Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-01-21
Stargard Szczeciński: wykonanie remontu odcinka ulicy Czesława Tańskiego
w Stargardzie Szczecińskim
Numer ogłoszenia: 25575 - 2011; data zamieszczenia: 21.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Stargard Szczeciński , ul. Stefana Czarnieckiego 17, 73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 5784881, faks 091 5784889.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.stargard.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie remontu odcinka ulicy Czesława Tańskiego w Stargardzie Szczecińskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.wykonanie wszystkich niezbędnych robót związanych z wykonaniem remontu odcinka ulicy Czesława Tańskiego w Stargardzie Szczecińskim - na trasie od ronda Lotników do wjazdu na osiedle Kluczewo Lotnisko. a w tym : 1) robót rozbiórkowych (jezdnia, ściek uliczny, fragmenty chodnika, zieleńce i inne) z wywozem, 2) nowej konstrukcji jezdni na obciążenie ruchem KR3, 3) korekty łuków jezdni, 4) podbudowy i nawierzchni z betonu asfaltowego, 5) ścieku przykrawędziowego z elementów prefabrykowanych, 6) regulacji pionowych studni kanalizacyjnych, wpustów ulicznych i innych, 7) oznakowania poziomego i pionowego, 8) odtworzenia zieleni przy nowych elementach, 9) innych robót ujętych w przedmiarze robót, oraz: 10) wszelkich robót (prac) koniecznych dla wykonania zamówienia (dzieła) nie wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia, które nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych (przedmiarze) - zwanych dalej robotami dodatkowymi [art. 630 § 1 Kodeksu Cywilnego], 11) w szczególnych, uzasadnionych przypadkach: robót wykonywanych w sposób zamienny pod względem technologii, zastosowanych materiałów lub urządzeń od sposobu określonego w opisie przedmiotu zamówienia, których zasadność wykonania w sposób zamienny wynikła w trakcie realizacji zamówienia oraz wynika z korzystnych dla Zamawiającego przesłanek, takich jak: polepszenie parametrów techniczno-jakościowo-funkcjonalnych przedmiotu zamówienia, obniżenie kosztów eksploatacyjnych itp, ale i także z uwarunkowań racjonalnego stosowania zasad sztuki budowlanej. Realizacja powyższych robót, zwanych dalej robotami zamiennymi, nie może mieć na celu naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania. 2. Orientacyjne wielkości ilustrujące skalę zamówienia : a) powierzchnia jezdni o nawierzchni bitumicznej - ok. 3 320 m2 , b) ściek przyuliczny prefabrykowany - ok. 500 mb, c) powierzchnie odtworzonych trawników - ok. 1000 m2. 3. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt budowlany, przedmiary robót oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - wraz z niniejszą specyfikacją do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego. 2) materiały przetargowe udostępnione są w formie elektronicznej. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego www.stargard.pl dział informator miejski /zamówienia publiczne.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy o maksymalnej wartości nie przekraczającej 50 % wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienie uzupełniające polegać będzie na wykonaniu wszystkich lub części robót tego samego rodzaju, co objęte niniejszym zamówieniem (podstawowym). Zamówienie uzupełniające będzie związane technologicznie, funkcjonalnie lub użytkowo, bezpośrednio lub pośrednio z zamówieniem podstawowym. Planuje się uzupełnić układ komunikacyjny o zatoki autobusowe. Możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego jest jedynie prawem Zamawiającego - nie stanowi żadnego wiążącego zobowiązania
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.23.24.51 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie jest wymagane wniesienie wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wiedza i doświadczenie. O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch robót drogowych o wartości nie mniejszej niż 1 500 000 zł brutto każda, w ramach których wykonano nawierzchnie mineralno-bitumiczne o powierzchni min. 2500 m2 - w każdej z robót. Ocena spełnienia tego warunku, według reguły spełnia/nie spełnia, dokonana zostanie na podstawie treści przedłożonego wykazu zrealizowanych zamówień (sporządzonego wg wzoru załącznika do siwz) wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku konsorcjum warunek będzie spełniony jeżeli co najmniej jeden z jego uczestników wykaże zrealizowanie co najmniej dwóch robót wyżej opisanych. W przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu warunek będzie spełniony jeżeli podmiot ten wykaże zrealizowanie co najmniej dwóch robót wyżej opisanych - w takim przypadku Wykonawca nie mający wymaganej wiedzy i doświadczenia zobowiązany będzie powierzyć temu podmiotowi wykonanie robót - w konsekwencji powierzenie robót Podwykonawcy Wykonawca wykaże w ofercie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Osoby zdolne do wykonania zamówienia. O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą właściwe uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. Ocena spełnienia tego warunku, według reguły spełnia/nie spełnia, dokonana zostanie na podstawie treści przedłożonego dokumentu zawierającego: imię i nazwisko kierownika budowy, informacje na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, informację o podstawie do dysponowania tą osobą oraz oświadczenia, że wskazana osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów przedkłada także: a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, b) w przypadku gdy Wykonawca nie mający wymaganej wiedzy i doświadczenia, a więc Wykonawca niezdolny do wykonania zamówienia, polega na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu - pisemne zobowiązanie tego podmiotu do podjęcia się wykonania robót budowlanych jako Podwykonawca, 2) dokumenty wykazujące uprawnienia osoby lub osób podpisujących ofertę do dokonywania czynności prawnych i podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (pełnomocnictwa, aktualny odpis z właściwego rejestru, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, itp.) 3) kosztorys ofertowy (wycena ofertowa) sporządzony zgodnie z instrukcją sporządzenia wyceny ofertowej będący częścią materiałów przetargowych, Szczegółowe informacje określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego www.stargard.pl dział informator miejski/zamówienia publiczne
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania następujących zmian w umowie: 1) zmiana umowy na wniosek Wykonawcy, dotyczący przedłużenia terminu realizacji zamówienia. Wniosek w tej kwestii Zamawiający rozważy jedynie w sytuacji jeżeli wystąpią przesłanki wskazujące, że konieczność przedłużenia wynika z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, uniemożliwiających terminową realizację zamówienia ( jak np. konieczność wykonania robót dodatkowych, które nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych [przedmiarze], nie wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia, których wykonanie jest niezbędne dla właściwego wykonania zamówienia podstawowego lub długotrwałe niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające lub w znacznym stopniu utrudniające realizację robót). Zamawiający zastrzega sobie prawo nie uwzględnienia wniosku Wykonawcy jeśli uzna, że przesłanki wniosku Wykonawcy nie mogą stanowić podstawy do zmiany terminu, 2) zmiana umowy wynikająca z konieczności wykonania robót dodatkowych lub wprowadzenia robót zamiennych, które nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych (przedmiarze), nie wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia. Zmiana polegać będzie na uwzględnieniu robót dodatkowych lub zamiennych w umowie w wymiarze rzeczowym i finansowym, 3) zmiana umowy dotycząca uszczegółowienia rzeczywistego końcowego wynagrodzenia. W związku z przyjętym sposobem ustalania wynagrodzenia kosztorysem powykonawczym możliwe jest, że kwota wynagrodzenia końcowego będzie większa od kwoty wynikającej ze złożonej oferty i określonej w umowie. W takim przypadku Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany umowy poprzez sprecyzowanie rzeczywistego końcowego wynagrodzenia, 4) zmiana umowy dotycząca możliwości zmiany zakresu robót, które Wykonawca może powierzyć podwykonawcom, innego od zakresu podwykonawstwa określonego przez Wykonawcę w ofercie. Zmiana taka jest dopuszczalna jeżeli nie narusza zastrzeżeń Zamawiającego określonych siwz dotyczących części zamówienia , które nie mogą być powierzane podwykonawcom. 5) zmiana umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT wprowadzonej w trakcie realizacji zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stargard.pl Informator miejski/zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: pobranie ze strony www.stargard.pl Informator miejski/zamówienia publiczne.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.02.2011 godzina 10:00, miejsce: kancelaria ogólna Urzędu Miejskiego ul. Czarnieckiego 17, 73-110 Stargard Szczeciński.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający ubiega się o dofinansowanie zadania w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa parkingu przy ul. Zdrowej 13
- Remonty dróg gminnych i wewnętrznych o nawierzchni z kostki brukowej położonych na terenie Gminy Koluszki
- Budowa przystanku autobusowego przy DW939 w Zbytkowie
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boisko - Orlik 2012" w Boguchwale
- Wykonanie remontów cząstkowych dróg i placów na terenie Gminy Wejherowo w latach 2025 - 2026 w podziale na części
- Wykonanie chodnika do budynku B oraz częściowe utwardzenie terenu w siedzibie TBS Sp. z o.o. w Piotrkowie Trybunalskim
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.