Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-10-08
Zegrze: Wykonanie usługi polegającej na wycince, pielęgnacji drzew i krzewów, usuwaniu samosiewów i odrostów, wykonaniem nasadzeń zastępczych na terenach kompleksów wojskowych w rejonie działania Jednostki Wojskowej 4809.
Numer ogłoszenia: 266940 - 2015; data zamieszczenia: 08.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4809 , ul. Juzistek 2, 05-131 Zegrze, woj. mazowieckie, tel. 261 883 896, faks 261 883 868.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.26wog.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi polegającej na wycince, pielęgnacji drzew i krzewów, usuwaniu samosiewów i odrostów, wykonaniem nasadzeń zastępczych na terenach kompleksów wojskowych w rejonie działania Jednostki Wojskowej 4809..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na wycince, pielęgnacji drzew i krzewów, usuwaniu samosiewów i odrostów, frezowaniu karp, wykonaniu nasadzeń zastępczych oraz montażu budki lęgowej na terenach kompleksów wojskowych w rejonie działania Jednostki Wojskowej 4809. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do umowy. Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do: w zakresie wycinki 1. wycinki drzew w ilościach i o parametrach wskazanych w załączniku nr 2 do umowy; 2. ścinania drzew, krzewów oraz samosiewów na minimalnej wysokości od gruntu; 3. pocięcia uzyskanego drewna na kawałki o długości około 1mb; 4. przewiezienia własnym transportem uzyskanego drewna w miejsce wskazane przez przedstawiciela Sekcji Obsługi Infrastruktury; 5. ułożenia pociętego drewna w stosy dogodne do obmiaru w miejscu wskazanym przez przedstawiciela Sekcji Obsługi Infrastruktury; 6. podania objętości netto posegregowanego drewna w m3/kubikach; 7. oczyszczenia terenu objętego wycinką po zakończeniu prac; w zakresie pielęgnacji 1. pielęgnacji drzew w ilościach i o parametrach wskazanych w załączniku nr 2 do niniejszej umowy; 2. do dokonania cięć sanitarnych, korekcyjnych i prześwietlających, niezbędnych do utrzymania dobrego stanu zdrowotnego drzew, ich prawidłowej statyki i pokroju oraz usunięcia niebezpieczeństwa obłamania się suchych lub uszkodzonych konarów; 3. zabezpieczenia ran po cięciach odpowiednim preparatem; 4. oczyszczenia terenu objętego pielęgnacją po zakończeniu prac. w zakresie frezowania 1. frezowania pni w ilościach i o parametrach wskazanych w załączniku nr 2 do niniejszej umowy; 2. usunięcia pni wraz z karpiną na głębokość co najmniej 15 cm pod powierzchnią gruntu; 3. uzupełnienia na własny koszt powstałych ubytków po frezowaniu ziemią ogrodniczą; 4. wyrównania i oczyszczenia terenu objętego frezowaniem pni po zakończeniu prac. w zakresie nasadzeń zastępczych 1. nasadzenia drzew i krzewów w ilościach, gatunkach, odmianach i o parametrach wskazanych w załączniku nr 2 do umowy; 2. nasadzeń drzew i krzewów z pojemnika, o prawidłowo ukształtowanym systemie korzeniowym; 3. zakupu zdrowego (bez oznak chorobowych i szkodników) materiału roślinnego; 4. rośliny winny być sadzone w doły zaprawione ziemią urodzajną w całej objętości, a następnie obficie podlane; 5. wyłożenia gruntu wokół posadzonych krzewów czarną agrowłókniną w ilości nie mniejszej jak 1m2 na jedną roślinę oraz zastosowania 5 cm warstwy podsypki z kory mielonej o granulacji 0-60 mm; 6. zabezpieczenia posadzonych drzew przed złamaniem 3 palikami drewnianymi i taśmą, wyposażenie w dren nawadniający oraz zabezpieczenia przed uszkodzeniem w wyniku koszenia poprzez zastosowanie obrzeży ogrodowych ochronnych (z tworzywa sztucznego w kolorze zielonym); 7. do przekazania poszczególnym Kierownikom Sekcji Obsługi Infrastruktury w formie pisemnej szczegółowych wytycznych odnośnie pielęgnacji posadzonych w danym miejscu gatunków drzew i krzewów na okres 3 lat od momentu posadzenia, w rozbiciu na poszczególne pory roku/sezony. w zakresie montażu budki lęgowej zakup i zawieszenie budki lęgowej typu A, na wysokości co najmniej 4 m na drzewie wskazanym przez wyznaczonego pracownika Sekcji Obsługi Infrastruktury..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- 1.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 2.Zamówienia te będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju usług, jak te które stanowią przedmiot niniejszego zamówienia podstawowego określonego w SIWZ. 3.Zamówienia uzupełniające będą stanowiły nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego. 4. Udzielenie zamówienia uzupełniającego, wymagać będzie zawarcia odrębnej umowy.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 2.600,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące sześćset).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia,
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada: opłaconą polisę (ważną na dzień składania ofert), a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wartość ubezpieczenia nie może być mniejsza niż: 100.000,00 zł brutto. Wykonawca zobowiązuje się, że będzie utrzymywał powyższy zakres ubezpieczenia przez okres trwania umowy. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku metodą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Do oferty wspólnej Wykonawcy dołączają pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp. 5. Wszelkie informacje i korespondencję kierowaną przez Zamawiającego do pełnomocnika, uważa się za skierowaną do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6. W Formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawcy składający ofertę wspólną powinni wpisać dane teleadresowe, na które ma być kierowana korespondencja od Zamawiającego. 7. Sposób składania oświadczeń i dokumentów w ofercie wspólnej: a. dokumenty wspólne, takie jak: formularz ofertowy, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, itp. - składa pełnomocnik Wykonawców, w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, b. jeżeli jednak podmiot występujący wspólnie (spółka cywilna) na podstawie odrębnych przepisów, dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany, jako jeden podmiot (jedna jednostka organizacyjna) dokumenty dotyczące ubezpieczeń, podatków i opłat powinien złożyć niezależnie ten podmiot, c. dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia we własnym imieniu, d. kopie dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych Wykonawców. Zamawiający dopuszcza również poświadczanie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną zarówno przez lidera - pełnomocnika do reprezentowania wykonawców na podstawie stosownego umocowania w tym zakresie. Lider - pełnomocnik, chcąc właściwie poświadczyć dokumenty partnera za zgodność z oryginałem, powinien posiadać umocowanie do działania w imieniu partnera, w tym także do poświadczenia za zgodność z oryginałem składanych w jego imieniu dokumentów. 8. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę, zawierającą co najmniej: a. zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego, obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz solidarnej odpowiedzialności za realizację zamówienia, b. określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, c. czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania rękojmi/gwarancji. 9. Wspólnicy spółki cywilnej ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. 10. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w niniejszym rozdziale. Pełnomocnictwa - tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale XIII pkt. 5 lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział V) niniejszej SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin uprzątnięcia terenu po zakończeniu poszczególnych prac - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Projekt umowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ w wersji opracowanej przez Zamawiającego, z którą każdy Wykonawca powinien się zapoznać. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych w projekcie umowy. 2.Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej: a.Zamawiający dopuszcza zmiany podyktowane zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiany ustawowej stawki VAT. Wartość należnego wynagrodzenia zostanie skorygowana o wartość należnego podatku VAT, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa; b.zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: 1)o charakterze niezależnym od stron; 2)którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy; 3)którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności; 4)której nie można przypisać drugiej stronie; Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; c.gdy istnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z SIWZ i umową, lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. 3.Powyższe zmiany wymagają zachowania formy pisemnej (w formie aneksu), pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.26wog.wp.mil.pl;
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 4809, ul. Juzistek 2, 05-131 Zegrze, budynek 220, pokój nr 318A.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.10.2015 godzina 11:00, miejsce: Jednostka Wojskowa 4809, ul. Juzistek 2, 05-131 Zegrze, kancelaria jawna pokój nr 43, budynek nr 220..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej i parkowej na terenie miasta Gołdap - rejon nr 1
- Utrzymanie czystości w obiektach "Uzdrowisko Sopot" Sp. z o.o. oraz na terenie przylegającym do Sanatorium Uzdrowiskowego "Leśnik" w Sopocie przy ul. 23 Marca 105
- Świadczenie usług w zakresie konserwacji zieleni wysokiej
- ,,Utrzymanie zieleni w pasach drogowych w tym konserwacja i utrzymanie drzewostanu w latach 2025-2026"
- Utrzymanie zieleni na terenie miasta Kartuzy w 2025 roku.
- Utrzymanie zieleni wewnątrz Kompleksu Termy Maltańskie w Poznaniu w podziale na 2 części.
więcej: Usługi ogrodnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.