eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ko³obrzegUs³ugi w zakresie organizacji imprez kulturalnych - nag³o¶nienie i o¶wietlenie podczas ROCK Festiwal w dniu 25.08.12. oraz Interfolk w dniach 14-18.08.12. wraz z postawieniem sceny

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2012-07-24

Ko³obrzeg: Us³ugi w zakresie organizacji imprez kulturalnych - nag³o¶nienie i o¶wietlenie podczas ROCK Festiwal w dniu 25.08.12. oraz Interfolk w dniach 14-18.08.12. wraz z postawieniem sceny
Numer og³oszenia: 266616 - 2012; data zamieszczenia: 24.07.2012
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalne Centrum Kultury w Ko³obrzegu im. Zbigniewa Herberta , ul. Solna 1, 78-100 Ko³obrzeg, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3524949, faks 94 3524949.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rckk.bip.parseta.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: www.rckk.bip.parseta.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Us³ugi w zakresie organizacji imprez kulturalnych - nag³o¶nienie i o¶wietlenie podczas ROCK Festiwal w dniu 25.08.12. oraz Interfolk w dniach 14-18.08.12. wraz z postawieniem sceny.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje: Nag³o¶nienie i o¶wietlenie - obs³uga przez ca³y okres trwania imprezy w tym tak¿e w trakcie prób zespo³ów, monta¿ i demonta¿ nag³o¶nienia i o¶wietlenia oraz postawienie sceny zgodnie z wymaganiami: 1. 25.08.2012r. ROCK FESTIWAL miejsce: Amfiteatr ul.Fredry 1, Ko³obrzeg 10:00- 15:00 próby zespo³ów 16:00 - 0:00 koncerty (kapele ko³obrzeskie, Zespó³ Moskwa, Happysad, Sydney Polak) SYSTEM NAG£OSNIENIOWY SYSTEM PA 1.System nag³o¶nieniowy powinien byæ podwieszany, stereofoniczny, minimum dwudro¿ny, oparty na jednakowych, markowych kolumnach, wolny od szumów i przyd¼wiêków, wystrojony przed przybyciem zespo³u. Wielko¶æ i moc systemu powinno zapewniaæ odpowiednie pokrycie d¼wiêkiem stref dla publiczno¶ci, gwarantuj±c natê¿enie d¼wiêku na poziomie min. 100dB (weight. A) przy stanowisku FOH bez s³yszalnych zniekszta³ceñ. 2. W przypadku zakrycia wie¿ nag³o¶nieniowych siatkami reklamowymi musz± posiadaæ one atest przepuszczalno¶ci d¼wiêku. MIKSER 1.Konsolety cyfrowe, np: Soundcraft (Vi6, Vi4), DigiDesign Venue (D-Show, Profile, SC48), Yamaha (PM5D, PM1D), Midas (Pro3, Pro6, XL8). Dopuszcza siê alternatywne konsolety analogowe, jednak¿e musz± posiadaæ: minimum 32 kana³y mono z 4-punktow± korekcj± (dwa parametryczne ¶rodki, regulacja dobroci), prze³±cznik fazy, zasilanie phantom, p³ynnie strojony filtr dolnozaporowy, t³umik PAD oraz min. 8 podgrup VCA. Ponadto, w przypadku u¿ycia konsolety analogowej, po próbie d¼wiêku pozostanie ona (wraz z zainsertowanymi procesorami dynamiki) do wy³±cznego u¿ytku zespo³u. 2.Konsoleta mikserska powinna byæ ustawiona w osi sceny, na pode¶cie max. 25cm i odpowiednio zabezpieczona STANOWISKO REALIZATORA D¬WIÊKU (STACK) 1.Konsoleta mikserska powinna byæ ustawiona w osi sceny, na pode¶cie max. 50cm. 2.W przypadku mikserów analogowych, rack z procesorami d¼wiêku powinien byæ ³atwo dostêpny i usytuowany przy mikserze, od strony ¶ciany stacka. 3.Wysoko¶æ zadaszenia namiotu/konstrukcji stacka nie mniejsza ni¿ 2,5m licz±c od podestu do dolnej krawêdzi zadaszenia. 4.Boczne i tylna ¶ciana zabezpieczenia stacka musz± byæ ³atwo demontowalne (zamek, rzepy), domy¶lnie zdjête, zak³adane wy³±cznie przy niesprzyjaj±cych warunkach atmosferycznych. 5.Konstrukcja stacka musi zapewniaæ realizatorowi kontakt wzrokowo-s³uchowy z ca³ym systemem nag³o¶nieniowym oraz swobodê poruszania siê. PROCESORY D¬WIÊKU 1.Procesory efektów - 2x Reverb (DR, VOC) oraz Delay (Tap) - np. Yamaha SPX 990, SPX 2000, T.C. M-One lub równowa¿ne podobnej klasy. 2.Dynamika d¼wiêku - bramki (7), kompresory (6) - Drawmer, BSS, DBX. Voc - BSS DPR 404/402 (comp/deeser), Bass - DBX 160A, TR - DBX 160A, kompresor stereo dla keyboard, kompresor stereo zainstertowany w grupê 1-2. 3.Korekcja front - EQ 31-punktowy. MIKROFONY Zespó³ posiada w³asne sety mikrofonowe. Nale¿y dostarczyæ mikrofony i Di-Boxy wg poni¿szej listy: HH - Sm81 OV L - At4040 OV R - At4040 TR - ATM-350 SAX - ATM-350 PUZON - ATM-350 KEY L-R - Di-Box ACC GIT - Di-Box Do mikrofonu na stopkê statyw wy³±cznie niski i na trójnogu. SYSTEM MONITOROWY 1.Zespó³ przyje¿d¿a z w³asn± konsolet± monitorow± Yamaha 01V96 oraz systemem dousznym Sennheiser EW 300. Stanowisko monitorowe musi byæ usytuowane po prawej stronie sceny patrz±c od widowni, na wysoko¶ci sceny, zadaszone, o wymiarach min. 1x2m, nie zastawione ¿adnymi przeszkodami utrudniaj±cymi wyj¶cie na scenê. Miejsce ustawienia konsolety musi zapewniaæ kontakt wzrokowy realizatora ze wszystkimi cz³onkami zespo³u oraz technikiem zespo³u. W razie korzystania podczas koncertu z jakichkolwiek systemów bezprzewodowych wymagane jest uzgodnienie czêstotliwo¶ci urz±dzeñ przed prób± zespo³u. 2. Zasilanie phantom +48V podaje FOH. 3. Nie nale¿y u¿ywaæ drumfilla. Perkusista korzysta z w³asnego miksera, na który s± podane zmiksowane sygna³y z konsolety monitorowej. Zespó³ posiadaæ bêdzie w³asny kabel wieloparowy (25 m) do po³±czenia miksera perkusisty. 4. Do sto³u monitorowego konieczne jest podanie ze stage box-a przelotów wed³ug poni¿szej listy, zakoñczonych XLR mêskim. Po opiêciu sto³u monitorowego. Nie bêdzie mo¿na go roz³±czyæ po próbie i ponownie podpi±æ przed samym koncertem. Nale¿y zapewniæ kable INPUT 1 - KICK INPUT 2 - SNARE TOP INPUT 3 - SNARE BOTTOM INPUT 4 - HI-HAT INPUT 5 - TOM I INPUT 6 - TOM II INPUT 7 - TOM III INPUT 8 - RIDE INPUT 9 - OVERHEAD L INPUT 10 - OVERHEAD R INPUT 11 - BASS INPUT 12 - GIT 2 (L (i5)) INPUT 13 - INPUT 14 - GIT 1 (R (i5)) INPUT 15 - INPUT 16 - ACC GIT INPUT 17 - KEYBOARD L INPUT 18 - KEYBOARD R INPUT 19 - TRUMPET INPUT 20* - SAX (*) INPUT 21* - PUZON (*) INPUT 22 - VOC 2 (L) INPUT 23 - VOC 1 (MAIN) INPUT 24 - TALKBACK (*) Instrumenty na IN 20 i IN 21 wystêpuj± na niektórych koncertach. Nale¿y potwierdziæ inputlistê. 5. Nie nale¿y u¿ywaæ sidefilla. 6. Nale¿y zapewniæ 1. tor monitorowy wedge (najlepiej aktywny z w³asnym volume), po lewej stronie sceny, dla technika zespo³u, sterowanego z konsolety zespo³u 7. Dopuszcza siê rozwi±zania równowa¿ne, jednak¿e wszelkie zmiany wymagaj± bezwzglêdnie konsultacji i uprzednio wyra¿onej na nie zgody przez realizatora monitorów - Adama Ho³ysza, tel. 513.157.619, email: olowek@happysad.art.pl TECHNIKA Stanowisko technika sceny musi byæ usytuowane po lewej stronie sceny patrz±c od widowni, na wysoko¶ci sceny, o wymiarach min. 2x2m, nie zastawione ¿adnymi przeszkodami utrudniaj±cymi wyj¶cie na scenê, a tak¿e musi zapewniaæ kontakt wzrokowy technika zespo³u ze wszystkimi cz³onkami zespo³u oraz realizatorem monitorów. Optymalnym jest usytuowanie stanowiska technika w kieszeni sceny (wing). Nale¿y zapewniæ zasilanie 3x230V. KOMUNIKACJA 1. Komunikacja pomiêdzy FOH a muzykami - talkback - dzia³aj±ca przez ca³y czas wystêpu. 2. Komunikacja pomiêdzy FOH a technikiem zespo³u - intercom. INNE 1.Podest pod perkusjê - wymiary: 2x2m, wys. 30cm. W przypadku, gdy podest nie mo¿e pozostaæ po próbie na scenie wymagany jest podest na kó³kach, ze sprawnym hamulcem na ka¿dym kole. 2.W przypadku, gdy zespó³ wystêpuje z poszerzon± sekcj± dêt± (Puzon, Sax) wymagany podest dla instrumentów dêtych - wymiary: 4x2m, wys. 30cm. Je¶li podest nie mo¿e pozostaæ po próbie na scenie wymagany jest podest na kó³kach, ze sprawnym hamulcem na ka¿dym kole. 2.Nag³o¶nienie nie mo¿e pracowaæ na wspólnym zasilaniu z o¶wietleniem. Zasilanie na scenie musi byæ prawid³owo uziemione i zabezpieczone. Firma zapewniaj±ca zasilanie sceny i sprzêtu zespo³u bierze na siebie ca³kowit± odpowiedzialno¶æ za bezpieczeñstwo wykonawców, realizatorów i techników zespo³u podczas prób i koncertu. 3.Napiêcie zasilania wzmacniaczy nie ni¿sze ni¿ 230V. Zasilanie powinno byæ wyprowadzone przy wzmacniaczach, perkusji oraz statywach mikrofonowych VOC 1,2. 4.Scena musi byæ pod³±czona i uruchomiona (line check) przed przybyciem zespo³u. 5.Szacowany czas na próbê techniczn± - 2 godziny (w tym 60 minut monta¿u backline). SYSTEM O¦WIETLENIOWY 11 X MARTIN MAC 700 LUB ROBE 700E, LUB CLAY PAKY ALPHA SPOT HPE 700. 9 X ALPHA BEAM 700 LUB MAC 700 WASH. 5 X ATOMIC 3000 + ZMIENIACZ KOLORÓW. 7 X MAC 700 WASH LUB ROBE 700 WASH, LUB MAC 301. 8 X ACL PAR 64 (JEDEN OBWÓD) 12 X BLINDER FLASH 4000 ( 2600 W). 10 X SUNSTRIP. 2 X DYMIARKA ZR 33 + 2 X WIATRAK. 6 X SHARPY NA SZE¦CIU DWUMETROWYCH S£UPACH GRANDMA FULL SIZE LUB LIGHT + OB£UGA TECHNICZNA STEROWNIKA . 2. 14-18.08.2012r. INTERFOLK I miejsce: Amfiteatr - 14.08.12.- 10:00-14:00 próby zespo³ów; 19:00-23:00 koncert - 15-17.08.12. - 15:00-17:00 próby zespo³ów; 19:00-23:00 koncerty a) SYSTEM NAG£O¦NIENIOWY System nag³o¶nieniowy MIN 2 x 8kW System powinien zapewniæ równomierne pokrycie d¼wiêkiem ca³ej nag³a¶nianej powierzchni oraz byæ w stanie uzyskaæ poziom 100dB SPL w okolicy stanowiska realizatora. Konsoleta FOH min 32 kana³y - 4 punktowa korekcja, w tym min. 2 czêstotliwo¶ci przestrajane, filtr niskich czêstotliwo¶ci, pad -20db, insert. PREFEROWANE STO£Y CYFROWE YAMAHA PM5D-RH,m7cl,LS9, DM1000, SOUNDCRAFT Vi6,Vi4 LUB ANALOGOWE SOUNDCRAFT FIVE,MH, K2, MIDAS HERITAGE 3000, A&H ML 4000 PERYFERIA DO STO£ÓW ANALOGOWYCH- dbx, bss audio, drawmer, tc electronics, yamaha, lexicon (oraz inne analogicznej klasy). KONSOLETA MONITOROWA MIN 24 kana³y - 4 punktowa korekcja, w tym min. 2 czêstotliwo¶ci przestrajane, filtr niskich czêstotliwo¶ci, pad -20db, insert. MIN 10 x AUX - KOREKTOR GRAFICZNY NA KAZDYM WYJSCIU, PREFEROWANE YAMAHA M7CL,LS9,DM1000 SYSTEM MONITOROWY 8 x WEDGE -PREFEROWANE- L-ACOUSTICS 115XT HiQ, d&b MAX JBL SRX712M b) SYSTEM O¦WIETLENIOWY ¶wiat³o ruchome (MAC/ROBE 500,250) .4 szt + ¶wiat³o na publiczno¶æ , ¶wiat³o sta³e typu PAR 64 - 30szt , ¶wiat³o prowadz±ce - spot, maszyny do dymów); II miejsce: Pla¿a 18.08.12. - 10:00 - 14:00 próby zespo³ów; 19:00- 23:00 koncert a) SYSTEM NAG£O¦NIENIOWY System nag³o¶nieniowy MIN 2 x 15kW System powinien zapewniæ równomierne pokrycie d¼wiêkiem ca³ej nag³a¶nianej powierzchni oraz byæ w stanie uzyskaæ poziom 100dB SPL w okolicy stanowiska realizatora. Konsoleta FOH min 32 kana³y - 4 punktowa korekcja, w tym min. 2 czêstotliwo¶ci przestrajane, filtr niskich czêstotliwo¶ci, pad -20db, insert. PREFEROWANE STO£Y CYFROWE YAMAHA PM5D-RH,m7cl,LS9, DM1000, SOUNDCRAFT Vi6,Vi4 LUB ANALOGOWE SOUNDCRAFT FIVE,MH, K2, MIDAS HERITAGE 3000, A&H ML 4000 PERYFERIA DO STO£ÓW ANALOGOWYCH- dbx, bss audio, drawmer, tc electronics, yamaha, lexicon (oraz inne analogicznej klasy). KONSOLETA MONITOROWA MIN 32 kana³y - 4 punktowa korekcja, w tym min. 2 czêstotliwo¶ci przestrajane, filtr niskich czêstotliwo¶ci, pad -20db, insert. MIN 10 x AUX - KOREKTOR GRAFICZNY NA KAZDYM WYJSCIU, PREFEROWANE YAMAHA M7CL,LS9,DM1000 SYSTEM MONITOROWY 10 x WEDGE -PREFEROWANE- L-ACOUSTICS 115XT HiQ, d&b MAX JBL SRX712M b) SYSTEM O¦WIETLENIOWY ¶wiat³o ruchome (MAC/ROBE 500,250) min .8 szt + ¶wiat³o na publiczno¶æ, ¶wiat³o sta³e typu PAR 64 - 40szt , ¶wiat³o prowadz±ce - spot, maszyny do dymów); SCENA Nale¿y postawiæ scenê: Zadaszon±, o wymiarach min. 10m/12m, z mo¿liwo¶ci± zawieszenia systemu nag³o¶nieniowego (poza oknem sceny) Zadaszone stanowisko FOH i MONITOR UWAGA! Dopuszcza siê u¿ycie innych urz±dzeñ równowa¿nych powy¿ej opisywanym w przypadku, gdy na u¿ycie tych urz±dzeñ zgodê wyrazi realizator Zespo³u. Zgoda na u¿ycie innych urz±dzeñ równowa¿nych opisywanym musi byæ uzyskana przez Wykonawcê od realizatora Zespo³u przed jego u¿yciem..

II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.

II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 79.95.21.00 - Us³ugi w zakresie organizacji imprez kulturalnych .

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczêcie: 12.08.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • zgodnie z SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • zgodnie z SIWZ

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • zgodnie z SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • zgodnie z SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • zgodnie z SIWZ

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, dostaw lub us³ug w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

    • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rckk.bip.parseta.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Regionalne Centrum Kultury w Ko³obrzegu im.Z.Herberta ul.Solna 1 78-100 Ko³obrzeg Dzia³ Administracyjno-Gospodarczy.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 01.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Regionalne Centrum Kultury w Ko³obrzegu ul.Solna 1 78-100 Ko³obrzeg.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.