Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-02-04
Milanówek: Bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni gruntowej na terenie miasta Milanówka
Numer ogłoszenia: 25034 - 2015; data zamieszczenia: 04.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Milanówka , ul. Kościuszki 45, 05-822 Milanówek, woj. mazowieckie, tel. 022 7583061 w. 109, faks 022 7248039.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.milanowek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni gruntowej na terenie miasta Milanówka.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia wykonać należy przy poszanowaniu obiektywnych cech technicznych i jakościowych przy przestrzeganiu norm europejskich, Polskich Norm, a w odniesieniu do robót budowlanych również uwzględniając wytyczne wynikające z specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1)Wypełnienie wybojów w nawierzchniach gruntowych i tłuczniowych: a)Tłuczniem betonowym z zagęszczeniem mechanicznym w ilości 1500 m3. Wypełnienie tłuczniem betonowym w ilości 1200 m3 (0-16 mm, 0-31,5 mm, 0-63 mm) wybojów, zadoleń i kolein (zmienna szerokość jezdni w granicach pasa drogowego od 2,8 do 5 m). Jednostką obmiarową jest 1 m3 Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres prac: zakup przez Wykonawcę we własnym zakresie tłucznia betonowego przeznaczonego do uzupełniania wybojów, zadoleń i kolein w drogach: tłuczeń betonowy o frakcji 0-63 mm, 0-31,5 mm, 0-16 mm bez zanieczyszczeń obcych (drutów, metali, szkła, śmieci, gazobetonu), dowóz zakupionego tłucznia betonowego na odcinki dróg przeznaczone do uzupełnienia materiałem na terenie miasta Milanówek rozładunek tłucznia betonowego na drogę, w miejscach wyznaczonych do wyrównania wyrównanie mechaniczne, ręczne i zagęszczenie. Dopuszcza się tylko tłuczeń betonowy z odsiewu kruszarki. Ilość wbudowanego materiału uzależniona od bieżących potrzeb. Wykonawca przedłoży dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie zgodnie z Ustawą o Wyrobach Budowlanych na wbudowany materiał b) Mieszanką kruszywa łamanego z zagęszczeniem mechanicznym 4-31,5 w ilości 1200 m3. Mieszankę kruszywa łamanego 4-31,5 mm w ilości 1200 m3 polegające na uzupełnieniu ubytków (zmienna szerokość jezdni w granicach pasa drogowego od 2,8 do 5 m). Jednostką obmiarową jest 1 m3. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres prac: - zakup przez Wykonawcę we własnym zakresie tłucznia kamiennego o frakcji 4 - 31,5 - dowóz zakupionego kruszywa na odcinki dróg przeznaczone do uzupełnienia na terenie miasta Milanówek, rozładunek tłucznia na drogę, w miejscach wyznaczonych do równania wyrównanie mechanicznie i ręcznie oraz zagęszczenie. Dopuszcza się Kamień łamany bez domieszki gliny. Ilość wbudowanego materiału uzależniona od bieżących potrzeb. Wykonawca przedłoży atesty/certyfikaty na wbudowany materiał. Do każdej partii materiału należy dołączyć deklarację zgodności wg. PN-EN 13043:2004. c) Destruktem asfaltowym z zagęszczeniem mechanicznym w ilości 1500 m3. Destruktem asfaltowym w ilości 1500 m3 polegające na uzupełnieniu ubytków oraz wykonaniu nawierzchni na pełnej szerokości jezdni (zmienna szerokość jezdni w granicach pasa drogowego od 2,8 do 5 m). Jednostką obmiarową jest 1 m3. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres prac: zakup przez Wykonawcę we własnym zakresie destruktu asfaltowego dowóz zakupionego destruktu na odcinki dróg przeznaczone do uzupełnienia materiału na terenie miasta Milanówek, rozładunek destruktu na drogę, w miejscach wyznaczonych do wyrównania wyrównanie mechanicznie i ręcznie oraz zagęszczenie. Dopuszcza się destrukt bez domieszki i zanieczyszczeń obcych. Ilość wbudowanego materiału uzależniona od bieżących potrzeb. Wykonawca przedłoży atesty/certyfikaty/źródło pochodzenia/kartę odpadu umożliwiającą ponowne wykorzystanie na wbudowany materiał. 2) Profilowanie dróg gruntowych i poboczy Jednostką obmiarową jest 1 km zakres to 40 km o szerokości zmiennej od 3 m - 7 m. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres prac: Wyrównania wybojów, kolein i zapewnienia lepszego odwodnienia dróg na całej szerokości drogi uzyskując profil poprzeczny ze spadkiem dwustronnym dla odprowadzenia wód deszczowych. Profilowanie dróg należy prowadzić przy pomocy równiarek. Profilowanie należy wykonać po średnim deszczu, gdy grunt jest nawilgocony, co ułatwia ścięcie gruntu na wygórowaniach, jak i jego zagęszczenie. W czasie profilowania równiarka powinna: - wyrównać wyboje ziemią otrzymaną przez ścięcie wygórowań, powstałych z materiału wyniesionego z wybojów przez koła pojazdów, - odtworzyć profil pierwotny przez ścięcie poboczy i przesunięcie otrzymanej stąd ziemi ku środkowi drogi z jednoczesnym wyrównaniem kolein. - uporządkować i wyrównać pobocze mechanicznie i ręcznie. Powstający w wyniku równania wałek od strony krawędzi należy zlikwidować, aby na drodze nie gromadziła się woda. - na drogach zlokalizowanych w terenie uzbrojonym należy wykonywać prace w zakresie bieżącego utrzymania dróg gruntowych zachowując ostrożność przy istniejących urządzeniach: wodociągowych, gazowych i telefonicznych (zasuwy hydranty). Przed przystąpieniem do robót wykonawca powinien powiadomić właściciela sieci o zamiarze prowadzenia robót. W przypadku konieczności podniesienia zasuw wykonawca winien je podnieść w porozumieniu z właścicielem urządzenia infrastruktury technicznej. Profilowaną drogę należy zagęścić. 3)Oczyszczenie rowów z wyprofilowaniem dna i skarp z namułu - 500 m Jednostką obmiarową jest 1m. zakres robót obejmuje wycięcie zakrzaczeń oraz wykopanie rowu trapezowego 50x50. Koszt jednostkowy pozycji w kosztorysie ofertowym obejmuje wszystkie czynności niezbędne do wykonania robót łącznie z załadunkiem i wywozem urobku, zakrzaczeń. 4)Korytowanie korony ulic - 3500 m3 (szerokość pasa drogowego od 2,8 - 5 m) Wykonanie profilowania korony ulic na terenie Milanówka poprzez korytowanie na maksymalną głębokość do 0,5 m. Korytowanie odbywać się będzie na ulicach utwardzonych żużlem, tłuczniem na szerokość ograniczoną istniejącym krawężnikiem lub opornikiem, szerokość pasa drogowego od 2,8 - 5 m. Jednostką obmiarową będzie 1 m3 obliczony na podstawie pomiarów: długości, szerokości i głębokości wykonanych robót. Szacunkowa ilość robót do wykonania wynosi około 3500 m3. 4.Sposób prowadzenia robót. 1) Zamawiający każdorazowo będzie wydawał Wykonawcy pisemne zgłoszenia zawierające nazwę ulicy i zakres planowanych do wykonania prac. 2) Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia robót w terminie zgodnym z ofertą wykonawcy jednak nie dłuższym niż 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. 3) Przed przystąpieniem do robót na drogach Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie prowadzonych prac. 4) Wykonawca w ciągu 5 dni od dnia wykonania prac polegających na równaniu dróg zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu Zamawiającemu w celu odbioru. Zamawiający ma obowiązek odbioru prac w ciągu 7 dni. 5) Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do powiadomienia właścicieli sieci o zamiarze prowadzenia robót. Należy wyegzekwować od właścicieli sieci oznaczenie wszystkich urządzeń znajdujących się w zasięgu objętej pracami w zakresie bieżącego utrzymania dróg o nawierzchni gruntowej na terenie Miasta Milanówka. Wykonawca zobowiązany jest do regulacji odkrytych urządzeń do poziomu wykonywanej nawierzchni w uzgodnieniu z właścicielami urządzeń. Wykonawca zobowiązany jest do odnalezienia wszystkich zasuw i podniesienia ich w uzgodnieniu z właścicielem. 6)Do zgłoszenia odbioru należy złożyć dokumenty potwierdzające wyrównanie drogi i ilość wbudowanego materiału. 7)Zamawiający dopuszcza zamianę ilości wykorzystanego materiału będącego w przedmiocie zamówienia. Materiał zostanie rozliczony wg cen jednostkowych. Wartość zamówienia nie może przekroczyć wartości określonej w umowie. 8) Do dokumentów odbiorowych należy dołączyć protokół odbioru podpisany przez właścicieli urządzeń infrastruktury (energetycznej, gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej) 9) Jeżeli podczas odbioru lub kontroli przez Zamawiającego w gruzie zostaną odkryte jakiekolwiek elementy drutu, metalu, szkła, śmieci, gazobetonu, wówczas za te partie materiału zastosowane do wbudowania w pas drogowy Zamawiający nie zapłaci Wykonawcy. 10) Wykonawca musi wziąć pod uwagę wykonanie niektórych prac ręcznie, w celu zapewnienia ich estetycznego wyglądu oraz zapewnić taką ilość niezbędnego sprzętu i personelu wykonawczego, aby jednocześnie prowadzić roboty w 2 obrębach miasta tj. w jednym równanie, w innym uzupełnienie zadoleń i wybojów. 11) Wykonawca zobowiązany jest do zachowania i nieuszkodzenia oznaczeń geodezyjnych. W przypadku ich naruszenia Wykonawca na swój koszt odtworzy znaki geodezyjne. 12) Przy prowadzeniu robót drogowych należy przestrzegać warunków BHP. 13) Roboty nieuwzględnione w tabeli kosztowej, a zapisane w przedmiocie zamówienia wykonawca musi uwzględnić w ofercie. 5. Wykonanie i odbiór robót 1) Roboty należy wykonać zgodnie wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, oraz poleceniami Zamawiającego. 2) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone jeżeli odbiór nastąpi bez usterek 3) Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią, jakość. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa, jakości) i dołączyć je do zgłoszenia robót 4) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom normowym oraz o innych parametrach niż określone SIWZ. 5) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu robót zorganizowanym we własnym zakresie, materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą, jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Zamawiającego. 6) Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. 7) Wykonawca może powierzyć wykonywanie robot budowlanych podwykonawcom. 6.Warunki rozliczenia przedmiotu zamówienia 1) Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia ustala się jako iloczyn wykonanych jednostek rzeczowych i stawek oferowanych. 2) Cena jednostkowa zawiera: cenę materiału i sprzętu oraz realizacji zamówienia. 3) Zamawiający nie przewiduje waloryzacji cen jednostkowych oferowanych przez Wykonawcę przez cały okres trwania umowy. 4) Szczegółowe zasady rozliczania za wykonanie przedmiotu zamówienia określone zostaną w umowie zawartej z wybranym Wykonawcą. 7.Warunki płatności: 1) Podstawą ustalenia wynagrodzenia (ceny brutto oferty) będzie kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną na podstawie, wytycznych i zaleceń określonych w niniejszej Specyfikacji oraz wniosków wynikłych po dokonanej wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót budowlanych. 2) Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane będą odebrane bez usterek, przedmiot zamówienia będzie spełniał warunki wynikające z jego przeznaczenia. 3) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 8.Wymagania stawiane wykonawcy 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia; 2) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodny z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 3) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia; 4) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego; 5) Inne wymagania określone we wzorze umowy oraz wynikające z przepisów prawa. 9. Wymagania dotyczące gwarancji. 1) Wykonawca obejmuje gwarancją całość przedmiotu zamówienia na okres 12 miesięcy od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia. 2) Reklamacje dotyczące stwierdzonych usterek i wad załatwiane będą z należytą starannością w terminie 14 dni od zgłoszenia 3) Okres gwarancji udzielany przez podwykonawców musi odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę. 10.Informacje dotyczące podwykonawstwa Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w formularzu Oferty) zakresu zamówienia (robót), którego wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom, a także podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust.2 b Prawa zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. IV. Termin wykonania przedmiotu zamówienia Termin realizacji zadania: - rozpoczęcie przedmiotu zamówienia - od daty zawarcia umowy; - zakończenie wykonywania przedmiotu zamówienia - cyklicznie od dnia zawarcia umowy do końca 31 grudnia 2016 r. lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel przez zamawiającego.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie wykonawcy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67ust. 1 pkt 6 UPZP, polegających na wykonaniu tego samego rodzaju zamówień, co objęte zamówieniem podstawowym. Zamawiający udzieli zamówień uzupełniających tylko wtedy, gdy będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie. Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41 - Roboty w zakresie konserwacji dróg 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający w tym zakresie nie określa szczególnych warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla spełnienia warunku udziału w niniejszym postępowaniu przetargowym wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę doświadczenia w zakresie wykonania minimum jednej roboty budowlanej w zakresie bieżącego utrzymania dróg o nawierzchni gruntowej o długości min. 10 km o nawierzchni gruntowej w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Zamawiający uzna za spełnienie tego kryterium przez wykonawcę który wykonał roboty remontowe lub naprawcze na jednej drodze o łącznej długości min. 10 km lub kilku dróg o łącznej długości min. 10 km. Spełnienie warunków udziału w postepowaniu uznane zostanie za spełnione jeśli wykonawca przedłoży dokumenty z których wynikać będzie wprost: - rodzaj, wartość, data i miejsce wykonania robót za pomocą załączonego wzoru wykazu robót - czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone np. referencje lub protokoły odbioru końcowego bez usterek Zamawiający dokona oceny spełniania warunków w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę oraz stwierdzi brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania potencjałem technicznym tj.: - 3 samochodami 3- lub 4- osiowymi z możliwością rozładunku bocznego (hydroburta), - 1 równiarką drogową, - 2 walcami drogowymi, - 2 koparko - ładowarkami - 2 koparkami kołowymi. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków w postępowaniu na podstawie złożonego przez wykonawcę wykazu narzędzi na podstawie którego Zamawiający dokona oceny i stwierdzi brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 3 Prawa zamówień publicznych. Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje potencjałem kadrowym oraz narzędziami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia przedstawiając w tym celu wykaz, z którego wynikać będzie spełnienie w/w warunków. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia tj. - 3 kierowcami obsługującymi samochody ciężarowe o ładowności zgodnie z DMC pojazdu. - 1 operatorem równiarki drogowej - 2 operatorami walców drogowych - 2 operatorami koparko - ładowarek - 2 operatorami koparek kołowych Zamawiający dokona oceny spełniania warunków w postępowaniu na podstawie złożonego przez wykonawcę wykazu osób na podstawie którego Zamawiający dokona oceny i stwierdzi brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 3 Prawa zamówień publicznych. Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje potencjałem kadrowym niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia przedstawiając w tym celu wykaz, z którego wynikać będzie spełnienie w/w warunków. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający uzna powyższe warunki za spełnione jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje w/w personelem bez łączenia funkcji przez każdą z wymienionych w wykazie osób osobę np. operator walca drogowego nie może jednocześnie pełnić funkcji operatora koparki kołowej.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót wykonawca wykaże, że: a) posiada środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 150.000,00 zł, b) posiada ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min 150.000,00 zł Zamawiający dokona oceny spełniania warunków w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę oraz stwierdzi brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 4 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Czas reakcji wykonania zgłoszenia - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących sytuacjach: 1) Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a)zawieszenia robót przez Zamawiającego, b)wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót, c)szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) siły wyższej, klęski żywiołowej, e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, f) niewypałów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nie przewidywanych w SIWZ, 2) Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności : a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem), c) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia, d) dopuszcza się zmianę umowy z uwagi na pojawienie się podwykonawców 3) Zmiana umowy jest dopuszczalna również w przypadku gdy niżej wymienione okoliczności będą miały wpływ na koszt wykonania zamówienia przez wykonawcę tj. w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, 4)Zmiana umowy w przypadku o którym mowa w niniejszym części pkt. 2 ppkt. 3 lit a-c jest możliwa jeżeli wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian zwróci się do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia lub na wniosek Zamawiającego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.milanowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Milanówka
ul. Spacerowa 4
05-822 Milanówek pok. nr 18..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Milanówka ul. Spacerowa 4 05-822 Milanówek Biuro Obsługi Interesanta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z MILANÓWKA
więcej: przetargi w Milanówku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dr. woj. 544 na wybranych odcinkach: od km 73+713 (75+599) do km 74+351 (76+237), od km 85+746 (87+650) do km 86+896 (88+800), od km 110+009 (111+954) do km 110+597 (112+542)-nr postęp. 262/24
- REMONT RONDA ORDYNACJI ZAMOJSKIEJ W CIĄGU DROGI - DK 74/DK 17
- Remonty nawierzchni dróg gruntowych do 31 grudnia 2025 r.
- Remont drogi wojewódzkiej nr 727 w km 34+100 do km 38+400, gmina Chlewiska, powiat szydłowiecki, województwo mazowieckie - nr postępowania 255/24
- "Wykonanie remontów nawierzchni chodników, zjazdów i jezdni z kostki betonowej i kostki kamiennej oraz wymiany krawężników i obrzeży betonowych w ulicach miasta Skierniewice w 2025r".
- Remont cząstkowy nawierzchni dróg
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.