eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałystokDostawy środków czystościowo - higienicznych, pieluszek jednorazowych oraz pieluchomajtek PN-28/13/17

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-27

Białystok: Dostawy środków czystościowo - higienicznych, pieluszek jednorazowych oraz pieluchomajtek PN-28/13/17
Numer ogłoszenia: 247858 - 2013; data zamieszczenia: 27.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku , ul. J. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7450595, faks 085 7450595.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.udsk.umb.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawy środków czystościowo - higienicznych, pieluszek jednorazowych oraz pieluchomajtek PN-28/13/17.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawy środków czystościowo - higienicznych, pieluszek jednorazowych oraz pieluchomajtek.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.83.00.00-9, 33.70.00.00-7, 31.41.10.00-0, 33.77.00.00-8, 24.00.00.00-4, 39.22.43.00-1, 39.22.21.20-1, 18.14.20.00-6, 39.22.51.00-6, 19.51.00.00-4, 19.52.00.00-7, 33.68.10.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 19.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Sporządzony przez wykonawcę Formularz Oferty. 2. Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentu, o którym mowa w pkt III.4.2) - odnośnik 2, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją -za zgodność z oryginałem, pieczęcią wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu wymienionego w pkt III.4.2) - odnośnik 2 oraz jej podpisem

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Ceny jednostkowe ustalone w ofercie nie ulegną zmianie w okresie obowiązywania umowy, z tym że dopuszcza się: a) zmiany cen wynikające ze zmian stawek podatkowych - w stopniu wynikającym z tych zmian - obowiązujące od dnia wejścia w życie odpowiedniego aktu prawnego; b) jednokrotną zmianę cen o wielkość opublikowanego przez GUS wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem za poprzedni rok kalendarzowy, po upływie pełnego 12-miesięcznego okresu obowiązywania umowy 2. Zmiana cen może nastąpić wyłącznie w formie aneksu do niniejszej umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://udsk.umb.edu.pl/zam_index.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku, ul. J. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok, Sekcja zamówień publicznych, pok. 60007.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku, ul. J. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok, Kancelaria, pok. 6124.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: środki czystości.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Płyn do mycia naczyń poj. 1l - 200 szt. 2. Proszek do szorowania poj. 0,5 kg- 0,6 kg - 100 szt. 3. Płyn do WC poj. 0,7 l - 100 szt. 4. Płyn do szyb poj. 0,5 l - 20 szt. 5. Oliwka dla dzieci poj. 200 ml - 350 szt. 6. Szampon dla dzieci poj. 150 - 200 ml - 750 szt. 7. Mydło hypoalergiczne - 10 szt. 8. Mydło w płynie z dozownikiem poj. 275 ml - 850 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.83.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: środki czystościowo - higieniczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Mleczko do czyszczenia 0,5 l - 100 szt. 2. Proszek do prania opakowanie 0,6 kg uniwersalny - 350 szt. 3. Pasta BHP opakowanie 0,5 kg - 150 szt. 4. Płyn do mycia podłóg, op. 1 l - 120 szt. 5. Golarki jednorazowe - 2 500 szt. 6. Denaturat 0,5 l - 240 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.83.00.00-9, 33.70.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: baterie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Bateria 3R12 - 30 szt. 2. Bateria LR 03 1,5V - 1 700 szt. 3. Bateria LR 06 1,5 V - 3 000 szt. 4. Bateria CR2EP - 3 szt. 5. Bateria SR 44 - 3 szt. 6. Bateria LR 20 - 4 szt. 7. Bateria LR 9V - 50 szt. 8. Bateria LR 14 - 40 szt. 9. Bateria CR2032 - 50 szt. 10. Bateria CR-2016 - 5 szt. 11. Bateria LR 41 - 18 szt. 12. Bateria SR 41 - 8 szt. 13. Bateria alkaliczna LR44 - 5 szt. 14. Bateria GPA 76 - 12 szt. 15. Akumulator R6- 35 szt. 16. Akumulator R3 - 46 szt. 17. Akumulator R14 - 12 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.41.10.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: pieluszki jednorazowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pieluszki jednorazowe rozmiar 0 (do 2 kg), opakowanie po 46 szt. - 30 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.77.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: pieluszki jednorazowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Pieluszki jednorazowe rozmiar 1 (od 2,5 do 5 kg) - 15 op. 2 Pieluszki jednorazowe rozmiar 2 (od 3 do 6 kg) - 90 op. 3 Pieluszki jednorazowe rozmiar 3 (od 4-5 do 9 kg) - 60 op. 4 Pieluszki jednorazowe rozmiar 4 (od 8 do 14-18 kg) - 45 op. 5 Pieluszki jednorazowe rozmiar 5 (od 11-12 do 18-25 kg) - 25 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.77.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: pieluchomajtki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Pieluchomajtki z tworzywa oddychającego, rozmiar S, opakowanie po 30 szt. - 54 op. 2. Pieluchomajtki z tworzywa oddychającego, rozmiar M, opakowanie po 30 szt. - 52 op. 3. Pieluchomajtki z tworzywa oddychającego, rozmiar L, opakowanie po 30 szt. - 45 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.77.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: sól pastylkowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sól pastylkowa (a 25 kg) - 85 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: zmywaki, ściereczki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zmywak (gąbka) - 500 szt. 2. Ściereczki kolorowe do wycierania - 260 szt. 3. Szczotka do rąk - 50 szt. 4. Szczotki do butelek - 35 szt. 5. Folia aluminiowa 20 mb, szer. 28 cm, gruba i wytrzymała - 25 szt. 6. Folia aluminiowa 20 mb - 10 szt. 7. Rękawice gumowe robocze - 65 par 8. Mop pokrycie-baweł - 30 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.22.43.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: podchloryn sodu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Podchloryn sodu 5l - 5 szt. 2. Podchloryn sodu 30l (35 kg) - 5 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: kubki plastikowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kubek plastikowy 200 ml - 17 500 szt. 2. Pojemnik sałatkowy 500 ml z pokrywką - 900 szt. 3. Kubek styropianowy 500 ml - 100 szt. 4. Kubek plastikowy 500 ml - 500 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.22.21.20-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: okulary ochronne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Okulary ochronne zamknięte - gogle, przeznaczone do ochrony oczu podczas przygotowywania roztworów preparatów dezynfekcyjnych, kolor szkieł przezroczysty, niezaparowujące szybki - 35 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.14.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: zapalniczki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zapalniczka - 60 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.22.51.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: zmywacz do paznokci.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zmywacz do paznokci 50 ml - 200 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: gumki recepturowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Gumki recepturowe - 30 kg.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.51.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: torebki strunowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Torebki strunowe jedn. pomarańczowe 16 x 17 cm, opak. 100 szt. - 10 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: torebki strunowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Torebka strunowa fol. 20 x 30 cm, opak. 100 szt.- 11 op. 2. Torebka strunowa fol. 15 x 20 cm, opak. 100 szt. - 10 op. 3. Torebka strunowa fol. 10 x 15 cm ,opak. 100 szt. - 7 op. 4. Torebka strunowa foliowa 7 x 10 cm, opak. 100 szt. - 2 op. 5. Torebka strunowa foliowa 5 x 7 cm, opak. 100 szt. - 2 op. 6. Torebka strunowa foliowa 35 cm x 48 cm, opak. 100 szt. - 7 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: wkłady żelowe, pudełka styropianowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wkład żelowy chłodzący do przesyłek wym. 105*90*16mm, waga 86g, op. 120 szt. - 5 op. 2. Wkład żelowy chłodzący do przesyłek wym. 165*89*19mm waga 230g, op. 60 szt. - 17 op. 3. Pudełka styropianowe wym. 214 x 214 x 145mm grubość ścianki 25mm - 600 szt. 4. Pudełka styropianowe wym. 320 x 215 x 170mm grubość ścianki 20 mm - 200 szt. 5. Pudełka styropianowe wym. 215 x 150 x 140mm grubość ścianki 25mm - 400 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: smoczki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Jednorazowy, lateksowy smoczek z odpowietrzaczem do butelki standardowej, rozmiar 1 - do mleka (modyfikowanego)-średni otwór przepływowy dla wcześniaków od 1500g i dzieci donoszonych do 6 m-ca - 3 700 szt. 2. Jednorazowy, lateksowy smoczek z odpowietrzaczem do butelki standardowej, rozmiar 2 - do papek - duży otwór przepływowy 6-18 m-ca - 3 700 szt. 3. Jednorazowy, lateksowy smoczek z odpowietrzaczem do butelki standardowej, rozmiar 2 - do papek - otwór przepływowy w kształcie krzyżyka 6-18 m-ca - 1 300 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.68.10.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: nocnik.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nocnik dziecięcy z tworzywa sztucznego, podlegający dezynfekcji termicznej i chemicznej - 25 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.