowy maszt składany, 3-częściowy, mechanizm zwijający wykonany z metalowych sprężyn, nóżka wysuwana aluminiowa oraz dodatkowo na krańcach kasety wykonane są 2 podpory stabilizujące, górna listwa klejona, torba transportowa z dodatkową wyściółką, zamkiem i wygodnym uchwytem, poręczna. Projekt zgodny z Księgą Identyfikacji Wizualnej str. 37 przedstawiony do ostatecznej akceptacji Zamawiającego po uzupełnieniu o treści i zdjęcia w dwóch projektach przez Wykonawcę. Kolor: nadruk pełen kolor jednostronny, Wykonawca przeprowadzi z zamawiającym konsultacje dotyczące akceptacji projektów roll upów. Zamawiający wymaga aby koncepcja ta składała się co najmniej z: trzech zdjęć przedstawiających problem zagrożenia pożarem lasów, logo projektu, logo programu LIFE+, logo NFOŚiGW oraz napisów o treści wskazanej przez zamawiającego. Zamieszczone fotografie zostaną wykonane profesjonalnie i dostarczone przez Wykonawcę wraz z przekazaniem praw autorskich. Powyższa koncepcja będzie umieszczona na jednym panelu graficznym reklamy. Pakowane pojedynczo. Wskazania dotyczące realizacji zamówienia. 1. Zamówienie musi uwzględniać system identyfikacji wizualnej kampanii Świadomi zagrożenia, Programu LIFE+ i NFOŚiGW. Materiały muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi ww. instytucji i programu oraz realizowanej kampanii. 2. I etap - Opracowanie graficzne projektów zgodnych z wytycznymi zawartymi w Księdze Identyfikacji Wizualnej (Załącznik nr 2 wersja elektroniczna) oraz zmianami określonymi w Zaproszeniu do złożenia oferty, nastąpi nie później niż 3 dni robocze od dnia podpisania umowy i przekazanie ich w wersji elektronicznej w plikach otwartych (gotowych do wydruku - tif. cdr.) oraz pdf. i doc. Wybrane projekty będą zaakceptowane w formie pisemnej przez Zamawiającego w terminie 3 dni od dnia przekazania projektów przez Wykonawcę. Zamawiający zaakceptuje projekty albo zgłosi uwagi, które muszą być uwzględnione jak najszybciej by nie wpływały na termin realizacji umowy. W przypadku banerów i roll upów termin dostarczenia Zamawiającemu projektów wraz z propozycją wyboru zdjęć w wersji elektronicznej oraz w formie wydruków wynosi nie dłużej niż 7 dni roboczych. W terminie 3 dni roboczych Zamawiający zaakceptuje projekty bądź wniesie do nich uwagi, które muszą być uwzględnione przez Wykonawcę. 3. II etap - Wykonawca przedstawi prototypy wykonanych egzemplarze materiałów informacyjno - promocyjnych bez roll - upa i banera, które zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego na podstawie opracowań graficznych o których mowa w pkt. 2. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu próbne egzemplarze nie później niż 5 dni roboczych od akceptacji projektów graficznych przez Zamawiającego. Zamawiający nie później niż 3 dni od dnia dostarczenia egzemplarzy próbnych przez Wykonawcę zaakceptuje je albo zgłosi uwagi, które muszą być uwzględnione jak najszybciej by nie wpływały na termin realizacji umowy. Jeśli przedłożone prototypy będą złej jakości lub niezgodne z wymogami określonymi przez Zamawiającego, to Zamawiający będzie żądał przedstawienia innych propozycji egzemplarzy materiałów informacyjno - promocyjnych, tak by jakość i wykonanie nie wpływały negatywnie na wizerunek Zamawiającego. 4. III etap - Wykonawca dostarczy wykonane materiały informacyjno - promocyjne w 9 lokalizacji w ilościach określonych w Zaproszeniu do negocjacji (tabela nr 1). Ilość materiałów dostarczanych w poszczególne lokalizacje może ulec zmianie, co zostanie uzgodnione i pisemnie potwierdzone przez Zamawiającego. 5. Zamówione materiały nie mogą mieć wad i uszkodzeń mechanicznych. W razie stwierdzenia wad, uszkodzeń i braków, Wykonawca zobowiązuje się do jak najszybszej wymiany wadliwego towaru na towar pełnowartościowy bez zmiany cen i na swój koszt. 6. Podstawą do przyjęcia faktury VAT za wykonane materiały jest podpisanie przez każdą ze stron protokołu odbioru z klauzulą bez zastrzeżeń..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.93.42.20 - 79.93.42.20 39.29.41.00 - Artykuły informacyjne i promocyjne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Negocjacje bez ogłoszenia

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie realizowane jest w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej Ogień w lesie a przyroda - podniesienie świadomości mieszkańców terenów wiejskich w zakresie zapobiegania pożarom lasów oraz Ogień w lesie a przyroda II - drugi etap kampanii informującej społeczeństwo o zagrożeniu pożarowym w lasach realizowanej w ramach programu LIFE+ na potrzeby Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.08.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Biuro Handlowe Zalewski, Al. Piłsudskiego 77, 10-449 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 305000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 326456,86

  • Oferta z najniższą ceną: 326456,86 / Oferta z najwyższą ceną: 408888,90

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacje bez ogłoszenia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W przedmiotowym postępowaniu zastosowanie będzie miał art. 6a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), czyli zastosowany będzie tryb poniżej 125 000 Euro, ponieważ wartość części zamówienia wynosi 79 447, 77 Euro, nie przekracza 80 000 Euro oraz 20% wartości całego zamówienia. Uzasadnienie zastosowania art. 6a Prawa zamówień publicznych : 1. Księga Identyfikacji Wizualnej - protokół odbioru 4 kwietnia 2011 r., wcześniejsze rozpoznanie rynku dotyczące gadżetów reklamowych bez przedstawienia wizualizacji projektów nie odzwierciedlało realnej ceny. Dopiero wycena na podstawie przesłanej Księgi Identyfikacji Wizualnej pozwoliła właściwe dokonać szacowania wartości zamówienia. 2. Materiały reklamowe są niezbędne na lipiec 2011 r., wówczas rozpoczną się imprezy plenerowe, w których planowany jest nasz udział i informowanie o prowadzonej przez nas kampanii. Materiały będą rozdawane uczestnikom imprez z obszarów szczególnie narażonych na zagrożenie pożarami lasów. Dostawa materiałów w późniejszym terminie nie pozwoli na realizację działań promocyjnych w okresie wakacyjnym 2011 r. 3. Wykonanie i dostawa pozostałej ilości materiałów przewidywana jest w późniejszym terminie, tak aby były dostępne przed końcem 2011 roku np. kalendarze oraz do kwietnia 2012 r. - tak by były gotowe na weekend majowy. Uzasadnienie zastosowania negocjacji bez ogłoszenia: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 61 w związku z art. 62 ust. 1 pkt. 1.ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp. W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego odrzucono wszystkie oferty na podstawie art. 89 ust 1 pkt 2, ponieważ ich treść nie odpowiadała treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający mógł zastosować tryb negocjacji bez ogłoszenia ponieważ zaistniały przesłanki do zastosowania tego trybu

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.