eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DębicaBIEŻĄCE UTRZYMANIE TERENÓW MIEJSKICH

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-10

Dębica: BIEŻĄCE UTRZYMANIE TERENÓW MIEJSKICH
Numer ogłoszenia: 255429 - 2014; data zamieszczenia: 10.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Dębicy , ul. Ratuszowa 2, 39-200 Dębica, woj. podkarpackie, tel. 014 6838100, faks 014 6838161.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.debica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BIEŻĄCE UTRZYMANIE TERENÓW MIEJSKICH.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ I: Bieżące utrzymanie terenów miejskich przylegających do bloków będących w zarządzie ADM. 1. Koszenie traw z wygrabieniem i wywiezieniem (nie mniej niż 6 razy w ciągu roku). 2. Oczyszczanie terenu z liści oraz innych zanieczyszczeń (śmieci). 3. Zamiatanie alejek z wywiezieniem zanieczyszczeń. 4. Opróżnianie koszy z taką częstotliwością aby kosz był maksymalnie pełny do 3 / 4 objętości. 5. Kontrola przez oględziny (raz na tydzień): 1) W takiej kontroli sprawdzane będzie wykonanie przez Wykonawcę usług, o których mowa powyżej. 2) Powyższa kontrola udokumentowana zostanie za pomocą formularzy stanowiących załączniki do Opisu Przedmiotu Zamówienia. 3) Powyższa kontrola będzie się odbywała transportem Wykonawcy z udziałem pracownika(ów) Zamawiającego, 4) Stan terenów objętych przedmiotowym zamówieniem powinien być estetyczny przez cały rok. CZĘŚĆ II: Bieżące utrzymanie Parku Miejskiego im. Władysława Skarbka - Borowskiego. 1. Koszenie traw trzy razy do roku z wygrabieniem i wywiezieniem na zlecenie Zamawiającego. 2. Oczyszczanie terenu z zanieczyszczeń (śmieci). 3. Zamiatanie alejek z wywiezieniem zanieczyszczeń lub ich bieżące odśnieżanie w okresie zalegania śniegu. 4. Opróżnianie koszy z taką częstotliwością aby kosz był maksymalnie pełny do 3 / 4 objętości. 5. Kontrola przez oględziny (raz na tydzień): 1) W takiej kontroli sprawdzane będzie wykonanie przez Wykonawcę usług, o których mowa powyżej. 2) Powyższa kontrola udokumentowana zostanie za pomocą formularzy stanowiących załączniki do Opisu Przedmiotu Zamówienia. 3) Powyższa kontrola będzie się odbywała transportem Wykonawcy z udziałem pracownika(ów) Zamawiającego, 4) Stan terenów objętych przedmiotowym zamówieniem powinien być estetyczny przez cały rok. CZĘŚĆ III: Bieżące utrzymanie mogił i obiektów cmentarnych na terenie miasta Dębica. 1. Cmentarz Wojskowy przy ul. Cmentarnej: 1) Koszenie traw z taką częstotliwością aby wysokość trawy nie przekraczała 15 cm, z wygrabieniem i wywiezieniem. 2) Miejscowe plantowanie i wyrównanie terenu (kretowisk) - reperacja pojedynczych wyrw. 3) Oczyszczanie terenu z gałęzi, liści oraz innych zanieczyszczeń wraz z terenem między mogiłami. 4) Usuwanie przerostów traw z alejek (kostki). 5) Zamiatanie alejek z wywiezieniem zanieczyszczeń lub ich bieżące odśnieżanie w okresie zalegania śniegu. 6) Plewienie mogił. 7) Mycie pomników: Armii Krajowej, Pomnik z I Wojny Światowej oraz Symboliczny Pomnik Sybiraków (2 razy w roku na zlecenie Zamawiającego przed Świętem Wszystkich Świętych oraz Świętami Wielkanocnymi). 8) Transport, przechowywanie, rozłożenie i rozpalenie zniczy w dniu Wszystkich Świętych oraz zebranie wypalonych zniczy (materiał Zamawiającego), 9) Transport, przechowywanie i rozłożenie wieńców w dniu Wszystkich Świętych (materiał Zamawiającego). 2. Cmentarz Armii Radzieckiej przy ul. Cmentarnej: 1) Koszenie traw z taką częstotliwością aby wysokość trawy nie przekraczała 15 cm, z wygrabieniem i wywiezieniem. 2) Miejscowe plantowanie i wyrównanie terenu (kretowisk) - reperacja pojedynczych wyrw. 3) Oczyszczanie terenu z gałęzi, liści oraz innych zanieczyszczeń. 4) Zamiatanie alejek z wywiezieniem zanieczyszczeń lub bieżące odśnieżanie w okresie zalegania śniegu. 5) Plewienie mogił. 6) Usuwanie przerostów traw z alejek. 7) Mycie pomnika Żołnierza armii Radzieckiej (2 razy w roku na zlecenie Zamawiającego przed Świętem Wszystkich Świętych oraz Świętami Wielkanocnymi). 8) Transport, przechowywanie, rozłożenie i rozpalenie zniczy w dniu Wszystkich Świętych oraz zebranie wypalonych zniczy (materiał Zamawiającego), 9) Transport, przechowywanie i rozłożenie wieńców w dniu Wszystkich Świętych (materiał Zamawiającego). 3. Cmentarz Żydowski w Dębicy przy ul. Cmentarnej: 1) Koszenie traw z zebraniem i wywiezieniem skoszonej trawy (5 razy w roku w okresie od kwietnia do października). 2) Oczyszczanie terenu z gałęzi, liści oraz innych zanieczyszczeń. 4. Mogiła Pomordowanych Żydów w Dębicy przy ul. 23 Sierpnia: 1) Koszenie traw z zebraniem i wywiezieniem skoszonej trawy (5 razy w roku w okresie od kwietnia do października). 2) Oczyszczanie terenu z gałęzi, liści oraz innych zanieczyszczeń, 3) Zamiatanie płyty pomnika z wywiezieniem zanieczyszczeń. 5. Pomnik Pomordowanych 54 Patriotów Polskich w Dębicy przy ul. 1 Maja (obok Cegielni): 1) Koszenie traw z zebraniem i wywiezieniem skoszonej trawy (5 razy w roku w okresie od kwietnia do października). 2) Oczyszczanie terenu z gałęzi, liści oraz innych zanieczyszczeń. 3) Pielenie narzutu kamiennego (donice i przy skarpie). 4) Zamiatanie płyty pomnika z wywiezieniem zanieczyszczeń lub odśnieżanie płyty pomnika i terenu wokół pomnika (wraz ze ścieżką) w okresie zalegania śniegu. 5) Mycie pomnika (2 razy w roku na zlecenie Zamawiającego przed Świętem Wszystkich Świętych oraz przed uroczystością uczczenia pomordowanych patriotów polskich (luty). 6) Transport, przechowywanie, rozłożenie i rozpalenie zniczy w dniu Wszystkich Świętych i w uroczystość uczczenia pomordowanych patriotów polskich (luty) oraz zebranie wypalonych zniczy (materiał Zamawiającego), 7) Transport, przechowywanie i rozłożenie wieńców w dniu Wszystkich Świętych (materiał Zamawiającego) 6. Obelisk Żołnierzy Wyklętych na Rynku: 1) Mycie obelisku (2 razy w roku na zlecenie Zamawiającego przed Świętem Wszystkich Świętych oraz Dniem Żołnierzy Wyklętych - 01.03). 7. Grób Franciszka Woźnego: 1) Mycie grobu (2 razy w roku na zlecenie Zamawiającego przed Świętem Wszystkich Świętych oraz Świętami Wielkanocnymi), 2) Transport, przechowywanie, rozłożenie i rozpalenie zniczy w dniu Wszystkich Świętych i przed Świętami Wielkanocnymi oraz zebranie wypalonych zniczy (materiał Zamawiającego), 3) Transport, przechowywanie i rozłożenie wieńców w dniu Wszystkich Świętych (materiał Zamawiającego). 8. Tablice i postumenty na Placu Mikołajkowów: 1) Mycie tablic i postumentów (2 razy w roku na zlecenie Zamawiającego w miesiącu kwietniu i wrześniu.) 9. Kontrola przez oględziny (raz na tydzień): 1) W takiej kontroli sprawdzane będzie wykonanie przez Wykonawcę usług. 2) Powyższa kontrola udokumentowana zostanie za pomocą formularzy stanowiących załączniki do Opisu Przedmiotu Zamówienia. 3) Powyższa kontrola będzie się odbywała transportem Wykonawcy z udziałem pracownika(ów) Zamawiającego. 10. Stan mogił i obiektów cmentarnych powinien być estetyczny przez cały rok, a w szczególności w dniu Wszystkich Świętych oraz we wszystkich okolicznościowych uroczystościach.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 UPzp, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju usług w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia częstotliwości wykonania przedmiotowych usług, których nie można było przewidzieć na etapie opracowywania specyfikacji, a także na skutek przedłużania się procedury przetargowej na rok 2016

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.00.00-6, 77.31.00.00-6, 77.31.30.00-7, 98.37.11.11-5, 90.60.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: - na CZĘŚĆ I - 1 000,00 zł, słownie: jeden tysiąc złotych 00/100, - na CZĘŚĆ II - 900,00 zł, słownie: dziewięćset złotych 00/100, - na CZĘŚĆ III - 400,00 zł, słownie: czterysta złotych 00/100

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wprowadza szczegółowego opisu spełniania tego warunku. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert: CZĘŚĆ I: 1 usługi, której przedmiotem były usługi utrzymania czystości o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 zł brutto. CZĘŚĆ II: 1 usługi, której przedmiotem były usługi utrzymania czystości o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 zł brutto. CZĘŚĆ III: 1 usługi, której przedmiotem były usługi utrzymania czystości o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Ocena spełniania warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone dokumenty, wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wprowadza szczegółowego opisu spełniania tego warunku. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wprowadza szczegółowego opisu spełniania tego warunku. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wprowadza szczegółowego opisu spełniania tego warunku. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 UPzp Zamawiający przewiduje zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego polegające na (dotyczy CZĘŚCI I , CZĘŚCI II oraz CZĘŚCI III): 1). Dopuszcza się możliwość zmiany w trakcie realizacji umowy: a) Kluczowego personelu Wykonawcy, b) Zmiany podwykonawców. 2). Powyższe zmiany mogą być dokonane za uprzednią zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę lub podwykonawcę. 3). Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen w skutek zmiany podatku VAT. Zmiana ustawowej wysokości podatku VAT powoduje odpowiednią zmianę łącznego wynagrodzenia od daty wprowadzenia zmiany. Naliczenie podatku VAT w nowej wysokości dopuszcza się tylko od wynagrodzenia za tę część umowy realizowaną po dniu wejścia w życie przepisów ustalających zmiany podatku VAT. 4). Dopuszcza się możliwość zmiany zakresu i sposobu realizacji zamówienia, warunkiem takiej zmiany jest zaistnienie istotnych okoliczności powodujących, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 5). Dopuszcza się możliwość zmiany innych postanowień umowy, pod warunkiem otrzymania dofinansowania zamówienia ze środków zewnętrznych - w przypadku konieczności spełnienia wymogów Instytucji Dofinansowującej. 6). Wszelkie zmiany do umowy poza zmianą adresu Zamawiającego i Wykonawcy oraz zmianą upoważnionych przedstawicieli wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w formie aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.debica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dębicy, Biuro Zamówień Publicznych, 39-200 Dębica, ul. Ratuszowa 2, pokój nr 229.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Dębicy, Sekretariat Zastępców Burmistrza, 39-200 Dębica, ul. Ratuszowa 2, pokój nr 104.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Bieżące utrzymanie terenów miejskich przylegających do bloków będących w zarządzie ADM.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - Koszenie traw z wygrabieniem i wywiezieniem, - Oczyszczanie terenu z liści oraz innych zanieczyszczeń (śmieci), - Zamiatanie alejek z wywiezieniem zanieczyszczeń, - Opróżnianie koszy, - Kontrola przez oględziny (raz na tydzień).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.00.00-6, 77.31.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Dodatkowa częstotliwość koszenia - 20

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Bieżące utrzymanie Parku Miejskiego im. Władysława Skarbka - Borowskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - Koszenie traw z wygrabieniem i wywiezieniem, - Oczyszczanie terenu z liści oraz innych zanieczyszczeń (śmieci), - Zamiatanie alejek z wywiezieniem zanieczyszczeń lub ich bieżące odśnieżanie w okresie zalegania śniegu, - Opróżnianie koszy, - Kontrola przez oględziny (raz na tydzień).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.30.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Dodatkowa częstotliwość koszenia - 20

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Bieżące utrzymanie mogił i obiektów cmentarnych na terenie miasta Dębica.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - Koszenie traw z wygrabieniem i wywiezieniem, - Miejscowe plantowanie i wyrównanie terenu (kretowisk) - reperacja pojedynczych wyrw, - Usuwanie przerostów traw z alejek, - Zamiatanie alejek z wywiezieniem zanieczyszczeń lub ich bieżące odśnieżanie w okresie zalegania śniegu, - Plewienie mogił, - Oczyszczanie terenu z gałęzi, liści oraz innych zanieczyszczeń, - Mycie pomników, - Transport, przechowywanie, rozłożenie i rozpalenie zniczy w dniu Wszystkich Świętych oraz zebranie wypalonych zniczy, - Transport, przechowywanie i rozłożenie wieńców w dniu Wszystkich Świętych, - Kontrola przez oględziny (raz na tydzień).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.37.11.11-5, 90.60.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Dodatkowa częstotliwość koszenia na Cmentarzu Żydowskim - 20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.