eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzęstochowaZAKUP SPRZĘTU I APARATURY MEDYCZNEJ DLA PORADNI I ODDZIAŁÓW WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY W CZĘSTOCHOWIE

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-09-22

Częstochowa: ZAKUP SPRZĘTU I APARATURY MEDYCZNEJ DLA PORADNI I ODDZIAŁÓW WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY W CZĘSTOCHOWIE
Numer ogłoszenia: 248526 - 2015; data zamieszczenia: 22.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Najświętszej Marii Panny , ul. Bialska 104/118, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3673753, faks 034 3651756.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalparkitka.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP SPRZĘTU I APARATURY MEDYCZNEJ DLA PORADNI I ODDZIAŁÓW WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY W CZĘSTOCHOWIE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: ZAKUP SPRZĘTU I APARATURY MEDYCZNEJ DLA PORADNI I ODDZIAŁÓW WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY W CZĘSTOCHOWIE. 2.Zakup realizowany jest w ramach dotacji celowej przeznaczonej na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn: ZAKUP SPRZĘTU I APARATURY MEDYCZNEJ DLA PORADNI I ODDZIAŁÓW WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY W CZĘSTOCHOWIE. 3.Zamówienie zostało podzielone na 11 części: Część Nr 1 Aparat do znieczulania dla potrzeb Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii-1 sztuka, Część Nr 2 Aparat EKG - 5 sztuk, Oddział Chorób Płuc - 1 szt., Szpitalny Oddział Ratunkowy - 1 szt., Oddział Neurochirurgii z Pododdziałem Chirurgii Szczękowo - Twarzowej - 1 szt., Zespół Lecznictwa Ambulatoryjnego - Hutniczy - 1 szt., Pracownia Badań Nieinwazyjnych - 1 szt., Część Nr 3 Aparat do ogrzewania płynów infuzyjnych dla potrzeb Szpitalnego Oddziału Ratunkowego - 1 sztuka, Część Nr 4 Pulsoksymetr dla potrzeb Szpitalnego Oddziału Ratunkowego - 2 sztuki, Część Nr 5 Łóżko intensywnej opieki - 15 sztuk, Oddział Chirurgii i Traumatologii Dziecięcej - 2 szt., Oddział Onkologii z Pododdziałem Dziennym Chemioterapii - 2 szt., Oddział Pediatrii z Pododdziałem Hematologii i Nefrologii Dziecięcej - 2 szt., Oddział Pediatryczny - 2 szt., Oddział Neurologii - 3 szt., Oddział Chorób Wewnętrznych - 2 szt., Oddział Otolaryngologii - 2 szt., Część Nr 6 Diatermia dla potrzeb Poradni Menopauzy i Endokrynologii Ginekologicznej - 1 szt., Część Nr 7 Aparat do krioterapii dla potrzeb Poradni Menopauzy i Endokrynologii Ginekologicznej - 1 szt., Cześć Nr 8 Soczewka VOLKA dla potrzeb Poradni Okulistyki - 1 szt., Część Nr 9 Trójlustro Goldmanna dla potrzeb Poradni Okulistyki - 1 szt., Część Nr 10 Videodermatoskop dla potrzeb Poradni Chirurgii Onkologicznej - 1 szt., Część Nr 11 Mikroskop optyczny dla potrzeb Poradni Dermatologicznej - 1 szt. 4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 5 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik Nr 8 do SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 42.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) Opisy np. katalog,foldery,prospekty,informacje producenta zawierające opisy oferowanego przedmiotu zamówienia, potwierdzające spełnianie parametrów technicznych zawartych w Załączniku Nr 5 do SIWZ. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 2)Oświadczenie Wykonawcy, o treści zgodnej z Załącznikiem Nr 6 do SIWZ.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy: a)Formularz oferty - Załącznik Nr 1 do SIWZ, b)Formularz asortymentowo-cenowy - Załącznik Nr 2 do SIWZ (Wykonawca składa te załączniki na które składana jest oferta), c)Tabela parametrów technicznych - Załącznik Nr 5 do SIWZ (Wykonawca składa te załączniki na które składana jest oferta), W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) lub przez spółkę cywilną, Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zawarto we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 8 do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalparkitka.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, ul. Bialska 104/118, 42-200 Częstochowa, Dział Zamówień Publicznych pok. 310.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, ul. Bialska 104/118, 42-200 Częstochowa, Kancelaria Szpitala.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Aparat do znieczulania dla potrzeb Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Aparat do znieczulania dla potrzeb Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii (1 szt.), szczegółowo opisany w Załączniku Nr 5 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Parametry techniczne - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Aparat EKG.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Aparat EKG, szczegółowo opisany w Załączniku Nr 5 do SIWZ W tym: Oddział Chorób Płuc - 1 szt.,Szpitalny Oddział Ratunkowy - 1 szt., Oddział Neurochirurgii z Pododdziałem Chirurgii Szczękowo - Twarzowej - 1 szt., Zespół Lecznictwa Ambulatoryjnego- Hutniczy - 1 szt.,Pracownia Badań Nieinwazyjnych - 1 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Aparat do ogrzewania płynów infuzyjnych dla potrzeb Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Aparat do ogrzewania płynów infuzyjnych dla potrzeb Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (1 szt.), szczegółowo opisany w Załączniku Nr 2 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pulsoksymetr dla potrzeb Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pulsoksymetr dla potrzeb Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (2 szt.), szczegółowo opisany w Załączniku Nr 5 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Łóżko intensywnej opieki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Łóżko intensywnej opieki, szczegółowo opisane w Załączniku Nr 5 do SIWZ. W tym: Oddział Chirurgii i Traumatologii Dziecięcej - 2 szt., Oddział Onkologii z Pododdziałem Dziennym Chemioterapii - 2 szt., Oddział Pediatrii z Pododdziałem Hematologii i Nefrologii Dziecięcej - 2 szt., Oddział Pediatryczny - 2 szt., Oddział Neurologii - 3 szt., Oddział Chorób Wewnętrznych - 2 szt., Oddział Otolaryngologii - 2 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Diatermia dla potrzeb Poradni Menopauzy i Endokrynologii Ginekologicznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Diatermia dla potrzeb Poradni Menopauzy i Endokrynologii Ginekologicznej (1 szt.), szczegółowo opisana w Załączniku Nr 5 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Aparat do krioterapii dla potrzeb Poradni Menopauzy i Endokrynologii Ginekologicznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Aparat do krioterapii dla potrzeb Poradni Menopauzy i Endokrynologii Ginekologicznej (1 szt.), szczegółowo opisany w Załączniku Nr 5 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Soczewka VOLKA dla potrzeb Poradni Okulistyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Soczewka VOLKA dla potrzeb Poradni Okulistyki (1 szt.), szczegółowo opisana w Załączniku Nr 5 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Trójlustro Goldmanna dla potrzeb Poradni Okulistyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trójlustro Goldmanna dla potrzeb Poradni Okulistyki (1 szt.), szczegółowo opisane w Załączniku Nr 5 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Videodermatoskop dla potrzeb Poradni Chirurgii Onkologicznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Videodermatoskop dla potrzeb Poradni Chirurgii Onkologicznej (1 szt.), szczegółowo opisany w Załączniku Nr 2 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Mikroskop optyczny dla potrzeb Poradni Dermatologicznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Mikroskop optyczny dla potrzeb Poradni Dermatologicznej (1 szt.), szczegółowo opisany w Załączniku Nr 2 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji w miesiącach - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.