Ogłoszenie z dnia 2015-02-26
Muszyna: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Złockie, gmina Muszyna - zamówienie dodatkowe - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 26597 - 2015; data zamieszczenia: 26.02.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna, Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie, tel. 18 4714009, faks 18 4777921.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Złockie, gmina Muszyna - zamówienie dodatkowe - zamówienie dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane związane z wymianą gruntu polegająca na wywozie gruntu o konsystencji plastycznej i przywozie gruntu sypkiego, niezbędną do zasypania wykopów jako podbudowy pod jezdnię asfaltowa przy rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej na dz. nr 126, 133/3, 133/2, 132, 139. Zakres szczegółowy objęty zamówieniem został opisany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w tym dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, opinii geologicznej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.02.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
P.P.H.U. "DĄBROWSKI" DĄBROWSKI JAN
jakie przetargi wygrała firma
P.P.H.U. "DĄBROWSKI" DĄBROWSKI JAN
- P.P.H.U. DĄBROWSKI właściciel Dąbrowski Jan,, Pojałowice 73, 32-200 Miechów, 32-200 Miechów, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 16806,96 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 20672,56
Oferta z najniższą ceną: 20672,56 / Oferta z najwyższą ceną: 20672,56
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1. Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2013.907 z późn.zm.). 2. Uzasadnienia wyboru trybu Procedura udzielenia zamówienia dodatkowego pn. Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Złockie, gmina Muszyna wszczęta została na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -Prawo zamówień publicznych. Wykonawcę zamówienia podstawowego Firmę P.P.H.U. Dąbrowski Dąbrowski Jan Pojałowice 73 32-200 Miechów wybrano w trybie przetargu nieograniczonego, tym samym zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przedmiot zamówienia dodatkowego nie jest objęty zakresem zamówienia podstawowego, ale jest niezbędny do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. Powyższe wynika z następującego stanu faktycznego. W trakcie wykonywania prac związanych z rozbudową siei kanalizacji sanitarnej Wykonawca zgłosił zmianę warunków gruntowych przy budowie kanalizacji sanitarnej obok Kościoła na dz.ewid. nr. 133-2, 133-3. Grunt z wykopu nie nadaje się do ponownego wbudowania ze względu na fakt, iż nie nadaje się do zagęszczenia a tym samym do zastosowania jako warstwa podbudowy pod jezdnię asfaltową. W celu potwierdzenia zaistniałej sytuacji Zamawiający zlecił opracowanie opinii geologicznej która potwierdziła, że w celu uzyskania niezbędnego wskaźnika zagęszczenia dla podbudowy drogi konieczna jest wymiana gruntu w wykopach pod kanalizację. Na podstawie stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa dokonano analizy zaistnienia wszystkich wyżej opisanych przesłanek uprawniających do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt. 5 powołanej na wstępie ustawy: a)warunek (1) - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - warunek spełniony bowiem Zamawiający zamierza udzielić przedmiotowe zamówienie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. tj. Firmie P.P.H.U. Dąbrowski Dąbrowski Jan Pojałowice 73 32-200 Miechów b)warunek (2) - zamówienie dodatkowe dotyczy roboty budowlanej - jest spełniony, przedmiotem zamówienia dodatkowego jest robota budowlana, polegająca na wymiana gruntu w wykopach pod kanalizację.. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego: 16 806, 96 zł netto c)warunek (3) - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, warunek jest spełniony - Przedmiot zamówienia dodatkowego nie jest objęty zakresem zamówienia podstawowego, ale jest niezbędny do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. d)warunek (4) - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego także jest spełniony- wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego stanowi około 4 % wartości zamówienia podstawowego. e)warunek (5) - wykonanie zamówienia jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego także został spełniony - aby Wykonawca mógł odtworzyć nawierzchnię asfaltową musi wykonać zamówienie dodatkowe. f)warunek (6) - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia uznać należy za spełniony - zakres przedmiotu zamówienia podstawowego w wyniku którego podpisana została umowa określały następujące dokumenty: - pozwolenie na budowę oraz projekt budowlany zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu. Na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz dzień zawarcia umowy z wykonawcą był to pełny zakres robót, który z należytą starannością mógł przygotować Zamawiający. Konieczność zatem wykonania zamówienia dodatkowego nie jest wynikiem błędu Zamawiającego. Wystąpiły przesłanki o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych stało się konieczne na skutek sytuacji nie możliwej wcześniej do przewidzenia, tj.: mając na uwadze interes społeczny i ekonomiczny zasadnym jest w celu uzyskania niezbędnego wskaźnika zagęszczenia dla podbudowy drogi wymiana gruntu w wykopach pod kanalizację. Występujące obecnie w wykonanym wykopie grunty znajdują się w stanie plastycznym. Gruntu spoiste w stanie plastycznym nie nadają się do ponownego zastosowania jako podbudowa jezdni. Reasumując, powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki, bowiem udzielenie zamówienia dodatkowego w przedmiotowej sprawie stwarza warunki umożliwiające prawidłowe odtworzenie nawierzchni asfaltowej przy realizacji przedmiotowej sieci kanalizacji sanitarnej.
INNE PRZETARGI MUSZYNA
- Kompl. odpłatne pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego podczas realizacji inwestycji pn.: "Remont drogi gminnej nr 292900K w km od 0+000 do 0+445 w miejscowości Złockie, gmina Muszyna"
- Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Muszyna w okresie od kwietnia 2025 roku do czerwca 2027 roku.
- Urządzenie, pielęgnacja i utrzymanie ukwiecenia na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w roku 2025
- "Remont drogi gminnej nr 292900K w km od 0+000 do 0+445 w miejscowości Złockie, gmina Muszyna"
więcej: przetargi MUSZYNA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowościach: Strumiany, Będków, Tyczyn oraz wymiana 29 zestawów wodomierzowych na wodomierze wyposażone w moduł radiowy
- Budowa toalety publicznej kontenerowej wraz z infrastrukturą techniczną w Nowych Skalmierzycach.
- Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Sędziszów Małopolski - pakiet
- Modernizacja hydroforni z wymianą zbiorników buforowych i renowacją zbiorników wody pitnej wraz z wykonaniem instalacji. IZP.2411.29.2025.MK
- Budowa drogi gminnej dojazdowej na odcinku od drogi powiatowej nr 1285C relacji Dworzysko-Topolno do drogi gminnej nr 031068C w Kosowie
- Budowa wodociągu i kanalizacji w miejscowości Mychów Kolonia
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.