Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-08-18
Góra: Pełnienie nadzoru archeologicznego wraz z przeprowadzeniem ratowniczych badań archeologicznych podczas realizacji inwestycji pn.:
,,Modernizacja drogi gminnej w m. Glinka,,
oraz ,,Poprawa jakości ciągu komunikacji pieszo-jezdnej przy ul. 11 Listopada w m. Góra-etap II. Budowa kanalizacji deszczowej przy ul. 11 Listopada w m. Góra - etap II. Budowa instalacji oświetlenia ulicznego przy ul. 11 Listopada-etap II,,
Numer ogłoszenia: 249500 - 2011; data zamieszczenia: 18.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Góra , ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 065 5443644, faks 065/543-26-58.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gora.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru archeologicznego wraz z przeprowadzeniem ratowniczych badań archeologicznych podczas realizacji inwestycji pn.: ,,Modernizacja drogi gminnej w m. Glinka,, oraz ,,Poprawa jakości ciągu komunikacji pieszo-jezdnej przy ul. 11 Listopada w m. Góra-etap II. Budowa kanalizacji deszczowej przy ul. 11 Listopada w m. Góra - etap II. Budowa instalacji oświetlenia ulicznego przy ul. 11 Listopada-etap II,,.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa archeologiczna, polegająca na pełnieniu nadzoru archeologicznego wraz z przeprowadzeniem ratowniczych badań archeologicznych podczas realizacji inwestycji pn.: ,,Modernizacja drogi gminnej w m. Glinka,, oraz ,,Poprawa jakości ciągu komunikacji pieszo-jezdnej przy ul. 11 Listopada w m. Góra-etap II. Budowa kanalizacji deszczowej przy ul. 11 Listopada w m. Góra - etap II. Budowa instalacji oświetlenia ulicznego przy ul. 11 Listopada-etap II,, (CPV 71351914-3). Ratownicze badania archeologiczne, prowadzone przez uprawnionych badaczy odbywają się za pozwoleniem Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004r., Nr 150, poz. 1579 ze zm.). Inwestycja pn. ,,Modernizacja drogi gminnej w m. Glinka,, zlokalizowana jest na działkach o numerze ewid. 263,309, w obrębie historycznego ośrodka ruralistycznego wsi Glinka, który ujęty został w wykazie zabytków i objęty jest ochroną konserwatorską. W ramach zamierzenia konieczny jest stały nadzór archeologiczny i w razie konieczności ratownicze badania archeologiczne za pozwoleniem Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu. Wykonawca zobligowany jest do zapoznania się z przedmiotową dokumentacją i wytycznymi Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu zawartymi w opinii do dokumentacji - sygn. pisma WZN.5183.176.2011.DG z dn. 26.07.2011r, stanowiącym załącznik do SIWZ. Inwestycja pn. ,,Poprawa jakości ciągu komunikacji pieszo-jezdnej przy ul. 11 Listopada w m. Góra-etap II. Budowa kanalizacji deszczowej przy ul. 11 Listopada w m. Góra - etap II. Budowa instalacji oświetlenia ulicznego przy ul. 11 Listopada-etap II,, usytuowana jest na działkach o numerze ewid. 756/1, 756/2 i 763/26, na terenie historycznego ośrodka miasta Góra, wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A/3493/1334 A/360 decyzją z dn. 07-09-1992r. Ziemne roboty budowlane związane z realizacją przedmiotowej inwestycji bezwzględnie muszą być prowadzone za pozwoleniem na prace archeologiczne i wykopaliskowe Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W ramach zamierzenia konieczny jest nadzór archeologiczny i przeprowadzenie ratowniczych badań archeologicznych metodą wykopaliskową podczas robót ziemnych. Wykonawca zobligowany jest do zapoznania się z przedmiotową dokumentacją i wytycznymi Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu zawartymi w piśmie z uzgodnieniami do dokumentacji - sygn. pisma WZA.5183.1457.2011.MP z dn. 03.08.2011r., stanowiącym załącznik do SIWZ. a) Wykonawca pełni usługę archeologiczną dla obu w/w inwestycji. Wynagrodzenie płatne będzie w dwóch transzach, odrębnie za wykonanie usługi i po przekazaniu Zamawiającemu sprawozdania dla zadania ,,Modernizacja drogi gminnej w m. Glinka,, oraz za wykonanie usługi i po przekazaniu Zamawiającemu sprawozdania dla zadania ,,Poprawa jakości ciągu komunikacji pieszo-jezdnej przy ul. 11 Listopada w m. Góra-etap II. Budowa kanalizacji deszczowej przy ul. 11 Listopada w m. Góra - etap II. Budowa instalacji oświetlenia ulicznego przy ul. 11 Listopada-etap II,,. b) Wykonawca zobligowany jest do wystawienia odrębnych faktur dla inwestycji ,,Modernizacja drogi gminnej w m. Glinka,, i ,,Poprawa jakości ciągu komunikacji pieszo-jezdnej przy ul. 11 Listopada w m. Góra-etap II. Budowa kanalizacji deszczowej przy ul. 11 Listopada w m. Góra - etap II. Budowa instalacji oświetlenia ulicznego przy ul. 11 Listopada-etap II,, oraz zgodnie z kwotami określonymi w formularzu ofertowym. c) Zakres zamówienia: Wykonawca zobligowany jest zastosować się do zaleceń konserwatorskich zawartych w uzgodnieniach do dokumentacji dla obu inwestycji załączonych do SIWZ, tj.: 1. Przygotować wnioski dla każdej z inwestycji w wymaganym przez WKZ zakresie, o wydanie pozwolenia na prowadzenie nadzoru archeologicznego i ratowniczych badań archeologicznych sprawowanych w czasie prowadzenia robót. 2. Stały nadzór archeologiczny na terenie budowy i przeprowadzenie wymaganych przez Konserwatora badań dla poszczególnych inwestycji. 3. Dokumentowanie ratowniczych badań archeologicznych oraz przekazanie Zamawiającemu sprawozdań z przeprowadzonych badań. d) Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Uzyskania dokumentów, zaświadczeń, uzgodnień, map, szkiców itp. niezbędnych do przygotowania wniosku o wydanie pozwolenie na prowadzenie nadzoru archeologicznego sprawowanego w czasie prowadzenie robót ziemnych 2. Kontaktowania się z wykonawcą robót budowlanych w sprawie harmonogramu robót ziemnych, badań archeologicznych i innych informacji mających wpływ na realizację inwestycji, 3. Nadzoru nad robotami budowlanymi. 4. Przeprowadzenia w razie konieczności wymaganych badań wykopaliskowych wraz z wyznaczeniem granic pola badań, zabezpieczeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem stanowiska do czasu odbioru prac przez WKZ, a następnie Komisję odbioru. 5. Magazynowania, konserwacji i dozoru pozyskanych dóbr kultury oraz przekazanie ich w uzgodnieniu z WKZ do odpowiednich zbiorów muzealnych. (Zamawiający jest w posiadaniu decyzji Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Głogowie o gotowości do przyjęcia ewentualnych zabytków archeologicznych odkrytych podczas prowadzenia badań archeologicznych w ramach przedmiotowych zadań - w załączeniu do SIWZ). 6. Wykonania analiz specjalistycznych. 7. Wykonania sprawozdania z badań objętych zamówieniem. 8. Opracowania wyników przeprowadzonych badań archeologicznych. e) Sposób wykonania zgodnie z zasadami sztuki zawodowej z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych usług oraz zgodnie z wydanymi uzgodnieniami i obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: 1. Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.2003. 162.1568 ze zm.) 2. Rozporządzeniem Ministra Kultury w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych z dnia 9 czerwca 2004 r ( Dz.U.2004.150.1579 ze zm.) f) Ponadto Wykonawca nie może mieć zaległych zobowiązań wobec Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków związanych z dotychczasowymi badaniami. W celu potwierdzenia, że zamawiane usługi odpowiadają wymaganiom Zamawiającego należy załączyć do oferty oświadczenie osoby wskazanej do realizacji przedmiotu zamówienia, iż nie posiada zaległości w zakresie obowiązków podjętych wobec Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. g) Materiały dot. inwestycji udostępniono na stronie Zamawiającego: www.bip.gora.com.pl w zakładce zamówienia publiczne, pobierz SIWZ. h) Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności od Wykonawcy. Brak możliwości skontaktowania się Wykonawcą przez 3 kolejne dni może stanowić podstawę do rozwiązania umowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.19.14 - Usługi archeologiczne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie ustanowiono obowiązku wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym, okresie wykonał minimum dwie usługi, polegające na sprawowaniu nadzoru archeologicznego wraz z przeprowadzeniem ratowniczych badań archeologicznych. (Do wyliczenia okresu trzech lat Zamawiający weźmie pod uwagę datę zakończenia) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi przy zastosowaniu formuły spełnia- nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli dysponuje on przynajmniej 1 osobą, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologia oraz odbyły po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie tych badań. Przy ustaleniu czasu trwania praktyki, o której mowa powyżej nie uwzględnia się uczestnictwa w badaniach archeologicznych i rozpoznawania obiektów archeologicznych przy pomocy odwiertów oraz udziału w opracowaniu zabytków ruchomych odkrytych w trakcie badań archeologicznych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi przy zastosowaniu formuły spełnia- nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że zamawiane usługi odpowiadają wymaganiom Zamawiającego należy załączyć do oferty oświadczenie osoby wskazanej do realizacji przedmiotu zamówienia, iż nie posiada zaległości w zakresie obowiązków podjętych wobec Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dokumenty wymienione w pkt 6 przedmiotowej SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. W wypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszej Umowy okaże się z jakiejkolwiek przyczyny nieważne, pozostałe postanowienia niniejszej Umowy pozostają w całości ważne i skuteczne. Strony zastąpią nieważne postanowienia Umowy takimi postanowieniami, które z punktu widzenia ekonomicznych interesów stron będą mogły zostać uznane za porównywalne. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień niniejszej umowy, w następującym zakresie: 1) Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: - gdy następują zmiany terminów związanych z prowadzeniem robót budowlanych w ramach inwestycji, której dotyczy usługa nadzoru archeologicznego z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy niniejszej umowy. - w przypadku zaistnienia konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji narzuconych przez WKZ. 2) Inne zmiany : a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy, za uprzednią zgodą zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko archeologiczne oraz dopełnieniu wszelkich formalności, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą zamawiającego : - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, O ile nie sprzeciwia się to postanowieniom Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Warunki zmian : a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gora.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pok.111.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.08.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 101- sekretariat, I piętro budynku.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GÓRY
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego p.n. ,, Utwardzenie placu gminnego przy ul. Reymonta w m. Góra,,.
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego p.n. ,, Wymiana nawierzchni chodników przy ul. Sikorskiego 2 w m. Góra,,.
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego p.n. ,, Wymiana nawierzchni chodników przy ul. Głogowskiej w m. Góra,,
- "Dostawy i usługi służące poprawie cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miasta i Gminy w Górze"
więcej: przetargi w Górze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.