eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GliwiceZimowe utrzymanie dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2013/2014 wraz z zimowym utrzymaniem chodników i ścieżek pieszo- rowerowych

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-11-25

Gliwice: Zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2013/2014 wraz z zimowym utrzymaniem chodników i ścieżek pieszo- rowerowych
Numer ogłoszenia: 251817 - 2013; data zamieszczenia: 25.11.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 426612 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych, ul. Zygmunta Starego 17, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 032 2340696, faks 032 2340696.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2013/2014 wraz z zimowym utrzymaniem chodników i ścieżek pieszo- rowerowych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zmówienia jest zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2013/2014 w II i III standardzie odśnieżania, w ilości 50,6 km (załącznik nr 1 do umowy) wraz z zimowym utrzymaniem chodników i ścieżek pieszo- rowerowych w ilości 34 957,5 m2 (załącznik nr 1 do umowy). 2) Zamawiający wskaże Wykonawcy chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe objęte zamówieniem podczas przekazywania placu realizacji usługi. 3) Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny prac. Zaleca się ewentualne dokonanie wizji lokalnej. 4) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia tj. wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych. 5) W sezonie zimowym przewidziano 70 dób prowadzenia akcji czynnych i 81 dób prowadzenia akcji biernej zimowego utrzymania dróg oraz chodników i ścieżek pieszo-rowerowych (zw. dalej odpowiednio akcją czynną lub akcją bierną). 6) Przez akcję czynną rozumie się wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem przejezdności przez usuwanie śniegu i zwalczanie śliskości zgodnie ze szczegółową specyfikacją techniczną zimowego utrzymania dróg oraz chodników i ścieżek pieszo-rowerowych (załącznik nr 2 do umowy) oraz wykazem standardów zimowego utrzymania dróg wojewódzkich oraz chodników i ścieżek pieszo rowerowych (załącznik nr 3 do umowy). 7) Przez akcję bierną rozumie się utrzymywanie sprzętu w tzw. gotowości, działanie punktu dyspozytorskiego, patrolowanie dróg, chodników i ścieżek pieszo-rowerowych oraz interwencyjne usuwanie śniegu lub zwalczanie śliskości na polecenie Zamawiającego lub w przypadkach stwierdzonych podczas patrolowania. 8) Wykonawca ma obowiązek rozpoczęcia prac natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego. 9) Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zapewni całodobowy punkt dyspozytorski i zagwarantuje całodobową łączność telefoniczną z Zamawiającym. Wykonawca zapewni łączność radiową lub telefoniczną pomiędzy poszczególnymi jednostkami odśnieżającymi. Wykonawca wyraża gotowość do pracy 24 godziny na dobę. W ramach prowadzenia punktu dyspozytorskiego Wykonawca prowadził będzie obserwacje stanów pogody oraz DZIENNIK zawierający rejestrację temperatury powietrza i opadów śniegu w ciągu doby, mierzonych w odstępach 6-godzinnych. 10) Wykonawca w ramach prowadzonej Akcji Zima doprowadzi drogi do stanu przejezdności i zabezpieczy je przed śliskością do godziny 6.00 rano, kiedy to zwiększa się natężenie ruchu na drogach. Chodniki i ścieżki rowerowe należy odśnieżać przed zintensyfikowaniem się ruchu pieszych w godz. 5.00-7.00, oraz po intensywnych opadach. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z chodników i ścieżek rowerowych na jezdnię oraz na zjazdy i dojścia do posesji. Prace związane z zimowym utrzymaniem wykonywane będą w dniach, w których wymagają tego warunki atmosferyczne (opady śniegu, mróz). O rozpoczęciu i zaprzestaniu odśnieżania zadecyduje upoważniony przedstawiciel Zamawiającego. O decyzji Zamawiającego Wykonawca zostanie powiadomiony telefonicznie,. Na dzień przed prognozowanym atakiem zimy, Wykonawca powinien pozostawać w pełnej gotowości do działania, o czym zawiadomi telefonicznie Zamawiającego. W przypadku gwałtownego pogorszenia się warunków atmosferycznych Wykonawca może podjąć interwencję samodzielnie powiadamiając o powyższym fakcie telefonicznie Zamawiającego. 11) W przypadku wystąpienia szczególnie ciężkich warunków atmosferycznych Zamawiający dopuszcza uruchomienie sprzętu ciężkiego - dodatkowego - poza wykazanym przez Wykonawcę potencjałem technicznym w postaci: spycharek o mocy nie mniejszej niż 100 kM (2 szt.) oraz ładowarek (2 szt.). Uruchomienie powyższego sprzętu będzie możliwe jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego co nastąpi w pierwszej kolejności telefonicznie , a następnie zostanie potwierdzone w formie pisemnej. 12) Wywożenie śniegu. W przypadku zalegania dużych ilości śniegu uniemożliwiającego poruszanie się pieszych lub ograniczającego widoczność dla pojazdów samochodowych , tylko na żądanie Zamawiającego, należy wywieźć zalegający śnieg oraz zutylizować. Zamawiający nie jest w posiadaniu miejsca, na którym istniałaby możliwość składowania śniegu. 13) W przypadku bezśnieżnej zimy, Wykonawca zobowiązuje się do pozostania w stanie pełnej gotowości. Po otrzymaniu jednoznacznego polecenia ze strony upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczyna odśnieżanie. Zamawiający, w każdej chwili, jeżeli uzna dalszą akcję odśnieżania za zbędną, może zatrzymać pracę sprzętu i wezwać Wykonawcę do zaprzestania akcji. Za przepracowany czas pracy (liczbę dób, jaka upłynęła od momentu rozpoczęcia akcji odśnieżania) Wykonawca otrzyma określone umową wynagrodzenie za prowadzenie akcji czynnej, za czas pozostawania w gotowości otrzyma wynagrodzenie za akcję bierną. 14) Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego po zakończeniu bieżącego miesiąca, na podstawie protokołu odbioru. Protokół odbioru ma być sporządzony jako ZESTAWIENIE MIESIĘCZNE obrazujące łączną ilość dób w ciągu miesiąca z podziałem na akcję czynną i akcję bierną oraz panujące w tym czasie warunki pogodowe. 15) Cena ryczałtowa za jedną dobę prowadzenia akcji czynnej powinna uwzględniać w szczególności: koszt odśnieżania i posypywania wszystkich dróg wojewódzkich oraz chodników i ścieżek pieszo- rowerowych przy pełnym wykorzystaniu posiadanych środków technicznych, koszt zakupu materiału, pracy sprzętu i ludzi. 16) Cena ryczałtowa za jedną dobę prowadzenia akcji biernej powinna obejmować koszt tzw. gotowości do działania, działania punktu dyspozytorskiego, patrolowania dróg, chodników i ścieżek pieszo- rowerowych oraz interwencyjnego zwalczania śliskości dróg (na polecenie Zamawiającego lub stwierdzonych podczas patrolowania). 17) Przesyłane do Zamawiającego (każdego ostatniego dnia miesiąca) ZESTAWIENIE MIESIĘCZNE, zawierać będzie informację na temat: łącznej liczby przepracowanych dób z rodzajem podjętej czynności ( akcja czynna, akcja bierna) . 18) Codziennie o godz. 8.00 rano Wykonawca przesyłał będzie za pomocą faksu lub na adres mailowy: pkarpa@zdpgliwice.pl do siedziby Zamawiającego RAPORT O STANIE DRÓG, CHODNIKÓW I ŚCIEŻEK PIESZO - ROWEROWYCH informujący, jakie drogi chodniki i ścieżki pieszo- rowerowe i o której godzinie zostały odśnieżone w ciągu minionej doby, oraz jaki jest aktualny stan nawierzchni dróg wchodzących w zakres umowy. Przesyłane raporty będą stanowić podstawę do dokonywania wizji w terenie i rozliczania Wykonawcy z wykonanego zadania. Jeżeli wynik kontroli przeprowadzonej w terenie (w przypadku intensywnych opadów śniegu - po 4 do 10 godzin od ich ustania w zależności od standardu) potwierdzi, że drogi, chodniki i ścieżki pieszo- rowerowe o których mowa w raporcie, nie zostały należycie odśnieżone lub zabezpieczone przed śliskością, to Wykonawca zostanie każdorazowo obciążony karą umowną zgodnie z zapisami w umowie. 19) Wykonawca we własnym zakresie zapewni odpowiednią ilość soli i piasku, która wystarczy na prowadzenie Akcji Zima w ciągu całego sezonu zimowego. Zgodnie z Zarządzeniem Wojewody Śląskiego Nr 320/2001 z 14 sierpnia 2001r. ilość użytej soli drogowej do posypywania dróg nie może przekroczyć jednorazowo 25-30 g/m2 powierzchni. Sól drogowa wykorzystywana do posypywania dróg winna spełniać wymogi normy PN-86/C-84081/02. Materiały chemiczne stosowane w ramach Akcji Zima, muszą być składowane w odpowiednich, ekologicznych magazynach, nie powodujących uciążliwości dla środowiska, a ich wykorzystywanie winno się odbywać zgodnie z wymaganiami ochrony środowiska określonymi przepisami prawa. 20) W pierwszej kolejności Wykonawca odśnieżał będzie i posypywał główne drogi II standardu odśnieżania wraz z pasami włączeń i wyłączeń, skrzyżowania oraz pasy dla relacji skrętnych. Obiekty te muszą być przejezdne i zabezpieczone przed śliskością do 4 godzin po ustaniu intensywnych opadów śniegu. Drogi objęte III standardem odśnieżania muszą być przejezdne i zabezpieczone przed śliskością do 6 godzin po ustaniu intensywnych opadów śniegu. 21) Zamawiający może żądać od Wykonawcy wydruków z tachometrów poszczególnych pojazdów biorących udział w Akcji Zima oraz wydruków GPS, jeżeli Wykonawca nimi dysponuje, obrazujących drogę przejazdu oraz pracę sprzętu. Powyższe dokumenty Wykonawca przedstawi w ciągu 24 godzin od momentu wezwania. 22) W przypadku wystąpienia szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych, Wykonawca posypie miejsca newralgiczne takie jak: strome podjazdy, odcinki wlotowe dróg podporządkowanych do skrzyżowań z drogami z pierwszeństwem przejazdu, przejścia dla pieszych znajdujące się w obrębie skrzyżowań, mieszaniną soli i piasku. Kierowca pojazdu płużącego ma obowiązek wozić ze sobą, a w razie konieczności użyć do ręcznego posypywania lub odśnieżania, sprzęt typu: łopata. Odśnieżaniu i posypywaniu podlega nie tylko tor ruchu pojazdu, ale w przypadku skrzyżowań, również odcinki dróg wlotowych krzyżujących się w ramach jednego skrzyżowania z drogami z pierwszeństwem przejazdu, co ma zapobiec powstawaniu zwałów śniegu w miejscach skrzyżowań z drogami podporządkowanymi. Drogi wlotowe powinny być odśnieżane na odcinku 8 metrów. Odśnieżaniu podlegają również zatoki autobusowe, pasy włączeń i wyłączeń które muszą być odśnieżane przez Wykonawcę w ramach odśnieżania drogi, na której się znajdują. 23) Wykonanie usługi w zakresie zimowego utrzymania chodników polegać będzie na: a) zwalczaniu śliskości poprzez posypywanie piaskiem nawierzchni chodników i ścieżek pieszo- rowerowych przy użyciu rozsypywarki samojezdnej lub zamontowanej na pojeździe dostosowanym do poruszania się po chodnikach, b) odśnieżaniu nawierzchni chodników i ścieżek pieszo-rowerowych przy użyciu pługa lemieszowego jednostronnego samojezdnego lub zamontowanego na pojeździe dostosowanym do poruszania się po chodnikach, c) utrzymaniu w gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia wraz z ich obsługą, d) zapewnieniu przez Wykonawcę we własnym zakresie obsługi naprawczo-remontowej sprzętu przewidzianego do świadczenia usług.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.11.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • REMONDIS Gliwice, Sp. z o.o., ul. Kaszubska 2, 44-100 Gliwice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 751807,14 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1018480,16

  • Oferta z najniższą ceną: 1018480,16 / Oferta z najwyższą ceną: 1018480,16

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.