Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-09-07
Grudziądz: DOSTAWA URZĄDZEŃ WARSZTATOWYCH (WRAZ Z MONTAŻEM
W PRZYPADKU SUWNICY I ŻURAWIA) DO MODERNIZACJI HALI KONSERWACYJNEJ SPRZĘTU CZOŁGOWO-SAMOCHODOWEGO
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ 1123 - SKŁAD W TORUNIU
Numer ogłoszenia: 243105 - 2010; data zamieszczenia: 07.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 1123 , ul. Czwartaków 1, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, faks 056 4583222.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.4rbm.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostak Budżetowa Sektora Finansów Publicznych - Jednostka Wojskowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA URZĄDZEŃ WARSZTATOWYCH (WRAZ Z MONTAŻEM W PRZYPADKU SUWNICY I ŻURAWIA) DO MODERNIZACJI HALI KONSERWACYJNEJ SPRZĘTU CZOŁGOWO-SAMOCHODOWEGO W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ 1123 - SKŁAD W TORUNIU.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy urządzeń warsztatowych (wraz z montażem w przypadku suwnicy i żurawia) do modernizacji hali konserwacyjnej sprzętu czołgowo-samochodowego w Jednostce Wojskowej 1123 - Skład w Toruniu, zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilościach i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.41.41.00-2, 34.95.40.00-9, 43.80.00.00-1, 39.71.52.00-9, 39.71.71.00-2, 34.91.11.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału (zał. nr 4 do SIWZ).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału (zał. nr 4 do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału (zał. nr 4 do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału (zał. nr 4 do SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (wskazane jest jeżeli dokument nie stanowi o fakcie opłacenia polisy załączenie również informacji w tym zakresie);
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Dokumentację techniczną przedmiotu zamówienia (zadanie nr 1 do 11) ze wskazaniem parametrów technicznych i wymiarów, w tym przedstawiającą zaoferowany przedmiot zamówienia w sposób obrazowy za pomocą np. zdjęcia, folderu, rysunku, oraz zawierającą instrukcję obsługi urządzeń w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego w zakresie następującym: 1) danych adresowych Wykonawcy; 2) podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy w wypadku kiedy Wykonawca określi go co do tożsamości w ofercie; 3) zmiany miejsca dostawy i Odbiorcy z zastrzeżeniem, że dostawa będzie miała miejsce na terenie RP. Zmiany jak powyżej pkt 1 - 3 wymagają zachowania formy pisemnej (aneks) oraz pisemnego wniosku jednej ze Stron o zmianę wraz z uzasadnieniem.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.4rbm.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 1123, ul. Czwartaków 1, 86-300 Grudziądz 6. opłata za SIWZ odebrane w kasie 6,00 PLN, wysłane pocztą 20,20 PLN..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.09.2010 godzina 07:30, miejsce: Wykonawcy mogą składać oferty osobiście w siedzibie (kancelarii) Zamawiającego - budynek nr 1, pokój nr 107 lub przesłać na adres Zamawiającego..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa i montaż żurawia słupowego obrotowego o udźwigu 2500 kg wraz z osprzętem.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy i montażu żurawia słupowego obrotowego o udźwigu 2500 kg wraz z osprzętem zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 1 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.41.41.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa i montaż suwnicy ręcznej o udźwigu 500 kg z napędem ręcznym o długości 10 metrów ..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostaw i montażu suwnicy ręcznej o udźwigu 500 kg z napędem ręcznym o długości 10 metrów zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 1 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.95.40.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa stojaka obrotowego do silników.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy stojaka obrotowego do silników zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 1 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.80.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa nagrzewnic elektrycznych z komorami mieszania.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy nagrzewnic elektrycznych z komorami mieszania zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 4 kpl i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.71.52.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dostawa półautomatu do taśmowania.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy półautomatu do taśmowania zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 1 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.80.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Dostawa stołu na tekturę falistą.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy stołu na tekturę falistą zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 1 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.80.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Dostawa stołu kompletacyjnego specjalnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy stołu kompletacyjnego specjalnego zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości5 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.80.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Dostawa wentylatoru osiowego kanałowego z instalacją przeciwwybuchową.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy wentylatoru osiowego kanałowego z instalacją przeciwwybuchową zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 1 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.71.71.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Dostawa wanny wychwytowej ze stojakiem.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy wanny wychwytowej ze stojakiem zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 2 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.80.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Dostawa stołu do mycia części zamiennych pojazdów mechanicznych ekomyjnia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy stołu do mycia części zamiennych pojazdów mechanicznych ekomyjnia zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 1 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.80.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Dostawa wózków ręcznych platformowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę dostawy wózków ręcznych platformowych zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ, Załączniku Nr 1 do SIWZ, w ilości 8 szt. i do Odbiorcy oraz na zasadach, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.91.11.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.12.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z GRUDZIĄDZA
- Naprawa przepompowni ścieków w kompleksie wojskowym w m. Jamy gm. Rogóźno-sprawa 22/2025
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na przebudowę systemu energetycznego w budynkach szpitalnych w ramach zadania pod nazwą "Przystosowanie infrastruktury ...
- Dostawa tłucznia kamiennego (poza wapieniem) ze skały litej do nawierzchni drogowych o frakcji 0-31,5 mm- sprawa 23/2025
- Czyszczenie separatorów i osadników na terenie gminy - miasto Grudziądz wraz z utylizacją odpadów
- Zakup i dostawa fabrycznie nowej koparko-ładowarki kołowej wraz z osprzętem dla Spółki Wodnej Gminy Grudziądz
- Budowa drogi dla pieszych w miejscowości Gruta w ciągu drogi powiatowej nr 1403C Gruta-Mełno
więcej: przetargi w Grudziądzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE WYPOSAŻENIA ZWIERZĘTARNI
- Meble medyczne
- Dostawa wyposażenia warsztatowego
- Dostawa drobnego sprzętu AGD, produktów gospodarczych i innych wyrobów , TP-59/25/JP
- Przebudowa kuchni oraz pomieszczeń gospodarczo -administracyjnych SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Głuchołazach im. Św. Jana Pawła II- modernizacja pomieszczeń Działu Żywienia
- "Wyposażenie Oddziału Dermatologii w Copernicus PL Sp. z o.o. w Gdańsku."
więcej: Wózki »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.