Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2014-08-06
Zielona Góra: Przebudowę obiektów Uniwersytetu Zielonogórskiego dla projektu Przygotowanie infrastruktury Uniwersytetu Zielonogórskiego pod potrzeby nowych kierunków kształcenia; (znak sprawy 2/RA-AI/2014)
Numer ogłoszenia: 261832 - 2014; data zamieszczenia: 06.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Zielonogórski Dział Inwestycji , ul. Licealna 9, 65-417 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3282434, 3282369, faks 068 3282369.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.uz.zgora.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowę obiektów Uniwersytetu Zielonogórskiego dla projektu Przygotowanie infrastruktury Uniwersytetu Zielonogórskiego pod potrzeby nowych kierunków kształcenia; (znak sprawy 2/RA-AI/2014).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa obiektów Uniwersytetu Zielonogórskiego dla projektu Przygotowanie infrastruktury Uniwersytetu Zielonogórskiego pod potrzeby nowych kierunków kształcenia, które składa się z niżej wymienionych Podzadań: 1)Podzadanie 1: Przebudowa pomieszczeń w budynku dydaktycznym A-0 i A-6 pod potrzeby uruchomienia nowych kierunków kształcenia: Prawo, Administracja i Logistyka - realizowane w Campusie A Uniwersytetu Zielonogórskiego, w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej (część 1 PFU), 2) Podzadanie 2: Przebudowa pomieszczeń w budynku dydaktycznym C-10 pod potrzeby nowego kierunku: Lekarskiego (Medycyna) - realizowane w Zielonej Górze, przy ul. Ogrodowej 3b (część 2 PFU), 3) Podzadanie 3: Przebudowa pomieszczeń w budynku dydaktycznym A-16 pod potrzeby uruchomienia nowego kierunku kształcenia: Psychologia- realizowane w Campusie B Uniwersytetu Zielonogórskiego, w Zielonej Górze przy ul. Aleja Wojska Polskiego 69 (część 4 PFU).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 9.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł). 2. Wadium można wnieść w jednej lub kilku z niżej wymienionych form: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007, Nr 42 poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: nr rach.: 44 1160 2202 0000 0002 2613 5045 z dopiskiem: Wadium w przetargu nieograniczonym na Przebudowę obiektów UZ dla projektu Przygotowanie infrastruktury UZ pod potrzeby nowych kierunków kształcenia (znak: 2/RA-AI/2014). Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy w oryginale dołączyć do oferty. W treści dokumentu musi się znajdować nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wypłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium w przypadkach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych. 5. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona. 6. Wadium wniesione w formie pieniężnej zostanie zwrócone zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust. 4a ustawy. 8. Na mocy art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie sytuacji opisanej w pkt. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli Zamawiający żąda takiego zabezpieczenia), 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie pozwalające na realizację zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia muszą wykazać się udokumentowanym doświadczeniem - do przetargu mogą przystępować Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) wykonali jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie kubaturowego obiektu budowlanego. Wartość tej roboty budowlanej musi wynosić minimum 2,5 mln zł brutto. Pod pojęciem wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat rozumie się zakończenie roboty w tym okresie (protokół odbioru datowany nie wcześniej niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert). Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć: 1) wykaz wykonanych robót budowlanych na załączniku nr 7 do SIWZ - wypełniony Formularz Doświadczenie Wykonawcy, 2)dowody potwierdzające, że roboty wpisane przez Wykonawcę w Formularzu Doświadczenie Wykonawcy, na potwierdzenie spełniania warunku określonego przez Zamawiającego, zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące czy roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; w przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego wykonane były roboty wskazane przez Wykonawcę w Formularzu Doświadczenie Wykonawcy, Wykonawca nie ma obowiązku składania tych dowodów w zakresie robót realizowanych na rzecz Zamawiającego, 3) oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu - wypełniony załącznik nr 5 do SIWZ. Jeśli Wykonawcy będą wykazywali spełnianie wymaganych warunków przy pomocy dokumentów zawierających wartości przedstawione w walutach obcych, podczas oceny takich ofert Zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote (PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.Ocena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w niniejszej SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnianie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i lub odrzucenie oferty.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wypełniony załącznik nr 5 do SIWZ. Ocena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w niniejszej SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnianie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i lub odrzucenie oferty.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są dysponować: - wykwalifikowanym personelem inżynieryjno-technicznym, posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji Kierowników Budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dla każdego z Podzadań (3 osoby - odrębnie Kierownik dla każdego Podzadania), pozwalające na kierowanie i nadzorowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia - wskazani Kierownicy Budowy muszą posiadać doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji kierownika budowy w tej specjalności dla co najmniej jednej roboty (kierowanie budową przez cały okres jej realizacji). UWAGA! a) wszystkie wyżej wymienione osoby (wymagane przez Zamawiającego) muszą posiadać, w odpowiednim dla siebie zakresie, uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) i innymi przepisami, w tym także zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa i urbanistów (Dz. U z 2001 r. nr 5 poz. 42 z p. zm.) oraz ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63 poz. 394, z późn. zm.) - jeśli dotyczy, oraz spełniać warunki do wykonywania tych funkcji określone w tych przepisach, b) Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia funkcji Personelu Wykonawcy, c) wymieniony powyżej skład Personelu Wykonawcy należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego i nie wyczerpuje on całości personelu niezbędnego dla rzetelnego wypełnienia obowiązków Wykonawcy. Wykonawca powinien dostarczyć swoim kierownikom niezbędne wsparcie i pomoc ze strony innych specjalistów, która może być niezbędna do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia. Koszty operacyjne i wynagrodzenie całego personelu muszą być zawarte w cenie oferty, d)w przypadku gdy wskazany Personel nie posiada biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza na okres i dla potrzeb realizacji umowy w pełnym wymiarze czasu pracy na budowie. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć: 1) wykaz na załączniku nr 8 do SIWZ - wypełniony Formularz Potencjał kadrowy Wykonawcy, 2) świadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu - wypełniony załącznik nr 5 do SIWZ. Oena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w niniejszej SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnianie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i lub odrzucenie oferty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem. wkonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wypełniony załącznik nr 5 do SIWZ. Oena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w niniejszej SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnianie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i lub odrzucenie oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia muszą wykazać się udokumentowanym doświadczeniem - do przetargu mogą przystępować Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) wykonali jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie kubaturowego obiektu budowlanego. Wartość tej roboty budowlanej musi wynosić minimum 2,5 mln zł brutto. Pod pojęciem wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat rozumie się zakończenie roboty w tym okresie (protokół odbioru datowany nie wcześniej niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert).Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć: 1) wykaz wykonanych robót budowlanych na załączniku nr 7 do SIWZ - wypełniony Formularz Doświadczenie Wykonawcy, 2) dowody potwierdzające, że roboty wpisane przez Wykonawcę w Formularzu Doświadczenie Wykonawcy, na potwierdzenie spełniania warunku określonego przez Zamawiającego, zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące czy roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; w przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego wykonane były roboty wskazane przez Wykonawcę w Formularzu Doświadczenie Wykonawcy, Wykonawca nie ma obowiązku składania tych dowodów w zakresie robót realizowanych na rzecz Zamawiającego, 3) oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu - wypełniony załącznik nr 5 do SIWZ.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
I.UWAGA!!! A. Jeśli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w §3 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r., poz. 231 z p. zm.) - jeśli Zamawiający żąda powyżej któregoś z tych dokumentów - może złożyć odpowiednio dokumenty, o których mowa w §4 tego Rozporządzenia, tzn. zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. IV.1.2) ÷ IV.1.4) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w lit. A Uwagi zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Podane wyżej w lit. A terminy wystawienia dokumentów obowiązują odpowiednio (stosowne oświadczenia muszą mieć terminy sporządzenia odpowiadające terminom wymaganym od dokumentów, które zastępują). C. W przypadku gdy ofertę składa wspólnie kilku Wykonawców, wszyscy Wykonawcy muszą być uprawnieni do udziału w postępowaniu, tzn. nie mogą podlegać wykluczeniu - wszystkie wymagane w pkt. IV.1 dokumenty i oświadczenia muszą być złożone przez każdego z tych Wykonawców. Spółkę cywilną traktuje się jak Wykonawców składających ofertę wspólnie. II.W celu wykazania przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych na podstawie art. 22 ust. 1, do oferty należy dołączyć: 1) wypełniony Formularz Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 5 do SIWZ.; 2) wypełniony Formularz Doświadczenie Wykonawcy (wykaz wykonanych robót budowlanych) - załącznik nr 7 do SIWZ; 3) dowody potwierdzające, że roboty budowlane wpisane przez Wykonawcę w Formularzu Doświadczenie Wykonawcy, na potwierdzenie spełniania warunku określonego przez Zamawiającego, zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące czy roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; 4) wypełniony Formularz Potencjał kadrowy Wykonawcy - załącznik nr 8 do SIWZ; UWAGA!!!, jeśli Zamawiający stawia powyżej warunki udziału w postępowaniu i żąda przedstawienia dokumentów na potwierdzenie ich spełniania, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231 z p. zm.): 1)Dowodami poświadczającymi, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty (w tym zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone), a dostawy i usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są: a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert; b) w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej w lit. a); c) w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej w lit. a). 2) W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w §1 ust. 1 pkt 2 lub 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231 z p. zm), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej w pkt. 1) Uwagi, tzn. dowodów poświadczających, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty (w tym zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone), a dostawy i usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Jeśli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy (jeśli Zamawiający stawia powyżej takie warunki i żąda dokumentów na potwierdzenie ich spełniania) polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami innego podmiotu, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (dokumenty wynikające z art. 26 ust. 2b ustawy należy składać w oryginale). W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda: a) dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia. 4) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego (jeśli Zamawiający żąda powyżej tych dokumentów), może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. III. Ponadto do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) Wypełniony formularz OFERTA stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ; 2) Dowód wniesienia wadium - jeśli dotyczy; 3) Wypełniony formularz Informacja Wykonawcy w zakresie przynależności do Grupy Kapitałowej - załącznik nr 6 do SIWZ; Na mocy art. 26 ust. 2d ustawy, Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 4) O ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą należy dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Dopuszcza się m. in. następujące zmiany umowy: 1) w przypadku przekształceń podmiotowych po stronie Wykonawcy skutkujących zastępstwem prawnym, a także w przypadku zmiany adresu, nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego, dopuszcza się zmiany w tym zakresie; stare dane zostaną zastąpione nowymi, 2) dopuszcza się zmianę terminu realizacji niniejszej umowy; określone w umowie terminy realizacji przedmiotu umowy mogą ulec przesunięciu: a) w przypadku działania siły wyższej (w tym m.in.: katastrofalne działania przyrody - np. niezwykłe mrozy, śnieżyce, powodzie; akty władzy ustawodawczej lub wykonawczej - np. wywłaszczenia oraz niektóre zaburzenia życia zbiorowego - np. zamieszki uliczne, akty terroru) mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania zamówienia; termin realizacji będzie przesunięty o czas działania siły wyższej oraz czas niezbędny na usunięcie skutków działania tej siły, b) jeśli podczas wykonywania robót okaże się, że konieczne do wykonania są czynności dodatkowe (których nie można było przewidzieć), od których wykonania uzależnione jest wykonanie robót podstawowych - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania tych czynności, c) jeżeli opóźnieniu ulegnie wykonanie prac niezbędnych do realizacji zamówienia, do których wykonania zobowiązany jest Zamawiający - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania przedmiotowych prac, d) jeśli opóźnieniu ulegnie wykonanie przez podmioty zewnętrzne usług/czynności koniecznych do wykonania prac objętych niniejszą umową, z zastrzeżeniem, że Wykonawcą tych usług/czynności nie jest Wykonawca niniejszej umowy ani podmiot przez niego zaangażowany w realizację umowy- termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania tych usług/czynności, e) jeżeli opóźnieniu ulegnie udostępnienie frontu robót, gdzie prowadzone mają być prace, a opóźnienie to będzie miało wpływ na terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania przedmiotowych prac, f) w przypadku wystąpienia okoliczności, których przyczyny leżą po stronie Zamawiającego (w szczególności uniemożliwienie rozpoczęcia realizacji prac lub wstrzymanie prac przez Zamawiającego), a których wystąpienia nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania opóźnionych prac, g) jeżeli prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji umowy - termin zakończenia realizacji umowy będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania prac wynikających z zaleceń właściwych organów, h) w przypadku napotkania przez Wykonawcę lub Zamawiającego okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich, np. wystąpienia zjawisk związanych z działaniami osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie prac, konieczności wykonania projektów zamiennych, zmian przepisów prawa polskiego albo prawa wspólnotowego - termin realizacji może zostać przesunięty o czas, kiedy realizacja zamówienia była niemożliwa z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy lub Zamawiającego, i) jeżeli zajdzie konieczności uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy - termin zakończenia realizacji umowy może zostać przesunięty o czas niezbędny do uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, j) jeżeli zmianie ulegną terminy realizacji zadania uwzględnione w dokumentacji aplikacyjnej do LRPO i w umowie o dofinansowanie (w tym wydłużenie terminu realizacji zadania) - termin zakończenia może zostać zmieniony o czas wynikający z uzyskanej przez Zamawiającego zgody na zmianę terminu, k) jeżeli Wykonawca złoży wniosek o zmianę któregokolwiek z terminów wykonania umowy, a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego - terminy realizacji mogą zostać zmienione w sposób uzgodniony pomiędzy stronami, l) jeżeli wystąpią znacząco odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.), warunki terenowe w szczególności podziemne sieci, instalacje, urządzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp., uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy - termin realizacji może zostać przesunięty o czas niezbędny do wykonania prac wynikających z nowych warunków. - zmiana terminu realizacji nie będzie powodowała zwiększania wynagrodzenia Wykonawcy. 3) dopuszcza się możliwość aktualizacji harmonogramu rzeczowo - finansowego z przyczyn uzasadnionych, a niezależnych i niezawinionych przez Wykonawcę; Wykonawca winien przygotować nowy, zmieniony harmonogram i uzyskać dla niego akceptację Zamawiającego, 4) dopuszcza się zmiany w osobach mających pełnić określone funkcje w realizacji zamówienia, jeśli wcześniej wskazane osoby nie będą mogły pełnić swoich funkcji ze względów losowych, służbowych, z powodu niewłaściwego wykonywania powierzonych zadań lub z powodu niewłaściwego zachowania. Nowo wskazane przez Wykonawcę osoby muszą spełniać wszystkie warunki wskazane dla tych funkcji w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia obowiązującej w postępowaniu na podstawie którego zawarta została niniejsza umowa. Wykonawca musi uzyskać zgodę Zamawiającego na powierzenie obowiązków nowej osobie. W przypadku zmiany osób po stronie Zamawiającego, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o takim fakcie; 5) dopuszcza się zmiany podwykonawców/rezygnację z podwykonawców przewidzianych do realizacji niniejszej umowy; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia; W przypadku wystąpienia z wnioskiem o zmianę podwykonawcy, Wykonawcę obowiązują odpowiednie zapisy § 7 lub 7a umowy; 6) dopuszcza się wprowadzenie podwykonawców do części zamówienia dla których wcześniej nie przewidywano realizacji przez podwykonawców. W przypadku wystąpienia z wnioskiem o wprowadzenie realizacji przez podwykonawców nowych części zamówienia, Wykonawcę obowiązują odpowiednie zapisy § 7 umowy; 7) dopuszcza się wprowadzenie podwykonawców do realizacji części zamówienia mimo, że w ofercie Wykonawca nie przewidział realizacji jakichkolwiek części zamówienia przez podwykonawców. W przypadku wystąpienia z wnioskiem o wprowadzenie realizacji przez podwykonawców jakiejś części zamówienia Wykonawcę obowiązują odpowiednie zapisy § 7 umowy; 8) w przypadku gdy elementy przedmiotu umowy zostaną wycofane z produkcji lub dystrybucji Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany elementów przedmiotu zamówienia na wersję o parametrach technicznych, jakościowych i funkcjonalnych nie gorszych niż wersja zaproponowana w ofercie/projekcie. W takim przypadku zmiana nie może powodować wzrostu ceny (wartości umowy), zmiany terminu wykonania i innych warunków zamówienia zawartych w SIWZ. Wykonawca zapewni Zamawiającego pisemnie, iż sprzęt został wycofany z dystrybucji lub producent zaprzestał jego produkcji; 9) dopuszcza się zmianę sposobu wykonania umowy poprzez zastosowanie innych rozwiązań technicznych i technologicznych lub materiałowych niż przewiduje Opis przedmiotu zamówienia i/lub opracowana dokumentacja ze względu na: zmiany warunków geologicznych i innych, zmiany obowiązującego prawa i obowiązujących norm, z uwagi na racjonalność ekonomiczną, funkcjonalną lub in., pojawienie się na rynku nowych materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na np. zaoszczędzenie na kosztach eksploatacji wykonywanego przedmiotu umowy lub w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub innych uzasadnionych przyczyn - dopuszcza się zastosowanie innych rozwiązań, po uzyskaniu zgody Zamawiającego na wprowadzenie tych zmian; w takim przypadku zmiana nie może powodować wzrostu ceny (wartości umowy), zmiany terminu wykonania i innych warunków zamówienia zawartych w SIWZ; 10) dopuszcza się możliwość za zgodą Zamawiającego zmiany elementów przedmiotu zamówienia, wynikającej m. in. z pobranych z natury wymiarów, zmiany profilów produkcji i parametrów technicznych elementów przedmiotu zamówienia, 11) wartość niniejszej umowy może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiany będą korzystne dla Zamawiającego, np. Wykonawca wprowadzi specjalny rabat lub gdy konieczna będzie zmiana rozwiązań projektowych, która spowoduje konieczność zaniechania realizacji części robót (niewykonanie ich w trakcie umowy) - w takich przypadkach wartość umowy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu, b) nastąpi ograniczenie zakresu robót budowlanych i dostaw, wynikające z braku środków finansowych lub zmiany wysokości dofinansowania ze środków LRPO - w takim przypadku wartość umowy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu, c) zmiany wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej, w tym zmian przepisów w zakresie kwalifikowalności finansowania elementów stanowiących przedmiot zamówienia - zostanie zawarty aneks do umowy, 12) dopuszcza się możliwość zmiany sposobu rozliczania umowy lub terminów i sposobu dokonywania płatności wynikających z wszelkich zmian wprowadzanych przez strony do umowy lub wskutek zmian umowy zawartej przez Zamawiającego o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji tego Projektu. 2. Inicjatorem zmian w umowie mogą być obie strony umowy, z tym że ostateczna decyzja co do wprowadzenia zmian i ich zakresu należy do Zamawiającego. 3. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych okoliczności mogących powodować zmianę umowy nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania. 4. Zmiany umowy dokonane z naruszeniem zapisów art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych podlegają unieważnieniu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uz.zgora.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Zielonogórski, ul. Prof. Z. Szafrana 21 (budynek A-7), 65-516 Zielona Góra, pok. 1 (Dział Inwestycji).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.08.2014 godzina 11:00, miejsce: Uniwersytet Zielonogórski, 65-417 Zielona Góra, ul. Licealna 9, bud. A18, pok. 010 - Kancelaria Ogólna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.Projekt realizowany w ramach priorytetu IV - Rozwój i modernizacja infrastruktury społecznej. Działanie 4.2 Rozwój i modernizacja infrastruktury edukacyjnej. Poddziałanie 4.2.1 - Rozwój i modernizacja regionalnej infrastruktury edukacyjnej Fundusze Europejskie dla rozwoju Lubuskiego. II. Jeśli w ofercie Wykonawcy będą znajdowały się dokumenty zawierające wartości przedstawione w walutach obcych podczas oceny takich ofert Zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote (PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. III. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 1. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania przetargowego zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% swojej ceny ofertowej brutto. 2. Zabezpieczenie można wnieść w jednej lub kilku z niżej wymienionych form: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007, Nr 42 poz. 275 z późn. zm.). 3. Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek Zamawiającego: nr rach.: 44 1160 2202 0000 0002 2613 5045 z dopiskiem: Zabezpieczenie w przetargu nieograniczonym na Przebudowę obiektów UZ dla projektu Przygotowanie infrastruktury UZ pod potrzeby nowych kierunków kształcenia (znak: 2/RA-AI/2014). Zabezpieczenie musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed podpisaniem umowy. 4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w formie innej niż pieniężnej musi w swojej treści zawierać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wypłaty na rzecz Zamawiającego, na jego pisemne Żądanie, kwoty zabezpieczenia w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy oraz w celu pokrycia roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Oryginał tego zabezpieczenia należy przekazać Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. 6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w następujący sposób (z uwzględnieniem art. 148 ust. 5 Pzp): - 70% wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone w ciągu 30 dni po ostatecznym odbiorze przedmiotu zamówienia i uznaniu przez Zamawiającego za należycie wykonane, - 30% wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady. 7. Składając zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie innej niż w pieniądzu Wykonawca winien uwzględnić tryb zwrotu tego zabezpieczenia określony w pkt. 6. Zabezpieczenie to musi być podzielone na dwie części: 70% i 30% jego wartości..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Przygotowanie i dostarczenie gotowych obiadów/posiłków dla dzieci i uczniów uczęszczających do Zespołu Edukacyjnego nr 6 w Zielonej Górze.
- Zakup samochodu dostawczego typu brygadowego o napędzie 4x4 o DMC do 3,5t dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze
- Dostawa zestawów do inaktywacji patogenów chorobotwórczych w osoczu wraz z najmem urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania procedury.
- Dostawa sprzętu komputerowego dla Urzędu Miasta Zielona Góra - monitory
- Ochrona osób i mienia w budynkach sądowych w Zielonej Górze przy Placu Słowiańskim 2 oraz 5 wraz z zapewnieniem grupy interwencyjnej
- Przeprowadzenie kursu baristycznego
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.