eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych powiatu tarnogórskiego realizowanych w ramach projektu Mam zawód-mam pracę w regionie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-11

Tarnowskie Góry: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych powiatu tarnogórskiego realizowanych w ramach projektu Mam zawód-mam pracę w regionie
Numer ogłoszenia: 26637 - 2014; data zamieszczenia: 11.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tarnogórski , ul. Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 032 3813786, faks 032 3813727.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tarnogorski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych powiatu tarnogórskiego realizowanych w ramach projektu Mam zawód-mam pracę w regionie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych z przedmiotów: język angielski, język niemiecki, matematyka, biologia, chemia dla uczniów kształcących się w ponadgimnazjalnych szkołach zawodowych Powiatu Tarnogórskiego. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu systemowego pn. Mam zawód - mam pracę w regionie, który jest współfinansowany przez Powiat Tarnogórski, Budżet Państwa oraz Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. 2. Opis przedmiotu zamówienia: Usługa przeprowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych z przedmiotów: język angielski, język niemiecki, matematyka, biologia, chemia dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych powiatu tarnogórskiego realizowanego w ramach projektu Mam zawód-mam pracę w regionie. 1) Usługę przeprowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych należy przeprowadzić na rzecz uczniów kształcących się w: a) Centrum Edukacji Ekonomiczno-Handlowej im. Karola Goduli (Technikum Nr 9 ul. Sobieskiego 5, 42-600 Tarnowskie Góry); b) Zespole Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II (Technikum Nr 12) ul. Pokoju 14, 42-600 Tarnowskie Góry; c) Zespole Szkół Artystyczno - Projektowych (Technikum Nr 7) ul. Legionów 35, 42-600 Tarnowskie Góry; d) Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich (Technikum Nr 6, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 4) ul. Karola Miarki 17, 42-600 Tarnowskie Góry; e) Wieloprofilowym Zespole Szkół (Technikum Nr 5, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 3) ul. Sienkiewicza 6, 42-600 Tarnowskie Góry; f) Zespole Szkół Budowlano - Architektonicznych (Technikum Nr 2, Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 1) ul. Okrzei 2, 42-600 Tarnowskie Góry; g) Zespole Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących (Technikum Nr 1) ul. Opolska 26, 42-600 Tarnowskie Góry; h) Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących (Technikum Nr 4, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 2) ul. Sienkiewicza 23, 42-600 Tarnowskie Góry; i) Zespole Szkół Techniczno - Ekonomicznych (Technikum nr 13), ul. Zofii Nałkowskiej 2, 41-922 Radzionków; j) Zespole Szkół Techniczno - Humanistycznych (Technikum Nr 17), ul. ks. dr J. Knosały 113, 41-922 Radzionków; k) Zespole Szkół Specjalnych (Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 16) ul. Zofii Nałkowskiej 2, 41-922 Radzionków; l) Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym (Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 14) ul. Strzelców Bytomskich 7, 42-600 Tarnowskie Góry; 2) Maksymalna liczba Uczestników zajęć wynosi 259, co w podziale na grupy liczące około 5, jednak nie więcej niż 9 osób daje maksymalnie 49 grup. 3) Zajęcia odbywać się będą w ustalonych przez Zamawiającego grupach w godzinach niepokrywających się z godzinami zajęć lekcyjnych Uczestników zajęć, w wymiarze 32 godzin lekcyjnych - po 45 minut każda - na grupę, świadczone w okresie maksymalnie do 12 tygodni licząc od dnia otrzymania przez Wykonawcę zatwierdzonego harmonogramu zajęć, jednak nie dłużej niż do 2 maja 2014 (I etap) w przypadku Uczestników zajęć, którzy przystępują w maju 2014r. do egzaminu dojrzałości oraz do 30 czerwca 2014 (II etap) dla pozostałych Uczestników zajęć. Łączna maksymalna liczba godzin zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i dodatkowych wynosi: 1568 godzin lekcyjnych. 4) Planowany rozkład grup oraz godzin dla poszczególnych przedmiotów przedstawia się następująco: a) j. angielski zajęcia wyrównawcze: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 101, Maksymalna liczba grup - 20, Liczba godzin przewidziana na grupę - 32, Maksymalna liczba godzin - 640, b) j. angielski zajęcia dodatkowe: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 49, Maksymalna liczba grup - 9, Liczba godzin przewidziana na grupę - 32, Maksymalna liczba godzin - 288, c) matematyka zajęcia wyrównawcze: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 60, Maksymalna liczba grup - 12, Liczba godzin przewidziana na grupę - 32, Maksymalna liczba godzin - 384, d) matematyka zajęcia dodatkowe: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 12, Maksymalna liczba grup - 2, Liczba godzin przewidziana na grupę - 32, Maksymalna liczba godzin - 64, e) j. niemiecki zajęcia wyrównawcze: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 14, Maksymalna liczba grup - 2, Liczba godzin przewidziana na grupę - 32, Maksymalna liczba godzin - 64, f) biologia zajęcia wyrównawcze: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 6, Maksymalna liczba grup - 1, Liczba godzin przewidziana na grupę - 32, Maksymalna liczba godzin - 32, g) chemia zajęcia wyrównawcze: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 17, Maksymalna liczba grup - 3, Liczba godzin przewidziana na grupę - 32, Maksymalna liczba godzin - 96, h) łącznie: Maksymalna liczba Uczestników zajęć - 259, Maksymalna liczba grup - 49, Maksymalna liczba godzin - 1568. 5) W przypadku zmniejszenia planowanej liczby osób objętych wsparciem, Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia przedmiotu zamówienia, bez prawa wystąpienia Wykonawcy o roszczenia odszkodowawcze z tytułu utraconych korzyści. Zamawiający zapłaci za faktyczną liczbę przeprowadzonych godzin lekcyjnych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych lub dodatkowych. Cena jednostkowa tj. cena za 1 godzinę lekcyjną dla jednej grupy nie ulegnie zmianie, a Wykonawca nie wniesie żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. W powyższym przypadku rozliczenie nastąpi zgodnie z rzeczywistym wykonaniem przedmiotu umowy tj. na podstawie list obecności. 6) Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie do 15 dni roboczych od dnia podpisania umowy: a) terminarz zajęć b) imienną listę Uczestników zajęć wraz z danymi kontaktowymi oraz informacją czy wybrane zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze/dodatkowe mają być ukierunkowane na przygotowanie do egzaminu dojrzałości w roku szkolnym 2013/2014. 7) W terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania terminarza, o którym mowa w punkcie 6) podpunkcie a), Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram zajęć sporządzony z uwzględnieniem otrzymanego terminarza, celem ostatecznego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Harmonogram zajęć powinien zostać sporządzony oraz przekazany Zamawiającemu w formie odpowiadającej wzorowi harmonogramu zajęć, który stanowi załącznik do treści istotnych postanowień umowy (załącznik nr 7 do SIWZ). Zamawiający dokonuje ostatecznego zatwierdzenia harmonogramu zajęć w terminie do 2 dni roboczych od dnia jego otrzymania i informuje o tym Wykonawcę. 8) Wykonawca będzie realizował zajęcia zgodnie z ostatecznie zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem zajęć wyłącznie w bezpłatnie udostępnionych przez Zamawiającego salach wykładowych, znajdujących się we wszystkich zespołach szkół wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia będzie wykonywany wyłącznie w salach, o których mowa wyżej, z zastrzeżeniem, iż Uczestnicy zajęć mogą mieć zajęcia wyłącznie w salach znajdujących się w zespole szkół, którego są uczniami, chyba że nie ma możliwości utworzenia grupy na dane zajęcia z uczniów danej szkoły. Wszelkie odstępstwa od harmonogramu zajęć, wymagają uprzedniej zgody Zamawiającego. 9) Utworzenie grupy o mniejszej liczbie uczniów, niż wymagana oraz grup dla przedmiotów język niemiecki - zajęcia dodatkowe, chemia - zajęcia dodatkowe oraz biologia - zajęcia dodatkowe jest możliwe po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego. 10) Zajęcia będą prowadzone przez kadrę o odpowiednich kwalifikacjach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. 2009 nr 50 poz. 400) oraz zgodnie z wykazem osób stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 11) Wykaz osób realizujących Zamówienie przedłożony w ofercie jest wiążący. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany po podpisaniu umowy w zakresie zmiany osób uczestniczących w realizacji zamówienia pod warunkiem, iż osoby wykonujące zamówienie będą posiadały kwalifikacje w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 12) Tematyczny zakres zajęć dydaktyczno-wyrównawczych powinien mieścić się w programie nauczania oraz uzupełnić wiadomości i umiejętności uczestników projektu, a w szczególności powinien być ukierunkowany na przygotowanie Uczestników zajęć do egzaminu dojrzałości. Celem zajęć jest wyrównanie dysproporcji edukacyjnych, powstałych w trakcie procesu kształcenia. Oczekiwane rezultaty to m.in.: lepsze wyniki oraz podniesienie kompetencji w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, podniesienie kompetencji językowych oraz przygotowanie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. 13) Tematyczny zakres zajęć dodatkowych powinien wykraczać poza ustalony program nauczania i ukierunkowywać na rozwój kluczowych kompetencji uczniów z ukierunkowaniem na języki obce oraz przedmioty matematyczno - przyrodnicze. Zajęcia będą realizowane w oparciu o rozkład nauczania dodatkowych zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych, obejmujący potrzeby adekwatne do wymiaru godzin przedstawionego w zamówieniu. Celem zajęć dodatkowych jest ugruntowanie posiadanej wiedzy i poszerzanie jej, a także rozwijanie zainteresowań oraz przygotowanie do matury z zakresu rozszerzonego z danego przedmiotu. 14) Przed rozpoczęciem zajęć Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wiedzy dla Uczestników zajęć w każdej grupie, sprawdzającego poziom wiedzy z danego przedmiotu i na tej podstawie przygotowanie programu zajęć. 15) Wykonawca zapewni każdemu Uczestnikowi zajęć wszelkie niezbędne materiały szkoleniowo - dydaktyczne związane z przeprowadzeniem zajęć w szczególności podręczniki i testy. Przekazane materiały dydaktyczne mogą stanowić gotowe publikacje dostępne na rynku (aktualne podręczniki), nie mogą naruszać praw autorskich osób trzecich. Materiały dydaktyczne zostaną przekazane każdemu Uczestnikowi zajęć na własność za pokwitowaniem na liście odbioru na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. 16) Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Uczestników zajęć każdorazowo przed rozpoczęciem zajęć, że zajęcia są realizowane w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie, a projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 17) Wykonawca pokrywa wszelkie koszty związane ze świadczeniem usługi, w tym dojazdy nauczycieli do sal wykładowych oraz wydruk materiałów dydaktycznych. 18) Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo UE, EFS, POKL i nazwy projektu na wszystkich dokumentach i materiałach edukacyjnych związanych z przeprowadzanymi zajęciami dydaktyczno - wyrównawczymi i dodatkowymi. 19) Zajęcia winny odbywać się w godzinach niepokrywających się z godzinami zajęć lekcyjnych Uczestników zajęć w dniach od poniedziałku do soboty, z zastrzeżeniem, że Uczestnik zajęć może mieć maksymalnie 3 godziny zajęć z danego przedmiotu dziennie. Za pisemną zgodą Uczestników kursu, zajęcia mogą odbywać się również w niedziele i święta. 20) Wykonawca dodatkowo wyda każdemu Uczestnikowi zajęć zaświadczenie/certyfikat o ukończeniu zajęć. 21) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania potwierdzenia odbioru zaświadczenia/certyfikatu, poprzez złożenie podpisu przez każdego Uczestnika zajęć. 22) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji, na którą składają się: a) listy obecności Uczestników zajęć, potwierdzone ich własnoręcznymi podpisami wraz z tematyką zajęć, b) harmonogramy zajęć, c) protokoły odbioru materiałów szkoleniowych przez Uczestników zajęć, potwierdzone ich własnoręcznymi podpisami, d) kopie zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu zajęć dla każdego Uczestnika zajęć, e) ankiety ewaluacyjne na zakończenie zajęć. 23) Po zakończeniu wszystkich zajęć w ramach jednej grupy, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu: podpisane przez Uczestników zajęć listy obecności oraz wypełnione w ramach ostatnich zajęć ankiety. Podpisane przez Uczestników zajęć listy obecności oraz ankiety należy przedłożyć w terminie do 2 dni roboczych od dnia zakończenia zajęć w danej grupie. Formularz listy obecności na zajęciach oraz formularz ankiety Uczestnika zajęć stanowią załączniki do treści istotnych postanowień umowy. 24) Podpisane listy obecności oraz wypełnione przez Uczestników zajęć ankiety będą stanowiły podstawę do dokonania odbioru przedmiotu zamówienia. Odbiór nastąpi w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego w obecności przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcy. Z czynności odbioru przedmiotu zamówienia zostanie sporządzony protokół odbioru, który zostanie podpisany przez Naczelnika Wydziału Strategii, Promocji i Sportu lub osobę jego zastępującą oraz osobę upoważnioną ze strony Wykonawcy. 25) Po podpisaniu przez obie strony protokołu odbioru Wykonawca wystawi Zamawiającemu fakturę VAT. 26) Płatność nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w terminie do 30 dni od daty wpływu faktury do kancelarii ogólnej Zamawiającego. 27) Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia przez Wykonawcę faktur cząstkowych po każdym zakończonym etapie zadania opisanego w punkcie 3, po wcześniejszym uzgodnieniu tego z Zamawiającym. 28) Warunkiem wystawienia przez Wykonawcę faktur cząstkowych jest podpisany protokół odbioru z danego etapu zadania. 29) Odbiór cząstkowy dokonuje się na zasadach opisanych w punktach 23-25. 30) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli przebiegu i efektywności zajęć. W przypadku stwierdzenia naruszenia realizacji obowiązków określonych w SIWZ oraz umowie Wykonawca zobowiązany jest, na żądanie Zamawiającego, do niezwłocznej zmiany prowadzącego zajęcia. 31) Z wybranym w drodze postępowania Wykonawcą Zamawiający zawrze umowę zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ z uwzględnieniem jego formy organizacyjno - prawnej.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 84.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składający ofertę ma wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca składający ofertę ma wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował min. 18 osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym min. 10 nauczycieli języka angielskiego, min. 5 nauczycieli matematyki, min. 1 nauczyciela języka niemieckiego, min. 1 nauczyciela biologii oraz min. 1 nauczyciela chemii, z których każda posiada co najmniej niżej opisane kwalifikacje: 1) ukończone studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub 2) ukończone studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt a i b i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. W celu wykazania spełnienia niniejszego warunku Wykonawca ma przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 5 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie oraz łączny potencjał kadrowy. W tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie danego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3), zastępuje się je dokumentem, zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Termin ważności dokumentów analogicznie jak w pkt III.4.3). 2. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców przedmiotowe oświadczenia mogą być złożone wspólnie i podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z tych Wykonawców, lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, z zastrzeżeniem art. 26, ust. 3 ustawy. 4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 5. Kompletna oferta powinna zawierać: 1) Formularz ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 5) Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 6) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 7) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Oświadczenie w trybie art. 22 ust.1 ustawy sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 8) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. 9) Oświadczenie o podwykonawstwie, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Brak oświadczenia będzie równoznaczne z wykonaniem przedmiotu zamówienia bez udziału podwykonawców. 10) Wykaz osób wraz z oświadczeniem według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 11) Parafowana lub podpisana treść istotnych postanowień umowy wraz z załącznikami, stanowiąca załącznik nr 7 do SIWZ. 12) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007, nr 50, poz. 331 z późn. zm.) albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144, ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy na skutek okoliczności, które powodują, że zmiany będą konieczne z punktu widzenia interesów Wykonawcy lub Zamawiającego w szczególności w zakresie: 1) Zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanych przyczynami leżącymi poza Wykonawcą i Zamawiającym w szczególności wystąpieniem siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. 2) Zmiany danych zarówno po stronie Zamawiającego jak i Wykonawcy w sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy zaistnieją takie zmiany. 3) Zmiany załączników do umowy w szczególności wzorów i formularzy: list obecności, ankiet, harmonogramu zajęć. 4) Zamiany osób wykonujących zamówienie, wskazanych w ofercie w następujących przypadkach: a) nie wywiązywania się z obowiązków lub nienależytego ich wykonywania, b) choroby lub innych zdarzeń losowych, c) jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy (np. rezygnacja). Nowa osoba musi posiadać kwalifikacje w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5) Innym niż wymienione wyżej z zastrzeżeniem art. 140 ust. 3 ustawy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.tarnogorski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, Wydział Organizacyjny (pok. 114) lub pocztą po otrzymaniu pisemnego wniosku o jej przekazanie. SIWZ jest bezpłatna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2014 godzina 09:30, miejsce: Oferty należy składać w budynku Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria pok. Nr 1).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Kategoria usług: 24. 2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA. Zamówienie zostanie zrealizowane w okresie maksymalnie do 12 tygodni licząc od dnia otrzymania przez Wykonawcę zatwierdzonego harmonogramu zajęć, jednak nie dłużej niż do 2 maja 2014 (I etap) w przypadku Uczestników zajęć, którzy przystępują w maju 2014r. do egzaminu dojrzałości oraz do 30 czerwca 2014 (II etap) dla pozostałych Uczestników zajęć. 3. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. 6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. 7. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą prowadzone są w walucie PLN. 8. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu za wyjątkiem regulacji art. 93 ust.4 ustawy. 10. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. 11. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. 12. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22, ust. 1 ustawy. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 26, ust. 2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22, ust. 1, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 13. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy Ci przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego będą zobowiązani do przedstawienia umowy określającej ich współpracę. 14. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 15. Wszystkie załączniki są integralną częścią SIWZ. 16. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 17. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY. Wykonawca określi cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Przy obliczeniu ceny należy uwzględnić zakres i rodzaj usług, uwzględniając wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, w szczególności wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia i zawierające w sobie wszystkie obowiązujące narzuty na płacę zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca obliczy cenę brutto za 1 godzinę lekcyjną zajęć (45 min) dla jednej grupy. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. podatek VAT, upusty, rabaty. Ceny zaoferowane przez Wykonawcę nie będą podlegały waloryzacji i zmianie do końca realizacji przedmiotu zamówienia. Cena musi być wyrażona w złotych polskich niezależnie od wchodzących w jej skład elementów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Ilości godzin wskazane w SIWZ służą jedynie do obliczenia ceny oferty. Rozliczenie z tytułu realizacji umowy nastąpi zgodnie z cenami jednostkowymi za ilość faktycznie wykonanych godzin. 18. Oferta musi być sporządzona w języku polskim w jednym egzemplarzu. 19. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej (maszynowej lub ręcznej). 20. Wszystkie strony powinny być ponumerowane a oferta spięta w całość. 21. Wszystkie zapisane strony oferty winny być podpisane lub zaparafowane przez Wykonawcę. Powyższe oznacza, że dokumenty muszą być podpisane przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną we właściwym rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy. Upoważnienie musi być dołączone do oferty (np. pełnomocnictwo), o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę. Podpisy należy składać w sposób umożliwiający identyfikację podpisującego. 22. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii, za wyjątkiem pełnomocnictw, które należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub mocodawcę. 23. Wykonawca ponosi koszty sporządzania oferty, w tym także ewentualne koszty tłumaczenia dokumentów czy też oświadczeń załączonych do oferty na język polski. 24. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 25. Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej w języku polskim. Dokumenty, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą telefaksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pismem przesłanym za pośrednictwem poczty lub złożonym w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach. 26. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 27. Wyjaśnienia udzielają: a) w kwestiach formalnych - Iwona Penkaty - główny specjalista w Wydziale Organizacyjnym - tel. (+48 32) 381-37-86. b) w kwestiach technicznych - Dariusz Bąk - inspektor w Wydziale Strategii, Promocji i Sportu, tel. (+48 32) 381-84-71 28. Zamawiający oświadcza, że nie przewiduje spotkania z Wykonawcami 29. Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5 w dniu 19 lutego 2014 r. o godzinie 10:00.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.