eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystokDostawa drobnego sprzêtu laboratoryjnego dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku z podzia³em na cztery czê¶ci.

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2008-10-06

Bia³ystok: Dostawa drobnego sprzêtu laboratoryjnego dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku z podzia³em na cztery czê¶ci.
Numer og³oszenia: 251407 - 2008; data zamieszczenia: 06.10.2008
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Medyczny w Bia³ymstoku , ul. Jana Kiliñskiego 1, 15-089 Bia³ystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, fax. 085 7485627.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.umwb.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Dostawa drobnego sprzêtu laboratoryjnego dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku z podzia³em na cztery czê¶ci..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Dostawy drobnego sprzêtu laboratoryjnego dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku z podzia³em na cztery czê¶ci j/n: Czê¶æ Nr 1 - drobny sprzêt laboratoryjny (probówki, pipetki, pude³ka, szalki) w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 1 do SIWZ; Czê¶æ Nr 2 - drobny sprzêt laboratoryjny (pipety i koñcówki Eppendorf) w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 2 do SIWZ; Czê¶æ Nr 3 - drobny sprzêt laboratoryjny (zlewki, cylindry, kolby, lejki, szkie³ka mikroskopowe) w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 3 do SIWZ; Czê¶æ Nr 4 - drobny sprzêt laboratoryjny (system zamkniêty Sarstedt) w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 4 do SIWZ..

II.1.4) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.19.25.00 - Probówki 38.43.70.00 - Pipety i akcesoria laboratoryjne 38.34.71.10 - 38.34.71.10 14.82.00.00 - Szk³o 38.43.71.10 - Koñcówki pipet .

II.1.5) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: Tak, liczba czê¶ci: 4.

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZ¡CE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: W niniejszym postêpowaniu wadium nie jest wymagane.

III.2) WARUNKI UDZIA£U

  • Opis warunków udzia³u w postêpowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tych warunków: O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± nastêpuj±ce warunki: a) posiadaj± uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ; b) posiadaj± niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie oraz dysponuj± potencja³em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; c) znajduj± siê w sytuacji finansowej pozwalaj±cej na wykonanie zamówienia przy za³o¿eniu, ¿e zap³ata za zrealizowane poszczególne dostawy zamówienia nast±pi w terminie 21 dni od daty jego odbioru i po otrzymaniu przez Zamawiaj±cego faktury VAT; d) nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówieñ Publicznych (t. j. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.); e) wykonali nale¿ycie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczêcia postêpowania, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 zamówienie od-powiadaj±ce swoim rodzajem i warto¶ci± dostawie stanowi±cej przedmiot zamówienia w po-szczególnych czê¶ciach; f) w przypadku przyznania zamówienia ka¿d± zamawian± partiê towaru zrealizuj± w terminie- maksymalnie 30 dni, licz±c od daty otrzymania zamówienia faxem po potwierdzeniu przyjêcia zamówienia przez Wykonawcê, g) udziel± gwarancji producentów na poszczególne pozycje asortymentowe przedmiotu zamówienia; h) w przypadku przyznania zamówienia, Wykonawca bêdzie dostarcza³ zamawiany towar do Dzia³u Zaopatrzenia Transportu i Aparatury Zamawiaj±cego na w³asny koszt, i) zobowi±¿± siê dostarczaæ sukcesywnie zamawiane oryginalne, firmowe asortymenty towaru, odpowiednio opakowane (opakowania oryginalne producenta), o najwy¿szej jako¶ci z termi-nem wa¿no¶ci co najmniej 1 rok, j) zaoferuj± towar posiadaj±cy aktualne, stosowne certyfikaty i atesty dopuszczaj±ce do obrotu i stosowania z mo¿liwo¶ci± wgl±du do orygina³ów tych dokumentów lub dostarczenia Zama-wiaj±cemu kserokopii, potwierdzonych za zgodno¶æ z orygina³em na ka¿de pisemne wezwa-nie Zamawiaj±cego. Ocena spe³nienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formu³y: spe³nia - nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w wymaganych w SIWZ dokumentach. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacz- nie, ¿e w/w warunki Wykonawca spe³ni³..
  • Informacja o o¶wiadczeniach i dokumentach, jakie maj± dostarczyæ wykonawcy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Oferta powinna zawieraæ wszystkie dokumenty (orygina³y lub kopie po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em) oraz o¶wiadczenia wymagane odpowiednimi postanowieniami SIWZ. O¶wiadczenia i dokumenty podpisuje uprawniony lub upowa¿niony przedstawiciel Wykonawcy. Kopie dokumentów winny byæ po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em przez uprawnionego lub upowa¿nionego przedstawiciela Wykonawcy. Upowa¿nienie do podpisania o¶wiadczeñ i innych dokumentów powinno byæ do³±czone do oferty. Ustanowione pe³nomocnictwo musi byæ za³±czone do oferty w formie orygina³u, odpisu lub kopii potwierdzonej notarialnie. 1) Dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zam. publ. zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r.( Dz.. U. Nr 87 poz. 605): a) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i nie podleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 1-3 ustawy Pzp - wg za³±cznika nr 7 w do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy Wykonawca); 1.1. Dokumenty potwierdzaj±ce posiadanie przez Wykonawcê uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci: a) aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub aktualne za¶wiadczenie o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub zg³oszenia do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia tj. sk³adaj±cych ofertê wspólnie, ka¿dy Wykonawca sk³ada wy-¿ej wymieniony dokument odrêbnie, wspólnicy spó³ki cywilnej - odrêbnie); 1.2. Dokumenty potwierdzaj±ce posiadanie przez Wykonawcê niezbêdnej wiedzy i do-¶wiadczenia oraz dysponowania potencja³em technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia: a) wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczêcia postêpowania, a je¿eli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, dostaw odpowiadaj±cych swoim rodzajem dostawie stanowi±cej przedmiot zamówienia w Czê¶ci nr 1 (co najmniej jedna dostawa o warto¶ci minimum 30.000,00 z³otych brutto), Czê¶ci nr 2 (co najmniej jedna dostawa o warto¶ci 110.000,00 z³ brutto), Czê¶ci nr 3 (co najmniej jedna dostawa o warto¶ci 11.000 z³ brutto), Czê¶ci nr 4 (co najmniej jedna dostawa o warto¶ci 120.000 z³ brutto), z podaniem miejsca i daty ich wykonania oraz warto¶ci wraz z za³±czeniem dokumentów potwierdzaj±-cych, i¿ zamówienie zosta³o wykonane z nale¿yt± staranno¶ci±; dokumenty te powinny byæ za³±czone w formie orygina³ów lub kopii potwierdzonych przez Wykonawcê za zgodno¶æ z orygina³em - wg za³±cznika nr 6 do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z przed³o¿onego wykazu musi wynikaæ, ¿e warunek ten jest spe³niony przez nich ³±cznie). 2). Dokumenty pozosta³e: a) wype³niony formularz ofertowy ( wg za³±cznika nr 5 do SIWZ ); b) w przypadku Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (konsorcjum, s. c.), Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenie o przyjêciu wspólnej odpowiedzialno¶ci solidarnej za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie umowy; c) o¶wiadczenia ma³¿onka Wykonawcy ( wg za³±cznika nr 11 do SIWZ ) - zgodnie z zapisem w uwadze poni¿ej: Uwaga: W zwi±zku z przepisem art. 787 kodeksu postêpowania cywilnego, Wykonawcy wystêpuj±cy w obrocie jako indywidualny podmiot gospodarczy, wspólnicy spó³ki cywilnej, wspólnicy spó³ki jawnej, pozostaj±cy w zwi±zku ma³¿eñskim na zasadzie ustawowej wspólno¶ci maj±tkowej, zobowi±zani s± do z³o¿enia o¶wiadczeñ wspó³ma³¿onków, których tre¶æ stanowi za³±cznik Nr 11 do SIWZ. d) wykaz czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcom (je¿eli s± przewidywani - za³±czyæ za³±cznik Nr 13 do SIWZ). 3) Informacje dla Wykonawców maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP: 3.1. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wy¿ej: - w pkt 1, ust.1.1., lit. a) - sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3.2. Je¿eli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miej-sce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. Termin wa¿no¶ci dokumentów zawieraj±cych o¶wiadczenie stosuje siê odpowiednio jak w ust. 3.1. 4) Dokumenty nale¿y z³o¿yæ w jêzyku polskim. Dokumenty wystawione w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z ich t³umaczeniem na jêzyk polski, po¶wiadczonym przez Wykonawcê. Wykonawca ma prawo z³o¿yæ tylko jedn± ofertê, samodzielnie lub wspólnie z innymi Wykonaw-cami. Wykonawca, który z³o¿y wiêcej ni¿ jedn± ofertê zostanie wykluczony z postêpowania. Oferta powinna zawieraæ wszystkie dokumenty (orygina³y lub kopie po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em) oraz o¶wiadczenia wymagane odpowiednimi postanowieniami SIWZ. O¶wiadczenia i dokumenty podpisuje uprawniony lub upowa¿niony przedstawiciel Wykonawcy. Kopie dokumentów winny byæ po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em przez uprawnionego lub upo-wa¿nionego przedstawiciela Wykonawcy. Upowa¿nienie do podpisania o¶wiadczeñ i innych dokumentów powinno byæ do³±czone do oferty. Ustanowione pe³nomocnictwo musi byæ za³±czone do oferty w formie orygina³u, odpisu lub kopii potwierdzonej notarialnie. 5) Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie (konsorcjum, s.c.) musz± ustanowiæ Wykonawcê - Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo Wykonawcê - Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 5.1. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie Wykonawcy - Pe³nomocnika musi byæ za³±czony do oferty i zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie: postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowio-nego Wykonawcê - Pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie Wykonawcy - Pe³nomocnika musi byæ podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy musz± zostaæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. Dokument pe³nomocnictwa nale¿y przedstawiæ w formie orygina³u lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako Pe³nomocnik pozosta³ych, przy czym uregulowanie p³atno¶ci nastêpowaæ bêdzie wprost na konto danego podmiotu (wy³±cznie wskazanego w umowie) lub na utworzone w banku wspólne (np. konsorcjum) konto rozliczeniowe, na które wp³acane bêd± nale¿no¶ci za ¶wiadczenia wykonane przez poszczególne podmioty. 5.2. Wykonawcy wystêpuj±ce wspólnie musz± z³o¿yæ o¶wiadczenie o przyjêciu wspólnej odpowiedzialno¶ci solidarnej za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie umowy (do³±czyæ o¶wiadczenie). 5.3. Je¿eli oferta Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie zostanie wybrana, Zamawiaj±cy za¿±da przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Wykorzystana bêdzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostêpna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umwb.edu.pl.
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Uniwersytet Medyczny w Bia³ymstoku, Sekcja ds. zamówieñ publicznych, ul. A. Mickiewicza 2c, pok. 12 A, 15 -222 Bia³ystok..

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego okre¶lonych w sposób umo¿liwiaj±cy przygotowanie siê wykonawców do udzia³u w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy..

IV.3.3) Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody: Nie dotyczy..

IV.3.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 16.10.2008 godzina 11:30, miejsce: Ofertê nale¿y z³o¿yæ w Kancelarii Kanclerza Uniwersytetu Medycznego, ul. Kiliñskiego 1, 15- 089 Bia³ystok (lewe skrzyd³o Pa³acu Branickich, parter )..

IV.3.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie dotyczy..

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH

CZÊ¦Æ Nr: 1 NAZWA: Drobny sprzêt laboratoryjny (probówki, pipetki, pude³ka, szalki)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Dostawa drobnego sprzêtu laboratoryjnego (probówki, pipetki, pude³ka, szalki) dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 1 do SIWZ..
  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.19.25.00-7.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najni¿sza cena.


CZÊ¦Æ Nr: 2 NAZWA: Drobny sprzêt laboratoryjny (pipety i koñcówki Eppendorf).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Dostawa drobnego sprzêtu laboratoryjnego (pipety i koñcówki Eppendorf) dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 2 do SIWZ..
  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 38.43.70.00-7, 38.43.71.10-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najni¿sza cena.


CZÊ¦Æ Nr: 3 NAZWA: Drobny sprzêt laboratoryjny (zlewki, cylindry, kolby, lejki, szkie³ka mikroskopowe)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Dostawa drobnego sprzêtu laboratoryjnego (zlewki, cylindry, kolby, lejki, szkie³ka mikroskopowe) dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 3 do SIWZ..
  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 14.82.00.00-5.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najni¿sza cena.


CZÊ¦Æ Nr: 4 NAZWA: Drobny sprzêt laboratoryjny (system zamkniêty Sarstedt)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Dostawa drobnego sprzêtu laboratoryjnego (system zamkniêty Sarstedt) dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku w ilo¶ci i asortymencie szczegó³owo opisanym w Za³±czniku Nr 4 do SIWZ..
  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 38.43.71.10-1, 33.19.25.00-7.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najni¿sza cena.


Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.