Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2014-02-07
Nurzec-Stacja: Remont gminnego budynku mieszkalnego przy ul. ¦wierczewskiego 2 w Nurcu-Stacji - etap I.
Numer og³oszenia: 24725 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nurzec-Stacja , ul. ¯erczycka 32, 17-330 Nurzec-Stacja, woj. podlaskie, tel. 085 6575078, faks 085 6575063.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.nurzec-stacja.eu
- Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Remont gminnego budynku mieszkalnego przy ul. ¦wierczewskiego 2 w Nurcu-Stacji - etap I..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem projektu jest remont gminnego budynku mieszkalnego przy ul. ¦wierczewskiego 2 w Nurcu-Stacji znajduj±cy siê na dzia³ce o Nr 1178/13 w obrêbie geodezyjnym Nurzec-Stacja. Wg stanu istniej±cego budynek jest murowany o wym. 46,5 x 9,10m, parterowy czê¶ciowo podpiwniczony. Dach dwuspadowy, kryty pap±. Budynek posiada siedem lokali mieszkalnych z oddzielnymi wej¶ciami do ka¿dego. Zakres robot do wykonania przy projektowanym remoncie budynku: - Rozebranie dymników wentylacyjnych z ceg³y ponad dachem w ilo¶ci 12 szt. z wyprowadzeniem wentylacji rur± PCV, - Wykonanie pokrycia dachu blach± trapezow± z ³aceniem, foliowaniem, wymian± rynien i rur spustowych oraz wykonaniem obróbek blacharskich, - Wykonanie remontu konstrukcji dachu, - Czê¶ciowe wykonanie docieplenia stropu poprzez u³o¿enie we³ny mineralnej gr. 20 cm. - Wymiana drzwi zewnêtrznych w tych samych otworach. Szczegó³owy zakres prac zosta³ okre¶lony w za³±czonej do SIWZ dokumentacji projektowej, SST oraz przedmiarach robót. Projekt i przedmiar stanowi± integraln± czê¶æ dokumentacji ze wskazaniem na projekt. Przedmiar stanowi element pomocniczy do wyceny oferty na wykonanie robót ujêtych w dokumentacji projektowej. Roboty nie uwzglêdnione w przedmiarach robót powinny byæ ujête przy ustaleniu ogólnej ceny ofertowej. Przedmiary robót stanowi±ce podstawê sporz±dzenia kosztorysu jest opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu i specyfikacji technicznych i to nie on determinuje zakres prac objêtych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarach robót zestawienia maj± obrazowaæ skalê roboty budowlanej i pomóc wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego przedmiarowi robót mo¿na przypisaæ wy³±cznie charakter dokumentu pomocniczego. Wykonawca bêdzie zobligowany do ka¿dorazowego uzgadniania z zamawiaj±cym rodzaju, kolorystyki i wzorów materia³ów do wbudowania, je¶li nie zosta³y to okre¶lone w niniejszej specyfikacji lub dokumentacji projektowej. U¿yte w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materia³ów i produktów maj± na celu wskazanie parametrów jako¶ciowych. W przypadku materia³ów i produktów okre¶lonych w dokumentacji projektowej nazw± producenta, Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie materia³ów, urz±dzeñ, itp. równowa¿nych, o parametrach nie ni¿szych ni¿ materia³ów wskazanych nazw±. Uwaga! Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Zgodnie z SIWZ oferta ma stanowiæ cenê rycza³tow± i winna obejmowaæ wszelkie roboty objête dokumentacj± projektow± oraz uwzglêdniaæ w szczególno¶ci: - wykonanie zadania zgodnie z warunkami technicznymi, wymaganymi uzgodnieniami i opiniami, zg³oszeniem Nr AB.6743.599.2013 z dnia 31.12.2013r. oraz warunkami umowy i SIWZ, - wykonanie zadania w sposób nale¿yty, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz prawid³owo ukoñczone, w tym w szczególno¶ci, w zakresie niezbêdnym do oddania inwestycji do u¿ytkowania, rozliczenia zadania, nale¿ytego bie¿±cego funkcjonowania, - przed³o¿enie Zamawiaj±cemu wymaganych obowi±zuj±cymi przepisami prawa dokumentów, w tym dokumentów niezbêdnych do prawid³owego prowadzenia inwestycji, oddania do u¿ytkowania oraz do rozliczenia zadania i bie¿±cego funkcjonowania - wykonanie stosownych badañ laboratoryjnych i przed³o¿enie Zamawiaj±cemu w stosunku do zastosowanych materia³ów certyfikatów zgodno¶ci lub aprobat technicznych oraz atestów. - uwzglêdnienie kosztów wynikaj±cych z warunków technicznych i wydanych uzgodnieñ, zawartych w projektach budowlanych i wykonawczych, w tym m.in. koszty nadzoru, kontroli, od³±czenia oraz w³±czenia w czynne sieci, odbiorów technicznych wykonanych przez przedstawicieli zewnêtrznych podmiotów bran¿owych. Odbiór wykonanych robót bêdzie dokonany zgodnie z Szczegó³owymi Specyfikacjami Technicznymi oraz warunkami okre¶lonymi w umowie. Do protoko³u odbioru Wykonawca do³±czy wszelkie wymagane wyniki z przeprowadzonych prób i badañ, aprobaty techniczne, ¶wiadectwa jako¶ci, certyfikaty, atesty na wbudowane materia³y oraz wszelkie inne dokumenty wymagane do prawid³owego zakoñczenia inwestycji i oddania jej do u¿ytkowania oraz rozliczenia finansowego i bie¿±cego u¿ytkowania. Rozliczenie za przedmiot umowy odbêdzie siê na podstawie faktury wystawionej na podstawie Protoko³u odbioru koñcowego podpisanego przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê. Faktura bêdzie p³atna w terminie 30 dni od daty dostarczenia jej przez Wykonawcê do siedziby Zamawiaj±cego. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za skutki wynikaj±ce z nieterminowego i nienale¿ytego Wykonania zadania. Wykonawca wska¿e czê¶ci zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcy oraz poda nazwy firm podwykonawców, na których zasoby wykonawca powo³uje siê na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b w celu wykazania spe³niania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1. Pzp. (informacje te nale¿y zamie¶ciæ w formularzu ofertowym - za³. nr 1 i za³. Nr 3).
II.1.5) przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
- Zamawiaj±cy przewiduje udzielanie, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zamówieñ uzupe³niaj±cych, stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 50 % warto¶ci zamówienia podstawowego w szczególno¶ci dotycz±cych robót remontowo - budowlanych, wykoñczeniowych, instalacyjno sanitarnych i elektrycznych w budynku.
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryæ dachowych 45.26.13.20 - K³adzenie rynien 45.26.14.10 - Izolowanie dachu 45.42.11.31 - Instalowanie drzwi .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 01.05.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi byæ zabezpieczona wadium o warto¶ci: 1 000 z³ (s³ownie: jeden tysi±c z³otych). 2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu, b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenia kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z pó¼n. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem (tj. w formie bezgotówkowej) na rachunek bankowy w Banku Spó³dzielczym Hajnówka Oddzia³ Nurzec-Stacja Nr rachunku 22 8071 0006 0021 8809 2000 0040 a oryginalny dowód wp³aty wadium nale¿y do³±czyæ do oferty. Wydruk potwierdzenia dokonania elektronicznego przelewu winien byæ podpisany przez osobê podpisuj±c± ofertê. W tytule wp³aty nale¿y wpisaæ: Wadium - Remont budynku przy ul. ¦wierczewskiego 2 w Nurcu-Stacji - etap I. Wadium wnoszone w innej formie ni¿ pieniê¿nej nale¿y w oryginale z³o¿yæ razem z ofert± w jednej wspólnej kopercie, a potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em kopiê dokumentu wpi±æ do oferty. Wniesione wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na, do³±czone wy³±cznie w kopii, traktowane bêdzie jak jego brak. 3. Wadium musi byæ wniesione najpó¼niej w terminie sk³adania ofert, tj. do dnia 24.02.2014 r., do godz. 10.00. 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postêpowania. 5. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem pkt 10. 6. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 8. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 2, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 9. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub pe³nomocnictw, chyba ¿e udowodni, ¿e wynika to z przyczyn niele¿±cych po jego stronie. 10. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawca spe³ni warunek w sytuacji, kiedy wyka¿e, ¿e posiada zarejestrowan± dzia³alno¶æ gospodarcz±.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawca spe³ni warunek, o którym mowa powy¿ej, w sytuacji kiedy wyka¿e, ¿e wykona³ w sposób nale¿yty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: dwa zamówienia, których przedmiotem by³a robota budowlana polegaj±ca na budowie, przebudowie lub remoncie budynku o warto¶ci robót /brutto/ nie mniejszej ni¿ 30 000,00 z³ ka¿da, Wykonawcy mog± polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu innych podmiotów niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych ich z nimi stosunków. Korzystaj±c z wiedzy i do¶wiadczenia innych podmiotów nale¿y wskazaæ jaki zakres robót wykona ten podmiot jako podwykonawca co pozwoli na wykorzystanie ich do¶wiadczenia i wiedzy. /W przypadku Wykonawców zagranicznych Zamawiaj±cy dokona przeliczenia waluty obcej na PLN wed³ug ¶redniego kursu og³oszonego przez Narodowy Bank Polski na dzieñ sk³adania ofert/. Ocena spe³nienia przez Wykonawców wymienionego warunku udzia³u w postêpowaniu bêdzie dokonana wed³ug formu³y spe³nia/nie spe³nia wymagany warunek na podstawie: a) o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (za³±cznik nr 2 do SIWZ), b) wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone (za³±cznik nr 3 do SIWZ). Zamawiaj±cy przy ocenie spe³niania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia we¼mie pod uwagê ³±czny potencja³ techniczny Wykonawców. Dowodami, o których mowa powy¿ej s±: 1) po¶wiadczenie; 2) inne dokumenty - je¿eli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ po¶wiadczenia, o którym mowa w ppkt 1. Wykonawca, w miejsce po¶wiadczeñ, o których mowa w ppkt 1, mo¿e przedk³adaæ dokumenty potwierdzaj±ce nale¿yte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawid³owe ukoñczenie, okre¶lone w § 1 ust. 2 pkt 2 i 3 rozporz±dzenia z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane (Dz. U. z 2013r. poz. 231). W przypadku, gdy zamawiaj±cy jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 1 pkt. 2 lub 3 ww. rozporz±dzenia, zosta³y wcze¶niej wykonane, wykonawca nie ma obowi±zku przedk³adania dowodów, o których mowa w ust. 2 ww. rozporz±dzenia.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owych wymagañ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawca spe³ni warunek, o którym mowa powy¿ej w sytuacji, kiedy wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub pisemnym zobowi±zaniem innych podmiotów do udostêpnienia tych osób, w tym przynajmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci: konstrukcyjno-budowlanej, która ma co najmniej 2-letnie do¶wiadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalno¶ci oraz posiada aktualne za¶wiadczenia o cz³onkostwie we w³a¶ciwych izbach samorz±du zawodowego; Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce uprawnienia wydane osobie bêd±cej obywatelem pañstwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrze¿eniem art.12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz.1409.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr.63, poz.394). Ocena spe³niania przez Wykonawców wymienionego warunku udzia³u w postêpowaniu bêdzie dokonana na podstawie: a) o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu ( za³±cznik nr 2 do SIWZ), b) wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (za³±cznik nr 4 do SIWZ). Przed³o¿ony wykaz powinien zawieraæ co najmniej 1 osobê posiadaj±c± niezbêdne uprawnienia budowlane w ww. specjalno¶ciach w zakresie, które uprawniaj± do kierowania robotami budowlanymi. Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce uprawnienia wydane osobie bêd±cej obywatelem pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrze¿eniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. Nr 63, poz. 394), c) o¶wiadczenia, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ (za³±cznik nr 4A do SIWZ). Zamawiaj±cy przy ocenie spe³niania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia we¼mie pod uwagê ³±czny potencja³ kadrowy Wykonawców.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Do oceny spe³niania warunku dotycz±cego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca musi wykazaæ, i¿ dysponuje ¶rodkami finansowymi w wysoko¶ci 30 000,00z³ . Ocena spe³niania przez Wykonawców wymienionego warunku udzia³u w postêpowaniu bêdzie dokonana na podstawie: a) o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu ( za³±cznik nr 2 do SIWZ), b) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiaj±cy przy ocenie spe³niania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia we¼mie pod uwagê ³±czny potencja³ Wykonawców. Wykonawca mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c mu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
- informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY, US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:
- inne dokumenty
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1). formularz ofertowy - za³. Nr 1 do SIWZ, 2). pe³nomocnictwo - w przypadku, gdy oferta zosta³a podpisana przez pe³nomocnika lub gdy oferta zosta³a z³o¿ona przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 Pzp. 3). dowód wniesienia wadium w kwocie 1 000 z³.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
Zamawiaj±cy na podstawie art. 144 ust. 1 Pzp przewiduje zmianê istotnych postanowieñ umowy w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: I.Zmiana terminu realizacji kontraktu: 1).Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególno¶ci: a)Warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymaganiami szczegó³owych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, (fakt ten musi byæ potwierdzony pisemnie przez Inspektora nadzoru inwestorskiego) b)Klêski ¿ywio³owe, 2).Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególno¶ci: a)Odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, itp.) b)Odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 3).Zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a)Wstrzymanie realizacji umowy przez zamawiaj±cego, b)Konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji lub dokumentacji technicznej urz±dzeñ, 4).Zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci: a)Przekroczenie okre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ itp., b)Odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ na skutek b³êdów dokumentacji projektowej, c)Wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt. 4 prawa budowlanego, d)Konieczno¶æ uzyskania wyroku s±dowego lub innego orzeczenia s±du lub organu, którego konieczno¶ci nie przewidywano przy zawieraniu umowy, e)Konieczno¶æ zaspokojenia roszczeñ lub oczekiwañ osób trzecich - w tym grup spo³ecznych lub zawodowych nieartyku³owanych lub niemo¿liwych do jednoznacznego okre¶lenia w chwili zawierania umowy, f)Kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, 5).Zmiana na skutek wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci, o których mowa w akapitach nastêpnych. 6).Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: - Udzielenia i wykonania zamówieñ uzupe³niaj±cych na podst. art. 67 ust.1 pkt 6 Pzp, w czasie zamówienia podstawowego, je¿eli Wykonawca w zwi±zku z wykonywaniem zamówienia uzupe³niaj±cego nie bêdzie móg³ dotrzymaæ terminu realizacji przedmiotu zamówienia podstawowego, O wyst±pieniu okoliczno¶ci mog±cych wp³yn±æ na zmianê terminów Wykonawca winien poinformowaæ Zamawiaj±cego pisemnie i natychmiast odnotowaæ to w Dzienniku Budowy. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w pkt. 1-5 termin wykonania kontraktu mo¿e ulec odpowiedniemu wyd³u¿eniu o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty - nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. Zmiana umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia, w przypadkach okre¶lonych powy¿ej, winna nast±piæ w formie pisemnej w drodze aneksu. II. Zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia: 1). Zmiany technologiczne, w szczególno¶ci: a) Niedostêpno¶æ na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej lub technicznej, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ, b) Pojawienie siê na rynku czê¶ci, materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji, pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu kontraktu lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu kontraktu, c) Pojawienie siê nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia, pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu kontraktu, d) Konieczno¶æ zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem kontraktu, e) Odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.), skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu kontraktu przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, f) Odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej warunki terenowe, geologiczne, wodne, istnienie niezinwentaryzowanych (nieujêtych w dokumentacji) urz±dzeñ, instalacji lub obiektów, g) Konieczno¶æ zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, h) Konieczno¶æ zaspokojenia roszczeñ i oczekiwañ osób trzecich nieartyku³owanych lub niemo¿liwych do jednoznacznego okre¶lenia w chwili zawierania umowy, i) Konieczno¶æ zrealizowania robot przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych/materia³owych ze wzglêdu na kolizjê z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, przy czym zmiany te ograniczaj± siê do zmian koniecznych, umo¿liwiaj±cych unikniêcie lub usuniêcie kolizji. Zmiany, o których mowa w lit. a), mog± byæ podstaw± zwiêkszenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej wy³±cznie w przypadku, w którym wykonawca udowodni, i¿ ceny materia³ów lub urz±dzeñ zastêpuj±cych wycofane z produkcji lub rynku s± wy¿sze od proponowanych ofercie o co najmniej 10%. Zmiany, o których mowa w lit. b) lub c), nie mog± stanowiæ podstawy zwiêkszenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej, z zastrze¿eniem postanowieñ zdania nastêpnego. Zatwierdzona kwota kontraktowa wykonawcy mo¿e ulec podwy¿szeniu o kwotê stanowi±c± równowarto¶æ dodatkowych kosztów poniesionych w zwi±zku z wprowadzeniem zmian, o których mowa w lit. b) lub c), je¿eli zak³adane w okresie amortyzacji oszczêdno¶ci w kosztach eksploatacji przedmiotu umowy, uzyskane na skutek wprowadzenia tych zmian, przewy¿sz± kwotê tej podwy¿ki. Zmiana, o której mowa w lit. d), nie mo¿e stanowiæ podstawy do zwiêkszenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej. Zmiany, o których mowa w lit. e) - f), mog± byæ wprowadzone w sytuacjach odpowiadaj±cych przes³ankom udzielenia zamówieñ dodatkowych oraz w innych sytuacjach, jednak¿e w tym ostatnim przypadku zamawiaj±cy nie zgodzi³ siê na zwiêkszenie zatwierdzonej kwoty kontraktowej, gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robot budowlanych. Zmiany wskazywane w lit. g) bêd± wprowadzane wy³±cznie w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie przedmiotu umowy do u¿ytkowania, a zamawiaj±cy mo¿e ponie¶æ ryzyko zwiêkszenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej z tytu³u takich zmian wy³±cznie w kwocie równej zwiêkszonym z tego powodu kosztom. Je¶li wykonywanie zamówienia ze wzglêdu na okoliczno¶ci wskazane w lit. h) - i) bêdzie powodowaæ poniesienie dodatkowych kosztów, zatwierdzona kwota kontraktowa z tytu³u umowy mo¿e zostaæ zwiêkszona o wysoko¶æ tych kosztów. W przypadku dostarczenia w wyniku zmiany urz±dzeñ lub materia³ów, na które wymagane by³o posiadanie okre¶lonych prawem ¶wiadectw, certyfikatów lub innych podobnych za¶wiadczeñ, takie ¶wiadectwa, certyfikaty lub za¶wiadczenia bêd± zawsze wymagane wobec urz±dzeñ lub materia³ów zastêpuj±cych te wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej. Zmiana umowy zakresie sposobu spe³nienia ¶wiadczenia, w przypadkach okre¶lonych powy¿ej, winna nast±piæ w formie okre¶lonej w pkt. VI ust. 2. III. Zmiany organizacji spe³nienia ¶wiadczenia: a) Zmiana zasad dokonywania odbiorów ¶wiadczonych us³ug lub robót, je¶li nie zmniejszy to zasad bezpieczeñstwa i nie spowoduje zwiêkszenia kosztów dokonywania odbiorów, które obci±¿a³yby zamawiaj±cego, b) Zmiana tre¶ci dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji kontraktu lub sposobu informowania o realizacji kontraktu; zmiana ta nie mo¿e spowodowaæ braku informacji niezbêdnych zamawiaj±cemu do prawid³owej realizacji kontraktu, c) Zmiany zasad oznaczania rzeczy lub obiektów, je¶li oznaczenie nie narusza prawa i zasad bezpieczeñstwa, d) Zmiany zasad oznaczania i opakowania rzeczy, je¶li nowe oznaczenie lub opakowania zamienne nie naruszaj± prawa i zasad bezpieczeñstwa. Zmiana umowy zakresie organizacji spe³nienia ¶wiadczenia, w przypadkach okre¶lonych powy¿ej, winna nast±piæ w formie pisemnej w drodze aneksu. IV. Zmiana warto¶ci i zakresu robót: a) Cena kontraktowa mo¿e ulec odpowiedniemu zmniejszeniu, w sytuacji gdy wykonawca po uzgodnieniu z zamawiaj±cym nie wykona której¶ z pozycji wymienionych w dokumentacji projektowej. b) Zmniejszenie zakresu robót dopuszczalnie jest w sytuacji ograniczenia lub odmowy dofinansowania ze ¶rodków Unii Europejskiej; w takiej sytuacji zamawiaj±cy zap³aci wykonawcy za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy ¶wiadczeniami, c) Zmiana warto¶ci zamówienia brutto w przypadku zmiany podatku VAT. Zmiana umowy zakresie warto¶ci i zakresu robót, w przypadkach okre¶lonych powy¿ej, winna nast±piæ w formie pisemnej w drodze aneksu. V. Pozosta³e zmiany: c) Wyst±pienie si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze specyfikacj± techniczn±, d) Zmiana czê¶ci zamówienia, które wykonawca przewidzia³ do realizacji za pomoc± podwykonawców na inne czê¶ci zamówienia, w tym równie¿ czê¶ci, których wykonawca nie wskaza³ w z³o¿onej przez siebie ofercie. e) Rezygnacja przez zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu kontraktu (w tym przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami), f) Wyd³u¿enie okresu gwarancji lub rêkojmi o dowolny okres, g) Zmiany uzasadnione okoliczno¶ciami, o których mowa w art. 3571 §1 kc z uwzglêdnieniem faktu, ¿e za ra¿±c± zostanie uznana strata w wysoko¶ci, o której mowa w art. 397 ksh. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w lit. a) - e), zatwierdzona kwota kontraktowa mo¿e zostaæ zmieniona (zwiêkszona lub zmniejszona). Zmiana umowy w zakresie zapisów wystêpuj±cych w umowie w przypadkach okre¶lonych w lit. a) - e) winna nast±piæ w formie pisemnej w drodze aneksu. VI. Roboty zamienne: 1. Na ¿±danie zamawiaj±cego wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). 2. Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nast±pi kosztorysem ró¿nicowym, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny nale¿y opracowaæ na zasadach okre¶lonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczno¶ci wykonania robót zamiennych zamawiaj±cy powiadamia wykonawcê. Wykonawca w terminie 14 dni od daty otrzymania informacji sporz±dza kosztorys ró¿nicowy. Po sprawdzeniu przez inspektora nadzoru kosztorysu ró¿nicowego oraz po jego zatwierdzeniu przez zamawiaj±cego, strony spisuj± protokó³. W przypadku zmiany warto¶ci wynagrodzenia okre¶lonego w umowie strony dokonuj± zmiany umowy w formie aneksu. Zmiana warto¶ci wynagrodzenia bêd±ca nastêpstwem powstania robót zamiennych nie mo¿e byæ wy¿sza od 20% warto¶ci zamówienia podstawowego. Zmiany projektu winny byæ ponadto uwidocznione w dzienniku budowy. Roboty zamienne mog± byæ tak¿e wykonane na wniosek wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z zamawiaj±cym, wed³ug zasad jak dla robót zamiennych na ¿±danie zamawiaj±cego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach ¿±danie i zamówienie robot zamiennych bêdzie stanowi³o dla wykonawcy podstawê o wyst±pienie z ¿±daniem przed³u¿enia terminu realizacji robót. Liczba dni przed³u¿aj±cych termin realizacji zostanie ka¿dorazowo uzgodniona z zamawiaj±cym, inspektorem nadzoru przed formalnoprawnym zamówieniem robót zamiennych. VII. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp w szczególno¶ci: a) Ograniczenie przedmiotu ¶wiadczenia, je¶li tak± mo¿liwo¶æ przewidywa³a umowa, b) Zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), c) Zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy stronami, d) Zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje kontrakt na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, zmiana osób przy pomocy których wykonawca realizuje kontrakt, a od których wymagano okre¶lonego do¶wiadczenia, uprawnieñ lub wykszta³cenia na inne legitymuj±ce siê do¶wiadczeniem, uprawnieniami lub wykszta³ceniem spe³niaj±cym wymóg siwz. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody zarówno przez zamawiaj±cego jak i przez wykonawcê. Zmiany postanowieñ umowy, o których mowa powy¿ej mog± nast±piæ w okresie obowi±zywania umowy, na podstawie uzasadnionego, wyst±pienia jednej ze stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nurzec-stacja.eu
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy Nurzec-Stacja
ul. ¯erczycka 33
17-330 Nurzec-Stacja.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 24.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Urz±d Gminy Nurzec-Stacja ul. ¯erczycka 33 17-330 Nurzec-Stacja pok. Nr 5.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodê oraz wykonanie przydomowych oczyszczalni ¶cieków na terenie gminy Barg³ów Ko¶cielny
- Budowa 2 budynków mieszkalno-us³ugowych wielorodzinnych przy ul. ¦w. Anny oraz ¦w. Jacka w Wejherowie.
- Modernizacja Targowiska przy ul. Namys³owskiej 8 w Warszawie
- Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych- modernizacja (przebudowa) drogi w m. Kazimierek
- Budowa o¶wietlenia drogowego na ulicy W³adys³awa Zamoyskiego w miejscowo¶ci D±bcze
- Wykonanie instalacji gazowej oraz cieplnej (CO) ³±cz±cej mikrobiogazownie z jednostk± kogeneracyjn±, wraz z budow± pomieszczenia dla kogeneratora na terenie RGD Brody
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.