Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-27
Teresin: Przygotowywanie i dostarczanie posiłków do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Teresin w roku szkolnym 2013/2014
Numer ogłoszenia: 248356 - 2013; data zamieszczenia: 27.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Teresinie , ul. Zielona 18, 96-515 Teresin, woj. mazowieckie, tel. 0-46 8613045, faks 0-46 8613045.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowywanie i dostarczanie posiłków do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Teresin w roku szkolnym 2013/2014.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostarczanie obiadów do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Teresin w roku szkolnym 2013/2014 w postaci: pierwszego i drugiego dania. II. Obiady winny być dostarczane do niżej wymienionych placówek oświatowych, tj.: 1.do Szkoły Podstawowej im. św. Maksymiliana Kolbego w Teresinie, adres: Al. Ks. Druckiego-Lubeckiego, 96-515 Teresin, tel. 46 86 137 38; 2.do Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie, adres: AL. XX-lecia 2, 96-515 Teresin, tel. 46 86 137 35, fax. 46 86 144 94; 3.do Szkoły Podstawowej w Szymanowie, adres: ul. Szkolna 35, 96-516 Szymanów, tel/fax: 46 86 135 35; 4.do Gimnazjum im. J. Piłsudskiego w Szymanowie, adres: ul. Szkolna 25, 96-516 Szymanów, tel/fax: 46 86 135 33; 5.do Szkoły Podstawowej w Budkach Piaseckich, adres: Budki Piaseckie 96-516 Szymanów, tel/fax: 46 86 146 20; 6.do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Paprotni, adres: ul. Sochaczewska 112, 96-515 Teresin, tel: 46 86 153 93 III. Posiłki określone w pkt.I składają się z: a)pierwszego dania w postaci zupy, waga każdej porcji winna wynosić - 400 g; b)drugiego dania, które winno być posiłkiem mięsnym lub rybnym urozmaicone surówkami lub gotowanymi jarzynami. Do mięsa i ryby zamiennie winny być podawane ziemniaki, kasze, ryż lub makaron. Drugie danie mogą stanowić także w szczególności: pierogi, naleśniki, kopytka, gołąbki, krokiety, pulpety w sosie, spaghetti, kluski śląskie z sosem, potrawka z kurczaka. Waga posiłku winna kształtować się następująco: - sztuka mięsa lub ryby: 150 g, - ziemniaki, kasza, ryż lub makaron: 200 g, - surówka lub jarzyny: 100 g., - pierogi, naleśniki, kopytka, gołąbki, krokiety, pulpety w sosie, spaghetti, kluski śląskie z sosem, potrawka z kurczaka: 200 g. W załączeniu przykładowy jadłospis posiłków. IV. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu wykazu proponowanych posiłków - jadłospisu na okres 30 dni świadczenia usługi, nie później niż z 7 - dniowym wyprzedzeniem. Do zrealizowania umowy wymagana jest akceptacja w/w wykazu - jadłospisu przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w ciągu tygodnia. V. Ilość posiłków określona w pkt.I uzależniona jest od ilości dożywianych dzieci w szkole (liczba dzieci objętych programem dożywiania nie przekroczy 250 dzieci, na dzień 28 czerwca 2013 r. programem dożywiania objętych było 200 uczniów). Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości posiłków w czasie realizacji zamówienia. Zaoferowana cena za przygotowanie i dostarczenie 1 posiłku o którym mowa w pkt. I nie może ulec zmianie przez cały okres realizacji zamówienia. VI. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać gorące posiłki w pojemnikach termoizolacyjnych lub termosach z blachy nierdzewnej, zapewniających odpowiednie warunki higieniczno - sanitarne. W pozostałym zakresie pożywienie winno zostać dostarczone w sposób zapewniający przestrzeganie odpowiednich warunków higieniczno - sanitarnych. VII. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia posiłków do danej szkoły podstawowej lub gimnazjum wraz z zastawą stołową jednorazowego użytku składającą się (w zależności od zapotrzebowania) z: talerza głębokiego o pojemności min. 500g, talerza płaskiego, łyżki, widelca, noża. Wykonawca jest zobowiązany do utylizacji resztek i odpadów pokonsumpcyjnych. VIII. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć posiłki w dni nauki szkolnej do szkół i gimnazjów w terminie uzgodnionym w Dyrektorami poszczególnych placówek oświatowych o których mowa w pkt. II. Liczba dni roku szkolnym 2013/2014, w czasie których wykonywana będzie przedmiotowa usługa wynosi 188..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych 55.52.40.00 - Usługi dostarczania posiłków do szkół .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 26.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje obowiązku wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania, że Wykonawca posiada decyzję (zezwolenie) właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, w zakresie spełnienia przez Wykonawcę wymagań koniecznych do przygotowywania i dostarczania posiłków do odbiorców zewnętrznych oraz posiada środek transportu spełniający wymagania do zapewnienia higieny przy przewozie środków spożywczych. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach określonych w pkt. III.4.1 ogłoszenia o zamówieniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania, że Wykonawca wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługę dotyczącą sukcesywnego przygotowywania i dostarczania posiłków do placówek oświatowych - szkół, przez okres co najmniej jednego roku szkolnego (10 miesięcy). Wartość wykonywanej usługi łącznie winna wynosić nie mniej niż 120.000,00 złotych, słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach określonych w pkt. III.4.1 ogłoszenia o zamówieniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługę dotyczącą sukcesywnego przygotowywania i dostarczania posiłków do placówek oświatowych - szkół, przez okres co najmniej jednego roku szkolnego (10 miesięcy). Wartość wykonywanej usługi łącznie winna wynosić nie mniej niż 120.000,00 złotych, słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Zamawiający nie wymaga składania informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dodatkowo Wykonawcy są zobowiązani do dołączenia do oferty: 1.oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg druku Zamawiającego (zgodnie z art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych); 2.wypełnionego formularza ofertowego; 3.pełnomocnictwa do podpisania oferty (w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty należy dołączyć dokument pełnomocnictwa w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez Wykonawcę); 4. informacji o podwykonawcach - wg. załącznika Zamawiającego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. W przypadku zmiany przez władzę ustawodawczą procentowej stawki podatku VAT, kwota brutto wynagrodzenia zostanie odpowiednio dostosowana do obowiązujących przepisów prawa w formie aneksu do umowy. 2. W przypadku wcześniejszego wykorzystania środków przewidzianych do realizacji zamówienia, o których mowa w §2 niniejszej umowy, ze względu na zwiększenie liczby dzieci objętych programem dożywiania, strony przewidują możliwość skrócenia terminu realizacji, o którym mowa w § 3 ust.1 po wprowadzeniu stosownych zmian do umowy w formie aneksu do umowy podpisanego przez obie strony. 3. W przypadku gdy Wykonawca oświadczył, że wykona umowę osobiście, Zamawiający przewiduje możliwość zatrudnienia Podwykonawców, w zakresie zgodnym z SIWZ, po wprowadzeniu stosownych zmian do umowy w formie aneksu do umowy podpisanego przez obie strony.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.teresin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Teresine przy ul. Zielonej 18, 96-515 Teresin, w pokoju numer 5 (parter)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2013 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Teresine przy ul. Zielonej 18, 96-515 Teresin, w pokoju numer 5 (parter)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający przystąpi do publicznego otwarcia ofert 10 lipca 2013 r. o godz. 11.15 w siedzibie Zamawiającego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Teresinie przy ul. Zielonej 18, w pokoju numer 5 (parter). 2. Na wniosek Wykonawcy Zamawiający przekaże specyfikację istotnych warunków zamówienia w wersji papierowej. Wykonawca zostanie obciążony kosztami druku i przekazania specyfikacji. 3. Przedmiotowe zadanie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej...
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.