To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2014-08-01
Wrocław: MODERNIZACJA ZESPOŁU BUDYNKÓW PANORAMY RACŁAWICKIEJ - DWUETAPOWE WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH
Numer ogłoszenia: 257964 - 2014; data zamieszczenia: 01.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 195970 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3435643, 3433308, faks 071 3725159.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: MODERNIZACJA ZESPOŁU BUDYNKÓW PANORAMY RACŁAWICKIEJ - DWUETAPOWE WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Zamierzeniem Muzeum Narodowego we Wrocławiu jest modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej, wraz z otoczeniem przy ulicy Purkyniego 11, który jako wybitne dzieło architektoniczne autorstwa Ewy i Marka Dziekońskich, decyzją z dnia 25.11.1991r. Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, został wpisany do rejestru pod nr 464/Wm i aktualnie figuruje w księdze rejestru zabytków nieruchomych województwa dolnośląskiego pod numerem rejestru A/2281/464/Wm. Wobec powyższego, prace modernizacyjne będą wykonywane pod nadzorem konserwatora zabytków, zgodnie z pozwoleniem konserwatorskim wydanym przez Miejskiego Konserwatora Zabytków decyzją nr 578/2013 z dnia 29.07.2013r., stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 2. Z powodów finansowych, logistycznych i konserwatorskich modernizacja Zespołu Budynków Panoramy Racławickiej została podzielona na dwa etapy: I Etap w 2014r., na realizację którego Muzeum Narodowe we Wrocławiu ma zagwarantowane środki w budżecie na rok 2014 oraz II Etap w 2015r., którego realizacja będzie uzależniona od uzyskania przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu środków finansowych (na dzień dzisiejszy Muzeum Narodowe we Wrocławiu nie ma zapewnionych funduszy na realizację Etapu II). Wykonanie Etapu II jest objęte prawem opcji i nastąpi wyłącznie w przypadku złożenia przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli o realizacji tej części zamówienia składanego w terminach określonych we wzorze umowy. 3. Panorama Racławicka we Wrocławiu to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie podziwiać można relikt dziewiętnastowiecznej kultury masowej. Wielkie malowidło (15 x 114 m), dzięki zespoleniu szczególnych zabiegów malarskich (specjalna perspektywa) i technicznych (oświetlenie, sztuczny teren, zaciemnione, kręte podejście), przenosi widza w inną rzeczywistość i inny czas. Panorama Racławicka to pierwsze i jedyne zachowane do dziś polskie dzieło tego rodzaju. Pomysłodawcą Panoramy był znany lwowski malarz Jan Styka, który zaprosił do współpracy znakomitego batalistę Wojciecha Kossaka. Autorom pomysłu zależało głównie na upamiętnieniu tradycji narodowych w setną rocznicę Insurekcji Kościuszkowskiej i zwycięskiej bitwy stoczonej 4 kwietnia 1794 pod Racławicami przez wojska powstańcze - z udziałem słynnych kosynierów - pod wodzą generała Tadeusza Kościuszki - z wojskami rosyjskimi. Uroczyste otwarcie Panoramy Racławickiej nastąpiło 5 czerwca 1894. Od początku cieszyła się niesłabnącym zainteresowaniem widzów i od razu stała się głównym magnesem przyciągającym do Lwowa rzesze turystów. Po II wojnie światowej, w 1946 roku malowidło wraz z częścią zbiorów Ossolineum trafiło do Wrocławia. Obiekt, w którym można by zaprezentować płótno projektowano od roku 1957. Jednak z powodów politycznych budowa rotundy dla Panoramy rozpoczęta na początku lat 60. trwała niesłychanie długo, ponieważ była wstrzymywana i przerywana. Ostatecznie, po wydarzeniach sierpniowych w 1980, klimat wokół Panoramy poprawił się. Dzięki działalności zawiązanego w 1980, trzeciego już w historii malowidła, Społecznego Komitetu Panoramy Racławickiej podjęto ostateczną decyzję o wystawieniu jej we Wrocławiu, a nie w innym miejscu, a prace budowlane przy rotundzie wznowiono. Ponowne udostępnienie Panoramy nastąpiło 14 czerwca 1985. Ogromna atrakcja starego Lwowa stała się natychmiast główną atrakcją Wrocławia. Czas trwania oraz materiały użyte przy budowie obiektu do prezentacji Panoramy Racławickiej nie pozostał bez wpływu na dzisiejszy stan budynku, który wymaga przeprowadzenia modernizacji. Modernizacja ma za zadanie polepszenie warunków eksploatacji obiektu i poprawę jego funkcji wystawienniczej, która pozostaje bez zmian. 4. Szczegółowy opis całego przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa pn. Remont i przebudowa Zespołu Budynków Panoramy Racławickiej, dz. 18/6 AM 28, (załącznik nr 9 do SIWZ) autorstwa METROPOLIS - Biuro architektoniczne Remigiusz Smolik, 70-240 Szczecin, ul. Narutowicza 12, w skład której wchodzą: 1) Projekt budowlany, 2) Projekty wykonawcze, branżowe: architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne; 3) STWiORB- ogólnobudowlane, sanitarne, elektryczne; 5. Poza zakresem robót budowlanych w dokumentacji projektowej są sieci zewnętrze oraz część dachu (nad budynkiem technicznym). Remont dachu nad budynkiem technicznym został przeprowadzony w 2013r. w oparciu o projekt biura architektonicznego METROPOLIS, zatwierdzony do realizacji pozwoleniem Prezydenta Wrocławia - decyzja nr 5464/2013 WAB-B1.6740.30367.3012.ZK-3 z dnia 05.11.2013. 5. W zakres robót budowlanych wchodzą w szczególności: 1) DUŻA ROTUNDA -wymiana konstrukcji świetlików dachowych rotundy - naprawa słupów nośnych rotundy i żelbetowych wiązarów -izolacja przeciwwilgociową przyziemia rotundy -renowacja posadzki rotundy -kratka ściekowa w najniższym miejscu posadzki w tunelu wejściowym -nowe studzienki odpływowe na dachu rotundy -wymiana oświetlenia ekspozycyjnego w rotundzie -montaż klap oddymiających w nowych poliwęglanowych pasmach świetlnych -renowacja kanałów wentylacyjnych nawiewnych i wywiewnych -wymiana konstrukcji dachu 2) PAWILON -szczelne pokrycie dachu nad pawilonem wejściowym -przebudowa wnętrza pawilonu -zabezpieczenie przed podsiąkaniem wody w północno-wschodniej części podziemnej pawilonu -wymiana stolarki okiennej świetlików nad częścią socjalną i techniczną -wymiana posadzki w części szatni -remont węzła sanitarnego dla publiczności - nowa instalacja odgromowa, - demontaż istniejącej instalacji odgromowej oraz kominów wentylacyjnych, - całkowite zerwanie starej warstwy papy z dachu i czap świetlików, - całkowite zdemontowanie istniejące obróbki blacharskie, - wyprofilowanie spadków dachu w kierunku nowych rynien doprowadzonych do studzienek kanalizacji deszczowej, - wygładzenie i zabezpieczenie betonowej powierzchni dachu i świetlików, - oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjnie stalową konstrukcję świetlików, - wymiana stolarki świetlików - nowa membrana dachowa na dachu i na wszystkich czapach świetlików, - wykonanie nowych wpustów dachowych, podłączając je do wewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej i instalacji elektrycznej (wraz z wykonaniem sterującej automatyki pogodowej), -modernizacja akumulatorowni i stacji prostownikowej -modernizacja rozdzielnic napięcia 24 V -modernizacja instalacji przewodowej urządzeń sygnalizacji zagrożenia pożarowego -wymiana instalacji C.O. wraz z grzejnikami - modernizacja istniejącej klimatyzacji pomieszczeń węzła sanitarnego 3) BUNKIER PPOŻ. -remont stropu bunkra ppoż. (szczelna izolacja przed przemakaniem stropu) -modernizacja WLZ oraz modernizacja rozdzielni elektrycznej zasilającej SUG w pom. pompowni ppoż. - wymiana urządzeń SUG 4) PAWILON TECHNICZNY -remont czerpni powietrza -wymiana wykończenia posadzki w pom. klimatyzatorni - zdemontowanie istniejącej instalacji odgromowej oraz kominków wentylacyjnych, - oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie stalową konstrukcję świetlików, -modernizacja WLZ wraz z rozdzielnicami -wymiana oświetlenia -wymiana instalacji przewodowej urządzeń sygnalizacji zagrożenia pożarowego -wymiana instalacji C.O. wraz z grzejnikami -montaż filtrów w otworach wlotowych w czerpni powietrza 5) STANOWISKO AGREGATU ZIĘBNICZYCH OBIEGÓW WODY LODOWEJ -wymiana pokrycia dachu -wykonać nową instalację odgromową, -wymiana linii zasilającej stanowisko agregatów wraz z rozdzielnicą -wymiana oświetlenia -wymiana instalacji przewodowej urządzeń sygnalizacji zagrożenia pożarowego -wymiana agregatu wody lodowej oraz urządzeń instalacji glikolowej układu ziębniczego 6) OGÓLNE - wykonać nowe kominki wentylacyjne, - wykonać nowe obróbki blacharskie, - wykonać nową instalację odgromową, 7) WOKÓŁ TERENU -remont chodników przy budynku rotundy od strony północnej i zachodniej -renowacja kamiennej posadzki na dziedzińcu przed wejściem głównym do pawilonu -odnowić brukowaną nawierzchnię przy stanowisku agregatów 8) ROBOTY INNE - przygotowanie realizacja Programu Konserwatorskiego, - przygotowanie planu BIOZ, - uzyskanie uzgodnień, pozwoleń i decyzji, - montaż urządzeń, przeprowadzenie dla nich prób, sprawdzeń, - dokonanie rozruchu końcowego obiektu, sprawdzeń, kontroli pomiarów, - przygotowanie i przekazanie Inwestorowi zastępczemu dokumentacji powykonawczej. 6. Charakterystyczne parametry techniczne obiektu budowlanego: Zespołu Budynków Panoramy Racławickiej Dane ogólne zespołu budynków Panoramy Racławickiej: liczba kondygnacji 3 (w tym 1 podziemna) Pawilon i tzw. mała rotunda Wysokość: ok.5.50m Powierzchnia użytkowa: 1.269m2 Kubatura: 5.682m3 Rotunda i bunkier Wysokość: ok.24,10m Średnica koła: 43,3m Średnica platformy: 7,8m Powierzchnia użytkowa: 1.970,6 m2 Kubatura rotundy: 29.362 m3 Kubatura bunkra-wraz z tunelem: 548 m3 W ramach projektu i wykonanej modernizacji charakterystyczne parametry techniczne obiektu nie ulegną zmianie. 7. Modernizacja realizowana w 2014r. (Etap I) i większość prac w 2015r. będzie wykonywana przy działającym (czynnym dla zwiedzających) obiekcie Panoramy Racławickiej, w związku z tym, wykonanie robót określonych w niniejszej specyfikacji powinno nastąpić po uprzednim zabezpieczeniu placu budowy. Wszystkie roboty winny być wykonywane nie zagrażając bezpieczeństwu ludzi i mienia. 8. Roboty budowlane zaplanowane do wykonania w 2015r we wnętrzu Rotundy wymagają od Wykonawcy zabezpieczenia płótna Panoramy Racławickiej i sztafażu wokół malowidła. Wobec powyższego obowiązkiem Wykonawcy jest przygotowanie w tym zakresie i zrealizowanie Programu Konserwatorskiego, zatwierdzonego przez Miejskiego Konserwatora Zabytków. Na czas wykonania robót budowlanych we wnętrzu Rotundy w 2015r., Zamawiający przewiduje zamknięcie budynku dla zwiedzających (od lipca 2015r.). 9. Szczegółowy podział robót budowlanych do wykonania w 2014r. i 2015r. zostanie ustalony pomiędzy stronami po podpisaniu umowy. W tym celu Wykonawca ma obowiązek w terminie 14 dni od daty podpisania umowy przedstawić Zamawiającemu Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji przedmiotu umowy, z którego powinna wynikać kolejność realizacji robót i dostaw materiałów z uwzględnieniem wymaganej technologii, elementów, ilości i ceny wyposażenia, czasu realizacji i terminów dostaw uzgodnionych materiałów oraz terminów wykonania elementów robót podlegających okresowym rozliczeniom po potwierdzeniu ich wykonania - z podziałem na dwa Etapy: Etap I w 2014r. i Etap II w 2015r. - ze wskazaniem ceny ryczałtowej za każdy etap, z zastrzeżeniem, że roboty budowlane wykonywane w 2014r. nie będą wymagały zamknięcia Panoramy Racławickiej dla zwiedzających (będą realizowane w obiekcie czynnym) oraz zakres tych robót w 2014r. nie może przekroczyć kwoty 2 900 000,00 zł. brutto. Etap II zakłada wykonywanie zarówno prac, które mogą być realizowane w czynnym obiekcie jak i we wnętrzu Rotundy - Zamawiający przewiduje zamknięcie Panoramy Racławickiej od lipca 2015r. 10. Wykonawca ma obowiązek opracować i załączyć do umowy najpóźniej w dniu jej podpisania, plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) na podstawie wytycznych zawartych w projekcie. 11. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby budowlane, spełniające wymagania określone w dokumentacji przetargowej. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać aprobaty techniczne, certyfikaty, znaki bezpieczeństwa zgodne z wymaganiami obowiązującego prawa. 12. Wszystkie wskazane z nazwy urządzenia i materiały użyte w dokumentacji przetargowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych czyli wyznaczenie poziomu odniesienia w zakresie cech, jakości i wyglądu. Podany w dokumentacji przetargowej asortyment konkretnych producentów, Zamawiający traktuje zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych jako określenie parametrów przedmiotu zamówienia za pomocą podania standardu, dopuszczając do zastosowania inne odpowiedniki rynkowe, równoważne ze wskazanymi, z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze pod względem parametrów technicznych i jakościowych od wymienionych w dokumentacji przetargowej, zagwarantują uzyskanie takich samych (lub lepszych) parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp 13. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze SIWZ i jej załącznikami (w tym dokumentacją projektową: projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót), zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami prawa, stosownymi decyzjami i pozwoleniami niezbędnymi do wykonania projektu, w tym: 1) Pozwoleniem konserwatorskim - Decyzją Miejskiego Konserwatora Zabytków nr 189/2014 z dnia 20 marca 2014r.- załącznik nr 10 do SIWZ. 2) Pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych - Decyzją nr 1505/2014 z dnia 8 kwietnia 2014r.- załącznik nr 11 do SIWZ. 3) Pozwoleniem na prowadzenie badań archeologicznych - Decyzją Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1774/2013 z dnia 19 listopada 2012r - załącznik nr 12 do SIWZ. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i realizacji niezbędnego projektu organizacji ruchu wraz z zajęciem pasa chodnika, terenu uzyskując niezbędne zgody w tym zakresie i ponosząc wszelkie koszty z tym związane, jeżeli taka konieczność zaistnieje w trakcie wykonywania robót budowlanych. 15. Umożliwia się wykonawcy przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca modernizacji w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna potencjalnego wykonawcy jest możliwa, po telefonicznym uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, panem Januszem Wielandem Tel. 71 3441317. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie wykonawca. Uwaga, Zamawiający zaznacza, że podczas wizji lokalnej nie odpowiada na żadne pytania Wykonawcy. Zapytania i prośby o wyjaśnienia Wykonawcy są zobowiązani składać pisemnie do Zamawiającego, zgodnie z procedurą opisaną w Dziale VII SIWZ. 16. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie (na druku, którego wzór stanowi Załącznik nr 1) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Nie wskazanie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom będzie rozumiane, że zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi wykonawcy, bez udziału podwykonawców. 17. Pozostałe warunki podano we wzorze umowy załączonym do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jako załącznik nr 8 SIWZ...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.31.23.11 - Montaż instalacji piorunochronnej 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.07.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
jakie przetargi wygrała firma
SPÓŁKA OGÓLNOBUDOWLANA ALFA-EDGAR WITKOWSKI I WORONIECKI SPÓŁKA JAWNA
- SPÓŁKA OGÓLNOBUDOWLANA ALFA-EDGAR Witkowski i Woroniecki sp.jawna, Łany, ul. Wesoła 8, 55-002 Kamieniec Wrocławski, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 8003525,37 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 12815367,85
Oferta z najniższą ceną: 12815367,85 / Oferta z najwyższą ceną: 22914900,00
Waluta: PLN.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- 2/SMED/DCZP/2025/P Sukcesywna dostawa sprzętu medycznego dla jednostek organizacyjnych DCZP sp. z o.o.
- ostawa odczynników do diagnostyki metodą spektometrii masowej
- Dostawa, montaż i konfiguracja przełączników(switchy )
- PRZEBUDOWA W RAMACH ADAPTACJI, CZĘŚCI POMIESZCZEŃ NA POTRZEBY SALI NADZORU POZNIECZULENIOWEGO WRAZ Z NIEZBĘDNYM ZAPLECZEM W WOJEWÓDZKIM SZPITALU SPECJALISTYCZNYM (powtórka)
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z pasywną ochroną przed zyskami ciepła w bud C13 PWr we Wrocławiu przy Wyb. St. Wyspiańskiego 23-25
- "Dostawa energii elektrycznej dla Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczna we Wrocławiu"
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywności energetycznej oczyszczalni i przepompowni ścieków, ujęć wody, budynków Urzędu Gminy w Gniewoszowie oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
- Termomodernizacja sali wiejskiej
- Remont łazienek w budynku internatu Zespołu Szkół im A. Mickiewicza w Objezierzu
- Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. "Dobudowa dźwigu towarowo-osobowego do elewacji budynku "A" CBMiM PAN"
- Modernizacja pochylni i naświetli piwnicznych oraz pomieszczeń archiwum w budynku A2
- "Pomocna Dłoń dla mieszkańców gminy Kowary - usługi społeczne dla osób wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu - mieszkanie wspomagane z wyposażeniem oraz wyposażenie dziennego domu pomocy"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.