eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinBudowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż rzeki Iny i jej dopływów - budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-05

Szczecin: Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż rzeki Iny i jej dopływów - budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+
Numer ogłoszenia: 262503 - 2011; data zamieszczenia: 05.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie , Al. Papieża Jana Pawła II 42, 70-415 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 440 51 00, faks 91 440 51 01.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzmiuw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż rzeki Iny i jej dopływów - budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.2. Miejsce realizacji: woj. zachodniopomorskie; Powiaty: Stargard Szczeciński, Choszczno, Goleniów. 1.3. Zakres przedmiotu zamówienia: Obejmuje wykonanie wraz z zaprojektowaniem przepławek dla ryb w ilości 28 sztuk. W zakres przedsięwzięcia wejdą następujące obiekty: 1. Ina - Żukowo 2. Ina - Lipka 3. Ina - Piasecznik 4. Ina - Wapnica 5. Ina - Recz 6. Ina - Reczyce 7. Ina - przed Rybakami (Recz) 8. Ina - Rybaki 9. Krąpiel - Strachocin 10. Krąpiel - Pęzino 11. Krąpiel - Krzywnica 12. Krąpiel - Rokicie 13. Krąpiel - Rokicie, modernizacja istniejącej przepławki 14. Krapiel - Chlebówka, modernizacja istniejącej przepławki 15. Krępa - baza rybacka MODEHPOLMO 16. Krępa - Dzwonowo - Trąbki 17. Pęzinka - Pęzino 18. Pęzinka - Sulino 19. Wiśniówka - Goleniów 20. Małka - Małkocin 21. Małka - Lubowo 22. Mała Ina - Stargard Kluczewo 23. Rzeczyca - Zastawie 24. Rzeczyca - Suchań 25. Stobnica - Pomień 26. Stobnica - Redlice 27. Wardynka - Chełpa 28. Wardynka - Rzecko Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich decyzji i pozwoleń koniecznych do rozpoczęcia prac budowlano-montażowych oraz wykonanie prac budowlano-montażowych. Zadanie podzielone zostało na 3 etapy: Etap I : 1. Ina - Żukowo 2. Ina - Lipka 3. Ina - Piasecznik 4. Ina - Wapnica 5. Ina - Recz 6. Ina - Reczyce 7. Ina - przed Rybakami (Recz) 8. Ina - Rybaki Część 1 - prace projektowe, wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń i decyzji niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych - dotyczy podzadań nr 1,4,5,6,7. Dla zadań 2,3,8 Zamawiający posiada dokumentację projektową i jest na etapie uzyskiwania pozwoleń i decyzji potrzebnych do wykonania prac projektowych. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany bądź aktualizacji założeń projektowych ujętych w posiadanej dokumentacji projektowej pod warunkiem odpowiedniego uzasadnienia i rygorem wykonania prac zgodnie z harmonogramem. Dokumentacja znajduje się, do wglądu, w siedzibie Zamawiającego. W ramach realizacji umowy Wykonawca opracuje kompletną Dokumentację projektową niezbędną do wykonania i ukończenia robót objętych niniejszym PFU zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne, Dz. U. Nr 239 z 2005r., poz. 2019 i Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), w tym projektu budowlano-wykonawczego i operatu wodno prawnego w ilości egzemplarzy umożliwiającej uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz realizację robót budowlanych. W zakres obowiązków Wykonawcy wchodzi również uzyskanie opinii i uzgodnień z jednostkami branżowymi oraz wszystkich decyzji administracyjnych wraz z pozwoleniem na budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne (Dz. U. Nr 239 z 2005r., poz. 2019), Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wraz z załącznikami, w tym Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, Decyzji o pozwoleniu wodno prawnym oraz Decyzji o Pozwoleniu na Budowę. Uwagi: Wykonawca usług projektowych powinien przedstawić rozwiązania projektowe, które chce zastosować w opracowaniu, do akceptacji przez Zamawiającego, w jego siedzibie (wersja robocza) przed przystąpieniem do stosowania ich w pracach projektowych. Zamawiający przewiduje zorganizowanie (spotkania roboczego)po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Na spotkaniu tym obecni będą przedstawiciele wszystkich zainteresowanych stron, tj. m.in. Wykonawca dokumentacji projektowej, Zamawiający, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Towarzystwo Przyjaciół Iny i Gowienicy oraz Polski Związek Wędkarski. Spotkanie będzie miało na celu ustalenie podstawowych założeń projektowych. Część 2 - Roboty budowlano - montażowe - dotyczy podzadań o nr od 1 do 8, Roboty przygotowawcze i odwodnieniowe Roboty rozbiórkowe Roboty konstrukcyjne Roboty umocnieniowe Roboty wykończeniowe Dokumentacja Powykonawcza umożliwiająca uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu Przedmiot zamówienia i jego zakres dotyczący wykonania robót budowlanych, przedstawiony jest w programie funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, Uwagi: Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania Zamawiającemu comiesięcznych pisemnych sprawozdań z przebiegu prac objętych umową. Termin przekazania każdego sprawozdania - do 5-go następnego miesiąca Etap II : 9. Krąpiel - Strachocin 10. Krąpiel - Pęzino 11. Krąpiel - Krzywnica 12. Krąpiel - Rokicie 13. Krąpiel - Rokicie, modernizacja istniejącej przepławki 14. Krapiel - Chlebówka, modernizacja istniejącej przepławki 15. Krępa - baza rybacka MODEHPOLMO 16. Krępa - Dzwonowo - Trąbki 17. Pęzinka - Pęzino 18. Pęzinka - Sulino Część 1 - prace projektowe wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń i decyzji niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych - dotyczy podzadań o nr od 9 do 18. W ramach realizacji umowy Wykonawca opracuje kompletną Dokumentację projektową niezbędną do wykonania i ukończenia robót objętych niniejszym PFU zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne, Dz. U. Nr 239 z 2005r., poz. 2019 i Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), w tym projektu budowlano-wykonawczego i operatu wodno prawnego w ilości egzemplarzy umożliwiającej uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz realizację robót budowlanych. W zakres obowiązków Wykonawcy wchodzi również uzyskanie opinii i uzgodnień z jednostkami branżowymi oraz wszystkich decyzji administracyjnych wraz z pozwoleniem na budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne (Dz. U. Nr 239 z 2005r., poz. 2019), Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wraz z załącznikami, w tym Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, Decyzji o pozwoleniu wodno prawnym oraz Decyzji o Pozwoleniu na Budowę. Uwagi: Wykonawca usług projektowych powinien przedstawić rozwiązania projektowe, które chce zastosować w opracowaniu, do akceptacji przez Zamawiającego w jego siedzibie (wersja robocza) przed przystąpieniem do stosowania ich w pracach projektowych. Zamawiający przewiduje zorganizowanie (spotkania roboczego) po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Na spotkaniu tym obecne będą przedstawiciele wszystkich zainteresowanych stron, tj. m.in. Wykonawca dokumentacji projektowej, Zamawiający, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Towarzystwo Przyjaciół Iny i Gowienicy oraz Polski Związek Wędkarski. Spotkanie będzie miało na celu ustalenie podstawowych założeń projektowych. Część 2 - Roboty budowlano - montażowe - dotyczy podzadań o nr od 9 do 18, Roboty przygotowawcze i odwodnieniowe Roboty rozbiórkowe Roboty konstrukcyjne Roboty umocnieniowe Roboty wykończeniowe Dokumentacja Powykonawcza umożliwiająca uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu Przedmiot zamówienia i jego zakres dotyczący wykonania robót budowlanych przedstawiony jest w programie funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, Uwagi: Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania Zamawiającemu comiesięcznych pisemnych sprawozdań z przebiegu prac objętych umową. Termin przekazania każdego sprawozdania - do 5-go następnego miesiąca Etap III : 19. Wiśniówka - Goleniów 20. Małka - Małkocin 21. Małka - Lubowo 22. Mała Ina - Stargard Kluczewo 23. Rzeczyca - Zastawie 24. Rzeczyca - Suchań 25. Stobnica - Pomień 26. Stobnica - Redlice 27. Wardynka - Chełpa 28. Wardynka - Rzecko Część 1 - prace projektowe wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń i decyzji niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych - dotyczy podzadań o nr od 19 do 28. W ramach realizacji umowy Wykonawca opracuje kompletną Dokumentację projektową niezbędną do wykonania i ukończenia robót objętych niniejszym PFU zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne, Dz. U. Nr 239 z 2005r., poz. 2019 i Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), w tym projektu budowlano-wykonawczego i operatu wodno prawnego w ilości egzemplarzy umożliwiającej uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz realizację robót budowlanych. W zakres obowiązków Wykonawcy wchodzi również uzyskanie opinii i uzgodnień z jednostkami branżowymi oraz wszystkich decyzji administracyjnych wraz z pozwoleniem na budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne (Dz. U. Nr 239 z 2005r., poz. 2019), Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wraz z załącznikami, w tym Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, Decyzji o pozwoleniu wodno prawnym oraz Decyzji o Pozwoleniu na Budowę. Uwagi: Wykonawca usług projektowych powinien przedstawić rozwiązania projektowe, które chce zastosować w opracowaniu, do akceptacji przez Zamawiającego w jego siedzibie (wersja robocza) przed przystąpieniem do stosowania ich w pracach projektowych. Zamawiający przewiduje zorganizowanie (spotkania roboczego) po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Na spotkaniu tym obecne będą przedstawiciele wszystkich zainteresowanych stron, tj. m.in. Wykonawca dokumentacji projektowej, Zamawiający, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Towarzystwo Przyjaciół Iny i Gowienicy oraz Polski Związek Wędkarski. Spotkanie będzie miało na celu ustalenie podstawowych założeń projektowych. Część 2 - Roboty budowlano - montażowe - dotyczy podzadań o nr od 19 do 28. Roboty przygotowawcze i odwodnieniowe Roboty rozbiórkowe Roboty konstrukcyjne Roboty umocnieniowe Roboty wykończeniowe Dokumentacja Powykonawcza umożliwiająca uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu Przedmiot zamówienia i jego zakres dotyczący wykonania robót budowlanych, przedstawiony jest w programie funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, Uwagi: - Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania Zamawiającemu comiesięcznych pisemnych sprawozdań z przebiegu prac objętych umową. Termin przekazania każdego sprawozdania - do 5-go następnego miesiąca 1.4. Opis zadań objętych zamówieniem: - Kolejność budowy przepławek zgodnie z kierunkiem migracji ryb diadromicznych tj. od ujścia rzeki do morza - w górę rzeki. - Wybór rozwiązania powinien być uzależniony zarówno od aspektów hydraulicznych, hydrologicznych i środowiskowych jak i administracyjnych. - Należy zaprojektować i wykonać przepławki zgodnie z podstawowymi wytycznymi do prawidłowego projektowania i należytego wykonania przepławek - konstrukcja przepławki powinna umożliwiać migrację łososiowi atlantyckiemu jak również innym gatunkom dwuśrodowiskowym (z pominięciem jesiotra). - Projekt wykonania przepławek powinien przewidywać wykorzystanie materiałów naturalnych i przyjaznych środowisku naturalnemu w największym możliwym zakresie Charakterystyka poszczególnych elementów zamówienia (bardziej szczegółowy opis stanu istniejącego oraz lokalizacja poszczególnych obiektów określone zostały w zał. nr 3 do SIWZ - Programie Funkcjonalno Użytkowym): 1. Żukowo - km 72+675: Piętrzenie na trzyprzęsłowym jazie piętrzącym o konstrukcji żelbetowej. - Oczekiwane rozwiązanie - zaadaptowanie istniejącego jazu i wykonanie przepławki w korycie rzeki - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 2. Ina - Lipka: - Piętrzenie na trzyprzęsłowym jazie o konstrukcji żelbetowej. - Zamawiający posiada aktualną dokumentację projektową (dostępną do wglądu w siedzibie Zamawiającego). W wypadku odpowiedniego uzasadnienia umożliwia się korekty bądź wprowadzanie zmian w założeniach projektowych pod warunkiem wykonania prac zgodnie z harmonogramem (Jaz Lipka nakazem WINB musi zostać odbudowany do końca czerwca 2012 r.) - W zakres inwestycji zgodnie z projektem wchodzi: a) Odbudowa przyczółków, filarów i płyty fundamentowej jazu ( jaz trzyprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej, szerokość płyty dennej 16,90 m, szerokość filarów b=0,60 m) - konieczne będzie wykonanie nowych elementów konstrukcyjnych, w tym płyty dennej oraz renowacja mechanizmów wyciągowych z wykorzystaniem istniejących elementów w miarę możliwości (szacuje się do wymiany ok. 70% elementów stalowych). b) Wykonanie przepławki dla ryb w korycie rzeki z wykorzystaniem koszy i materacy siatkowo-kamiennych. Przepławka zlokalizowana w jednym z przęseł jazu, wykonanie ścian przepławki i fundamentu oraz miejsc spoczynkowych przy wykorzystaniu materacy i koszy siatkowo-kamiennych. 3. Ina - Piasecznik: - Piętrzenie na trzyprzęsłowym jazie o konstrukcji żelbetowej. - Zamawiający posiada aktualną dokumentację projektową (dostępną do wglądu w siedzibie Zamawiającego). W wypadku odpowiedniego uzasadnienia umożliwia się korekty bądź wprowadzanie zmian w założeniach projektowych pod warunkiem wykonania prac zgodnie z harmonogramem (Jaz Piasecznik nakazem WINB musi zostać odbudowany do końca czerwca 2012 r.) - W zakres inwestycji zgodnie z projektem wchodzi: a) Odbudowa przyczółków i filarów i płyty fundamentowej jazu ( jaz trzyprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej, szerokość płyty dennej 17,50 m, szerokość filarów b=0,60 m) - konieczne będzie wykonanie nowych elementów konstrukcyjnych, w tym płyty dennej oraz renowacja mechanizmów wyciągowych z wykorzystaniem istniejących elementów w miarę możliwości (szacuje się do wymiany ok. 70% elementów stalowych). b) Wykonanie przepławki dla ryb w korycie rzeki z wykorzystaniem koszy i materacy siatkowo-kamiennych. Przepławka zlokalizowana w jednym z przęseł jazu, wykonanie ścian przepławki i fundamentu oraz miejsc spoczynkowych przy wykorzystaniu materacy i koszy siatkowo-kamiennych. 4. Wapnica - km 97+100: - Piętrzenie na jednoprzęsłowym jazie żelbetowym o świetle B = 3,00 m. - Oczekiwana lokalizacja przepławki - w korycie rzeki. Zamawiający dopuszcza, przy odpowiednim uzasadnieniu, zmianę koncepcji. - Przystosowanie istniejącego jazu do prawidłowego funkcjonowania przepławki. - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 5. Recz - km 104+150: - Utrudnienie dla migracji ryb w postaci korekcji progowej ze stopniem żelbetowym o wysokości ca 0,90 m i szerokości w dnie B = 4,00 m. - Należy przystosować koryto do migracji ryb. Korekcja progowa o odpowiednich spadkach i różnicach poziomów w kolejnych komorach. Należy również przewidzieć miejsca spoczynkowe dla ryb. - Remont uszkodzonych elementów konstrukcji - Nachylenie urządzenia (w rozumieniu - różnica poziomów między początkiem a końcem budowanej przepławki) min. 1 do 20 (w wyjątkowych wypadkach dopuszczalne mniejsze). - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 6. Ina - Reczyce - km 104+370: - Przeszkoda w postaci progu stałego o konstrukcji betonowo-kamiennej, o świetle B = 5,00 m i wysokości H = 1,40 m. - Należy przystosować próg do migracji ryb, przewidzieć, w miarę możliwości, wykonanie przepławki w korycie rzeki. - Remont uszkodzonych elementów progu - Umocnienie i zabezpieczenie brzegów koryta od strony wody dolnej i górnej. 7. Ina - przed Rybakami - km 106+000: - Istniejąca kaskada utrudnia migrację ryb ze względu na duże różnice poziomów. - Należy zaadaptować istniejącą kaskadę przy użyciu, w możliwie największym zakresie, materiałów naturalnych. - Remont uszkodzonych elementów progu - Umocnienie i zabezpieczenie skarp koryta przed erozją. - Zabezpieczenie budowli przed filtracją wody przez grunt. 8. Ina - Rybaki - km 109+200: - Przeszkoda w postaci jazu z progiem i przelewem o kształcie praktycznym oraz zamknięciami w formie zasuw pojedynczych. Światło progu B=3,00 m, piętrzenie H = 0,80 m. - Zamawiający posiada aktualną dokumentację projektową. W wypadku odpowiedniego uzasadnienia umożliwia się korekty bądź wprowadzanie zmian w założeniach projektowych pod warunkiem wykonania prac zgodnie z harmonogramem. - W zakres inwestycji zgodnie z projektem wchodzi: a) Wykonanie jazu w konstrukcji żelbetowej monolitycznej z betonu hydrotechnicznego. Całkowita długość korpusu budowli wynosi L = 10,20 m, głębokość niecki wypadowej h = 0,60m, grubość płyty dennej b = 0,30 m, grubość ścian przyczółków b = 0,30 m. b) Wykonanie przepławki dla ryb - projekt przewiduje wykonanie przepławki w konstrukcji żelbetowej monolitycznej o długości całkowitej L = 10,90 m, grubości płyty b = 0,30 m. 9. Krąpiel - Strachocin - Przeszkoda w postaci jazu jednoprzęsłowego o świetle B = 8,00 m. - Oczekiwana lokalizacja przepławki - w korycie rzeki. Zamawiający dopuszcza, przy odpowiednim uzasadnieniu, zmianę koncepcji (przepławka technologiczna na lewym brzegu bądź wykorzystanie kanału przy elektrowni odprowadzającej powrotnie wodę do Krapieli). - Nachylenie urządzenia min. 1 do 20 (w wyjątkowych wypadkach dopuszczalne mniejsze). - Przystosowanie istniejącego jazu do prawidłowego funkcjonowania przepławki. - Remont uszkodzonych elementów progu - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 10. Krąpiel - Pęzino: - Przeszkoda w postaci progu stałego o piętrzeniu poniżej 1,0 m. - Oczekiwana lokalizacja przepławki - w korycie rzeki. Należy zaadaptować istniejące warunki do migracji ryb oraz uporządkować dno z zawalonych murów i głazów i odbudować przyczółki wlotowe i wylotowe budowli piętrzącej. Zamawiający dopuszcza, przy odpowiednim uzasadnieniu, zmianę koncepcji. - Remont uszkodzonych elementów progu - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 11. Krąpiel - Krzywnica: - Przeszkoda w postaci jazu żelbetowego jednoprzęsłowego o świetle B = 4,00 m. - Oczekiwana lokalizacja przepławki - w korycie rzeki. Należy zaadaptować istniejące warunki do migracji ryb oraz uporządkować i umocnić dno. - Odbudowanie przyczółków wlotowych i wylotowych budowli piętrzącej. - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 12. Krąpiel - Rokicie: - Przeszkoda w postaci jazu piętrzącego z dwiema zasuwami o świetle B = 4,90 m. - Oczekiwana lokalizacja przepławki - w korycie rzeki. Należy zaadaptować istniejące warunki do migracji ryb oraz uporządkować i umocnić dno. - Odbudować przyczółki wlotowe i wylotowe budowli piętrzącej. - Zamawiający dopuszcza, przy odpowiednim uzasadnieniu, zmianę koncepcji. - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 13. Krąpiel - Rokicie, modernizacja istniejącej przepławki: - Należy zaprojektować i wykonać przepławkę w oparciu o istniejącą przepławkę - istniejąca przepławka 3-komorowa, o szerokości komór ok. 1,0 m. Należy wykonać odpowiednie obliczenia, prawdopodobnie konieczna będzie zmiana wymiarów komór i wydłużenie przepławki - Uporządkowanie koryta w dnie i na skarpach - Wyremontowanie ścian przepławki 14. Krąpiel - Chlebówka: - Przeszkoda w postaci jazu trzyprzęsłowego o świetle B = 4,70 m. W jednym z przęseł zlokalizowana jest przepławka, która nie spełnia swoich oczekiwań. - Należy zaprojektować i wykonać przepławkę w oparciu o istniejącą zlokalizowaną pod mostem - istniejąca żelbetowa przepławka o szerokości ok. 1,0 m i długości równej długości przęseł mostu nie spełnia oczekiwanych rezultatów - Konieczne będzie zmniejszenie różnicy poziomów między komorami, wydłużenie przepławki w celu zapewnienia odpowiedniego nurtu wabiącego. - Odremontowanie przyczółków budowli oraz ścian przepławki. - Zabezpieczenie i umocnienie brzegów koryta. 15. Krępa - baza rybacka MODEHPOLMO: - Piętrzenie w postaci jazu klapowego. Od wody górnej po obu stornach cieku poprzez zastawki odprowadzana jest woda na stawy rybne. - Zamawiający oczekuje wskazania możliwości zaadaptowania jazu do wykonania przepławki w korycie bądź zaprojektowanie i wykonanie jej na lewym brzegu przy uwzględnieniu wymagań określonych pozwoleniem wodno oprawnym dla stawów rybnych. - Uporządkowanie i umocnienie koryta w dnie od strony wody górnej i dolnej. - Umocnienie brzegów cieku 16. Krępa - Dzwonowo Trąbki: - Przeszkoda w postaci progu z niewielkim pietrzeniem o świetle B = 5,50 m. - Należy wykonać renowację płyty dennej w dnie. Jednocześnie należy przewidzieć wykonanie miejsc spoczynkowych dla ryb pod mostkiem. - Należy umocnić dno cieku od strony wody dolnej i przystosować do migracji ryb (odpowiednie spadki - min 1:20, miejsca spoczynkowe). - Należy przewidzieć wykonywanie budowli z materiałów naturalnych i przyjaznych środowisku w możliwie największym zakresie. 17. Pęzinka - Pęzino: - Piętrzenie w postaci progu stałego. - Należy zaadaptować budowlę na cele migracji ryb w korycie. - Zniwelowanie stopnia poprzez kaskadę kamienną - Umocnienie i zabezpieczenie skarp i dna koryta 18. Pęzinka - Sulino: - Przeszkoda w postaci progu. Kiedyś istniał tu jaz na potrzeby nawodnień i młyna. - Odbudować przyczółki - Umocnić i wyprofilować brzegi rzeki od strony wody dolnej - Rozważyć możliwości wykonania przepławki: a) w korycie głównym poprzez wykonanie bystrza bądź kaskady umożliwiającej migrację ryb b) przy wykorzystaniu istniejącego kanału obiegowego odchodzącego od Pęzinki przez progiem piętrzącym. 19. Wiśniówka - Goleniów: - Piętrzenie w pobliżu starego młyna i nieczynnych stawów rybnych. - Należy zaprojektować i wykonać przepławkę zgodnie z podstawowymi wytycznymi do prawidłowego projektowania i należytego wykonania przepławek - konstrukcja przepławki powinna umożliwiać migrację łososiowi atlantyckiemu jak również innym gatunkom dwuśrodowiskowym (z pominięciem jesiotra) - Umocnienie i zabezpieczenie skarp koryta przed i za budowlą oraz remont przyczółków budowli 20. Małka - Małkocin: - Przeszkoda w postaci progu o świetle B = 3,50 m - Oczekiwana lokalizacja przepławki - w korycie rzeki. Należy zaadaptować istniejące warunki do migracji ryb oraz uporządkować i umocnić dno. - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 21. Małka - Lubowo: - Przeszkoda w postaci dużej różnicy poziomów wody i zawalonych w korycie głazów i pozostałości po budynkach zwalonych ze skarp rzeki. - uporządkowanie koryta i skarp z głazów i gruzu zalegającego po zawaleniu się starego budynku zlokalizowanego na brzegu - umocnienie skarp i zabezpieczenie przed osuwaniem - wykonanie kaskady w korycie rzeki umożliwiającej migrację ryb. Kaskada powinna możliwie najlepiej komponować się z otaczającym budowlę środowiskiem naturalnym. Należy przewidzieć wykonanie z materiałów naturalnych w możliwie największym zakresie (kamień, drewno, kiszka faszynowa, darnina) 22. Mała Ina - Stargard Kluczewo: - Przeszkoda w postaci jazu jednoprzęsłowego z czterema zasuwami, o świetle B = 6,40 m. - Oczekiwana lokalizacja przepławki - w korycie rzeki. Należy zaadaptować istniejące warunki do migracji ryb oraz uporządkować i umocnić dno. - Zabezpieczenie brzegów koryta przed erozją. 23. Reczyca - Zastawie: - Piętrzenie przy starym, nieczynnym młynie. - Należy zaprojektować i wykonać przepławkę w korycie, jako kaskadę o odpowiednich spadkach i parametrach. - Ubezpieczenie i umocnienie skarp koryta na wlocie i wylocie z przepławki 24. Reczyca - Suchań: - Piętrzenie zlokalizowane przy Małej Elektrowni Wodnej. - Należy rozważyć możliwości wykonania przepławki : a) poprzez przebudowę urządzenia piętrzącego tak aby wykonać tam również przepławkę dla ryb, b) z boku budowli w postaci typowej przepławki technologicznej 25. Stobnica - Pomień: - Piętrzenie zlokalizowane przy starym nieczynnym młynie. - Należy rozważyć możliwości wykonania przepławki : a) poprzez przebudowę urządzenia piętrzącego tak aby wykonać tam również przepławkę dla ryb, b) z boku budowli w postaci typowej przepławki technologicznej (bądź z wykorzystaniem starego kanału ulgi) 26. Stobnica - Radlice: - Przeszkoda w postaci progu stałego o szerokości ca 3,0 m. - Należy rozważyć możliwości wykonania przepławki : a) poprzez adaptację istniejącego progu piętrzącego tak aby umożliwić migrację ryb, b) z boku budowli w postaci typowej przepławki technologicznej (bądź z wykorzystaniem starego kanału ulgi) - Remont uszkodzonych elementów progu - Umocnienie skarp koryta 27. Wardynka - Chełpa: - Przeszkoda w postaci progu o spadku ca 3m i szerokości ca 2,5 m. - Należy rozważyć możliwości wykonania przepławki : a) poprzez przebudowę urządzenia piętrzącego tak aby wykonać tam również przepławkę dla ryb, b) z boku budowli w postaci typowej przepławki technologicznej (bądź z wykorzystaniem starego kanału ulgi) - Remont uszkodzonych elementów progu - Umocnienie skarp koryta 28. Wardynka - Rzecko: - Należy rozważyć możliwości wykonania przepławki : a) poprzez przebudowę urządzenia piętrzącego tak aby wykonać tam również przepławkę dla ryb, b) z boku budowli w postaci typowej przepławki technologicznej (bądź z wykorzystaniem starego kanału ulgi) Wszystkie niezbędne decyzje administracyjne dotyczące robót budowlanych, w tym uzyskanie pozwolenia na budowę, zapewnia Wykonawca (1 część każdego z etapów). W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą ponadto: geodezyjne wytyczanie i inwentaryzacja powykonawcza,opłaty związane z zajęciem pasa drogowego oraz inne opłaty, wykonanie robót tymczasowych, wybudowanie, utrzymanie i likwidacja objazdów przejazdów i organizacji ruchu na czas trwania budowy, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, naprawienie ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót, w tym wyrządzonych osobom trzecim lub powodujących uszkodzenie mienia publicznego, W rejonie urządzeń podziemnych roboty należy wykonywać w uzgodnieniu z właścicielami urządzeń i pod ich nadzorem. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym i Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty będą realizowane na podstawie pozwolenia na budowę..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.03.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. ustala się na kwotę: 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych i 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 26 października 2011r., do godz. 12:00, W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP S.A. I Oddział w Szczecinie, nr: 34 1020 4795 0000 9002 0122 0631. z adnotacją: WADIUM - przetarg ozn. NP/II/333/150/2011 Dowód wniesienia wadium w oryginale należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zdeponować w siedzibie Zamawiającego, w kasie (pok. 20), przed upływem terminu składania ofert, a kopię tego dokumentu należy załączyć do oferty. 6. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zgodnie z zapisami ustawy zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8. Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy. UWAGA! Stosownie do zapisów art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający Zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9. Zgodnie z art. 148 ust. 4 ustawy, w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się: a. wykonaniem co najmniej jednej roboty budowlanej wodno-melioracyjnej lub z zakresu budownictwa wodnego (zgodnie z kategoriami obiektów budowlanych nr XXIV i XXVII wg załącznika do ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r.) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony złotych 00/100) b. wykonaniem co najmniej dwóch prac projektowych w zakresie budownictwa wodno-melioracyjnego lub z zakresu budownictwa wodnego (zgodnie z kategoriami obiektów budowlanych nr XXIV i XXVII wg załącznika do ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r.) o wartości łącznej nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100), wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. UWAGA! W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (w przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów należy ponadto wypełnić załącznik nr 2c). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem co najmniej: spycharką gąsienicową - 2szt., samochodem samowyładowczym - 2 szt. UWAGA! W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (w przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów należy ponadto wypełnić załącznik nr 2c). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się: a) Wykonawca powinien dysponować przynajmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 28 kwietnia 2006 r. (Dz.U. z dnia 16.05.2006 r. nr 83 poz. 578), uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (obejmujące swym zakresem budowle hydrotechniczne lub obiekty budowlane melioracji wodnych) lub innymi uprawnieniami odpowiadającymi powyższym wydanym na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów b) Wykonawca powinien dysponować przynajmniej dwoma osobami posiadającymi kwalifikacje niezbędne do realizacji zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 28 kwietnia 2006 r. (Dz.U. z dnia 16.05.2006 r. nr 83 poz. 578), tj. uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (obejmujące swym zakresem budowle hydrotechniczne lub obiekty budowlane melioracji wodnych) lub innymi uprawnieniami odpowiadającymi powyższym, wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. UWAGA! W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (w przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów należy ponadto wypełnić załącznik nr 2c). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż: 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych i 0/100) lub środki finansowania zgromadzone na rachunku bankowym lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej na kwotę nie mniejszą niż: 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych i 0/100). UWAGA! W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (w przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów należy ponadto wypełnić załącznik nr 2c). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do SIWZ 2. Dowód wniesienia wadium zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale III, części IV. pkt. 1. WADIUM 3. Wypełniony harmonogram realizacji projektu wg załącznika nr 5 do SIWZ. 4. Wykaz części zamówienia powierzonych podwykonawcom - załącznik nr 7 do SIWZ. 5. Załącznik nr 2c do SIWZ - wypełniają tylko podmioty, które udostępniają Wykonawcy zasoby z zakresu wiedzy i doświadczenia wykazane w załączniku nr 6a lub 6b do SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie: - zmiany terminu realizacji zamówienia przed jego upływem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskazanych przez Wykonawcę, - zmian w harmonogramie realizacji projektu wg załącznika nr 5 do SIWZ, co do terminów wykonania poszczególnych części zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. związanych z opóźnieniami, jakie mogą wystąpić na etapie uzyskiwania decyzji niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlano-montażowych) - przedłużenia terminu realizacji zamówienia na skutek zaistnienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, zwłaszcza związanych z wystąpieniem niekorzystnych zjawisk atmosferycznych i hydrologicznych (np. powodzie, gwałtowne burze, inne anomalie klimatyczne) Wstrzymanie robót musi być potwierdzone w dzienniku budowy i wymaga akceptacji inspektora nadzoru. 2. Zamawiający dopuszcza również możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie: - osób sprawujących bezpośredni nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia (kierownika budowy, inspektora nadzoru), 3. Warunkiem w/w zmian będzie zaistnienie szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie, 70-415 Szczecin, al. Papieża Jana Pawła II 42, tel. (91) 44-05-100, faks (91) 44-05-101.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.10.2011 godzina 12:00, miejsce: ZACHODNIOPOMORSKI ZARZĄD MELIORACJI I URZADZEŃ WODNYCH W SZCZECINIE, AL. PAPIEŻA JANA PAWŁA II 42, 70-415 SZCZECIN w sekretariacie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest ze środków Instrumentu Finansowego LIFE+, komponent PRZYRODA I RÓŻNORODNOŚĆ BIOLOGICZNA.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.