Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-24
Częstochowa: Świadczenie kompleksowej usługi polegającej na przeprowadzeniu szkoleń z zakresu samodzielnej obsługi i programowania obrabiarek CNC w ramach projektu Szkolenia szansą na rozwój realizowanego przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.
Numer ogłoszenia: 240782 - 2013; data zamieszczenia: 24.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA , Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok. 8, 42-202 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 3605688, faks 34 3605747.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.arr.czestochowa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka Akcyjna, Główny Akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie kompleksowej usługi polegającej na przeprowadzeniu szkoleń z zakresu samodzielnej obsługi i programowania obrabiarek CNC w ramach projektu Szkolenia szansą na rozwój realizowanego przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi polegającej na przeprowadzeniu szkoleń z zakresu samodzielnej obsługi i programowania obrabiarek CNC w ramach projektu Szkolenia szansą na rozwój realizowanego przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. Zamawiający podzielił zamówienie na części: Część I zamówienia - kompleksowa usługa szkoleniowa polegająca na prowadzeniu szkoleń z zakresu samodzielnej obsługi i programowania obrabiarek CNC dla 1 grupy szkoleniowej liczącej 10 osób, szkolenia w systemie wieczorowym (w okresie poniedziałku do piątku popołudniami), Część II zamówienia - kompleksowa usługa szkoleniowa polegająca na prowadzeniu szkoleń z zakresu samodzielnej obsługi i programowania obrabiarek CNC dla 1 grupy szkoleniowej liczącej 10 osób, szkolenia w systemie weekendowym (sobota, niedziela). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części znajduje się w Rozdziale IV Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wspólny dla części I i części II zamówienia: 1. Przeprowadzenie szkolenia wg własnego programu szkoleniowego z uwzględnieniem tematyki określonej przez Zamawiającego. Program szkolenia powinien być skonstruowany tak aby umożliwić naukę od podstaw również tym uczestnikom szkolenia, którzy nie pracowali wcześniej na obrabiarkach CNC i nie uczestniczyli w szkoleniach w zakresie ich obsługi. Program wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przedstawi go do zatwierdzenia przynajmniej na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Zamawiający jest uprawniony do tego, aby zatwierdzenie programu uzależnić od uwzględnienia w nim przez Wykonawcę wskazówek przekazanych przez Zamawiającego. 2.W każdej z części zamówienia w szkoleniach uczestniczyć będzie 1 grupa szkoleniowa. Grupa szkoleniowa liczyć będzie 10 osób. 3.Każde ze szkoleń obejmować będzie 3 (trzy) bloki tematycznie, łącznie 220 godzin dydaktycznych ( każda godzina dydaktyczna wynosi 45 minut). Każdy z uczestników szkoleń weźmie udział kolejno we wszystkich blokach tematycznych. Zajęcia praktyczne na obrabiarkach CNC rozumiane jako praca na maszynach w ramach 220 godzin dydaktycznych szkolenia powinny stanowić minimum 74 godziny dydaktyczne z 220 godzin. Zajęcia z zakresu szkoleń z oprogramowania CAD - CAM oraz ewentualne zajęcia na symulatorach nie są przez Zamawiającego rozumiane jako zajęcia praktyczne. Do Wykonawcy, w ramach opracowanego programu szkolenia, należy podział 74 godzin dydaktycznych na poszczególne bloki tematyczne tak aby była to ilość wystarczająca do zdobycia umiejętności praktycznych zgodnych z elementami programu szkolenia wymaganymi przez Zamawiającego. Szkolenie powinno realizować cel: Nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności praktycznych i teoretycznych niezbędnych do pracy w zawodzie operatora i programisty obrabiarek CNC Szczegółowe wymagania dotyczące poszczególnych bloków są następujące: a)BLOK nr 1 - szkolenie operator obrabiarek CNC Czas szkolenia w bloku dla każdej z grup: 60 godzin dydaktycznych. Cel szkolenia w ramach bloku: nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych oraz teoretycznych niezbędnych do pracy w zawodzie operatora obrabiarek CNC. Program szkolenia powinien zawierać minimum: zasady bezpieczeństwa pracy na obrabiarkach, zasady obsługi i budowy obrabiarek CNC - tokarek, frezarek ,uzbroj. obrabiarek w narz., wprowadzanie korekcji ustawień, poznanie obecnie stosowanych technologii, prawidłowy dobór parametrów i ustawienie narzędzi, opanowanie czynności konserwacyjnych, pomiar narz., podstawy obróbki skrawaniem. b)BLOK nr 2 - szkolenie podstawowe: programista obrabiarek CNC Czas szkolenia w bloku dla każdej z grup - 80 godzin dydaktycznych. Cel szkolenia w ramach bloku: nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych oraz teoretycznych niezbędnych do pracy w zawodzie programisty obrabiarek CNC. Program szkolenia powinien zawierać minimum: zasady programowania i znajomości podstawowych kod. i cykli ISO, zasady tworzenia programów na sterownikach, tworzenie programów przy pomocy narzędzi wspomagających sterowniki na maszynach, programowanie sterowników i wykonanie zaprogramowanych detali. c) BLOK nr 3 - szkolenie zaawansowane: programista obrabiarek CNC Czas szkolenia w bloku dla każdej z grup - 80 godzin dydaktycznych. Cel szkolenia w ramach bloku: poszerzenie nabytej podczas szkolenia podstawowego przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych i teoretycznych niezbędnych do pracy w zawodzie specjalisty ds. programowania obrabiarek CNC. Program szkolenia powinien zawierać minimum: omówienie środowiska zastosowanego oprogramowania, opanowanie zasad tworzenia programów przy pomocy wybranych programów CAD/CAM, tworzenie geometrii, opis narzędzi do modelowania, ćwiczenia z użyciem oprogramowania i wykonanie zaprogramowanego na sterowniku obrabiania detalu. 4.Wykonawca w ramach świadczonej przez siebie kompleksowej usługi zapewni m.in: dot. części I i części II zamówienia a)salę wykładową i - lub salę z niezbędnym wyposażeniem (m.in. obrabiarki CNC - park maszynowy - materiały i narzędzia do pracy na maszynach.), b)ubezpieczenie maszyn, którego koszt obciąży Wykonawcę, c) ubezpieczenie (NW) dla każdego uczestnika szkolenia podczas części praktycznej szkolenia, d)catering dla każdego uczestnika w każdym dniu szkolenia, e)dla każdego uczestnika materiały szkoleniowe drukowane, oprawione i spięte w sposób trwały (skoroszyt, bindowanie) umożliwiający wpięcie ich do segregatora w skład, których wchodzić mogą prezentacje, ćwiczenia, skrypty itp. Materiały powinny dotyczyć omawianych podczas szkolenia zagadnień, liczyć będą co najmniej 30 stron dla danego bloku tematycznego, f) zorganizowanie i przeprowadzenie wewnętrznego egzaminu po każdym z bloków tematycznych, g)wydanie certyfikatów po przeprowadzeniu egzaminu wewnętrznego - (warunkiem uzyskania certyfikatu jest uzyskanie przez uczestnika szkolenia min. 60% punktów z ich maksymalnej ilości przewidzianej dla przeprowadzanego egzaminu), h)opracowanie i przeprowadzenie ankiety badającej nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji w stopniu zapewniającym zdolność do samodzielnej pracy i programowania obrabiarek CNC - ankieta powinna być przeprowadzona w chwili przystąpienia do projektu (przed rozpoczęciem szkolenia) oraz po zakończeniu szkolenia, i) zastosowanie się do regulaminu projektu Szkolenia szansą na rozwój w szczególności w zakresie zawartych w regulaminie procedur i zasad prowadzenia zajęć, zaliczeń kolejnych partii materiału, przeprowadzenia egzaminów, j) zastosowanie nowoczesnych technik multimedialnych podczas prowadzenia szkoleń (np. prezentacje multimedialne, filmy, symulacje komputerowe), k) odzież roboczą i ochronną oraz niezbędne szkolenie z zakresu bhp dla uczestników szkoleń, o ile są wymagane obowiązującymi przepisami prawa dla zachowania bezpieczeństwa uczestników i-lub prawidłowego przebiegu szkolenia. Szczegółowy wykaz obowiązków Wykonawcy w przedmiocie szkoleń z zakresu CNC zawiera wzór umowy znajdujący się w Części III do SIWZ - wzór umowy. 5.Szczegółowy harmonogram jest ustalony jednostronnie przez Zamawiającego i stanowi Załącznik nr 2 do części III SIWZ - Wzór umowy dla cz. I i cz. II. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w harmonogramie załączonym do części III SIWZ - Wzór umowy dla cz. I i cz. II (Załącznik nr 2). O konieczności dokonania zmian w harmonogramie Zamawiający będzie niezwłocznie informował Wykonawcę. 6.Wszelkie materiały szkoleniowe i dokumenty powstałe w ramach realizacji projektu - w tym m. in. Prezentacje, materiały drukowane, dokumentacja projektowa, powinny zawierać obowiązujące logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej oraz informację o współfinansowaniu projektu. Logotypami oraz informacją dotyczącą współfinansowania projektu ze środków Unii Europejskiej powinny być opatrzone również certyfikaty wydawane uczestnikom szkoleń o ile warunki techniczne na to pozwalają. 7.Szkolenia w części teoretycznej (nie wymagające parku maszyn oraz stanowisk komputerowych z oprogramowaniem CAD-CAM) będą odbywały się na terenie powiatu częstochowskiego. Część szkolenia wymagająca parku maszyn i stanowisk komputerowych może odbywać się poza obszarem powiatu częstochowskiego na terenie województwa śląskiego, w takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom szkolenia transportu z miejsca odbywania się szkoleń teoretycznych do miejsca, w którym odbywać się będzie szkolenie praktyczne wymagające parku maszyn oraz stanowisk komputerowych z oprogramowaniem CAD-CAM, oraz podróż powrotną do miejsca odbywania się szkoleń teoretycznych bezpośrednio po zakończeniu zajęć. Wykonawca ponosi wszelkie koszty i ryzyka związane z transportem. 2.Kategoria przedmiotu zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): CPV: 80.51.00.00-2 3.Wartość zamówienia nie przekracza kwoty 200000,00 euro. 4.Przedmiotowe zamówienia podlega współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ramach projektu Szkolenia szansą na rozwój , Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH Zamawiający podzielił zamówienia na dwie części i dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne części zamówienia: 1.Część I zamówienia: Kompleksowa usługa szkoleniowa polegająca na prowadzeniu szkolenia z zakresu samodzielnej obsługi i programowania obrabiarek CNC dla 1 grupy szkoleniowej liczącej 10 osób, szkolenia w systemie wieczorowym (w okresie poniedziałku do piątku popołudniami) Szkolenie odbywać się będzie w systemie wieczorowym (w okresie od poniedziałku do piątku), średnio dwa razy w tygodniu, średnio w każdym tygodniu, w wymiarze 4 (czterech) godzin dydaktycznych następujących po sobie w danym dniu, w godzinach początek zajęć - około godz. 17.20, zakończenie zajęć - około godz. 20.35. Dodatkowo podczas zajęć należy zorganizować 15 minutową przerwę lub dwie przerwy: jedna 10 minut, druga 5 minut przeznaczone na poczęstunek. Catering podczas szkoleń z zakresu CNC (system wieczorowy) 1.W ramach usługi cateringowej podczas szkoleń dla uczestników projektu Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i zapewnienia posiłków dla uczestników szkoleń według poniższej specyfikacji: a)na jeden posiłek dla jednego uczestnika w każdym dniu szkolenia powinny składać się: - poczęstunek (w danym dniu szkoleniowym jeden wariant do wyboru): Wariant 1 4 (cztery) kanapki na ciemnym lub pszennym pieczywie - np. : z masłem, serem żółtym i/lub wędliną, dodatkiem warzywnym Wariant 2 2 (dwie) bułki z masłem, warzywami (np. sałatą, ogórkiem zielonym lub pomidorem itp. ) oraz plastrem sera żółtego i-lub plastrem wędlin. Wariant 3 2 (dwie) kanapki na ciemnym lub pszennym pieczywie - np. : z masłem, serem żółtym i-lub wędliną, dodatkiem warzywnym oraz bułka słodka Wariant 4 (jedna) bułka z masłem, warzywami (np. sałatą, ogórkiem zielonym lub pomidorem itp. ) oraz plastrem sera żółtego i-lub plastrem wędliny oraz bułka słodka Wariant 5 Sałatka w ilości co najmniej 200g np. jarzynowa, grecka (z warzywami, serem feta i sosem) , z warzywami i dodatkiem mięsnym lub innym dodatkiem białkowym itp. Dodatkowo do sałatki pieczywo. Kanapki powinny być podane zbiorczo na paterze-talerzu itp. wraz z dodatkowym zapewnieniem serwetek jednorazowych-talerzy dla uczestników lub należy zapakować kanapki oddzielnie np. w folię spożywczą, woreczki śniadaniowe, opakowania jednorazowe itp. i rozdysponować uczestnikom. Sałatki pakowane pojedynczo dla każdego uczestnika. Zamawiający dopuszcza stosowanie zarówno naczyń i sztućców jednorazowych jak i wielorazowych. b)serwis kawowy: kawa, herbata, kruche ciastka, woda mineralna, cytryna do herbaty (owoc naturalny w plastrach lub gotowy sok z cytryny w pojedynczych opakowaniach), cukier, mleko do kawy. (ciastka kruche co najmniej 2 rodzaje w ilości łącznie min. 0,10 kg/osobę; kawę i herbatę w ilości co najmniej po 1+1 na osobę - z możliwością przyrządzenia co najmniej 250 ml każdego napoju na osobę, podawane osobno do samodzielnego zaparzania - kawa rozpuszczana sypka w naczyniu z łyżeczką, herbata w torebkach jednorazowych, wodę mineralną w ilości co najmniej 500 ml na osobę. c) W każdym dniu szkolenia Wykonawca zapewni: - termosy z wrzącą wodą (do kawy i herbaty) lub warniki bądź inne urządzenia pozwalające na gotowanie wody na miejscu bądź w inny sposób zapewniający odpowiednią temperaturę do przygotowania napojów gorących. - talerzyki, filiżanki, szklanki do napojów zimnych (minimum po 2 sztuki dla każdego uczestnika zajęć) Zamawiający dopuszcza stosowanie zarówno naczyń i sztućców jednorazowych jak i wielorazowych. 2.Posiłki powinny być urozmaicone, o wysokiej wartości odżywczej, przygotowane zgodnie z zasadami żywienia, sporządzone z pełnowartościowych produktów. Szczegółowy opis obowiązków należących do Wykonawcy w przedmiocie cz. I zamówienia zawiera wzór umowy znajdujący się w Części III do SIWZ - wzór umowy dla cz. I zamówienia 2.Część II zamówienia: Kompleksowa usługa szkoleniowa polegająca na prowadzeniu szkolenia z zakresu samodzielnej obsługi i programowania obrabiarek CNC dla 1 grupy szkoleniowej liczącej 10 osób, szkolenia w systemie weekendowym (sobota, niedziela) Szkolenie odbywać się będzie w systemie weekendowym tj. w sobotę i w niedzielę, średnio co drugi tydzień, w wymiarze średnio po 8 - 10 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 minut) następujących po sobie w danym dniu szkoleniowym w godzinach - początek zajęć nie wcześniej niż godzina 8:00, zakończenie zajęć nie później niż 19.00. Dodatkowo w podczas zajęć należy zorganizować 20 minutową przerwę obiadową oraz dwie przerwy po 10 minut każda w tym jedna przerwa kawowa. Catering podczas szkoleń z zakresu CNC (system weekendowy) 1.W ramach usługi cateringowej podczas szkoleń dla uczestników projektu opisanych w Rozdziele III pkt. 1 lit. A Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i zapewnienia posiłków dla uczestników szkoleń według poniższej specyfikacji: a)na jeden posiłek dla jednego uczestnika w każdym dniu szkolenia powinny składać się: - posiłek ciepły: obiad z jednego dania (z wyłączeniem zup) i sok owocowy - serwis kawowy: kawa, herbata, kruche ciastka, woda mineralna, cytryna do herbaty (owoc naturalny w plastrach lub gotowy sok z cytryny w pojedynczych opakowaniach), cukier, mleko do kawy. b) W każdym dniu szkolenia Wykonawca powinien zapewnić: - podanie obiadu w sposób gwarantujący: odpowiednią temperaturę i jakość posiłku; - sok podawany do posiłku w ilości min. 200 ml na osobę; - ciastka kruche co najmniej 2 rodzaje w ilości łącznie min. 0,10 kg/osobę; - kawę i herbatę w ilości co najmniej po 1+1 na osobę ( z możliwością przyrządzenia co najmniej 250 ml każdego napoju na osobę, podawane osobno do samodzielnego zaparzania - kawa rozpuszczana sypka w naczyniu z łyżeczką, herbata w torebkach jednorazowych - wodę mineralną w ilości co najmniej 500 ml na osobę. c) W każdym dniu szkolenia Wykonawca zapewni: - termosy z wrzącą wodą (do kawy i herbaty) lub warniki bądź inne urządzenia pozwalające gotowanie wody na miejscu bądź w inny sposób zapewniający ]odpowiednią temperaturę do przygotowania napojów gorących. - talerzyki, filiżanki, szklanki do napojów zimnych (minimum po 2 sztuki dla każdego uczestnika zajęć) 2.Posiłki powinny być urozmaicone, o wysokiej wartości odżywczej, przygotowane zgodnie z zasadami żywienia, sporządzone z pełnowartościowych produktów. Zamawiający dopuszcza stosowanie zarówno naczyń i sztućców jednorazowych jak i wielorazowych. Szczegółowy opis obowiązków należących do Wykonawcy w przedmiocie cz. I zamówienia zawiera wzór umowy znajdujący się w Części III do SIWZ - wzór umowy dla cz. II zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dot. części I i II - Ocena spełniania warunku, nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie informacji zawartych w przedłożonym wraz z ofertą oświadczeniu wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dot. części I i II - Ocena spełniania warunku, nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie informacji zawartych w przedłożonym wraz z ofertą oświadczeniu wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp;
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dot. części I i II - Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym zostanie spełniony jeżeli wykonawca posiadał będzie: a)park maszynowy, na który składać się będą minimum 1 frezarka CNC oraz minimum 1 tokarka CNC. Urządzenia nie mogą mieć więcej niż 5 lat (licząc na dzień ostatecznego terminu składania ofert) b)Minimum 2 stanowiska komputerowe z oprogramowaniem CAD-CAM, które posiadają aktualne licencje wymagane dla tego oprogramowania, Ocena spełniania warunków, nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie informacji zawartych w przedłożonym wraz z ofertą oświadczeniu wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp oraz złożonych wraz z ofertą Załącznika nr 4 do formularza oferty- Wykaz podstawowych narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dot. części I i II - Warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spełniony jeżeli wykonawca posiada odpowiednią kadrę techniczną posiadającą następujące kwalifikacje: a)co najmniej 1 (jedną) osobę posiadającą co najmniej 6 (sześcio) miesięczne doświadczenie w obsłudze obrabiarek CNC zdobyte w okresie ostatnich 2 lat przed upływem ostatecznego terminu składania ofert wraz z certyfikatami ukończenia kursów/szkoleń w zakresie obsługi obrabiarek CNC; b)co najmniej 1 (jedną) osobą posiadającą wykształcenie wyższe techniczne oraz potwierdzone certyfikatami dostawców oprogramowania CAD-CAM kwalifikacje w zakresie programowania obrabiarek CNC. Certyfikaty muszą być uzyskane nie dawniej niż w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od upływu ostatecznego terminu składania ofert. Ocena spełniania warunków, nastąpi wg formuły spełnia-nie spełniana podstawie informacji zawartych w przedłożonym wraz z ofertą oświadczeniu wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp oraz złożonych wraz z ofertą Załącznika nr 5 do formularza oferty - wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia.;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dot. części I i II - Ocena spełniania warunku, nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie informacji zawartych w przedłożonym wraz z ofertą oświadczeniu wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
2Wykonawcy stosownie do art.23 ust.2 ustawy Pzp ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie ustanowionego przez wykonawcę - pełnomocnika oraz zakres jego umocowania oraz musi być podpisany przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli ujawnione w wypisie z właściwego rejestru handlowego lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej wykonawcy. Dokument pełnomocnictwa musi zostać złożony jako część oferty, w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arr.czestochowa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.
Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok.8
42-202 Częstochowa (sekretariat).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.07.2013 godzina 08:30, miejsce: Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok.8 42-202 Częstochowa (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowe zamówienia podlega współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ramach projektu Szkolenia szansą na rozwój , Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z CZĘSTOCHOWY
- Wykonanie remontów w placówkach oświatowych w Częstochowie - 2 części
- Przebudowa chodnika i budowa brakującej ścieżki rowerowej przy ulicy gen. Leopolda Okulickiego między ul. Łódzką a ul. Jerzego Szajnowicza - Iwanowa strona północna
- Przebudowa chodnika przy ulicy Armii Krajowej na odcinku od ul. Dekabrystów do ul. Polskiego Czerwonego Krzyża.
- Zakup i dostawa zestawów komputerowych, laptopów, tonerów i akcesoriów dla Urzędu Miasta Częstochowy - 6 części
- Remont sali teatralnej w budynku IV Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza przy Alei Najświętszej Maryi Panny 56 w Częstochowie
- Sukcesywne dostawy konserw i kiszonek (2 części) do Aresztu Śledczego w Częstochowie.
więcej: przetargi w Częstochowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Stworzenie zespołu Specjalistów i zaplecza kadrowego oraz zapewnienie świadczenia ciągłości usług specjalistycznych dla punktu konsultacyjnego STREFA Gostynin
- Przeprowadzenie kursu dla uczniów z zakresu "Fotograficznych technik szlachetnych" w ramach projektu pn.: "Jestem zawodowcem 3.0" w ZSTiO nr 3 im. E. Abramowskiego w Katowicach
- Usługi szkoleniowe w zakresie realizacji szkoleń/kursów zawodowych dla uczniów i nauczycieli w ramach realizacji projektu pn.: "Ekonomista + handlowiec = mistrz zawodowiec"
- Przygotowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej dla kadry akademickiej z zakresu rozwoju kompetencji cyfrowych pt. "E-Nauczanie dla średniozaawansowanych"
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń spadochronowych oraz praktycznego wykonywania skoków spadochronowych dla Jednostki Wojskowej Działań Niekonwencjonalnych GRYF.
- Dostawa sprzętu oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu "Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Gminie Gorlice
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.