eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TczewDostawa odrestaurowanego parowozu na plac przy dworcu autobusowym w Tczewie



Ogłoszenie z dnia 2012-11-28

Tczew: Dostawa odrestaurowanego parowozu na plac przy dworcu autobusowym w Tczewie
Numer ogłoszenia: 251413 - 2012; data zamieszczenia: 28.11.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Tczew, Plac Piłsudskiego 1, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7759343, faks 58 7759355.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa odrestaurowanego parowozu na plac przy dworcu autobusowym w Tczewie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa odrestaurowanego parowozu na plac przy dworcu autobusowym w Tczewie. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę odrestaurowanego parowozu, który będzie pełnił funkcję eksponatu z możliwością udostępnienia go oglądającym. Kompleksowa renowacja i dostosowanie do zwiedzania polegać ma na odtworzeniu wyglądu parowozu z okresu jego służby poprzez zamontowanie brakujących elementów wyposażenia oraz odnowienie zniszczonych części, pomalowaniu całości na ustalone wcześniej z Zamawiającym kolory, wyposażeniu lokomotywy w instalacje: oświetleniową, dymotwórczą i dźwiękową, dostosowanie parowozu do bezpiecznego zwiedzania, wyposażenie lokomotywy w urządzenia sterujące wydobywanie się sprężonego powietrza i gwizdanie co 60 minut o pełnych godzinach od 6.00 do 21.00, przygotowanie do transportu do Tczewa. Wykonawca dostarczy parowóz do Tczewa i ustawi go na węźle komunikacyjnym przy dworcu autobusowym w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. W szczególności przedmiot zamówienia obejmuje: 1. dostarczenie parowozu normalnotorowego typu tendrzak, 2. przeprowadzenie profesjonalnej renowacji parowozu, 3. wyposażenie parowozu w sterowane poprzez automatykę instalacje: - świetlną; - dymotwórczą; - dźwiękową. 4. transport parowozu z miejsca postoju na stację Tczew Główny, 5. ustawienie parowozu przy pomocy siłowników na przygotowane przez Zamawiającego miejsce oraz podłączenie instalacji. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: 1. Dostarczenie normalnotorowego parowozu typu TENDRZAK (kusy) o czterech osiach napędnych (wiązanych) oraz jednej lub dwóch osiach tocznych, produkcji polskiej lub obcej, eksploatowanego przez Polskie Koleje Państwowe (z wyłączeniem parowozów wykorzystywanych na kolejach przemysłowych). 2. Renowacja zewnętrzna parowozu mająca na celu doprowadzenie lokomotywy z zewnątrz do stanu wizualnie jak najbardziej zbliżonego do okresu, w którym znajdował się w czynnej służbie oraz zabezpieczenie go przed degradacją na skutek wieku oraz korozji. Renowacja zewnętrzna nie obejmuje odtworzenia wnętrza budki maszynisty i uzupełnienia jej w mechanizmy i urządzenia kontroli nad pracą lokomotywy. Lokomotywa powinna posiadać / być wyposażona w: a) ostoja - dokładnie oczyszczona z całego brudu, smarów i innych zanieczyszczeń, pomalowana dwukrotnie farbą podkładową i dwukrotnie farbą nawierzchniową; b) kocioł - otulina kotła na walczaku i stojaku kompletna, wymieniona w całości lub od pomostu w dół, z blachy o grubości 1,5-2 mm (nie należy stosować nakładek z blachy w celu uzupełniania czy też zakrywania brakujących lub skorodowanych elementów), kocioł pod nową częścią otuliny oczyszczony z rdzy, - kocioł wyposażony w dwa inżektory (lub ich korpusy wyposażone w sztyce, cięgna i zawory) zawory zasilające, odmulacze, poręcze, pokrywy wyczystek, - dymnica wewnątrz oczyszczona ze szlaki i innych brudów, zabezpieczona od wewnątrz farbą, wszelkie ubytki lub otwory zaślepione, drzwi dymnicy bez żadnych otworów, zawiasy sprawne, komplet rygli, komin zaślepiony w sposób uniemożliwiający dostawanie się wody, - palenisko wewnątrz wyczyszczone, popielnik wyczyszczony ze szlaki i zabezpieczony; c) silniki i zespół napędowy - silniki z zewnątrz kompletne, wyposażone w komplet pokryw zarówno samego cylindra jak i układu rozrządu pary, trzony suwakowe i tłokowe zabezpieczone przed korozją farbą w kolorze srebrnym, blachy osłon silników nowe lub oryginalne z jednolitymi wstawkami w części dolnej, cięgna kurków podcylindrowych kompletne, - zespół napędowy kompletny, wyposażony wszystkie wiązary, korbowody, przeciwkorby, drążki mimośrodowe, wahacze, wodziki wahaczy, krzyżulce, kulisy. W przypadku braku panewek należy zastosować oryginalne lub atrapy wyglądające jak najbardziej realistycznie i odporne na warunki atmosferyczne oraz wandalizm. Dopuszcza się stosowanie atrap części biegowych wykonanych z jednolitych odlewów - żeliwo, staliwo, aluminium, stal (nie przewiduje się atrap z blachy, drewnianych, z żywicy czy innych materiałów niemetalowych). Powierzchnie ślizgowe belki krzyżulca zabezpieczone przed korozją farbą w kolorze srebrnym. Nakrętki otworów smarnych na wiązarach i korbowodach uzupełnione i zabezpieczone przed odkręceniem; d) układ hamulcowy - kompletny wyposażony w sprężarkę trzycylindrową, komplet wieszaków, klocków hamulcowych, zbiorników sprężonego powietrza, węże z króćcami powietrza z przodu i z tyłu lokomotywy; e) układ cięgnowo-zderzeniowy - kompletny, wyposażony w typowe okrągłe zderzaki tarczowe typowe stosowane przez PKP, sprzęgi śrubowe standardowe dla PKP, sprzęgi i zderzaki sprawne, przygotowane do transportu lokomotywy po sieci PKP PLK; f) skrzynie wodne - oczyszczone wewnątrz z brudu i kamienia, zabezpieczone farbą antykorozyjną, zabezpieczone przed wpływaniem wody z opadów atmosferycznych do wnętrza; g) skrzynia węglowa - oczyszczona ze śladów korozji, podłoga zabezpieczona i wzmocniona, w podłodze otwory odpływowe dla wody zbierającej się z opadów atmosferycznych. Drzwiczki skrzyni węglowej zamknięte od strony budki w sposób uniemożliwiający dostanie się do wnętrza budki maszynisty; h) budka maszynisty (renowacja zewnętrzna bez odtwarzania pierwotnego wyglądu i wyposażenia budki maszynisty w urządzenia kierowania i kontrolowania pracy lokomotywy), - podłoga drewniana w budce maszynisty nowa, podłoga stalowa z blachy bez rdzy, perforacji, ubytków zabezpieczona przed korozją, stelaż podłogi kompletny bez korozji i ubytków zabezpieczony przed korozją, - okna w budce uzupełnione szybami ze szkła i zabezpieczone od wewnątrz przeźroczystą folią antywłamaniową o grubości co najmniej 2 milimetrów, okna zamknięte od wewnątrz w sposób uniemożliwiający dostanie się do środka, - ściany budki maszynisty bez śladów korozji oryginalne po gruntownym oczyszczeniu lub wymienione na nowe z blachy o grubości co najmniej 2 mm, - dach budki maszynisty szczelny, gruntownie oczyszczony, bez śladów korozji, oryginalny lub nowy z blachy o grubości 1,5-2 mm. Wywietrznik (wywietrzniki) zamknięte na stałe w sposób uniemożliwiający ich otwarcie od zewnątrz, szczelne i nie przepuszczający do środka wody. Rynienki budki oczyszczone, bez ubytków lub nowe. Komplet poręczy i drabinek, - drzwi boczne do budki maszynisty sprawne, wyposażone w zamki typu yale. Ewentualne drzwiczki na pomost zamknięte i zabezpieczone od środka w sposób uniemożliwiający dostanie się do wewnątrz. Szyby uzupełnione i zabezpieczone folią antywłamaniową o grubości co najmniej 2 mm; i) parowóz powinien być wyposażony w następujący osprzęt: - prądotwórczą turbinę parową, - prasę smarną, - zawory bezpieczeństwa lub ich atrapy w osłonie, - rury piasecznicy do podawania piasku ze zbiornika piasku na kotle pod koła napędne, - komplet tabliczek i napisów (orzeł, tabliczka typu, numer inwentarzowy w obrębie typu x 2). Wyposażenie parowozu w zintegrowany i zautomatyzowany system sterujący trzema instalacjami zamontowanymi na parowozie: oświetlenia, dymotwórczym i dźwiękowym. Sterowanie ma być zintegrowane i obejmować skoordynowane działanie wszystkich trzech instalacji zgodnie z zadanym programem w funkcji czasu. System ma także zabezpieczać instalację przed przegrzaniem i porażeniem. j) instalacja oświetlenia - wyposażona w 4 kompletne, typowe reflektory oświetleniowe stosowane na lokomotywach parowych PKP od lat 70-tych XX wieku, - dostosowane do współczesnych żarówek o napięciu 24 volt, - świecących światłem białym i czerwonym, - z szybami ze szkła zabezpieczonego folią antywłamaniową o grubości co najmniej 2 mm; k) instalacja dymotwórcza - wyposażona w jedno urządzenie dymotwórcze o mocy 3000 wat lub działające wspólnie dwa urządzenia o mocy każdy 1500 wat, - dostosowane do pracy na zewnątrz budynków oraz sterowania cyfrowego (protokół DMC 512 ), - umieszczone wraz ze zbiornikiem płynu o pojemności około 20 litrów w dymnicy parowozu w sposób bezpieczny i umożliwiający proste uzupełnianie płynu dymotwórczego, - wyposażone w system zabezpieczający przed pracą (na sucho) w przypadku braku płynu, - połączone przewodami dymowymi typu spirorura, kierującymi wytwarzany dym do komina parowozu; l) instalacja dźwiękowa - składa się z trzech zasadniczych elementów: kompresora wraz ze zbiornikiem sprężonego powietrza, oryginalnej gwizdawki parowozowej, sterowanego cyfrowo elektrozaworu wraz z systemem przewodów sprężonego powietrza, - kompresor dwucylindrowy przystosowany do zasilania prądem trójfazowym o napięciu 400 volt, wyposażony w zbiornik powietrza o pojemności co najmniej 300 litrów, - oryginalna jednotonowa gwizdawka parowozowa stosowana na parowozach normalnotorowych eksploatowanych przez PKP po II wojnie światowej umieszczona na parowozie w miejscu konstrukcyjnie dla niej przygotowanym, - elektrozawór sterowany poprzez sterownik wraz z systemem przewodów sprężonego powietrza od zbiornika sprężonego powietrza poprzez elektrozawór do gwizdawki parowozowej. Przygotowanie parowozu do przejazdu po torach sieci PLK PKP oraz organizację transportu parowozu do stacji Tczew Główny. - przygotowanie parowozu do bezawaryjnego i bezpiecznego transportu na zimno po torach sieci PLK PKP zgodnie z wymaganiami stawianymi przez zarządcę sieci kolejowej oraz przewoźnika, - organizację i przeprowadzenie transportu parowozu z miejsca postoju i/lub renowacji do stacji Tczew Główny, uzyskanie stosownych pozwoleń i świadectw np. z Urzędu Transportu Kolejowego. Ustawienie przy pomocy siłowników parowozu na przygotowanym przez Zamawiającego miejscu oraz podłączenie instalacji - przestawienie parowozu za pomocą siłowników z torów przy stacji kolejowej Tczew Główny na miejsce docelowego postoju na terenie dworca autobusowego w Tczewie w sposób bezpieczny oraz niekolidujący z lokalnym ruchem drogowym, uzyskanie stosownych pozwoleń i zgód, - podłączenie parowozu do przygotowanej instalacji elektrycznej, zabezpieczenie parowozu przed niekontrolowanym przemieszczeniem. INNE UWAGI: 1. Przygotowanie powierzchni musi odbyć się zgodnie z normą: PN-ISO 8501-1:1996 Stopnie przygotowania podłoży stalowych Należy zastosować metodę St - czyszczenie ręczne i z wykorzystaniem narzędzi o napędzie mechanicznym. (Przygotowanie powierzchni z użyciem narzędzi ręcznych i z napędem mechanicznym, czyli: skrobanie, szczotkowanie, szlifowanie, itp. Przed przystąpieniem do oczyszczenia należy usunąć mechanicznie (za pomocą ścinania lub dłutowania) grube warstwy rdzy. Należy również usunąć widoczny olej, smar i pył. Po oczyszczeniu powierzchnię należy oczyścić z pyłów i odpadów.) Wymagany stopień oczyszczenia to St3 (lub po uzgodnieniu z inwestorem St2). 2. Malowanie wszystkich powierzchni i elementów powierzchni musi być przeprowadzone według schematu: a) Malowanie farbą podkładową 2 warstwy, b) Malowanie farbą zasadniczą 2 warstwy. 3. Schemat malowania parowozu stanowi załącznik nr 1 do umowy. 4. Na powłoki malarskie udzielona zostanie 24 miesięczna gwarancja. 5. Na instalacje oświetleniową, dymotwórczą i dźwiękową udzielona zostanie gwarancja na 12 miesięcy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.61.21.00 - Parowozy 34.61.10.00 - Lokomotywy 50.22.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji oraz podobne usługi dotyczące kolei i innego sprzętu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.11.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Fundacja ERA PAROWOZÓW, ul. Grójecka 17, 02-021 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 105691,06 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 130000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 130000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 130000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w prowadzonych kolejno postępowaniach o udzielenie zamówienia, z których co najmniej jedno prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego, nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. W dwóch kolejno prowadzonych przez Zamawiającego postępowaniach w trybie przetargu nieograniczonego o udzielenie zamówienia, których przedmiotem była dostawa odrestaurowanego parowozu na plac przy dworcu autobusowym w Tczewie, nie zostały złożone żadne oferty. Biorąc pod uwagę powyższą przesłankę, jak również przesłankę, że pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione, udzielenie niniejszego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jest zgodne z przepisami, tj. zgodne z art. 67 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 66 ust. 1 ustawy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.