Ogłoszenie z dnia 2015-09-29
Gdańsk: Postępowanie o zamówienie publiczne prowadzone w trybie zapytania o cenę
o wartości poniżej 207 tys. euro na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek atramentowych, laserowych, faksów i urządzeń wielofunkcyjnych
Numer ogłoszenia: 255708 - 2015; data zamieszczenia: 29.09.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Pomorskie, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Postępowanie o zamówienie publiczne prowadzone w trybie zapytania o cenę o wartości poniżej 207 tys. euro na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek atramentowych, laserowych, faksów i urządzeń wielofunkcyjnych.
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna sprzedaż i dostawa dla Województwa Pomorskiego materiałów eksploatacyjnych do drukarek atramentowych, laserowych, faksów, urządzeń wielofunkcyjnych oraz odbiór zużytych tonerów wykorzystywanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku. Termin realizacji zamówienia do dnia 29.02.2016 roku. Dostawa powinna być realizowana zgodnie z opisem parametrów podanych w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.20 - Toner do fotokopiarek 30.12.51.10 - Toner do drukarek laserowych/faksów 30.12.40.00 - Części i akcesoria do maszyn biurowych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.09.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- P.H.U. Samfix- Papier Grzegorz Badtke, Dagmar Badtkeova s.j., Al. Gen. Hallera 132, 80-416 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 178350,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 218655,73
Oferta z najniższą ceną: 218655,73 / Oferta z najwyższą ceną: 246029,93
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W związku z kończącym się zapasem materiałów eksploatacyjnych do drukarek atramentowych, laserowych, faksów i urządzeń wielofunkcyjnych wykorzystywanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku oraz z koniecznością zapewnienia ciągłości pracy urzędu zachodzi potrzeba przeprowadzenia na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych procedury, w celu wyłonienia dostawcy w/w materiałów. Zamówienie będzie realizowane na podstawie art. 69 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w trybie zapytania o cenę, polegającego na skierowaniu zapytania do wybranych wykonawców. Zgodnie z art. 70 ww. ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 ustawy. Dostawa spełnia warunek powszechnej dostępności, a wartość zamówienia nie przekracza kwot progowych. Zgodnie z opinią prawną opublikowaną na stronie UZP, ww. materiały mogą być zakupione w trybie zapytania o cenę, gdyż warunkiem dopuszczalności nabycia określonych dostaw w trybie zapytanie o cenę jest ich powszechna dostępność, rozumiana jako dostępność w ramach dostawy znormalizowanej, odpowiadającej przeciętnym, oferowanym w powszechnej ofercie standardom. Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek atramentowych, laserowych, faksów i urządzeń wielofunkcyjnych objęta jest produkcją masową, seryjną, jest popularna na rynku i dostępna w stałej ofercie podmiotów zajmujących się tego typu świadczeniami. Zgodnie z opinią na stronie UZP, przyjęcie, że określone dostawy (np. tonerów) są standardowe oznacza, iż przynajmniej pięciu wykonawców świadczących ww. dostawy, powinno oferować produkty zestandaryzowane, umożliwiające zamawiającemu ich nabycie o takiej samej lub zbliżonej jakości. A zatem, niezależnie od tego, który z wykonawców będzie ostatecznie realizował zamówienie, na etapie składania ofert jedynym czynnikiem różnicującym oferty powinna być cena. Istotną cechą produktów zamawianych w trybie zapytania o cenę powinna być więc ich typowość, gwarantująca zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju produktów, co jest zapewnione w przypadku dostawy tonerów, oferowanych przez różnych wykonawców. Ponadto, przez powszechną dostępność dostaw należy rozumieć oferowanie ich przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do tych dóbr praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów i z kolei łączy się wprost z powszechną ich konsumpcją. Reasumując, przedmiotową dostawę w ramach trybu zapytanie o cenę należy uznać za przedmiot o określonym standardzie, który może być nabywany w powszechnym obrocie, a oferowanie ich przez wykonawców zaproszonych do składania ofert, zapewni konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty. Wobec powyższego konieczne jest wszczęcie procedury określonej w ustawie Prawo zamówień publicznych w celu wyłonienia wykonawcy realizującego zamówienia.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Dostawa sprzętu laboratoryjnego w ramach wyposażenia laboratoriów w Centrum Ekoinnowacji Politechniki Gdańskiej.
- Świadczenie usługi kompleksowych prac porządkowych w zakresie stałego utrzymania czystości pomieszczeń biurowych w trzech lokalizacjach biur WFOŚiGW w Gdańsku przez okres 12 m-cy
- Obsługa transportu pasażerskiego w zakresie czarteru samolotu pasażerskiego i transferów lokalnych oraz świadczenie kompleksowej usługi w zakresie rezerwacji i sprzedaży biletów lotniczych
- Budowa parku kieszonkowego wraz z rozbudową ogrodu deszczowego na osiedlu Wiszące Ogrody przy ul. Przytulnej w Gdańsku
- Dostawa zamrażarek niskotemperaturowych, termomiksera i sprzętu medycznego w 4 pakietach
- Najem kontenerów i toalet przenośnych na potrzeby Gdańskiego Ośrodka Sportu w 2025 roku.
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych do urządzeń kopiująco-drukujących.
- Dostawa tonerów, tuszy do drukarek komputerowych laserowych i atramentowych oraz tonerów do kopiarek dla Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu
- 9/2025 "Dostawa materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących oraz nośników optycznych w 4 pakietach dla potrzeb WSZ w Elblągu"
- Zakup fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń nie objętych kompleksową obsługą wydruków w Urzędzie Miasta Katowice w 2025 roku
- Dostawa artykułów biurowych oraz tonerów, tuszy i innych materiałów eksploatacyjnych do drukarek
- Sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych - tuszy i tonerów
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.