Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-11-24
Łódź: Świadczenie usług w zakresie całodziennego żywienia pacjentów w systemie cateringowym dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi przy ul. Wileńska 37 ZP/56/2014
Numer ogłoszenia: 243321 - 2014; data zamieszczenia: 24.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi , ul. Wólczańska 191/195, 90-531 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6371322, faks 042 6371322.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pirogow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie całodziennego żywienia pacjentów w systemie cateringowym dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi przy ul. Wileńska 37 ZP/56/2014.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia( części składowe kalkulacji cenowej): 3.3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przygotowywania i dostarczania na poszczególne oddziały poporcjowanych posiłków dla pacjentów Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi przy ul. Wileńskiej 37 w opakowaniach jednorazowych 3.3.2. Zamawiający powierza Wykonawcy sporządzanie posiłków z artykułów spożywczych zakupionych we własnym zakresie z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych oraz ich dystrybucję do kuchenek na poszczególne oddziały szpitala. 3.3.3. Wykonawca zapewni ciągłość żywienia przez 7 dni w tygodniu. 3.3.4. Zamawiający szacuje średnią roczną ilość posiłków na poziomie: liczba śniadań: 69 000 w tym 49 000+20000 posiłki ze zwiększona kalorycznością (kobiety w ciąży, karmiące). liczba obiadów: 73 000 w tym 52000 + 21000 posiłki ze zwiększona kalorycznością (kobiety w ciąży, karmiące). liczba kolacji: 67000 w tym 47000+20000 posiłki ze zwiększona kalorycznością (kobiety w ciąży, karmiące). 3.3.5. Podstawowym założeniem są trzy posiłki dziennie dla pacjenta. Ilość zamawianych posiłków dziennie uzależniona będzie od ilości pacjentów. 3.3.6. Zestawy określone w pkt. 3.3.4 muszą zawierać zróżnicowane menu: śniadanie powinno zawierać zupę mleczną lub kawę mleczną oraz posiłek podstawowy (w przypadku kawy mlecznej dodatek białkowy np. biały ser lub jogurt), codziennie dodatek owocowo- warzywny obiad powinien zawierać zupę i drugie danie z surówką, lub warzywa gotowane, codziennie. kolacja posiłek podstawowy oraz dodatek owocowo- warzywny do każdej kolacji. Owoce i warzywa powinny być dokładnie umyte owoce muszą być pakowane oddzielnie dla każdego pacjenta porcje dżemu, miodu mają być dostarczane w opakowaniach z wyraźnie widoczną datą ważności (konfekcjonowane) - do każdego posiłku powinien zostać dostarczony odpowiedni napój. (np. kawa mleczna, herbata, kompot itp.) W osobnym termosie ma zostać dostarczony na każdy oddział , napój niesłodzony dla chorych na cukrzycę 3.3.7. W sporządzaniu posiłków należy uwzględnić powszechnie stosowane diety w szpitalach np.: w diecie cukrzycowej 6 posiłków - dodatkowo II śniadanie, podwieczorek i posiłek nocny w diecie bogato białkowej 5 posiłków - dodatkowo II śniadanie, podwieczorek w diecie wrzodowej 5 posiłków - dodatkowo II śniadanie i podwieczorek 3.3.8. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również dostarczanie posiłków profilaktycznych: dla pracowników zatrudnionych w sterylizacji (1 posiłek cały tydzień )przez cały rok w okresie zimowym - tj. od 1 XI do 31.III dla określonej grupy pracowników (średnio w ilości 12 posiłków dziennie od poniedziałku do piątku oraz 1 posiłek w soboty, niedziele i dni świąteczne), dla kierowcy karetki i sanitariusza (2 posiłki dziennie od poniedziałku do piątku w okresie zimowym), posiadających odpowiednią kaloryczność określoną odpowiednimi normami i przepisami. 3.3.9. Zamawiający określa, iż cena jednostkowa posiłku regeneracyjnego i posiłku profilaktycznego nie może przekroczyć całkowitej kwoty netto 4,30 za posiłek. 3.3.10. Liczba posiłków profilaktycznych: 1 700. 3.3.11. Posiłki profilaktyczne powinny zawierać 50-55% węglowodanów, 30-35% tłuszczów, 15% białek oraz posiadać wartość kaloryczną około 1000 kcal. (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów (Dz. U. 1996 nr 60 poz. 279). 3.3.12. W ramach zawartej umowy Wykonawca na własny koszt zobowiązany będzie do wyposażenia oddziałów szpitalnych na potrzeby pacjentów wrzątek w ilości nie mniejszej niż 1000 ml dziennie na jednego pacjenta (np. zaopatrzenie oddziałów w czajniki elektryczne). 3.3.13. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie termosy oraz pozostały sprzęt niezbędny do wykonania zamówienia np. dzbanki do płynów. Termosy powinny zapewnić jak najlepszą izolację termiczną posiłków. 3.3.14. Obowiązkiem Wykonawcy na własny koszt będzie usuwanie z oddziałów i utylizacja wszystkich odpadów pokonsumpcyjnych. 3.3.15. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję wydawanych posiłków z podziałem na oddziały, potwierdzoną każdorazowo przez osobę odpowiedzialną ze strony Zamawiającego. (list przewozowy). 3.3.16. Podstawą do ewidencji dostaw będą dokumenty dostawy potwierdzone przez Zamawiającego. Rozliczenie będzie następowało na podstawie dokumentów potwierdzających ilość wydanych poszczególnych posiłków w danym miesiącu rozliczeniowym. 3.3.17. Wykonawca na koniec każdego miesiąca na podstawie ewidencji dostaw wystawi fakturę zawierającą ilość wydanych poszczególnych posiłków, cenę jednostkową oraz termin płatności. WYMAGANIA ODNOŚNIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: A. Wymagania ogólne 1. Świadczenie usług żywienia dla pacjentów szpitala powinno odbywać się wg ustawy z 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity Dz. U. 2010 nr 136 poz. 914 z póź. zm.) oraz Ustawy z dnia 08.01.2010r. w sprawie zmiany ustawy o Bezpieczeństwie Żywności i Żywienia oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 21, poz. 105). 2. Racje pokarmowe, ich wartość kaloryczną i zawartość składników odżywczych określa wykaz norm żywienia dla ludności Polski, tabele dziennych racji pokarmowych dla zakładów opieki zdrowotnej, opracowane przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie. Należy zwrócić szczególną uwagę na zasady żywienia kobiet ciężarnych i matek karmiących (zwiększona kaloryczność posiłków dla ciężarnych + 475 kcal doba i karmiących +505kcal dobę) Jadłospisy przygotowywane dla kobiet ciężarnych, i matek karmiących powinny być przygotowywane zgodnie z zaleceniami Instytutu Matki i Dziecka. 3. Wsad do kotła w dziennej racji żywieniowej na 1 pacjenta nie może wynosić mniej niż 65%. 4. Wykonawca świadczący usługę ponosi pełną odpowiedzialność cywilną i finansową za jakość przygotowywanych i dostarczanych posiłków oraz za skutki wynikające z zaniedbań przy przygotowywaniu, porcjowaniu, transporcie posiłków, mogące mieć wpływ na zdrowie żywionych pacjentów. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania procedur higienicznych dotyczących higieny rąk, środków transportu, urządzeń i sprzętu oraz stosowania preparatów myjących i dezynfekujących dopuszczonych do stosowania w kontakcie z żywnością. 6. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli (Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna, PIP, BHP itp.) oraz w zakresie wykonywanej usługi w tym m.in. w zakresie jakości produktów i przygotowywanych posiłków, ich zgodności z odpowiednimi normami kalorii oraz w zakresie wymagań higieniczno-sanitarnych. 7. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody powstałe u Zamawiającego w związku z prowadzoną przez Wykonawcę działalnością, m.in. udowodnione zatrucia pokarmowe. B. Wymagania dotyczące dostarczania posiłków: 1. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania posiłków jednocześnie do kuchenek oddziałowych znajdujących się w budynku Ginekologii i Interny w godzinach (oba budynki równocześnie): śniadania: 08:00 - 08:30 obiady: 12:30 - 13:00 kolacje: 17:30 - 18:00 Drugie śniadanie winno być dostarczone na oddziały razem ze śniadaniem, podwieczorek razem z obiadem, posiłek nocny razem z kolacją. Podanie w.w posiłków pacjentom należeć będzie do obowiązków personelu szpitalnego danego oddziału. 2. Posiłki muszą być dostarczone równolegle w obu budynkach Szpitala w tym samym czasie. 3. W przypadku braku dostarczonego posiłku na oddział Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do natychmiastowego dostarczenia i uzupełnienia braków. 4. Zamawiający wymaga również, aby posiłki w chwili dostarczenia na oddział posiadały odpowiednią temperaturę: zupy - nie niższą niż 70o C drugie danie - nie niższą niż 63o C gorące napoje - nie niższą niż 75o C wędliny, sałatki i surówki - nie wyższą niż 3 - 4oC. 5. Wykonawca we własnym zakresie w ramach zawartej umowy zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie oddziały w kuchenki mikrofalowe w celu ewentualnego podgrzewania posiłków, dla pacjentów przebywających na badaniach. 6. Do obowiązków wykonawcy należy także zabezpieczenie oddziałów w jednorazowe sztućce, kubeczki, słomki i w razie potrzeby w kubki niekapki itp. Artykuły te muszą posiadać certyfikatu do kontaktu z żywnością. 7. Pojemniki jednorazowe używane przy dostawach posiłków muszą być dopuszczone do używania w żywieniu (posiadać certyfikaty do kontaktu z żywnością) zbiorowym oraz nadawać się do odgrzewania posiłku w kuchence mikrofalowej. 8. Dostarczanie posiłków winno odbywać się w przeznaczonych do tego celu pojemnikach (termosach) zabezpieczających posiłki przed wylaniem, schłodzeniem, z zachowaniem reżimu sanitarnego. 9. Wykonawca zapewnia własny transport posiłków na oddziały (równolegle w obu budynkach Szpitala). Dystrybucja posiłków do kuchenek oddziałów szpitalnych winna odbywać się w sposób gwarantujący przestrzeganie norm higienicznych (pojemniki transportowe szczelnie zamykane) oraz utrzymanie ich właściwej temperatury (termosy). 10. Pojemniki jednorazowe muszą być transportowane w zamkniętych kontenerach gwarantujących utrzymanie właściwej temperatury. 11. Wykonawca ma obowiązek przedstawić zamawiającemu protokoły pokontrolne (wyniki kontroli przeprowadzonej przez Stacje Sanitarno- Epidemiologiczną), które będą miały miejsce w trakcie trwania umowy. 12. Wykonawca świadczący usługę żywienia pacjentów zobowiązany jest do przygotowywania i dostarczania posiłków zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie zasadami, warunkami i normami dla placówek ochrony zdrowia, z uwzględnieniem tradycyjnej kuchni polskiej, posiłków o tradycyjnym świątecznym charakterze podawanych w okresie świąt religijnych, w szczególności Wielkanocy, Bożego Narodzenia czy Nowego Roku. 13. Do obowiązków Wykonawcy należy zaopatrzenie chorych leżących w szpitalu w odpowiednie napoje do posiłków (np. kawa mleczna, herbata, kompot itp.) W osobnych termosach powinny być dostarczane napoje dla chorych na cukrzycę. 14. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie termosy oraz pozostały sprzęt np. dzbanki do płynów - sprzęt ten musi być myty i dezynfekowany przez Wykonawcę w jego siedzibie firmy. Wykonawca zapewnia na własny koszt odzież i obuwie ochronne niezbędne do dystrybucji posiłków do kuchenek oddziałów. 15. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie sztućce jednorazowe i kubki jednorazowe. 16. Przygotowanie posiłków przez Wykonawcę odbywać się będzie z uwzględnieniem dziennych racji pokarmowych, norm żywienia dla ludności Polski określonych przez Instytut Żywności i Żywienia z uwzględnieniem wprowadzonych obowiązujących zmian w okresie trwania umowy. 17. Wykonawca przy sporządzaniu jadłospisów uwzględniać będzie sezonowość dostępnych na rynku świeżych produktów tj.: kalafior, brokuły, fasolka szparagowa, itp. 18. Posiłki winny być wykonane z naturalnych produktów metodą tradycyjną bez używania produktów typu instant. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania wyłącznie produktów świeżych i wysokiej jakości. Nie dopuszcza się dostarczania produktów seropodobnych. 19. Żywienie chorych musi być oparte na dietach takich jak: podstawowa (ogólna), łatwostrawna (lekkostrawna), łatwostrawna z ograniczeniem tłuszczu (trzustkowa), łatwostrawna z ograniczeniem substancji pobudzających wydzielanie soku żołądkowego (wrzodowa), łatwostrawna z modyfikacją konsystencji (papkowata, płynna do żywienia przez zgłębnik lub przetokę). Diety te muszą być dietami zbilansowanymi i pokrywać dzienne zapotrzebowanie chorego na energię, łatwostrawna bogatobiałkowa, z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów (cukrzycowa). Szczególną uwagę należy zwrócić tu na zasady żywienia w cukrzycy ciężarnych . Dieta ta powinna być sporządzona zgodnie z wytycznymi Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, cukrzycowa lekkostrawna, ubogo energetyczna, kleikowa (kleik ryżowy + suchary + gorzka herbata). 20. Dopuszcza się możliwość zamawiania diet nie wymienionych powyżej, w przypadku innych zaleceń lekarzy Szpitala. 21. Przewidywana ilość diet cukrzycowych około 30 dziennie i około 5 - 10 diet kleikowych. 22. W przypadku zlecenia diety specjalnej niezawartej w jadłospisie dekadowym Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dostarczenia każdorazowo jadłospisu zawierającego szczegółowy skład potraw, kaloryczność i zawartość składników odżywczych - ( załącznik nr 11 do SIWZ będący integralną częścią umowy) 23. Jadłospisy dla pacjentów powinny być tak zaplanowane, aby zapewniały urozmaicenie posiłków pod względem ich składu oraz atrakcyjności sensorycznej z uwzględnieniem smaku, zapachu, kolorystyki (kontrast barw poszczególnych składników posiłku). W każdym posiłku powinny znaleźć się składniki pochodzące z każdej z 6 grup produktów spożywczych. Jadłospisy proponowane przez Wykonawcę, będą oceniane przez dietetyka szpitalnego, na podstawie Punktowej oceny jadłospisu wg Starzyńskiej. Dietetyk szpitala będzie sprawdzał zgodność jadłospisu z normami (ocena ilościowa) - załącznik nr 12 do SIWZ będący integralną częścią umowy. 24. Kaloryczność poszczególnych posiłków musi być ustalona dla poszczególnych diet przez dietetyka Wykonawcy i musi odpowiadać stosownym normom. Dietetyk Szpitala będzie sprawdzał zgodność jadłospisu z normami (ocena ilościowa). 25. Posiłki powinny być dobrze zbilansowane pod względem zawartości składników pokarmowych, zgodnie z zasadami żywienia racjonalnego. 26. Diety lecznicze powinny być opracowywane zgodnie z obowiązującymi standardami leczenia danych jednostek chorobowych. 27. Nad technologią sporządzania posiłków sprawuje nadzór dietetyk Wykonawcy. 28. Posiłki muszą być dostarczane do oddziałów przez kompetentne i upoważnione przez Wykonawcę osoby. (zapewnienie stałości obsady, pracownicy Wykonawcy winni zostać przeszkoleni, w zakresie topografii szpitala). 29. Wykonawca zobowiązuje się do pobierania i przechowywania próbek żywności z dostarczonych posiłków. 30. Po zakończeniu posiłku Wykonawca odbierze z oddziału zużyte opakowania jednorazowe wraz z odpadami pokonsumpcyjnymi (3 razy dziennie). 31. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia worków na odpady pokonsumpcyjne na poszczególne oddziały w ilości pokrywającej zapotrzebowanie. Worki na odpady pokonsumpcyjne mają być koloru niebieskiego. 32. Wykonawca codziennie zobowiązany będzie do odbioru odpadów pokonsumpcyjnych z ustalonego pomieszczenia zgodnie z zaleceniami w celu utylizacji. 33. Obowiązkiem Wykonawcy będzie usuwanie i utylizacja wszystkich odpadów pokonsumpcyjnych należących do Wykonawcy, dezynfekcja i mycie pojemników i urządzeń transportowych. Odbiór odpadów będzie następował bezpośrednio po spożytym posiłku (obowiązującą windą) zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami odpowiednich służb sanitarnych. 34. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania w należytej czystości miejsca składowania resztek pokonsumpcyjnych i terenu przyległego. 35. Wykonawca dla każdego oddziału jest zobowiązany zapewnić odpowiednie pojemniki do przechowywania posiłków pozostawionych dla pacjentów przebywających na badaniach oraz możliwość podgrzania tych posiłków (np. mikrofalówki). 36. Wszyscy pracownicy Wykonawcy realizujący usługę muszą posiadać aktualne książeczki zdrowia dla celów epidemiologicznych, dostępne w każdej chwili dla Zamawiającego. Personel przygotowujący, rozdzielający oraz transportujący posiłki musi posiadać aktualne badania lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych oraz badania okresowe. 37. Personel Wykonawcy zajmujący się dystrybucją posiłków do kuchenek oddziałów szpitalnych musi być wyposażony przez Wykonawcę w odzież ochronną dostosowaną do wymogów sanitarno-epidemiologicznych. 38. Wykonawca ma obowiązek dostarczania posiłków specjalistycznym transportem samochodowym spełniającym wymagania Państwowej Inspekcji Pracy. 39. Zamawiający wymaga, aby pojemniki, termosy, w które pakowana jest żywność, były czyste, bez uszkodzeń, bez widocznych zmian fizycznych, mogących przyczynić się do zagrożenia epidemiologicznego. C. Wymagania dotyczące zamawiania posiłków: 1. Zamówienia na posiłki będą przygotowywane pisemnie przez odpowiednich pracowników Zamawiającego. Pracownik Wykonawcy będzie zbierał zamówienia (liczba i asortyment posiłków) wykonując telefon na poszczególne oddziały szpitala każdego dnia (dotyczy również sobót, niedziel i dni świątecznych oraz nieobecności w pracy Dietetyka szpitala): do godz. 06.30 - odbiór zamówienia z poszczególnych oddziałów na śniadania i obiady w danym dniu; do godz. 14:00 - odbiór zamówienia z poszczególnych oddziałów na kolacje w danym dniu 2. Zamawiający ma prawo dokonać korekty ilości zamawianych posiłków (zarówno in plus jak i in minus), najpóźniej: do godz. 11:00 - na obiady w danym dniu; do godz. 16:30 - na kolacje w danym dniu 3. Pracownik Wykonawcy będzie zbierał korekty (liczba i asortyment posiłków) wykonując telefon na poszczególne oddziały szpitala każdego dnia (dotyczy również sobót, niedziel i dni świątecznych oraz nieobecności w pracy Dietetyka szpitala). Korekta będzie dokonywana telefonicznie przez pracownika Wykonawcy. 4. Telefoniczne zebranie zapotrzebowania na poszczególne posiłki przez pracownika Wykonawcy będzie miało miejsce również w dniach nieobecności Dietetyka szpitala. 5. Zamówienia i korekty składane będą u osoby upoważnionej do kontaktu. 6. Do Wykonawcy należeć będzie opracowanie i dostarczenie na poszczególne oddziały druków zamówień na posiłki. 7. Wskazana przez Wykonawcę osoba do kontaktu będzie zobowiązana do konsultacji w sprawie przygotowywania menu oraz zgłaszania uwag w sprawie realizacji umowy, przyjmowania reklamacji, awarii. Na każdy oddział musi być dostarczony wykaz numerów telefonów do osób wskazanych jako osoby do kontaktu ze strony Wykonawcy. 8. Rozliczenie będzie następowało na podstawie dokumentów potwierdzających ilość wydanych poszczególnych posiłków. 9. W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i przedstawienia do akceptacji dietetyka szpitalnego, z wyprzedzeniem czasowym 7 dni roboczych, dekadowego jadłospisu posiłków z uwzględnieniem racji pokarmowych, wartości odżywczych dla poszczególnych diet, w oparciu o odpowiednie przepisy dotyczące całodziennego żywienia określonych grup żywieniowych chorych (wymagania gramowe ilości produktów, załącznik nr 11 do SIWZ). 10. Dietetyk szpitala ma prawo dokonywać zmian w przedstawionym wcześniej jadłospisie dekadowym. 11. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedłożenie pracownikom oddziału codziennie rano jadłospisu na bieżący dzień, potwierdzającego zaakceptowany wcześniej jadłospis dekadowy, po uwzględnieniu uwag dietetyka szpitalna w jadłospisie dekadowym 12. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania kliku porcji zapasu z każdej diety w momencie dostarczenia posiłków do szpitala. D. Prawa Zamawiającego: 1. Zamawiający ma prawo do przeprowadzenia oceny organoleptycznej dostarczanych posiłków, sprawdzenia ich gramatury, temperatury oraz zgodności sporządzanych potraw z zaplanowanym jadłospisem. Gramatura podanego posiłku ma być zgodna z wagą podaną w jadłospisie (gramatura podawana po obróbce termicznej). Zakwestionowane posiłki podlegać będą zwrotowi i natychmiastowej wymianie na koszt Wykonawcy. 2. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję wydawanych posiłków z podziałem na oddziały, potwierdzoną każdorazowo przez osobę odpowiedzialną ze strony Zamawiającego. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo pobrania wymazów w kierunku czystości mikrobiologicznej ze sprzętów, samochodu dostawczego, termosów. Pobranie wymazów i wykonanie badań mikrobiologicznych będzie się odbywało na koszt Wykonawcy. 4. Zamawiający, a w szczególności Zespół ds. Zakażeń Zakładowych co najmniej raz w miesiącu skontroluje sprzęt Wykonawcy, w którym będą dostarczane posiłki. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo wizytacji miejsc (na koszt Wykonawcy) przygotowywania i pakowania posiłków oraz ich transportu. 6. Stosowane przez Wykonawcę środki dezynfekcyjne i detergenty będą podlegały zaakceptowaniu przez Zespół ds. Zakażeń Zakładowych, ponadto środki te winny być dopuszczone do powierzchni mających kontakt z żywnością. 7. W przypadku zagrożenia epidemiologicznego Zamawiający zastrzega możliwość zmiany środka dezynfekcyjnego stosowanego przez Wykonawcę..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.12.00 - Usługi dowożenia posiłków 15.89.42.20 - Posiłki szpitalne 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków 55.32.20.00 - Usługi gotowania posiłków 55.52.00.00 - Usługi dostarczania posiłków .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu zamawiający nie żąda wniesienia przez wykonawców wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Aktualną decyzję zezwolenie wydaną przez właściwy Państwowy Inspektorat Sanitarny potwierdzającą/potwierdzające spełnienie wymagań koniecznych do prowadzenia zakładu żywienia zbiorowego z uwzględnieniem żywienia pacjentów szpitala, w szczególności uprawniającą Wykonawcę do przygotowywania posiłków, realizacji usług cateringowych/dystrybucji, Aktualną opinię zezwolenie wydaną/wydane przez właściwy Państwowy Inspektorat Sanitarny dotyczącą spełnienia wymogów sanitarnych koniecznych przy przewozie posiłków,
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać: że, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej trzy usługi trwające nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy, polegające na żywieniu zbiorowym pacjentów szpitala z zastosowaniem diet o wartości nie mniej niż 370.000,00 zł brutto rocznie każda z usług (każda z wykazywanych usług powinna być zrealizowana w ramach odrębnej umowy),
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
jedną (1) placówką (kuchnia) do przygotowania posiłków, która zdolna jest do wykonania dziennie minimum 300 posiłków całodobowych (tj. śniadań, obiadów, kolacji), trzema (3) środkami transportu spełniającymi wymogi sanitarno- epidemiologiczne zgodnie z zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 19 grudnia 2002r w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących środków transportu żywności, substancji pomagających w przetwarzaniu, dozwolonych substancji dodatkowych i innych składników żywności (Dz. U. z 2001r. nr 63, poz. 634 i nr 128 poz. 1408 oraz z 2002r. nr 135, poz. 1145), niezbędnym do wykonania usług żywienia potencjałem kadrowym osób odpowiedzialnych za nadzór nad właściwą realizacją umowy, w szczególności posiada co najmniej: jedną (1) osobę, która zostanie wyznaczona podczas realizacji umowy na stanowisku dietetyka, posiadającą co najmniej: 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku dietetyka, wykształcenie średnie, odpowiednie szkolenia potwierdzone stosownymi certyfikatami; jedną (1) osobę, która zostanie wyznaczona podczas realizacji umowy na stanowisku technologa żywienia, posiadającą co najmniej: 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku technologa żywienia, średnie wykształcenie, odpowiednie szkolenia w zakresie potwierdzone stosownymi certyfikatami; jedną (1) osobę, która zostanie wyznaczona podczas realizacji umowy na stanowisku szefa lub kierownika kuchni, posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na ww. stanowisku.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać: ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 900.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda przedstawienia wraz z ofertą: Oświadczenie Wykonawcy - wzór druku wykazu stanowi załącznik nr 10 do SIWZ lub certyfikat, potwierdzający, że wyposażenie kuchni Wykonawcy w szczególności urządzenia techniczne, termosy i pojemniki posiadają atesty dopuszczające do kontaktu z żywnością oraz o wdrożeniu i stosowaniu systemu HACCP.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru) to do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo w formie oryginału wystawione przez osoby do tego upoważnione lub potwierdzoną notarialnie kopię pełnomocnictwa.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - wsad do kotła - 20
- 3 - certyfikat ISO:22000 - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
zmiana stawek podatku VAT.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pirogow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi - Dział Zamówień Publicznych, ul. Wileńska 37, 94-029 Łódź..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi - Dział Zamówień Publicznych, ul. Wileńska 37, 94-029 Łódź..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- UBEZPIECZENIE GMINY NOWOSOLNA
- "Usługi odbierania odpadów komunalnych z jednostek Miejskiego Centrum Medycznego "Górna" w Łodzi".
- 81/ZP/2024 Sukcesywna dostawa notesów dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup samochodów osobowych nieoznakowanych segmentu D na potrzeby KWP w Łodzi
- Usługa utrzymania czystości w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa w Łodzi
- Usługi pralnicze dla Aresztu Śledczego w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługę cateringu - przygotowanie i dostawę gotowych posiłków do Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Krotoszynie w okresie od stycznia do grudnia 2025 roku.
- Przygotowywanie i dostarczanie posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej w Małkowicach w 2025 r.
- Usługa cateringu- przygotowanie i dowóz posiłków do Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Bożkowie
- Zakup i dostawa wyżywienia w formie cateringu dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I - VIII Szkoły Podstawowej w Cianowicach na zasadach cateringowych w roku 2025
- Zakup i dostawa wyżywienia w formie cateringu dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I - VIII Szkoły Podstawowej w Smardzowicach na zasadach cateringowych w roku 2025
- Zakup i dostawa wyżywienia w formie cateringu dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I - VIII Szkoły Podstawowej w Szczodrkowicach na zasadach cateringowych w roku 2025
więcej: Posiłki szpitalne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.