Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-03
Warszawa: Ochrona osób i mienia Zespołu Szkół Nr 26 w Warszawie
Numer ogłoszenia: 260701 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Nr 26 , ul. Urbanistów 3, 02-397 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 0-22 822 20 31, faks 0-22 823 30 03.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zs26.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ochrona osób i mienia Zespołu Szkół Nr 26 w Warszawie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia należącego do Zamawiającego i monitorowanie sygnału alarmowego w okresie od 01.01.2014 r. od godz. 00:00 do 31.12.2014 r. do godz. 12:00. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony sprawował stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia składającego się z budynku Zespołu Szkół Nr 26, jego pomieszczeń oraz rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach, jak również patrolowania terenu zewnętrznego szkoły i reagowania na sygnał alarmowy z obiektu poprzez wysyłanie grup interwencyjnych. Łączna maksymalna liczba roboczogodzin wynosi 8 748. Szczegółowy planowany grafik pracy stanowi załączniki nr 1 do wzoru umowy..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Zamawiający wymaga aktualnej koncesji wydanej przez MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 ze zm.);
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga wykazu co najmniej 3 usług o wartości brutto po min. 80 000,00 PLN każda, polegających na pełnieniu ochrony osób i mienia w obiektach użyteczności publicznej (zwłaszcza w placówkach oświatowych), wykonanych/wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; (załącznik nr 5 do SIWZ)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku dysponowania niezbędnym potencjałem technicznym Zamawiający wymaga wykazu potencjału technicznego dostępnego Wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, w tym co najmniej 2 zmotoryzowane patrole interwencyjne; (załącznik nr 6 do SIWZ)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, Zamawiający wymaga: - wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, w tym co najmniej: a) 3 pracowników ochrony posiadających licencję I stopnia, b) 1 inspektora nadzoru posiadającego licencję II stopnia; - oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; (załącznik nr 7 do SIWZ)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w pkt VII i formie określonej w pkt VI SIWZ ofertę składającą się z: 1. Wypełnionego Formularza Oferty - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Wypełnionego Formularza Cenowego - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Dokumentu zawierającego dane aktualne na dzień składania ofert ( np. KRS, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) potwierdzającego, że oferta została podpisana przez osobę/y właściwie umocowaną/e. Jeżeli oferta, w tym wszelkie oświadczenia i dokumenty zostały podpisane przez osobę/y działające na podstawie pełnomocnictwa, do oferty należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 4. Dokumentów i oświadczeń potwierdzających, że Wykonawca spełnia warunki szczegółowe udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, wymienione poniżej: - oświadczenia o treści określonej w art. 22 ust. 1 oraz art. 24 ust.1 i ust.1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wg Załącznika nr 4 do SIWZ; - wzór umowy parafowany na każdej stronie przez osoby Uprawnione - Załącznik nr 1 do SIWZ;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 5
- 2 - Wiarygodność - 5
- 3 - Doświadczenie - 5
- 4 - Gwarancja - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z warunkami określonymi we wzorze umowy § 1 ust. 2, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany grafiku stanowiącego załącznik nr 1 do umowy. W przypadku zmiany ilości godzin, wynagrodzenie będzie płatne za faktyczną ilość roboczogodzin pełnienia ochrony. Powiadomienie o zmianie grafików musi zostać doręczone Wykonawcy w formie pisemnej, faksem lub drogą elektroniczną minimum 24 godziny przed planowaną zmianą. Zmiana grafiku Ochrony nie spowoduje wzrostu wynagrodzenia określonego w § 6 wzoru umowy. § 6 ust. 6 - W przypadku ustawowej zmiany obowiązujących stawek podatku VAT kwota wynagrodzenia brutto pozostaje bez zmian. Kwota wynagrodzenia netto zostanie przeliczona według obowiązujących stawek podatku VAT, w stosunku do kwoty wynagrodzenia bazowego brutto.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zs26.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Nr 26
ul. Urbanistów nr 3
02-397 Warszawa
pok. 34.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Zespół Szkół Nr 26 ul. Urbanistów nr 3 02-397 Warszawa pok. 34.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia należącego do Zamawiającego i monitorowanie sygnału alarmowego w okresie od 01.01.2014 r. od godz. 00:00 do 31.12.2014 r. do godz. 12:00. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony sprawował stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia składającego się z budynku Zespołu Szkół Nr 26, jego pomieszczeń oraz rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach, jak również patrolowania terenu zewnętrznego szkoły i reagowania na sygnał alarmowy z obiektu poprzez wysyłanie grup interwencyjnych. Łączna maksymalna liczba roboczogodzin wynosi 8 748. Szczegółowy planowany grafik pracy stanowi załączniki nr 1 do wzoru umowy. Szczegółowy sposób sprawowania ochrony reguluje Umowa - załącznik nr 1 do SIWZ. Szczegóły realizacji zamówienia: a) Łączna maksymalna liczba roboczogodzin 8 748. b) Liczba pracowników ochrony - 1 osoba na 24 h (zgodnie z grafikiem). c) Kwalifikacje - licencja pracownika ochrony co najmniej I stopnia w przypadku pracowników ochrony pełniących służbę, II stopnia w przypadku inspektora nadzoru. d) Służba w trybie zmian co 24 godziny (zgodnie z grafikiem). e) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby roboczogodzin. Wykonawca zobowiązuje się do: a) Zapewnienia bezpieczeństwa osób znajdujących się w obiekcie użytkowym przy ul. Urbanistów 3 w Warszawie, zwanego dalej (obiektem chronionym). b) Ochrony obiektu chronionego i jego pomieszczeń użytkowych przed dostępem do niego osób nieuprawnionych. c) Ochrony mienia obiektu chronionego przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem i dewastacją. d) Zapobiegania zakłóceniom porządku na terenie obiektu chronionego oraz niezwłocznego powiadamiania Dyrektora Zespołu Szkół Nr 26 o zdarzeniach powodujących naruszenie porządku. e) Niezwłocznego powiadamiania organów ścigania o czynach przestępczych zaistniałych na terenie obiektu chronionego i zabezpieczenia miejsca ich popełnienia do czasu przybycia organów ścigania. f) Kontroli ruchu osobowego Obiektu (załącznik nr 4 do wzoru umowy). g) Prowadzenia dziennika zmiany zawierającego dane o czasie rozpoczęcia i zakończenia zmiany, obsadzie personalnej, a także prowadzenia na bieżąco raportu zmiany zawierającego wszystkie istotne informacje dotyczące przyjęcia, przebiegu i przekazania służby ochronnej zgodnie z załącznikiem nr 2 do wzoru umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru dziennika zmian. h) Wykonywania stałego, terminowego, sumiennego i z należytą starannością prac będących przedmiotem umowy. i) Zapewnienia przyjazdu grup interwencyjnych do obiektu chronionego na każdy sygnał alarmowy, wyemitowanym przez pracowników ochrony obiektu w czasie nie dłuższym niż 10 min. j) Zapewnienia stałego nadzoru i kontroli nad realizacją zadań przez pracowników ochrony Wykonawcy w obiekcie chronionym tak, by nieprzerwanie byli w stanie udzielić pracownikom Zespołu Szkół Nr 26 odpowiedzialnym za administrowanie chronionym obiektem informacji na temat stanu ochrony fizycznej obiektu. k) Posiadania przez cały okres realizacji umowy aktualnej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej do sumy ubezpieczenia minimum 1 000 000,00 zł z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia na jedno lub wszystkie zdarzenia. l) Posiadania uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności związanej z realizacją zamówienia, zgodnie z ustawowymi wymaganiami i posiadania aktualnej koncesji wydanej przez MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej lub doraźnej oraz polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych. Pracownicy ochrony w czasie pełnienia dyżuru w okresie jesiennym i zimowym będą usuwać liście i odśnieżać wejście do szkoły, chodnik i podjazd w okolicy szkoły tak, aby nie stwarzały zagrożenia zgodnie z załącznikiem nr 3 do wzoru umowy. Szczegóły realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający zobowiązuje się do: a) Informowania personelu Wykonawcy o sytuacjach zwiększających ryzyko powstania szkody w mieniu podlegającym ochronie. b) Zapewnienia pracownikom ochrony zatrudnionym przez Wykonawcę dostępu do pomieszczenia socjalnego w miejscu wykonania Zamówienia oraz możliwości korzystania z linii telefonicznej w celach związanych wyłącznie z wykonywaniem Zamówienia. c) Niezatrudniania, bez uprzedniego uzgodnienia tego z Wykonawcą, innych przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie usług ochrony mienia, którzy mieliby wykonywać usługi w miejscu wykonania Zamówienia w zakresie tożsamym lub zbliżonym z zakresem usług świadczonych przez Wykonawcę na podstawie umowy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych w Centrum Diagnostyki Laboratoryjnej - Bank Krwi.
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 555 na terenie m. Siecień, gm. Brudzeń Duży, powiat płocki - nr postępowania 282/24
- RZP-52/IM/2024 Świadczenie usług serwisowych nad systemami AMMS Plus i Infomedica Plus firmy Asseco
- Świadczenie usługi wynajmu samochodu wraz z kierowcą do transportu krwi i jej składników dla Zespołu Medycznego w Warszawie.
- Zakup i sukcesywna dostawa wyposażenia meblowego
- Konserwacja klimatyzacji w budynku siedziby OR AMW w Szczecinie przy ul. Sambora 4
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa ochrony
- Usługa całodobowej ochrony osób i mienia na terenie Centrum Kultury i Sportu Sp. z o.o. w Pruszkowie.
- "Świadczenie usługi polegającej na ochronie i dozorze osób i mienia w Zespole Szkół Ekonomicznych w Tczewie"
- Ochrona obiektów Oczyszczalni Ścieków Tychy-Urbanowice oraz monitoring 3-ch obiektów zlokalizowanych w Tychach
- Usługa ochrony fizycznej i ochrony mienia świadczona w obiektach Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego z siedzibą w Skierniewicach przy ul. Batorego 64 C
- Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na rzecz Sądu Okręgowego i Sądu Rejonowego w Zamościu.
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.