eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WojniczWykonanie usługi zimowego utrzymania dróg gminnych w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) na terenie wszystkich sołectw Gminy Wojnicz w okresie sezonu zimowego 2014/2015 w podziale na 10 części (10 odrębnych rejonów obszarowych).

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-18

Wojnicz: Wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg gminnych w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) na terenie wszystkich sołectw Gminy Wojnicz w okresie sezonu zimowego 2014/2015 w podziale na 10 części (10 odrębnych rejonów obszarowych).
Numer ogłoszenia: 239415 - 2014; data zamieszczenia: 18.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wojnicz , Rynek 1, 32-830 Wojnicz, woj. małopolskie, tel. 014 6790108, faks 014 6790100.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojnicz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg gminnych w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) na terenie wszystkich sołectw Gminy Wojnicz w okresie sezonu zimowego 2014/2015 w podziale na 10 części (10 odrębnych rejonów obszarowych)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z należytym zimowym utrzymaniem dróg gminnych w zakresie odśnieżania (utrzymania przejezdności) w poszczególnych 10 rejonach obszarowych na terenie wszystkich sołectw Gminy Wojnicz w sezonie zimowym 2014/2015. 2.Teren całej Gminy Wojnicz w zakresie odśnieżania dróg gminnych (utrzymania przejezdności) zastał podzielony na odrębnych 10 części (10 poszczególnych rejonów obszarowych): 1) CZĘŚĆ Nr 1- Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 1 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Biadoliny Radłowskie (wszystkie drogi). Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 1 - wynosi około: 15 km 2) CZĘŚĆ Nr 2 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 2 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Łopoń - (wszystkie drogi-oprócz dróg: do Pana Więcława i do Pana Fiksaka); Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 2 - wynosi około: 5,5 km 3) CZĘŚĆ Nr 3 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 3 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Łukanowice - (wszystkie drogi), Isep - (wszystkie drogi); Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 3 - wynosi około: 11 km 4) CZĘŚĆ Nr 4 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 4 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Wojnicz - ul. Braci Mirochnów - od kapliczki do ul. Nadbrzeżnej, ul. Długa, ul. Goszczyńskiego, ul. Kąpielowa, ul. Konopnickiej, ul. Krzywa, ul. Krótka, ul. Leonarda, ul. Loretańska, ul. Leśna, ul. Nadbrzeżna, ul. Nowa, ul. Ogrodowa, ul. Popiełuszki, ul. Plebańska, ul. Reymonta, ul. Rolnicza, Rynek, ul. Słoneczna, ul. Szkolna, ul. Wolicka, ul. Zamoście, ul. Zacisze, ul. Zawale, pl. Targowy, parking przed Kościele Parafialnym, Osiedle na ul. Warszawskiej, plac przed Domem Grodzkim; Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 4 - wynosi około: 9 km 5) CZĘŚĆ Nr 5 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 5 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Wojnicz - Ratnawy, Wojnicz - (ul. Św. Kingi, ul. Braci Gładyszów, ul. Folwarczna), Wojnicz - Podlesie - (droga od Bujaka do Łoponia, droga od Podlesia do Biadolin, droga od Podlesia do Dębiny Zakrzowskiej); Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 5 - wynosi około: 10 km 6) CZĘŚĆ Nr 6 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 6 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Grabno - (wszystkie drogi), Milówka - (wszystkie drogi); Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 6 - wynosi około: 14 km 7) CZĘŚĆ Nr 7- Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 7 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Dębina Zakrzowska - (wszystkie drogi), Dębina Łętowska - (wszystkie drogi), Zakrzów - (wszystkie drogi); Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 7 - wynosi około: 9,5 km 8) CZĘŚĆ Nr 8 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 8 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Wielka Wieś - (wszystkie drogi), Sukmanie - droga Sukmanie - Milówka, droga do Pani Sikoń, droga do Pani Czop, droga do Pana Bojdo, droga od Pana Wojtasa w kierunku Dunajca; Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 8 - wynosi około: 11,5 km 9) CZĘŚĆ Nr 9 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 9 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Olszyny - (wszystkie drogi); Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 9 - wynosi około: 12 km 10) CZĘŚĆ Nr 10 - Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg w rejonie 10 Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Rudka - (wszystkie drogi), Więckowice - (wszystkie drogi), Wojnicz - (ul. Wąwóz Szwedzki), Łopoń - (droga do Pana Więcława, droga do Pana Fiksaka); Długość dróg do zimowego utrzymania w rejonie 10 - wynosi około: 12 km 3. Usługa zimowe utrzymanie dróg będzie się odbywać wg potrzeb, w różnych porach dnia i w nocy, zarówno w dni robocze, jak też w dni wolne od pracy. 4.Do zakresu prac dotyczących zimowego utrzymania dróg w ramach niniejszego zamówienia zalicza się usuwanie śniegu z dróg w celu utrzymania ich przejezdności. 5. Szczegółowy zakres oraz wymagania dotyczące zimowego utrzymania dróg przedstawia dokument pn.:< Obowiązujące zasady zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Gminy Wojnicz w sezonie zimowym 2014/2015 w zakresie odśnieżania, zwalczania i likwidowania śliskości zimowej >. 6. Zgodnie z potrzebami Zamawiającego - Wykonawca przyjmując do realizacji zimowe utrzymanie dróg ma zapewnić: 1) profesjonalną ciągłość prac związanych z odśnieżaniem dróg; 2) utrzymanie zimowe dróg gminnych zgodnie z obowiązującym standardami zimowego utrzymania dróg gminnych - dotyczącą prac związanych z odśnieżaniem; 3) ilość jednostek sprzętowo - transportowych o stanie technicznym gwarantującym utrzymanie przejezdności na drogach (odśnieżanie) zgodnie z SIWZ; 4) prowadzenie ewidencji pracy sprzętu w formie uzgodnionej z Zamawiającym; 5) zapewnienie stałej łączności z operatorami sprzętu pracującego w terenie; 6) prowadzenie zapisów o interwencjach, przekazywanie informacji o stanie ulic i drogi w formie meldunków do Urzędu Miejskiego w Wojniczu w godzinach wyznaczonych przez Zamawiającego; 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli gotowości technicznej sprzętu przeznaczonego do zimowego utrzymania wskazanego w załączeniu nr 8. Pełny stan gotowości technicznej ma zostać osiągnięty na dwa dni przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o prognozach meteorologicznych i kontrolował wykonanie prac, natomiast organizacja i sposób prowadzenia prac należeć będzie do wybranego w drodze przetargu Wykonawcy przy uwzględnieniu ewentualnych zaleceń Zamawiającego nie naruszających warunków przetargu i warunków umownych. 9. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej tych dróg na których będzie prowadzona usługa odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej oraz zapoznał się z warunkami związanymi z wykonaniem usługi będącej przedmiotem przetargu w celu zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości usługi zimowego utrzymania. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny usługi. Ewentualna wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt Wykonawcy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Udział w postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań. Ocena spełniania wyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego według formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o analizę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał minimum 1 zamówienie w zakresie zimowego utrzymania dróg. Ocena spełniania wyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego według formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o analizę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, dysponuje odpowiednim sprzętem przystosowanym do odśnieżania dróg zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. tj.: dla poszczególnych części (rejonów obszarowych) tj. rejonu: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 - minimum jedna jednostka sprzętowa - (ciągnik kołowy do pracy przy odśnieżaniu ) Każda z w/w jednostek sprzętowych będących w dyspozycji Wykonawcy - musi posiadać pług średni lub ciężki do odśnieżania. Pług ma być zawieszony z przodu. Wykonawca musi posiadać ważne ubezpieczenie OC dla każdej jednostki sprzętu. Jednostki sprzętowe używane do wykonania prac przy zimowym utrzymaniu dróg zgodnie z wymogami ustawy prawo o ruchu drogowym powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał błyskowy barwy żółtej Ocena spełniania wyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego według formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o analizę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże (osobno dla każdego Zadania) że: 1) dysponuje osobą/ osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia (uprawnienia do kierowania jednostkami sprzętowo - transportowymi) przewidzianymi do realizacji zamówienia. 2) wskaże osobę odpowiedzialną ze strony Wykonawcy za bezpośredni nadzór nad prowadzeniem zimowego utrzymania dróg (dopuszcza się tą samą osobę na więcej niż jedno zadanie ). Ocena spełniania wyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego według formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o analizę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań. Ocena spełniania wyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego według formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o analizę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

fotografie sprzętu, jakim Wykonawca będzie wykonywał usługę zimowego utrzymania dróg gminnych we wskazanym rejonie obszarowym na terenie Gminy Wojnicz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Doświadczenie - 5

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wojnicz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Wojniczu ul. Rynek 1, (pokój nr 6) codziennie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.11.2014 godzina 12:30, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Wojniczu, ul. Rynek 1, 32-830 Wojnicz - Sekretariat - (pokój nr 11).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.