eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RaniżówOdbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Raniżów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-05

Raniżów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Raniżów
Numer ogłoszenia: 252493 - 2014; data zamieszczenia: 05.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Raniżów , Rynek 6, 36-130 Raniżów, woj. podkarpackie, tel. 017 2285034, 2285048, faks 017 2285365.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ranizow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Raniżów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Raniżów, w których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2016 r. Zagospodarowanie i odbieranie odpadów komunalnych winno być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz.U. z 2013 r., poz. 21 ze zm., ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm., ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zm., uchwałą Nr XXIV 410 12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego Dz. Urz. Woj. Podka. z 2012 r., poz. 1829 ze zm. uchwałą nr XXIV 239 12 Rady Gminy Raniżów z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Raniżów Dz. Urz. Woj. Podka. z 2012r., poz. 3135 ze zm., uchwałą nr XLI 398 14 Rady Gminy Raniżów z dnia 24 września 2014 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV 239 12 Rady Gminy Raniżów z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Raniżów Dz. Urz. Woj. Podka. z 2014 r., poz.2555 uchwałą nr XXIV 240 12 Rady Gminy Raniżów z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Dz. Urz. Woj. Podka. z 2012 r., poz. 3019 rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013 r., poz. 122, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r., w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 630 , rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r., poz. 645, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz. U. z 2012 r., poz. 676, Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Raniżów, w tym zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów, papieru i makulatury, szkła bezbarwnego i kolorowego, tworzyw sztucznych, metali puszki i drobny złom, odpadów wielomateriałowych, odpadów ulegających biodegradacji i odpadów zielonych, odpadów wielkogabarytowych np. mebli zużytych opon, przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów budowlanych rozbiórkowych, lzimnego popiołu, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażania gospodarstw domowych prowadzonych na terenie nieruchomości położonych w Gminie Raniżów, z których odbierane są odpady komunalne w worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny i nieselektywny. Worki powinny być oznaczone nadrukiem, jakiego rodzaju odpady należy w nich gromadzić oraz winny posiadać następującą kolorystykę żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne zielony - przeznaczony na odpady zielone biały - przeznaczony na szkło niebieski - przeznaczony na papier i tekturę szary - przeznaczony na gruz budowlany i zimny popiół czarny - przeznaczony na zmieszane odpady komunalne. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zadania wyposaży właścicieli nieruchomości w komplet 6 worków w kolorach jw. do selektywnej zbiórki odpadów. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki, w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Cena worków wliczona jest w cenę oferty. Odbiór odpadów: Na terenie Gminy Raniżów obowiązywać będzie system pojemnikowej zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych oraz system workowy na odpady segregowane. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych w sposób niżej podany z następującą częstotliwością: zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne: Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach PCV o poj. nie mniejszej niż 60 l, bądź też w workach foliowych w kolorze czarnym o poj. 110 - 120 l, przy czym dopuszcza się zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w workach, wyłącznie w sytuacji, gdy ilość wytworzonych w danym gospodarstwie odpadów zmieszanych przekracza pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika wynikłe z winy Wykonawcy, jego naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny co najmniej w godzinach 700 - 1500 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów na terenie Gminy Raniżów. Częstotliwość odbierania (załadunku i wywozu) zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych przez Wykonawcę z terenu nieruchomości zamieszkałych - 1 raz w miesiącu, selektywne zbieranie odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie workowym: Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie Gminy Raniżów będzie się odbywać w systemie workowym. Odpady selektywne odbierane będą w tym samym dniu, co odpady zmieszane, lecz innym środkiem transportu, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do odpadów zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację co najmniej protokół, oświadczenie, dokumentację fotograficzną, zeznanie świadka itp.) umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny i przekazuje ją Zamawiającemu nie później niż w ciągu 3 dni od dnia stwierdzenia przypadku nie dopełnienia przez właściciela nieruchomości wskazanych powyżej obowiązków. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy do 31 grudnia 2014 r. Częstotliwość odbierania załadunku i wywozu odpadów zebranych selektywnie przez Wykonawcę z terenu nieruchomości zamieszkałych - 1 raz w miesiącu, w dniu wywozu odpadów niesegregowanych. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed ich nieruchomościami jeden raz w miesiącu, odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone - będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed ich nieruchomościami jeden raz w miesiącu, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy, jeden raz w roku, w terminie określonym w harmonogramie odbioru odpadów, w miejscu wyznaczonym w każdym z sołectw Gminy Raniżów, odpady remontowe i rozbiórkowe - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy, przeterminowane leki i chemikalia pozbawione ulotek oraz opakowań - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości (zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy), zużyte baterie w punkcie selektywnego zbierania odpadów, tekstylia i odzież w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy obowiązkiem Wykonawcy będzie również zabieranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi zmieszanymi odpadami komunalnymi, Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów do 15 stycznia 2015 r. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700-2000 Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji dotyczącej nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenia worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 31.03.2015 r. do wyposażenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK, w kontenery do selektywnej zbiórki odpadów. Kontener na szkło białe i kolorowe typu dzwon co najmniej 10 kompletów oraz co najmniej 5 sztuk pojemników o poj. co najmniej 1100 litrów. Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK przekazywane mogą być między innymi chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady zielone i biodegradowalne, zużyte opony pochodzące z gospodarstw domowych zagospodarowanie odpadów: Zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych poprzez ich zagospodarowanie we własnej instalacji lub przekazanie ich do odzysku podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenie w tym zakresie. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie tych odpadów. Karta przekazania odpadów przekładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Zagospodarowanie selektywne odebranych odpadów komunalnych poprzez poddanie ich odzyskowi lub przekazanie ich do odzysku czy też przygotowanie do ponownego użytku zostanie udokumentowane poprzez przedstawienie Zamawiającemu, jeden raz w miesiącu, dokumentów potwierdzających dokonanie tej czynności tj. karty przekazania odpadu potwierdzonej za zgodność z oryginałem, kart przekazania odpadów lub w przypadku władania instalacją do zagospodarowania tych odpadów oświadczenia o dokonaniu takiej czynności. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej lub zastępczej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego: Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów materiał folia polietylenowa LDPE, pojemność 110 , 120 dm3, grubość co najmniej 60 mikronów, - nadruk (worki powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową, usytuowaną w Gminie Raniżów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Raniżów, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne Dz. U. z 2012 r., poz. 145 ze zm., baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej, Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków; Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz dodatkowo jeden pojazd typu hakowiec do opróżniania pojemników typu dzwon, trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu z nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, posiadać na terenie bazy magazynowo transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym Dz.U. z 2012r., poz. 1137 ze zm. aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować je wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Raniżów Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r. poz. 645 Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz. U. z 2012 r. poz. 676 Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm., zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Raniżów w terminie określonym w ustawie, za okres którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług dodatkowych płatnych przez właściciela nieruchomości, tj. udostępnienia pojemnika, mycia i dezynfekcji pojemników W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Raniżów. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 przed upływem terminu składania ofert, do dnia 15-12-2014r. do godz. 08:00. 2. Wadium powinno być wniesione w wybranej przez wykonawcę formie, zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy PZP. 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu wymaganą kwotę należy wpłacić na konto Zamawiającego na rachunek bankowy Nr 50 9159 1049 2002 1000 0130 0004 Bank Spółdzielczy Głogów Młp. Zamawiający uzna, że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed jego upływem został uznany rachunek bankowy Zamawiającego poprzez zaksięgowanie kwoty wadium przelew wadium musi być zaksięgowany na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz dopuszczonej przepisami ustawy PZP oryginał dokumentu należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Raniżów (pokój nr 27) w osobnej kopercie opisanej WADIUM Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Raniżów, którą należy włożyć do koperty zewnętrznej. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a jego oferta podlega odrzuceniu. Zgodnie z art. 46 ust. 4a. ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadku nieuzupełnienia oferty w terminie wskazanym w wezwaniu do jej uzupełnienia Zwrot wadium nastąpi zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy PZP.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1do SIWZ oraz działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Raniżów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.należy przedłożyć kserokopię zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Raniżów, posiada zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 41 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach należy przedłożyć kserokopię zezwolenia na zbieranie odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ oraz jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonał w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje minimum jedną usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych o wartości zamówienia nie mniejszej niż 300000,00 PLN brutto. W przypadku wykonania usług, których wartość wyrażona jest w innej walucie niż PLN, walutę tę należy przeliczyć na PLN według kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Kurs walut należy ustalać według tabeli kursów średnich walut obcych opublikowanego na stronie www.nbp.pl, oraz że wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat co najmniej jedną usługę odbioru zmieszanych odpadów komunalnych 20 03 01 na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o masie łącznej minimum - 380,00 Mg rocznie. Spełnienie ww. warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie załączonego do oferty wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ i załączonych dokumentów dowodów potwierdzających, że wyżej wymienione usługi zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone,

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ oraz jeżeli wykonawca: dysponuje bazą magazynowo transportową usytuowaną na terenie Gminy Raniżów lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza magazynowo transportowa powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów w bazie magazynowo transportowej powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy magazynowo transportowej muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy magazynowo transportowej powinny znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo transportowej. Na terenie bazy magazynowo - transportowej muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, dysponuje co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych o minimalnej kubaturze 8 m3, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, jeden pojazd typu hakowiec, do opróżniania pojemników typu dzwon. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Ocena spełniania powyższego warunku nastąpi na podstawie wykazu sporządzonego wg. załącznika nr 5 do SIWZ oraz dołączonych dokumentów

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Termin płatności faktury liczony od dnia jej wpływu do UG Raniżów - 2

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zobowiązania wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia, spoczywające na Wykonawcy oraz Zamawiającym zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzania zmian w umowie, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji zmiany wysokości ustalonej ustawowo stawki podatku od towarów i usług VAT, jedynie w wypadku łącznego zaistnienia następujących warunków, tj. jeśli Wykonawca udowodni Zamawiającemu, iż takowa zmiana może go narazić na niewspółmierną szkodę podczas wykonywania zakresu zadania stanowiącego przedmiot zamówienia, określonego w umowie i kwota różnicy w wynagrodzeniu należnym Wykonawcy przekroczy 5% wartości zadania, nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązujących przepisów prawa, wystąpienia zdarzeń określonych jako siła wyższa, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy i które nie wynikają z winy żadnej ze stron oraz na których powstanie lub co do których zapobieżenia żadna ze stron nie mogła mieć wpływu, w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach w tym przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ranizow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Raniżów ul. Rynek 6 36-130 Raniżów tel. 0-17 22 85 034, fax. 0-17 22 85 365.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.12.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Raniżów 36-130 Raniżów, pok. nr 6 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.