Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-12-10
Trzemeszno: Utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta Trzemeszna w zakresie sprzątania ulic
oraz opróżniania koszy ulicznych.
Numer ogłoszenia: 255937 - 2014; data zamieszczenia: 10.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Trzemeszno , ul. gen. H. Dąbrowskiego 2, 62-240 Trzemeszno, woj. wielkopolskie, tel. 061 415-43-06, faks 061 415-44-12.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.trzemeszno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta Trzemeszna w zakresie sprzątania ulic oraz opróżniania koszy ulicznych..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres i charakterystyka przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi w zakresie gospodarki komunalnej- sprzątanie ulic na terenie miasta Trzemeszna oraz opróżnianie koszy ulicznych na terenie miasta i gminy wraz z wywozem zebranych nieczystości na składowisko odpadów w m. Miaty. Zakres i charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1.1. Bieżące utrzymanie czystości ulic, chodników, parkingów, placów, alejek parkowych i przystanków komunikacji miejskiej w 2015 r. poprzez : a) mechaniczne lub ręczne zamiatanie i czyszczenie chodników ulic, parkingów, placów, usunięcie wszelkich zanieczyszczeń, w tym sypkich odpadów (m. in. śmieci, liści, błoto, ziemi, gruzu, piasku itp.), b) wykonanie pozimowego oczyszczania ulic poprzez: zebranie materiału uszorstniającego z całej powierzchni ulic, chodników, placów, parkingów, alejek parkowych i przystanków komunikacji miejskiej, c) wywiezienie i składowanie urobku na składowisku odpadów komunalnych, d) w przypadku wystąpienia zachwaszczenia - wykonanie minimum 2 krotnego oprysku (w okresie wegetacyjnym) środkiem chwastobójczym - chodników, placów oraz poboczy ulic wykonanych z kamienia, luźnego żwiru, kostki granitowej, kostki betonowej lub płyt. Termin oprysku oraz miejsce (stanowiące własność Gminy Trzemeszno) ustali każdorazowo zamawiający. Potwierdzenie wykonania nastąpi po widocznych śladach działania środka. Wykaz dróg, ulic, chodników i placów, ich powierzchnię i częstotliwość oczyszczania stanowi załącznik pomocniczy do SIWZ. UWAGA ! ! ! w sytuacji braku pokrywy śnieżnej śniegu Wykonawca prowadzić będzie utrzymanie czystości jak w okresie letnim zgodnie z podanym harmonogramem 1.2. Bieżące opróżnianie koszy ulicznych i parkowych oraz wywóz i składowanie zgromadzonych odpadów na składowisku odpadów minimum 1 krotne w tygodniu Zalecane dni tygodnia : piątek Ilość koszy parkowych- 49 szt. w tym 9 szt. na odchody zwierzęce i 3 kosze w Parku Baba. Ilość koszy ulicznych - 76 szt. Rozmieszczenie koszy na terenie miasta określa załącznik pomocniczy do SIWZ. 1.3. Bieżące opróżnianie koszy ulicznych na terenie gminy oraz wywóz i składowanie zgromadzonych odpadów na składowisku odpadów minimum 1 krotne w miesiącu. Ilość koszy ulicznych - 81 szt. Rozmieszczenie koszy na terenie gminy określa załącznik Nr 3. Do zakresu należy także oczyszczanie terenu wokół kosza. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia częstotliwości opróżniania koszy oraz zwiększenia ilości koszy. O konieczności opróżniani koszy poza harmonogramem wykonawca zostanie powiadomiony telefonicznie lub faksem. 1.4. Konserwacja koszy ulicznych poprzez : a) bieżące wykonywanie przeglądu wszystkich koszy i ich naprawa, a w przypadkach ich przemieszczenia w wyniku wybryków chuligańskich lub zdarzeń losowych ponowne ich ustawienie w miejsca pierwotne (przez naprawę należy rozumieć takie zabiegi naprawcze w tym lakierowanie, których wartość nie przekracza 30 % wartości nowego kosza), b) w okresie od wiosny do jesieni minimum dwukrotne mycie i dezynfekcja całych koszy w miesiącach: kwietniu i lipcu. Wykonanie czynności naprawczych musi być zgłoszone zamawiającemu i przez niego każdorazowo potwierdzone, c) sporządzanie i przekazanie Zamawiającemu raz na kwartał inwentaryzacji koszy, d) informowanie wykonawcy o dewastacji lub kradzieży kosza. 1.5 Zapewnienie utrzymania czystości w centrum miasta, w niedzielę i święta poprzez wprowadzenie dyżurów, podczas których będzie istniała możliwość wezwania ekipy sprzątającej w sytuacjach wyjątkowych (silne wiatry, wandalizm, wzmożony ruch turystyczny), a także podczas organizowanych imprez. Zgłoszenie zapotrzebowania odbywałoby się przez pracownika Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Komunalnych. 1.6 Jeżeli w związku z przebudową wystąpi wyłączenie terenu, który utrzymywano to Wykonawca otrzyma polecenie wyłączenia tych terenów z obsługi i w zamian Zamawiający może zlecić, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego do utrzymania inny teren o tej samej lub podobnej powierzchni na terenie Gminy Trzemeszno. Wykonawca nie jest zobligowany do ponoszenia kosztów zagospodarowania odpadów uzyskanych w wyniku wykonywania usługi..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 90.51.32.00 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich 90.60.00.00 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: Zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwego starostę, które zachowało ważność na podstawie art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz.U. 2013. Poz. 21), co najmniej w zakresie odpadów o kodzie 20 03 03, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U.2001r. Nr 112, poz. 1206 ze zmian.) lub posiadają wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz.U. 2013. Poz. 21).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponują doświadczeniem zawodowym rozumianym jako zrealizowanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia w zakresie mechanicznego lub ręcznego zamiatania i czyszczenia chodników przez okres co najmniej 12 miesięcy o wartości nie mniejszej niż 80.000 zł wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługa została wykonana należycie. Ocena Zamawiającego zostanie dokonana na podstawie załączonych do oferty dokumentów tj. wykazu robót sporządzonego według załącznika Nr 4 na zasadzie spełnianie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww warunek wykonawca spełnił.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia w tym zakresie (wymagane tylko oświadczenie zgodnie z załącznikiem Nr 3). Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia w tym zakresie (wymagane tylko oświadczenie zgodnie z załącznikiem Nr 3). Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Finansowej: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia w tym zakresie (wymagane tylko oświadczenie zgodnie z załącznikiem Nr 3). Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ekonomicznej: Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w tym związanej zgodnej z przedmiotem zamówienia przy minimalnej sumie ubezpieczenia nie mniejszej niż 50.000,00zł. równowartości oraz zobowiązanie - oświadczenie wykonawcy, że po upływie jej ważności będzie ona odnowiona przez cały okres realizacji przedmiotu umowy. Ocena Zamawiającego zostanie dokonana na podstawie załączonych do oferty dokumentów potwierdzających ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej - na zasadzie spełnia nie spełnia Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunek Wykonawca spełnił.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
formularz ofertowy. - załącznik nr 2 do SIWZ wzór umowy - załącznik nr 7 do SIWZ w przypadku zatrudnienia podwykonawcy/-ów - załącznik nr 6 do SIWZ zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty - załącznik nr 5 do SIWZ pełnomocnictwo (w przypadku konsorcjum) wykaz osób do kontaktów z zamawiającym - załącznik nr 8 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Czas reakcji na zgłoszenie reklamacji przez Zamawiającego - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany treści umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: 1) w przypadku zaistnienia po zawarciu umowy siły wyższej, np. powódź, pożar i inne klęski żywiołowe. 2) gdy zaistnieje inna - niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. 3) gdy zmiany postanowień umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany te wynikły w trakcie realizacji umowy, 4) w uzasadnionych przypadkach może nastąpić zmiana warunków płatności, fakturowania - rozliczeń 5) zmiany danych Wykonawcy, takich jak zmiana adresu, konta bankowego, osób reprezentujących. 3. Zmiana postanowień umowy dla swojej ważności może nastąpić jedynie w formie pisemnej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.trzemeszno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Trzemeszna; 62-240 Trzemeszno
ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2
w pokoju nr 4.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski Trzemeszna 62-240 Trzemeszno, ul. 1 Maja 1 Biuro Podawcze- pokój nr 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe sprzątanie obiektów wraz z utrzymaniem terenów zewnętrznych i zieleni Oddziału regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Gdańsku oraz podległych Placówek Terenowych.
- Oczyszczanie nawierzchni ulic, chodników, parkingów, zatoczek, przystanków autobusowych i ścieżek rowerowych na terenie gminy Kartuzy w roku 2025
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Kosów Lacki w okresie od 1 stycznia 2025 do 31 grudnia 2025 r.
- Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej i parkowej na terenie miasta Gołdap - rejon nr 1
- Wykonywanie usług w zakresie utrzymania czystości w zasobach administrowanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Głogowie
- Usługa sprzątania i utrzymania czystości w budynku Sądu Rejonowego w Dębicy wraz z utrzymaniem porządku na terenach przyległych do budynku oraz sprzątania w Ośrodku Kuratorskim nr 6 w Dębicy.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.