Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-02-05
Warszawa: Dostawa plastrów, gazy i waty medycznej, kompresów, opatrunków, bielizny szpitalnej, pojemników i koszy na odpady, produktów z tworzyw sztucznych oraz produktów do pielęgnacji skóry.
Numer ogłoszenia: 25311 - 2010; data zamieszczenia: 05.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa SP ZOZ , ul. Koszykowa 78, 00-671 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6 845 557, faks 022 6 845 135.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wckik.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa plastrów, gazy i waty medycznej, kompresów, opatrunków, bielizny szpitalnej, pojemników i koszy na odpady, produktów z tworzyw sztucznych oraz produktów do pielęgnacji skóry..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet Nr 1: Przylepiec ze sztucznego jedwabiu z klejem akrylowym o dużej wytrzymałości mechanicznej, hipoalergiczny, dobrze przepuszczający powietrze i parę wodną, przepuszczalny dla promieni rentgena, dobrze dzielący się wzdłuż i wszerz bez użycia nożyczek, usuwający się bezboleśnie. Szerokość 25 mm, dł. 9-10m. - 17190 mb; Pakiet Nr 2: 1. Gaza opatrunkowa niesterylna 1 m x 1m, 13 nitkowa ,100% bawełny hydrofilowej. Bezpieczna w użytkowaniu ,bez luźnych włókien na powierzchni. Bielona metodą nadtlenkową. - 3204 sztuk; 2. Gaza opatrunkowa niesterylna, cięta 13 nitkowa w składach o szerokości min 90 cm. Bielona metodą nadtlenkową. Opakowanie max. 200m. - 7230 mb; 3. Wata celulozowa w arkuszach. Nie powodująca podrażnień skóry i reakcji alergicznych, rozmiar min. 40cmx60cm, Opakowanie 3kg - 5 kg - 432 kg; Pakiet Nr 3: 1. Kompres gazowy niesterylny 7,5cm x 7,5cm x 12 warstw min. 13-nitkowy (op. a 100 szt) - 2386 opak.; 2. Kompres gazowy niesterylny 5cm x 5cm x 12 warstw min. 13-nitkowy (op. a 100 szt.) - 1010 opak.; 3. Kompres gazowy sterylny 5cm x 5cm x 8 warstw min. 13-nitkowy (op. maksimum 3 szt.) - 47000 sztuk; Wymagania: Kompresy muszą być zarejestrowane jako inwazyjne oraz muszą być z gazy bielonej metodą nadtlenkową. Dokumenty potwierdzające proszę dołączyć do oferty; Pakiet Nr 4: Opatrunek uciskowy do jednorazowego użytku rozmiar XL - 3500 sztuk; Pakiet Nr 5: Fartuch chirurgiczny niesterylny z włókniny polipropylenowej, gramatura 40g/m2, z wszytą gumką przy mankietach, wiązany przy szyi i w pasie, kolor zielony, rozmiar XXL. Opakowanie maks. 100 sztuk. - 4000 sztuk; Wymagana: Deklaracja zgodności producenta, zgłoszenie do rejestru wyrobów medycznych. W przypadku wyrobów medycznych klasy I i IIa, które zostały wprowadzone do obrotu i używania po raz pierwszy w kraju Unii Europejskiej, innym niż Polska, Wykonawca dołączy stosowne oświadczenie; Pakiet Nr 6: 1. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne, hermetycznie zamykane, poj. 20L - 1070 sztuk; 2. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne, z szerokim wejściem, hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 2L - 1566 sztuk; 3. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne, z szerokim wejściem, hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 1L - 270 sztuk; 4. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 10L - 1956 sztuk; 5. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 5L - 920 sztuk; Pakiet Nr 7: Ochraniacze foliowe na buty, niejałowe, z wszytą dookoła gumką. Rozmiar XXL (op. - 50 par) - 455 opak.; Wymagana: Deklaracja zgodności producenta; Pakiet Nr 8: Emulsja do pielęgnacji rąk po częstym myciu i odkażaniu, zawierająca wosk pszczeli lub witaminę E lub wyciąg z rumianku lub alantolinę, opakowanie 0,4 L-0,5 L - 125 litrów..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.12-8, 33.14.11.14-2, 33.14.11.15-9, 33.14.11.19-7, 33.14.11.10-4, 39.51.80.00-6, 34.92.84.80-6, 19.52.00.00-7, 33.71.15.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie oświadczenia metodą spełnia/nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie oświadczenia metodą spełnia/nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie oświadczenia metodą spełnia/nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie oświadczenia metodą spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie oświadczenia metodą spełnia/nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda następujących dokumentów: w zakresie pakietu Nr 3: Kompresy muszą być zarejestrowane jako inwazyjne oraz muszą być z gazy bielonej metodą nadtlenkową. Dokumenty potwierdzające proszę dołączyć do oferty; w zakresie pakietu Nr 5: Wymagana Deklaracja zgodności producenta, zgłoszenie do rejestru wyrobów medycznych. W przypadku wyrobów medycznych klasy I i IIa, które zostały wprowadzone do obrotu i używania po raz pierwszy w kraju Unii Europejskiej, innym niż Polska, Wykonawca dołączy stosowne oświadczenie; w zakresie pakietu Nr 7: Wymagana Deklaracja zgodności producenta.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wckik.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa SP ZOZ
ul. Koszykowa 78
00-671 Warszawa 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.02.2010 godzina 09:00, miejsce: Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa SP ZOZ ul. Koszykowa 78 00-671 Warszawa 1 kancelaria ogólna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Plastry.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przylepiec ze sztucznego jedwabiu z klejem akrylowym o dużej wytrzymałości mechanicznej, hipoalergiczny, dobrze przepuszczający powietrze i parę wodną, przepuszczalny dla promieni rentgena, dobrze dzielący się wzdłuż i wszerz bez użycia nożyczek, usuwający się bezboleśnie. Szerokość 25 mm, dł. 9-10m. - 17190 mb;.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.12-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Gaza i wata medyczna.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Gaza opatrunkowa niesterylna 1 m x 1m, 13 nitkowa ,100% bawełny hydrofilowej. Bezpieczna w użytkowaniu ,bez luźnych włókien na powierzchni. Bielona metodą nadtlenkową. - 3204 sztuk; 2. Gaza opatrunkowa niesterylna, cięta 13 nitkowa w składach o szerokości min 90 cm. Bielona metodą nadtlenkową. Opakowanie max. 200m. - 7230 mb; 3. Wata celulozowa w arkuszach. Nie powodująca podrażnień skóry i reakcji alergicznych, rozmiar min. 40cmx60cm, Opakowanie 3kg - 5 kg - 432 kg;.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.14-2, 33.14.11.15-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kompresy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kompres gazowy niesterylny 7,5cm x 7,5cm x 12 warstw min. 13-nitkowy (op. a 100 szt) - 2386 opak.; 2. Kompres gazowy niesterylny 5cm x 5cm x 12 warstw min. 13-nitkowy (op. a 100 szt.) - 1010 opak.; 3. Kompres gazowy sterylny 5cm x 5cm x 8 warstw min. 13-nitkowy (op. maksimum 3 szt.) - 47000 sztuk; Wymagania: Kompresy muszą być zarejestrowane jako inwazyjne oraz muszą być z gazy bielonej metodą nadtlenkową. Dokumenty potwierdzające dołączyć do oferty;.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.19-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Opatrunki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opatrunek uciskowy do jednorazowego użytku rozmiar XL - 3500 sztuk;.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Bielizna szpitalna.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Fartuch chirurgiczny niesterylny z włókniny polipropylenowej, gramatura 40g/m2, z wszytą gumką przy mankietach, wiązany przy szyi i w pasie, kolor zielony, rozmiar XXL. Opakowanie maks. 100 sztuk. - 4000 sztuk; Wymagana: Deklaracja zgodności producenta, zgłoszenie do rejestru wyrobów medycznych. W przypadku wyrobów medycznych klasy I i IIa, które zostały wprowadzone do obrotu i używania po raz pierwszy w kraju Unii Europejskiej, innym niż Polska, Wykonawca dołączy stosowne oświadczenie;.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.51.80.00-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pojemniki i kosze na odpady.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne, hermetycznie zamykane, poj. 20L - 1070 sztuk; 2. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne, z szerokim wejściem, hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 2L - 1566 sztuk; 3. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne, z szerokim wejściem, hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 1L - 270 sztuk; 4. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 10L - 1956 sztuk; 5. Pojemniki żółte na odpady medyczne zakaźne hermetycznie zamykane, z otworem wrzutowym bez otwierania pokrywy poj. 5L - 920 sztuk;.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.92.84.80-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Produkty z tworzyw sztucznych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ochraniacze foliowe na buty, niejałowe, z wszytą dookoła gumką. Rozmiar XXL (op. - 50 par) - 455 opak.; Wymagana: Deklaracja zgodności producenta.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Produkty do pielęgnacji skóry.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Emulsja do pielęgnacji rąk po częstym myciu i odkażaniu, zawierająca wosk pszczeli lub witaminę E lub wyciąg z rumianku lub alantolinę, opakowanie 0,4l-0,5l - 125 litrów..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.71.15.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: Jana Pawła II 36 m 111, część nr 2: Kredytowa 2 m 46
- Zakup usług szycia odzieży służbowej dla uprawnionych pracowników MSZ i mundurów SOiK
- Zaprojektowanie i przebudowa skrzyżowania w ramach zadania pn.: "Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie mazowieckim na DK61 w miejscowości Kołaki"
- Sukcesywne prowadzenie zajęć rekreacji ruchowej w Ośrodkach Stołecznego Centrum Sportu AKTYWNA WARSZAWA
- Świadczenie usług konserwacji instalacji wodno-kanalizacyjnej, hydrantowej, tryskaczowej, gazowej i centralnego ogrzewania (kotłów gazowych) w 35 budynkach mieszkalnych wielorodzinnych TBS w Warszawie
- Projekt i wymiana instalacji wodociągowej (....) w budynku mieszkalnym położonym w Pruszkowie przy al. Wojska Polskiego 40 w systemie "zaprojektuj i wybuduj"
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu oraz środków do utrzymania czystości dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bochni Szpital Powiatowy im. bł. Marty Wieckiej
- Dostawę wyrobów medycznych dla pacjenta z pęcherzowym oddzielaniem się naskórka, Epidermolysis Bullosa (EB) dla Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Brzeźnica
- "Sukcesywna dostawa worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych"
- SUKCESYWNA DOSTAWA (DOSTAWY CZĘŚCIOWE) WORKÓW Z LDPE DO SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH
- Wykonywanie konserwacji, bieżących remontów, napraw i montażu elementów małej architektury na terenie będącym w administrowaniu Zarządu Terenów Publicznych w Dzielnicy Śródmieście w 2025 roku.
więcej: Produkty z tworzyw sztucznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.