Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-24
Głuszyca: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez remont ulic Bohaterów Getta i Parkowej w Głuszycy, stanowiących objazd alternatywny dla drogi wojewódzkiej 381 (DW 381)
Numer ogłoszenia: 241690 - 2013; data zamieszczenia: 24.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuszyca , ul. Grunwaldzka 55, 58-340 Głuszyca, woj. dolnośląskie, tel. 074 8456263, faks 074 8456339.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gluszyca.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez remont ulic Bohaterów Getta i Parkowej w Głuszycy, stanowiących objazd alternatywny dla drogi wojewódzkiej 381 (DW 381).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Projektowany zakres robót: długość łączna projektowanego odcinka - 946,36 m; w tym: ul. B. Getta - 721,88 m, w tym odcinek DSDiK - 49,59 m; sięgacz ul. B. Getta - 79,70 m; ul. Parkowa - 144,78 m; powierzchnia jezdni bitumicznej - 4 984 m2, w tym odcinek DSDiK - 280 m2; powierzchnia jezdni z k. betonowej - 140 m2; powierzchnia miejsc postojowych - 343 m2powierzchnia zjazdów - 177 m2; powierzchnia chodników o nawierzchni bitumicznej - 977 m2, w tym odcinek DSDiK - 13 m2; powierzchnia chodników o nawierzchni z kostki betonowej - 815 m2, w tym odcinek DSDiK - 50 m2; krawężniki betonowe - 1 671 m, w tym odcinek DSDiK - 77 m; obrzeża betonowe - 1 053 m, w tym odcinek DSDiK - 37 m; powierzchnia zieleni - 760 m2, w tym odcinek DSDiK - 25 m2; palisada - 40 m; rury osłonowe dwudzielne O 100 mm - 80 m; studzienki uliczne - 5 szt.; przykanaliki O 160 mm - 15 m; budowa okienek piwnicznych - 8 szt. I. Odcinek A- z wyłączeniem odcinka na działce DSDiK nr 543/2 1.Wymagania ogólne - Dostosowanie do wymagań ogólnych Inwestora, organizacja placu budowy, ubezpieczenia, gwarancje, projekt organizacji tymczasowej, organizacja ruchu tymczasowego, nadzory specjalistyczne, inwentaryzacja geodezyjna. 2.Roboty rozbiórkowe, przygotowawcze: Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, wyniesienie granic nieruchomości w teren 0,89677 km; Rozebranie krawężnika kamiennego i betonowego 15x30 wraz z ławami, przesortowanie krawężników kamiennych do odzysku. Krawężnik odzyskany przewieźć we wskazane miejsce (wywóz i składowanie gruzu -w cenie jednostkowej) 1 663 m; Rozebranie obrzeży betonowych 8x30 wraz z ławami, (wywóz i składowanie gruzu w cenie jednostkowej) 783 m; Rozebranie nawierzchni chodnika i z kostki betonowej z posortowaniem odzyskanego materiału, ułożeniem na palety i odwiezienie materiału dobrego we wskazane przez Inwestora miejsce (wywóz gruzu - w cenie jednostkowej) 115 m2; Rozbiórka nawierzchni bitumicznej śr. gr. 3 cm chodniki oraz wywóz destruktu - materiał z rozbiórki składowanie i wywóz w cenie jednostkowej 1 425 m2; Frezowanie nawierzchni bitumicznej śr. gr. 8cm. - jezdnia, miejsca postojowe -destrukt Inwestora, w cenie jednostkowej przewóz we wskazane miejsce 4 240 m2; Rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego śr. gr. 25 cm (jezdnia, zjazdy, miejsca postojowe ) -wywóz i składowanie w cenie jednostkowej 4 864 m2; Rozebranie podbudowy kamiennej śr. gr 15 cm pod chodnikiem - z wywozem materiału z rozbiórki w cenie jednostkowej 1 362m2; Demontaż słupków do znaków i znaków drogowych - znaki i słupki (odkute z betonu) przekazać Inwestorowi - przewieźć we wskazane miejsce - gruz - materiał Wykonawcy; Ścinanie drzew o średnicy 20 - 80 cm z karczowaniem pni wraz z zasypką i zagęszczeniem dołów gruntem niewysadzinowym Drewno pociąć na kloce dł. 1,0 m, ułożyć w sągi (4 m3) - przewieźć we wskazane przez Inwestora miejsce (karcze sfrezować, drobne gałęzie rozdrobnić - wywóz, materiał Wykonawcy) szt. 5; Zdjęcie nadmiaru ziemi śr. gr. 25 cm z pasów zieleni, wyprofilowanie podłoża, z wywozem- gruntu i składowaniem - w cenie jednostkowej 735m2; Rozbiórka obudów okienek piwnicznych - wywóz i składowanie gruzu w cenie jednostkowej szt. 8; Wykonanie koryta. pod jezdnię, miejsca postojowe, zjazdy wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża śr. gł. 20 cm - wraz z wywózką i składowaniem materiału 6 008 m2; Wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża śr. gł. 10 cm - z wywozem i składowaniem gruntu - chodniki - wraz z wywózką i składowaniem materiału 2 007 m2; Wykonanie warstwy gr. 15 cm stabilizacji Rm =2,5MPa - jezdnia, 5 425 m2; Wykonanie warstwy gr. 10 cm stabilizacji Rm =2,5MPa - miejsca postojowe, zjazdy, 582 m2. 3.Roboty drogowe: Ustawienie krawężnika betonowego 15x30 na ławie betonowej z oporem, przekrój ławy 0,065 m2, w tym obniżony oraz łukowy 1 594 m; Ustawienie opornika betonowego 12x25 na ławie betonowej z oporem, przekrój ławy 0,055 m2, 379 m; Podbudowa gr. 20 cm z kruszywa łamanego 0/31,5- jezdnia, zjazdy, miejsca postojowe, 4 844 m2; Oczyszczenie i skropienie w-wy podbudowy kamiennej w il. 0,5 kg/m2 - jezdnia, 4 704 m2; Podbudowa gr. 7 cm z betonu asfaltowego MMA - jezdnia 4 704 m2; Oczyszczenie i skropienie w-wy podbudowy bitumicznej w il. 0,3 kg/m2 - jezdnia, 4 704 m2; Warstwa ścieralna gr. 5 cm z MMA - jezdnia, 4 704 m2; Wykonanie nawierzchni z brukowej kostki betonowej gr. 8 cm wraz z podsypką cem.-piask. gr. 3 cm - miejsca postojowe (kostka szara z czerwonymi liniami segregacyjnymi), 343 m2; Wykonanie nawierzchni z brukowej kostki betonowej gr. 8 cm wraz z podsypką cem.-piask. gr. 3 cm - zjazdy, droga manewrowa (kostka czerwona) 317m2; 4.Roboty chodnikowe; Wykonanie warstwy odcinającej gr. 10 cm z pospółki, 1 792 m2; Podbudowa gr. 15 cm z kruszywa łamanego 0,31,5 pod chodniki, 1 792 m2; Wykonanie nawierzchni z brukowej kostki betonowej (szara) gr. 8 cm wraz z podsypką cem.-piask. gr. 3 cm - chodnik, 815 m2; Warstwa ścieralna gr. 4 cm z MMA - chodniki, 977 m2; Wykonanie obrzeży chodnikowych, betonowych (szarych) 8x30 cm na ławie betonowej z oporem (przekr. ławy - 0,035m2), 1 016 m; Ustawienie palisady H= 80 cm (14x14 cm) w obudowie betonowej wraz z robotami przygotowawczymi, 40 m. 5.Oznakowanie: Montaż słupków z rur ocynkowanych O 60,3 mm do znaków drogowych w cokole betonowym, szt. 28; Montaż znaków drogowych (zgodnie z proj org. ruchu) z blachy aluminiowej, folia 2 generacji, szt. 28; Montaż tabliczek (T) (zgodnie z proj org. ruchu) z blachy aluminiowej, folia 2 generacji szt. 6; Montaż ogrodzenia łańcuchowego ze słupków ocynk O 60,3 mm, i łańcucha ocynk malowane dwukrotnie, słupki osadzone w betonie, 22 m; Oznakowanie poziome - grubowarstwowe w technologii termoplastycznej gr. 4 mm, 9,12 m2. 6.Roboty wykończeniowe: Założenie nowych trawników na dowiezionej warstwie gr. 15 cm ziemi roślinnej (ph > 5) , w tym 2 cm torfu, z pielęgnacją, odchwaszczeniem i pierwszym koszeniem, 735 m2; Wykonanie studzienek ulicznych O 500 mm, betonowych, systemowych wraz z robotami przygotowawczymi i obsypką z zagęszczeniem szt. 5; Wykonanie przykanalików PCV O 160 mm wraz z wykopem, zasypaniem i zagęszczeniem wykopu, podłączenie przykanalików, 15 m; Regulacja wysokościowa studni rewizyjnych - pierścieniami, betonem, skucie wg potrzeb szt. 26; Regulacja wysokościowa skrzynek zaworowych, na podkładkach prefabrykowanych, szt. 34; Regulacja wysokościowa studni teletechnicznych zaprawa cementowa, podmurówka, skucie - wg potrzeb, szt. 10; Regulacja wysokościowa wpustów studz. KD - pierścieniami, zaprawą, skucie - wg potrzeb wymiana wpustów żeliwnych, szt. 18; Założenie rur osłonowych dwudzielnych O 75 mm, żebrowanych na istn. kablach doziemnych wraz z odkopaniem kabla i zasypką z piasku, 80 m; Wykonanie obudowy okienek piwnicznych z cegły klinkierowej, na zaprawie cementowej, spoinowanie z kratą wyk. z płaskowników i kątowników - dopasowanie indywidualne, szt. 8. II. B - odcinek na działce DSDiK - nr 543/2 1.Wymagania ogólne - Dostosowanie do wymagań ogólnych Inwestora, organizacja placu budowy, ubezpieczenia, gwarancje, projekt organizacji tymczasowej, organizacja ruchu tymczasowego, nadzory specjalistyczne, inwentaryzacja geodezyjna. 2.Roboty rozbiórkowe, przygotowawcze: Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, wyniesienie granic nieruchomości w teren 0,04959 km; Rozebranie krawężnika kamiennego i betonowego 15x30 wraz z ławami, przesortowanie krawężników kamiennych do odzysku. Krawężnik odzyskany przewieźć we wskazane miejsce (wywóz i składowanie gruzu - w cenie jednostkowej), 77 m; Rozebranie obrzeży betonowych 8x30 wraz z ławami, (wywóz i składowanie gruzu w cenie jednostkowej), 37 m; Rozebranie nawierzchni chodnika i z kostki betonowej z posortowaniem odzyskanego materiału, ułożeniem na palety i odwiezienie materiału dobrego we wskazane przez Inwestora miejsce (wywóz gruzu - w cenie jednostkowej), 50 m2; Rozbiórka nawierzchni bitumicznej śr. gr. 3 cm chodniki oraz wywóz destruktu - materiał z rozbiórki składowanie i wywóz w cenie jednostkowej, 15 m2; Frezowanie nawierzchni bitumicznej śr. gr. 8cm. - jezdnia, miejsca postojowe -destrukt Inwestora, w cenie jednostkowej przewóz we wskazane miejsce, 280 m2; Rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego śr. gr. 25 cm (jezdnia, zjazdy, miejsca postojowe) - wywóz i składowanie w cenie jednostkowej, 280 m2; Rozebranie podbudowy kamiennej śr. gr 15 cm z pod chodnikiem - z wywozem materiału z rozbiórki w cenie jednostkowej, 63 m2; Zdjęcie nadmiaru ziemi śr. gr. 25 cm z pasów zieleni, wyprofilowanie podłoża, z wywozem - gruntu i składowaniem - w cenie jednostkowej, 25 m2; Wykonanie koryta. pod jezdnię, miejsca postojowe, zjazdy, wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża śr. gł. 20 cm - wraz z wywózką i składowaniem materiału, 314 m2; Wykonanie koryta. wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża śr. gł. 10 cm - z wywozem i składowaniem gruntu - chodniki - wraz z wywózką i składowaniem materiału, 71 m2; Wykonanie warstwy gr. 15 cm stabilizacji Rm =2,5MPa - jezdnia, 314 m2. 3.Roboty drogowe: Ustawienie krawężnika betonowego 15x30 na ławie betonowej z oporem, przekrój ławy 0,065 m2, w tym obniżony oraz łukowy, 77 m; Podbudowa gr. 20 cm z kruszywa łamanego 0/31,5- jezdnia, zjazdy, miejsca postojowe, 280 m2; Oczyszczenie i skropienie w-wy podbudowy kamiennej w il. 0,5 kg/m2 - jezdnia, 280 m2; Podbudowa gr. 7 cm z betonu asfaltowego MMA-- jezdnia 280 m2; Oczyszczenie i skropienie w-wy podbudowy bitumicznej w il. 0,3 kg/m2 - jezdnia 280 m2; Warstwa ścieralna gr. 5 cm z MMA - jezdnia 280 m2. 4.Roboty chodnikowe: Wykonanie warstwy odcinającej gr. 10 cm z pospółki, 63 m2; Podbudowa gr. 15 cm z kruszywa łamanego 0,31,5 pod chodniki, 63 m2; Wykonanie nawierzchni z brukowej kostki betonowej (szara) gr. 8 cm wraz z podsypką cem.-piask. gr. 3 cm - chodnik, 50 m2; Warstwa ścieralna gr. 4 cm z MMA - chodniki, 13 m2; Wykonanie obrzeży chodnikowych, betonowych (szarych) 8x30 cm na ławie betonowej z oporem (przekr. ławy - 0,035m2), 37 m 5.Oznakowanie: Montaż słupków z rur ocynkowanych O 60,3 mm do znaków drogowych w cokole betonowym, szt. 1; Montaż znaków drogowych (zgodnie z proj org. ruchu) z blachy aluminiowej, folia 2 generacji, szt. 1; Montaż tabliczek (T) (zgodnie z proj org. ruchu) z blachy aluminiowej, folia 2 generacji, szt. 1; Montaż ogrodzenia łańcuchowego ze słupków ocynk O 60,3 mm, i łańcucha ocynk malowane dwukrotnie, Słupki osadzone w betonie, 21 m; Oznakowanie poziome - grubowarstwowe w technologii termoplastycznej gr. 4 mm, 5,50 m2. 6.Roboty wykończeniowe: Założenie nowych trawników na dowiezionej warstwie gr. 15 cm ziemi roślinnej (ph > 5) , w tym 2 cm torfu, z pielęgnacją, odchwaszczeniem i pierwszym koszeniem, 25 m2; Regulacja wysokościowa studni rewizyjnych - pierścieniami, betonem, skucie wg potrzeb, szt. 1; Regulacja wysokościowa skrzynek zaworowych, na podkładkach prefabrykowanych, szt. 2; Regulacja wysokościowa studni teletechnicznych zaprawa cementowa, podmurówka, skucie - wg potrzeb, szt. 1.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe w wysokości 49 800,00 zł (słownie: czterdzieści dziewięć tysięcy osiemset zł 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania wniosków. 2.Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto depozytowe w Banku Zachodnim WBK - nr rachunku: 70 1090 2314 0000 0001 0872 9278. 4.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 5.Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Miejskiego w Głuszycy, ul. Grunwaldzka 55, przed terminem składania wniosków. 6.Do wniosku należy załączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dowodu wniesienia wadium. 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzić spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli wykaże, że wykonał należycie w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie remontu/przebudowy drogi o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00zł brutto każda oraz przedstawi dokument potwierdzający, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania odpowiedniego potencjału technicznego, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru formularza nr 4 do SIWZ; załączy kopie uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa lub oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, warunki j.w. mogą spełniać łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.formularz ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ, 2.dowód wniesienia wadium, 3.wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ, 4.stosowne pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie dokumentu lub gdy nie można w jednoznaczny sposób sprawdzić, czy złożony podpis w ofercie został złożony przez osobę/y do tego umocowane, 5.w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Strony dopuszczają zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: 1)wystąpienia robót dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub b)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, a wykonanie zamówienia dodatkowego uniemożliwia wykonanie zamówienia podstawowego w terminie umownym; 2)wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu określonego w §3 ust. 2 Umowy w przypadku konieczności wykonania przez Zamawiającego projektu zamiennego dla wprowadzenia zmian rozwiązań technicznych lub usunięcia wad w dostarczonej dokumentacji projektowej; 3)spowodowane przebiegiem procesu inwestycyjnego i niezawinione przez Wykonawcę; 4)wystąpienia warunków atmosferycznych niepozwalających na realizację robót, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy. 2.Zamawiający dopuszcza ewentualne zmiany następujących postanowień umowy: 1)zmiany osób wykonujących czynności Wykonawcy, wymienionych w ofercie, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego oraz, że osoby te będą spełniać warunki opisane w SIWZ, 2)zmiany osób biorących udział w przedsięwzięciu ze strony Zamawiającego, 3)zmiany terminu zakończenia przedmiotu zamówienia spowodowane przebiegiem procesu inwestycyjnego i niezawinione przez Wykonawcę, 4)zmiany podmiotów trzecich na etapie realizacji przedmiotu umowy, na zasadach których Wykonawca opierał się wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gluszyca.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Głuszycy, ul. Grunwaldzka 55, 58-340 Głuszyca, pok. nr 23.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Głuszycy, ul. Grunwaldzka 55, 58-340 Głuszyca, pok. nr 1, Punkt Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI GŁUSZYCA
- Odtworzenie infrastruktury mostowej w ramach zadania pn.: "Odtworzenie kładki dla ruchu pieszego łączącej ul. Sienkiewicza z ul. Mazurską, (...) na terenie Gminy Głuszyca
- "Poznajemy fortyfikacje graniczne - modernizacja i rozbudowa ekspozycji Podziemnego Miasta Osówka"
- "Odtworzenie drogi gminnej ul. Górnośląska-Mazurska, zniszczonej wskutek powodzi w dniach 13-15 września 2024 r. na terenie Gminy Głuszyca"
więcej: przetargi GŁUSZYCA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ulicy Bugaja w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Wzmocnienie drogi wojewódzkiej nr 184 odc. Nowa Wieś - Bobulczyn
- Remonty ulic o nawierzchni gruntowej na terenie miasta Kalisza w 2025r.
- BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWOŚCI WSCHOWA DO MIEJSCOWOŚCI LGIŃ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIŃ granica województwa
- Budowa ekranów akustycznych w ciągu drogi ekspresowej S6 na odcinkach od km 332+553 do km 332+809 (strona lewa) oraz od km 332+771 do km 333+087 (strona lewa) - okolice węzła Matarnia w m. Gdańsk
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 266 ul. Szybka o budowę ścieżki pieszo- rowerowej w Radziejowie
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.