eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TychyPrace naprawcze/przystosowawcze na wiadukcie nad Al. Piłsudskiego - nitka zachodnia - roboty dodatkowe dla Projektu Przebudowa DK nr 1 i 86 Gdańsk - Cieszyn w granicach miasta Tychy - odcinek DK-1 km 0+000 do 5+656 i DK-86 km 27+448 do 28+648

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-18

Tychy: Prace naprawcze/przystosowawcze na wiadukcie nad Al. Piłsudskiego - nitka zachodnia - roboty dodatkowe dla Projektu Przebudowa DK nr 1 i 86 Gdańsk - Cieszyn w granicach miasta Tychy - odcinek DK-1 km 0+000 do 5+656 i DK-86 km 27+448 do 28+648
Numer ogłoszenia: 26372 - 2013; data zamieszczenia: 18.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Tychy - Miejski Zarząd Ulic i Mostów, ul. Budowlanych 59, 43-100 Tychy, woj. śląskie, tel. 32 227 70 06, faks 32 227 70 08

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace naprawcze/przystosowawcze na wiadukcie nad Al. Piłsudskiego - nitka zachodnia - roboty dodatkowe dla Projektu Przebudowa DK nr 1 i 86 Gdańsk - Cieszyn w granicach miasta Tychy - odcinek DK-1 km 0+000 do 5+656 i DK-86 km 27+448 do 28+648.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Prace naprawcze/przystosowawcze na wiadukcie nad Al. Piłsudskiego - nitka zachodnia. Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko - Projekt nr POIS06.01.00-013/09.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie udzielane na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 lit b) ustawy Prawo zamówień publicznych - tj. zamówienie udzielane dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało opublikowane w DZ. U UE nr S169 z dn. 3.09.2011 (ogłoszenie nr 2011/S 169-277869). Zgodnie z założeniami projektu zasadniczego objętego decyzją Wojewody Śląskiego nr 4/2009 z dn. 30.09.2009r o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. /Przebudowa DK nr 1 i 86 Gdańsk - Cieszyn w granicach miasta Tychy - odcinek od Autosalonu Toyota do południowej granicy miasta Tychy/ zakres robót przewidzianych do wykonania na obiekcie wiadukt drogowy nad Al. Piłsudskiego przewidywał wykonanie robót przystosowawczych (rozbiórkowo-remontowych) będących konsekwencją prowadzenia robót rozbiórkowych na dojazdach. Do głównych robót rozbiórkowych i remontowych przewidzianych do wykonania zgodnie z zapisami projektu budowlanego /Projekt budowalny, B1. Projekt architektoniczno - budowalny - część I, WBP Zabrze Sp. z o.o., czerwiec 2009r/ należało: - demontaż barier i balustrad, - rozbiórka kap chodnikowych wraz z krawężnikami, nawierzchnią i elementem gzymsowym, - usunięcie nawierzchni na jezdni wraz z dylatacjami, - usunięcie izolacji i frezowanie powierzchni betonowej do 1cm, - wyrównanie przez frezowanie górnej powierzchni betonu płyty pomostowej na gł. do 1,0 cm, - wyrównanie warstwy wyrównawczej z zaprawy PCC, - ułożenie betonu ustroju nośnego, - ułożenie izolacji z papy termozgrzewalnej na płycie, - ułożenie drenów filtracyjnych i sączków, - ustawienie krawężników, - umocowanie polimerobetonowych desek gzymsowych, - betonowanie monolitycznych kap chodnikowych, - wykonanie nawierzchni jezdni z asfaltu twardolanego 5cm warstwa wiążąca, warstwa ścieralna o gr. od 4cm a na chodnikach z mieszanki poliuretanowo-epoksydowej, - montaż nowych barier i balustrad, - zabezpieczenie antykorozyjne wszystkich powierzchni betonowych. Powyższy zakres został zdefiniowany na etapie prac projektowych mając na uwadze aktualny stan obiektu oraz stanowisko Zarządcy drogi odnośnie zakresu prac modernizacyjnych. W wyniku przystąpienia do robót budowlanych przez Generalnego wykonawcę robót budowalnych (firma Polimex Mostostal S.A.) w I kw. 2012r, w tym wykonaniu odkryć kontrolnych stwierdzono pogorszenie stanu technicznego obiektu w stosunku do określonego w dokumentacji projektowej - Projekt budowalny, B1. Projekt architektoniczno - budowalny - część I, WBP Zabrze Sp. z o.o., czerwiec 2009r. Z uwagi na powyższe w maju 2012r wykonano Ekspertyzę stanu technicznego niniejszego obiektu: opracowanie - Ekspertyza stanu technicznego wraz z określeniem nośności wiaduktu drogowego w ciągu DK1 nad ul. Piłsudskiego w Tychach, WBP Zabrze, maj 2012r. Zgodnie z wyżej przywołaną Ekspertyzą obiekt z uwagi na pogorszenie stanu technicznego wymagał poszerzenia zakresu robót w stosunku do uprzednio określonych o n/w prace dodatkowe uprzednio nie przewidziane do wykonania, w szczególności: - wykonanie nowej nadpłyty ciągłej na całej długości wiaduktu o grubości 16-20cm zespolonej z istniejącymi belkami, - naprawę ubytków betonu w oczepach oraz na przyczółkach, - konserwację lub wymianę łożysk wałkowych, - wymianę instalacji oświetlenia W/w zakres robót budowlanych niezbędnych do wykonania na obiekcie wiadukt nad. nad Al. Piłsudskiego - nitka zachodnia został podważony przez Generalnego wykonawcy robót budowlanych na etapie prowadzonych robót rozbiórkowych z uwagi na większą degradacje obiektu niż uprzednio założono/stwierdzono na etapie opracowania dokumentacji projektowej (czerwiec 2009r) oraz Ekspertyzy (maj 2012r). Z uwagi na powyższe, mając na uwadze stanowisko Nadzoru autorskiego, zgodnie z którym oszacowanie ostatecznie zakresu robót remontowych koniecznych do wykonania możliwe było do stwierdzenia na wskutek odsłonięcia konstrukcji podczas wykonywanych prac rozbiórkowych, Strony zgodnie stwierdziły o konieczności poszerzenia zakresu prac naprawczo/przystosowawczych na wiadukcie nad Al. Piłsudskiego - nitka zachodnia o zakres: - wykonanie rozbiórki nadbetonu znajdującego się na belkach prefabrykowanych oraz skrajnych zamków pomiędzy belkami, - wykonanie rozbiórki przyczółków, ścianek zaplecznych i płyt przejściowych, - czyszczenie strumieniowo-ścierne powierzchni betonowych, - iniekcja rys w belkach prefabrykowanych, - wykonanie nowych przyczółków ze ściankami zaplecznymi i płytami przejściowymi, - zabetonowanie nowych skrajnych zamków między belkami prefabrykowanymi, - montaż instalacji odwodnieniowej obiektu. Tym samym z uwagi na pogorszenie stanu technicznego obiektu wiadukt nad Al. Piłsudskiego - nitka zachodnia w stosunku do uprzedniego rozpoznania na etapie opracowania dokumentacji zasadniczej (czerwiec 2009r) oraz wykonania Ekspertyzy stanu technicznego obiektu (maj 2012r) zachodzi konieczność wykonania szerszego zakresu prac remontowo-przystosowawczych niż uprzednio zakładano/rozpoznano. W tym miejscu zauważyć należy, iż zakres prac remontowo-przystosowawczych został określany na podstawie aktualnej oceny stanu technicznego obiektu przez Zarządcę drogi i projektanta (wizytacja obiektu, przegląd obiektu, wpisy w książce obiektu, itp.), która w toku eksploatacji obiektu i realizacji robót budowlanych (przebudowa DK-1) uległa znaczącemu pogorszeniu w latach 2009 - 2012r związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji Przebudowa DK nr 1 i 86 Gdańsk - Cieszyn w granicach miasta Tychy - odcinek DK-1 km 0+000 do 5+656 i DK-86 km 27+448 do 28+648. Tym samym pomimo zachowania należytej staranności przy opracowaniu dokumentacji projektowej - wykonania dokumentacji zgodnie z aktualnym rozeznaniem stanu technicznego obiektu, na etapie realizacji nastąpiła przyspieszona degradacja obiektu - pogorszenie stanu technicznego (korozja, ubytki i degradacja betonu w elementach konstrukcyjnych i ustroju nośnym itp.) powodująca konieczność zwiększenia nakładów remontowych uprzednio przewidzianych do wykonania - powyższej sytuacji Inwestor nie mógł zakładać na etapie sporządzania dokumentacji, w szczególności mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia realizacyjne oraz stan techniczny obiektu na dzień sporządzania dokumentacji. Wykonanie prac przystosowawczych na obiekcie zostało przewidziane w zamówieniu podstawowym, jednakże z uwagi na okoliczności wyżej wskazane konieczne jest poszerzenie zakresu robót przestawczych uwzględniających aktualny stan techniczny obiektu. Brak wykonania wyżej wymienionych robót dodatkowych uniemożliwia wykonanie robót zasadniczych, ponadto obiekt jest integralną częścią drogi przewidzianą do przebudowy w ramach Projektu, dodatkowo wykonanie prac przystosowawczych na przedmiotowym obiekcie warunkuje wykonanie kompleksowej przebudowy drogi oraz uzyskanie zgody na użytkowanie obiektu budowlanego (drogi krajowej nr 1). Tym samym zachodzą przesłanki udzielenia powyższego w trybie zamówienia z wolnej ręki z uwagi na fakt, iż zamówienie udzielane jest dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, nieobjęte było zamówieniem podstawowym, nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia [wartość zamówienia podstawowego: 121.839.343,88 PLN netto (149.862.392,97 PLN brutto) wartość dotychczas udzielonych zamówień dodatkowych: 1.595.212,25 PLN netto (1.962.111,07 PLN brutto)], ponadto niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego jest wykonanie w/w robót dodatkowych, oraz stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Tym samym należy jednoznacznie stwierdzić, iż w przedmiotowej sprawie zostały spełnione przesłanki o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Niemożność przewidzenia konieczności udzielenia przedmiotowego zamówienia dodatkowego ma charakter obiektywny, jest bowiem następstwem okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć, uwzględniając zobiektywizowaną kategorię należytej staranności, a okoliczności o których mowa powyżej nie wynikają z niestaranności czy zaniechań na etapie przygotowania inwestycji (prac projektowych); przedmiotowe roboty nie są objęte zamówieniem podstawowym, a wykonanie robót dodatkowych warunkuje wykonanie robót podstawowych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Polimex-Mostostal S.A., ul. Czackiego 15/17, 00-950 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.