eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona GóraOrganizacja obchodów Dni Zielonej Góry - Winobranie 2008

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-12-07

Zielona Góra: Organizacja obchodów Dni Zielonej Góry - Winobranie 2008
Numer ogłoszenia: 243652 - 2007; data zamieszczenia: 07.12.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta, ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 0684564100,4564406 do 08, fax 068 4564155, 4564455.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: www.zielona-gora.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja obchodów Dni Zielonej Góry - Winobranie 2008.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3. Zakres zamówienia: 3.1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja obchodów Dni Zielonej Góry - Winobranie 2008 w dniach od 06.IX.2008 do 14.IX.2008r.. 3.2. Zakres zamówienia : 3.2.1. KULTURA 1. Uroczystość inauguracyjna Dni Zielonej Góry - Winobranie 2008 - ( 6.IX.2008r. ) 2. Korowód Winobraniowy - ( 7.IX.2008r. ) - prezentacja historycznych tradycji winiarskich miasta - prezentacja aktualnego dorobku zielonogórskich winiarzy oraz zaproszonych gości z miast partnerskich i winiarskich regionów Europy - prezentacja kulturalnego i innych środowisk Zielonej Góry - przeprowadzenie konkursu na najlepszą prezentację w ramach Korowodu w kategoriach biznesu i pozabiznesowej 3. Przedstawienie koncepcji i zorganizowanie Widowiska Winobraniowego wieńczącego obchody święta miasta ( 14.IX.2008r.) na skrzyżowaniu ulic Al. Niepodległości, ul. Kupieckiej i ul. S. Żeromskiego 4. Zorganizowanie winobraniowych prezentacji kulturalnych - Przedstawienie oferty uwzględniającej dorobek zielonogórskiego środowiska kulturalnego we wszystkich grupach wiekowych - Przedstawienie różnorodności działań kulturalnych w mieście dla wszystkich grup wiekowych - Zorganizowanie otwartych koncertów plenerowych z udziałem gwiazd scen muzycznych ( płatne koncerty poza sceną główną przy Ratuszu, np. w Amfiteatrze ) - Wyodrębnienie w przestrzeni miasta miejsca imprez dla młodzieży, ( np. na Placu Słowiańskim, na ul. J. Kasprowicza ) - Wykorzystanie stałych ogródków na deptaku dla wzbogacenia oferty działań kulturalno-artystycznych 5. Organizacja Wesołego Miasteczka dla dzieci przy ul. Plac Bohaterów; dla dorosłych przy Gazowni 6. Współpraca i koordynacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, realizowanych przez inne podmioty w czasie Winobrania 3.2.2. SPORT I TURYSTYKA 1. Organizacja imprez sportowych adresowanych do odbiorców wszystkich grup wiekowych, umożliwiających czynny udział w nich mieszkańców i gości 2. Turniej Miast Lubuskiego Trójmiasta w różnorodnych dyscyplinach sportowych 3. Współpraca i koordynacja działań o charakterze sportowym i sportowo-rekreacyjnym organizowanych przez inne podmioty 4. Prezentacja miejskiego środowiska sportowego i pozostałych zielonogórskich środowisk 5. Instalacja punktów informacji turystycznej - Utworzenie punktu informacji turystycznej i promocji Miasta Zielona Góra i Trójmiasta Lubuskiego w centrum Jarmarku Winobraniowego ( okolice Teatru Lubuskiego i Hotelu Śródmiejskiego ) 3.2.3. HANDEL I GASTRONOMIA 1. Zorganizowanie tradycyjnego Jarmarku Winobraniowego - Rękodzieło, sztuka i kolekcjonerstwo ( lokalizacja wzdłuż ul. Kupieckiej ) - Organizacja handlu pozostałym asortymentem na jednolitych stoiskach lub w drewnianych kramach ( poza ulicami St. Żeromskiego, ul. Kupiecką, ul. Al. Niepodległości i Starym Rynkiem ). Preferowana lokalizacja handlu: ul. J. Sobieskiego, J. Kasprowicza, ul. Plac Powstańców Wielkopolskich w kierunku ulicy Kupieckiej lub ul. K. Lisowskiego i A. Mickiewicza oraz S. Żeromskiego. 2. Miasteczko Winiarskie z Domkiem Winiarza ( usytuowanie wzdłuż ul. Al. Niepodległości od Teatru Lubuskiego do Biura Wystaw Artystycznych ) - Stanowiska prezentacji tradycji winiarskiej i sprzedaży win oraz akcesoriów winiarskich przez zaproszonych winiarzy z Polski i winiarskich regionów Europy, w tym z miast partnerskich 3. Gastronomia, ogródki piwne i winne -Urozmaicenie stoisk ( lokalizacja równomierna głównie na deptaku oraz na parkingu przy ul. J. Kasprowicza 3.2.4. PROMOCJA I REKLAMA 1. Druk materiałów informacyjno-promocyjnych Winobrania 2 . Wykonanie plakatu Winobraniowego w formacie B1 w terminie 60 dni od dnia podpisania umowy 3. Wykorzystanie w promocji Winobrania plakatu zwycięskiego w konkursie na plakat Winobraniowy organizowanym przez ZPAP 4. Przygotowanie odpowiedniego wystroju miasta, reklamy i promocji Dni Zielonej Góry-Winobranie 2008 w mediach polskich, niemieckich, elektronicznych oraz na bilbordach w promieniu 200 km od Zielonej Góry ( miasta niemieckie: Cottbus, Berlin, Forst, Guben, Frankfurt ) 3.2.5. BEZPIECZEŃSTWO, PORZĄDEK I HIGIENA 1. Zapewnienie bezpieczeństwa imprez i ochrony ludzi przez profesjonalną, licencjonowaną firmę ochroniarską a także zachowanie porządku i higieny we wszystkich miejscach organizacji imprez 2. Zabezpieczenie odpowiedniej ilości toalet przenośnych - Lokalizacja toalet na całym terenie objętym organizacją imprez - Umieszczenie co najmniej 20% toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych - Dostarczenie mapki z dokładną lokalizacją w-c 3. Miejsca parkingowe - Wskazanie miejsc parkingowych ogólnie dostępnych - Wyodrębnienie co najmniej 40 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych ( propozycja parkingu przy ul. Plac Powstańców Wielkopolskich , w okolicach Lotosu - Dostarczenie pisemnego Porozumienia ze Zrzeszeniem Taksówkarzy w sprawie alternatywnego miejsca na organizację postojów 4. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji, dokonanie uzgodnień, uzyskanie wymaganych zezwoleń i opinii właściwych urzędów i instytucji niezbędnych do realizacji zadania 3.2.6. INNE 1. Opracowanie kompleksowego programu pobytu i zapewnienie atrakcji kulturalnych dla delegacji miast partnerskich w okresie 05 - 07. IX.2008r. 2. Organizacja i ujęcie w ramach programowych obchodów Dni Zielonej Góry -Winobranie 2008 informacji o Balu Winobraniowym, z zaznaczeniem jego miejsca - Palmiarni w dniu 13.IX.2008r. 3. Pozyskanie sponsorów wspomagających finansowo organizację Dni Zielonej Góry 4. Przedstawienie w terminie 60 dni przed rozpoczęciem Winobrania ostatecznego Programu jego obchodów 5. Wykonawca zakwalifikowany do złożenia oferty wstępnej winien przedłożyć proponowany program obchodów Dni Zielonej Góry Winobranie 2008 w celu dokonania oceny.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 92.00.00.00 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe Kod CPV wg słownika 2008: 92.00.00.00 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data rozpoczęcia: 06.09.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 8. Warunki udziału w postępowaniu: 8.1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy niewykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp, spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy pzp oraz spełniający szczegółowe warunki udziału: 8.1.1. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie: a. zrealizowali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania co najmniej 3 usługi w zakresie organizacji przedsięwzięć kulturalnych, rozrywkowych, rekreacyjnych, sportowych lub targowych typu: koncert, festyn, spektakl, targi, jarmark, obchody różnego typu itp, potwierdzonych, że zostały wykonane należycie; 8.1.2. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a. posiadają polisę lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1) ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych dokumentów lub oświadczeń złożonych przez wykonawców wraz z wypełnionym wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 2) oświadczenia lub dokumenty będą oceniane pod względem formalno-prawnym, pod względem ich aktualności i treści, a także, czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie wymagań zamawiającego; 3) sposób dokonywania oceny spełniania warunków wymaganych od wykonawców będzie oparty na zasadzie TAK NIE (spełnia nie spełnia); 4) dokonując oceny złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zamawiający oprócz postawionych warunków podmiotowych, które muszą spełnić wykonawcy, zastosuje następujące mierniki kwalifikacji do następnego etapu postępowania - zaproszenia do składania ofert wstępnych: a. wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował usługi opisane w punkcie 8.1.1.a ogłoszenia, przedstawiając wykaz zrealizowanych usług w formie tabeli (stanowiącej załącznik nr 4 do wniosku) zawierającej ich wartość, przedmiot, datę wykonania i odbiorców, 1. za wykonanie trzech usług zakresie organizacji przedsięwzięć kulturalnych, rozrywkowych, rekreacyjnych, sportowych lub targowych typu: koncert, festyn, spektakl, targi, jarmark, obchody różnego typu itp - 60 pkt, 2. za każdą następną usługę 10 pkt - max 40 punktów do uzyskania. Łącznie można uzyskać maksymalną ilość punktów 100. W sytuacji uzyskania przez Wykonawców takiej samej liczby punktów o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu będzie decydowała wartość zrealizowanych usług, co oznacza, że Zamawiający będzie wyżej oceniał tych Wykonawców, którzy wykazali usługi o najwyższej wartości. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż liczba określona w ogłoszeniu, Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymają najwyższą liczbę punktów za doświadczenie. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki w postępowaniu będzie mniejsza niż liczba określona w ogłoszeniu, Zamawiający zaprosi do składania ofert wstępnych wszystkich wykonawców, którzy spełnią te warunki
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.1. Oświadczenia lub dokumenty wymagane od Wykonawcy ubiegającego się o zamówienie: 1) wypełniony wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w trybie negocjacji z ogłoszeniem wg załącznika Nr 1 wniosku ; 2) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust.1 pkt 1 - 3 ustawy pzp wg załącznika Nr 2 wniosku ; 3) wypełnione i podpisane oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy pzp wg załącznika Nr 3 wniosku; 4) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie wg załącznika Nr 4 wniosku na potwierdzenie warunku określonego w pkt. 8.1.1.a. ogłoszenia; 5) oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika Nr 5 wniosku; 6) polisa a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na potwierdzenie warunku określonego w pkt. 8.1.2.a ogłoszenia; 7) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 8) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 9) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 10) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 11) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik lub przedstawiciel Wykonawcy. 9.2. Dotyczy wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (stosownie do treści § 2 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 604, z późn. zm.): §2. 1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w § 1 ust. 1 wyżej cytowanego rozporządzenia: 1) pkt 2,3 i 5 - składa dokument lub dokumenty potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt 4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy pzp. 2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. INSTRUKCJA SKŁADANIA WNIOSKÓW O DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU PROWADZONYM W TRYBIE NEGOCJACJI Z OGŁOSZENIEM 1. W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców musi przedłożyć wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, dokumenty lub oświadczenia wymienione w pkt. 9 ogłoszenia. 2. Składane dokumenty lub oświadczenia muszą być załączone do wniosku .Składane dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 3. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej wiarygodności. 4. Wykonawcy występujący wspólnie (zgodnie z art. 23 ustawy pzp) muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego. Umocowanie winno zostać przedłożone wraz z wnioskiem. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania 5. W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z przedsiębiorców wchodzący w skład konsorcjum oddzielnie musi udokumentować fakt spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.1 ogłoszenia poprzez złożenie dokumentów wymienionych w pkt 9.1.2) - 9.1.3) ; 9.1.7) - 9.1.11) ogłoszenia. 6. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem). 7. Wypełniając formularz ofertowy (załącznik Nr 1 do wniosku), jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę w miejscu (np. nazwa i adres Wykonawcy) należy wpisać dane dotyczące konsorcjum, a nie pełnomocnika konsorcjum.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z uprzednim ogłoszeniem.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 7.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1. Cena - 5
  • 2. wartość artystyczna i atrakcyjność programowa - 65
  • 3. uwzględnienie tradycji i promocji miasta - 30

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www. bip.zielona-gora.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zamawiający planuje przekazywać SIWZ w formie pisemnej wyłącznie tym Wykonawcom, których zaprasza do złożenia ofert wstępnych nie zawierających ceny..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.12.2007 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Zielona Góra , ul. Podgórna 22, pokój 407.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.