eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańNa przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.Biotechnologiczna konwersja glicerolu do polioli i kwasów dikarboksylowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-03

Poznań: Na przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Biotechnologiczna konwersja glicerolu do polioli i kwasów dikarboksylowych
Numer ogłoszenia: 259613 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu , ul. Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8487023, 8487043, faks 061 8487043, 8487145.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.au.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Na przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Biotechnologiczna konwersja glicerolu do polioli i kwasów dikarboksylowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1Audyt należy przeprowadzić zgodnie z wytycznymi określonymi Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków na naukę (Dz. U. nr 207 poz. 1237) - dalej Rozporządzenie. 2.2Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 par. 6 Rozporządzenia celem przeprowadzenia audytu jest wydanie przez audytora opinii na temat: a.wiarygodności danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem; b.realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów związanych z audytowanym projektem, zgodnie z wymaganiami zawartymi w umowie; c.poprawności dokumentowania i ujęcia operacji gospodarczych w wyodrębnionej dla danego projektu ewidencji księgowej. 2.3Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 2.4 Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczych: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów. Ponadto Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. 2.5Wszelka korespondencja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 2.6Audyt projektu obejmuje sprawdzenie: a.zgodności realizacji projektu z umową; b.kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach projektu (zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach POIG, 2007-2013 z dnia 5 czerwca 2008 ); c.poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadności, sposobu udokumentowania i wyodrębnienia w ewidencji księgowej; d.płatności wydatków związanych z projektem; e.wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu; f.terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych na realizację projektu; g.sposobu przechowywania i zabezpieczania dokumentacji dotyczącej projektu; i.przestrzegania przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych; j.realizacji wniosków i zaleceń z wcześniejszych kontroli i audytów; k.zgodność prowadzenia projektu z ustawą Prawo Zamówień Publicznych; l.realizacji działań promocyjnych w ramach projektu. 2.7 Dokumentacja dotycząca projektu a.wnioski o płatność, b.umowy z wykonawcami, c.aneksy do umów, d.faktury, e.inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego. 2.8 Miejsce dotyczące przechowywania dokumentacji projektu: Oryginały dokumentacji projektu są przechowywane w siedzibach poszczególnych konsorcjantów. Ponadto w siedzibie Beneficjenta Projektu tj. Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu - w Katedrze Biotechnologii i Mikrobiologii Żywności (ul. Wojska Polskiego 48) są przechowywane kserokopie wszystkich dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem. 2.9 Miejsce wykonania audytu (u wszystkich konsorcjantów kontrola na miejscu i sprawdzenie oryginałów dokumentów); a.Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul. Wojska Polskiego 28 b.Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ul. C. K. Norwida 25/27 c.Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, ul. Akademicka 13 d.Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, al. Piastów 17 e.Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5 2.10 Zakres audytu: a.gotowość organizacyjną beneficjenta i jego procedury wewnętrzne, b.audyt finansowy, c.audyt realizacji projektu, d. wizyta na miejscu realizacji projektu, e. prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, f. wdrażanie zaleceń pokontrolnych, g. analiza powodzenia projektu. Ponadto audyt powinien obejmować analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz sprawozdawania realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu. 2.11 Na podstawie zebranych dowodów audytor sporządzi pisemne sprawozdania z I i II etapu audytu, zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 13. 1. zwane dalej sprawozdaniem 2.12 Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 par. 14.1 Rozporządzenia sprawozdanie zawierać będzie: a. datę sporządzenia; b. nazwę i adres audytowanego podmiotu; c. nazwę i numer projektu - w przypadku audytu projektu; d. oświadczenie audytora o niezależności od audytowanego podmiotu; e. imiona, nazwiska i określenie uprawnień audytorów; f. cele audytu; g. podmiotowy i przedmiotowy zakres audytu; h. termin, w którym przeprowadzono audyt; i. zwięzły opis działań audytowanego podmiotu w obszarze objętym audytem; j. ocenę adekwatności i skuteczności systemu zarządzania i kontroli w obszarze działalności audytowanego podmiotu objętym audytem; k. informację o metodzie doboru i wielkości próby do badania; l. zaprezentowanie wyników badania, w których stwierdzono nieprawidłowości; m. określenie kwoty uzyskanych, rozliczonych i przechodzących na kolejny rok środków dotacji; n. określenie kwoty nierozliczonych środków dotacji podlegających zwrotowi; o. określenie nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu oraz analizę ich przyczyn i skutków; p. zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu; q. podpisy audytorów, a w przypadku gdy audytorem jest osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej nazwę jednostki. 2.13 Wykonawca przedłoży sprawozdanie ostateczne z każdego z etapów audytu w 3 egzemplarzach, w języku polskim w formie pisemnej oraz załączy w/w sprawozdanie na płycie CD. Zakres i sposób sporządzenia sprawozdania został opisany w Dz. U. nr 207 poz. 1237 Rozporządzenia. 2.14 Audytorem może być: 1. Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 par. 2. 1. Rozporządzenia audytorem, może być: a. osoba spełniająca warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.); b. osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zatrudniająca przy przeprowadzaniu audytu osoby, o których mowa w pkt a. 2. Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 par. 2. 2. Rozporządzenia audytorem nie może być: a. podmiot zależny od audytowanego podmiotu; b. podmiot dokonujący badania sprawozdania finansowego audytowanego podmiotu w okresie 3 lat poprzedzających audyt. 3. Opis projektu, który podlega audytowi: Audytowi podlegają zadania wykonywane w ramach projektu PO IG pt: Biotechnologiczn konwersja glicerolu do polioli i kwasów dikarboksylowych realizowanego w konsorcjum naukowym o zasięgu ogólnokrajowym: 3.1. Wybór i standaryzacja metod analitycznych- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 3.2. Charakterystyka chemiczna odpadowych gliceroli - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Politechnika Poznańska. 3.3. Izolacja i skrining mikroorganizmów - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. 3.4. Ulepszanie genetyczne mikroorganizmów - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. 3.5. Optymalizacja pożywek - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. 3.6. Optymalizacja warunków fermentacji - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. 3.7. Fermentacja okresowa i okresowa z zasilaniem - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. 3.8. Fermentacja ciągła, otwarta - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. 3.9. Fermentacja ciągła z recyrkulacją komórek - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. 3.10. Fermentacja ciągła immobilizowana - Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. 3.11. Fermentacja z adsorpcją produktu - Politechnika Poznańska. 3.12. Produkcja 1,3-propanodiolu w skali pilotowej - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 3.13. Produkcja erytrytolu w skali pilotowej - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu. 3.14. Produkcja kwasu bursztynowego w skali pilotowej - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 3.15. Produkcja kwasu fumarowego w skali pilotowej - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 3.16. Separacja 1,3-propanodiolu - Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. 3.17. Oczyszczanie 1,3-propanodiolu - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Politechnika Poznańska. 3.18. Oczyszczanie erytrytolu - Politechnika Poznańska. 3.19. Oczyszczanie kwasu bursztynowego - Politechnika Poznańska. 3.20. Oczyszczanie kwasu fumarowego - Politechnika Poznańska. 3.21. Wykorzystanie 1,3-propanodiolu do syntezy poliuretanów - Politechnika Poznańska. 3.22. Przygotowanie dokumentacji technologicznej - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Politechnika Poznańska. 3.23. Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu trwania projektu, w związku z powyższym okres będący przedmiotem drugiego etapu audytu może ulec wydłużeniu maksymalnie do 31.12.2015r. Wysokość dofinansowania oraz cele projektu nie ulegną zmianie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00 - Usługi audytu 79.21.21.00 - Usługi audytu finansowego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie oświadczenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Posiadają udokumentowane doświadczenie w zakresie przeprowadzenia minimum dwóch audytów finansowanych zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 7 przeprowadzonych w przeciągu ostatnich trzech lat. Udokumentowane audyty zewnętrzne poparte winny być referencjami dotyczącymi projektów naukowych realizowanych przez jednostki naukowe w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 r. w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie oświadczenia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie oświadczenia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie oświadczenia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz oferty - załącznik nr 1. Oświadczenie dotyczące doświadczenia wykonawcy - załącznik nr 5. Projekt umowy - załącznik nr 6.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może nastąpić w następujących przypadkach: 1. zmiany zasad dokonywania odbioru przedmiotu zamówienia; 2. zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania realizacji zamówienia przez Zamawiającego; 3. siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia; 4. w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wskazanej w pkt. 1, 3, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny do wykonania umowy w sposób należyty; 5. zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzonych do umowy. Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu trwania projektu, w związku z powyższym okres będący przedmiotem drugiego etapu audytu może ulec wydłużeniu maksymalnie do 31.12.2015r. Wysokość dofinansowania oraz cele projektu nie ulegną zmianie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.up. poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można pobrać w formie papierowej od Zamawiającego w budynku Collegium Maximum Uniwersytetu Przyrodniczego ul. Wojska Polskiego 28, IV piętro pok. 407 w godz. 10:00 do 12:00.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.12.2013 godzina 11:00, miejsce: w budynku Collegium Maximum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu ul. Wojska Polskiego 28, IV piętro pok. 407.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.