Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-07-24
Katowice: Wykonanie instalacji zasilania i odbioru produktów z poligonu doświadczalnego podziemnego zgazowania węgla Kopalni Doświadczalnej Barbara w Mikołowie
Głównego Instytutu Górnictwa
Numer ogłoszenia: 267108 - 2012; data zamieszczenia: 24.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Główny Instytut Górnictwa , pl. Gwarków 1, 40-166 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2581631-9, faks 0322596533.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gig.katowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie instalacji zasilania i odbioru produktów z poligonu doświadczalnego podziemnego zgazowania węgla Kopalni Doświadczalnej Barbara w Mikołowie Głównego Instytutu Górnictwa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie instalacji zasilania i odbioru produktów z poligonu doświadczalnego podziemnego zgazowania węgla Kopalni Doświadczalnej Barbara w Mikołowie Głównego Instytutu Górnictwa. Zakres przedmiotu zamówienia określają: 1. Zakres objęty podstawową dokumentacją: a) Projekt Wykonawczy - Zasilanie i odbiór produktów z poligonu doświadczalnego podziemnego zgazowania węgla Kopalni Doświadczalnej Barbara - Część technologiczna, nr projektu 553.300-000 + przedmiar, b) Projekt Wykonawczy -Zasilanie i odbiór produktów z poligonu doświadczalnego podziemnego zgazowania węgla Kopalni Doświadczalnej Barbara -Część konstrukcyjno- budowlana, nr projektu 553.860-000 + przedmiar, c) Projekt Wykonawczy -Zasilanie i odbiór produktów z poligonu doświadczalnego podziemnego zgazowania węgla Kopalni Doświadczalnej Barbara -Część elektryczna, nr projektu 553.760-00 + przedmiar, d) Projekt Wykonawczy Zastępczy -Zasilanie i odbiór produktów z poligonu doświadczalnego podziemnego zgazowania węgla Kopalni Doświadczalnej Barbara -Część AKPiA, nr projektu 553.560-000 + przedmiar. e) Projekt Wykonawczy- Instalacje podziemne- Zamocowanie rurociągu GS01-200 rysunek 533.330-031 rev 01 f) Specyfikacja materiałowa szczegółowa nr 553.340-209 rev.01 Zakres prac Wykonawcy obejmuje realizację wszystkich instalacji objętych projektem z wyjątkiem dostaw określonych w projekcie jako do dzierżawy. Zestawienie dokumentacji projektowej stanowi załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia a dokumentacja zostaje zamieszczona na stronie internetowej GIG w Dziale Aktualne przetargi. Ponadto w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie przez Wykonawcę projektu technicznego przewiertu oraz technologii robót i uzyskanie zatwierdzenia ich przez Kierownika Ruchu Zakładu Górniczego Kopalni Doświadczalnej Barbara. Zasady współpracy między osobami kierownictwa i dozoru Ruchu Zakładu Górniczego a kierownictwem i dozorem ruchu Wykonawcy ustali Kierownik Ruchu Zakładu Górniczego Kopalni Doświadczalnej Barbara. 2. Zakres objęty rysunkiem 553.330-021 rewizja 01: Przygotowanie generatora podziemnego zgazowania węgla na poligonie doświadczalnym do przeprowadzenia próby technologicznej: Prace instalacyjne a) Wykonanie kolektora łączącego trzy istniejące rurociągi zasilające (2 x 50 mm, 1 x 100 mm) oraz rurociągu o średnicy 50 mm od kolektora w kierunku wlotu do reaktora. Długość rurociągu ze stali P235GH ok. 25?5 m.b. Połączenia kołnierzowe. Uszczelki z materiału odpowiedniego do pracy w tlenie. Rurociąg zakończony zaworem odcinającym. b) Wykonanie rurociągu ze stali P235GH zasilającego reaktor w wodę od istniejącego rurociągu o średnicy 50 mm i długości ok. 25?5 m.b. Rurociąg zakończony zaworem odcinającym. c) Wykonanie rurociągu odbioru produktów gazowych o średnicy 200 mm i długości 50?5 m.b. z komory odbioru produktów do rurociągu GS-01-200. Połączenia kołnierzowe. Materiał rurociągu: - pierwsze 6 m od komory - stal X60CrNiTi18-10 - pozostała część - stal P235GM.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w zakresie wykonania instalacji dla badań zgazowania węgla
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.55.00 - Roboty wiertnicze i górnicze 45.21.46.20 - Roboty budowlane w zakresie ośrodków badawczych i testowych 45.23.11.12 - Instalacja rurociągów .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wpłata wadium. 1.1. Wysokość wadium ustala się na kwotę 70 000,00 zł (siedemdziesiąt tysięcy złotych). 1.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 1.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach w BRE Bank S.A nr 05 1140 1078 0000 3018 1200 1001. Środki muszą być na koncie do dnia 16.08.2012 r. do godz. 12:00. 1.4. Pozostałe formy wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju 217 budynek dyrekcji GIG do dnia 16.08.2012 r. do godz. 12:00. 1.5. Potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopie przelewów oraz kopie dokumentów dotyczących innych niż w pieniądzu form wadium, należy dołączyć do oferty. 1.6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania. 2 Zwrot wadium. 2.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 2.6 niniejszego rozdziału. 2.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 2.1 tego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 2.5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 2.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwie realizacje instalacji przemysłowych: robót budowlanych, instalacji technologicznych, elektrycznych, instalacji AKPiA z udziałem robót w chodnikach podziemnych kopalń, o wartości co najmniej 1 000 000 złotych brutto każda. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: a) wykazu dwóch realizacji instalacji przemysłowych: robót budowlanych, instalacji technologicznych, elektrycznych, instalacji AKPiA z udziałem robót w chodnikach podziemnych kopalń, o wartości co najmniej 1 000 000 złotych brutto każda, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone1). b) dokumenty potwierdzające, że roboty (wymienione w wykazie, o którym mowa powyżej) zostały wykonane należycie. Zamawiający wymaga co najmniej 2 robót potwierdzonych przynależnymi referencjami (lub innymi dokumentami równoważnymi)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykaże, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawca winien wykazać się dysponowaniem osobami spełniającymi następujące wymogi: 1) Osoby kierownictwa i dozoru ruchu, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą posiadać stwierdzenie kwalifikacji kierownictwa i osób dozoru ruchu w podziemnych zakładach górniczych wydobywających węgiel kamienny, sprawujących nadzór nad pracownikami prowadzącymi roboty, wymagane ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U z 2005r. Nr 228 poz.1947 z późn. zm.) i wynikającymi z niej rozporządzeniami lub uprawnienia równoważne. 2) Zamawiający wymaga dysponowania osobami kierownictwa i dozoru ruchu z wymaganymi kwalifikacjami: - minimum jednej osoby o kwalifikacjach kierownika działu robót górniczych, - minimum jednej osoby o kwalifikacjach kierownika działu energomechanicznego, - minimum jednej osoby dozoru wyższego o specjalności mechanicznej, - minimum jednej osoby dozoru średniego o specjalności maszynowej, - minimum jednej osoby dozoru wyższego o specjalności elektrycznej, - minimum jednej osoby dozoru średniego o specjalności elektrycznej, - minimum jednej osoby dozoru wyższego o specjalności BHP, - przynajmniej jedna osoba -kierownik budowy / kierownik robót z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi na powierzchni Kopalni. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat pełnionych przez nie funkcji, nazwa dokumentu potwierdzającego posiadane kwalifikacje/oznaczenie dokumentu nr identyfikacyjny, data wydania lub dokumentów równoważnych w przypadku osób z poza granic RP, a także informację o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ. - Oświadczenia, że w/w osoby posiadają stosowne uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Sytuacja ekonomiczna: Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 2,0 mln zł. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: a) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 2,0 mln zł. b) w przypadku gdy z polisy nie wynika fakt jej opłacenia - oświadczenie, że polisa jest opłacona
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wypełniony formularz oferty wraz z oświadczeniami według załącznika nr 1 do SIWZ. 3. Zestawienie wartości robót wg. wzoru w załączniku nr 2 do SIWZ oraz kosztorysy ofertowe wraz zestawieniem materiałów do każdego kosztorysu. 4. Harmonogram realizacji zamówienia obejmujący pełny zakres oferowanego przedmiotu umowy. 5. Wymagany jest minimum 36 miesięcy okresu rękojmi i gwarancji na wykonane prace. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty oraz innych dokumentów w jednym z języków powszechnie używanych w handlu międzynarodowym. Interpretacja treści dokumentów składnych w języku obcym wraz z tłumaczeniem na język polski, będzie realizowana w oparciu o przedmiotowe tłumaczenie. 7. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli Wykonawca działa przez pełnomocnika, to pełnomocnictwo winno zostać dołączone do oferty i posiadać formę oryginału lub kopii uwierzytelnionej przez notariusza
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 70
- 2 - okres rękojmi i gwarancji - 20
- 3 - czasokres wykonania - 10
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) zmiany terminu wykonania umowy na skutek: a) zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, w szczególności zagrożeniami naturalnymi, b) zmian spowodowanych koniecznością prowadzenia akcji ratowniczej, c) zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: - konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej wynikłych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, - wstrzymania wykonania umowy przez Zamawiającego, np. w wyniku awarii maszyn lub urządzeń udostępnianych Wykonawcy przez Zamawiającego, - prowadzenia przez Zamawiającego eksperymentów badawczych o których mowa w Rozdziale IV punkt 4, d) zmian będących następstwem działania organów nadzorczych, e) wystąpienia innych okoliczności zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu o czas niezbędny do jej wykonania w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności. 2) zmiany zakresu przedmiotu umowy w przypadku: a) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (np. wzrost zagrożeń naturalnych, odmienna tektonika itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach, b) konieczności wykonania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych , technologicznych lub konieczności zmiany tras przebiegu instalacji lub zmiany lokalizacji urządzeń, c) konieczności wykonania dodatkowego zakresu prac poza określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zleconych przez Zamawiającego. d) ograniczenia przedmiotu zamówienia bez wskazywania powodów zmiany. Zmiany będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie do kwoty równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 3) Rozliczenie finansowe zmian zakresu prac dokonane zostanie kosztorysem powykonawczym w oparciu o ryczałtowe ceny jednostkowe kosztorysu ofertowego. W przypadku braku ceny jednostkowej w kosztorysie ofertowym , cena zostanie ustalona w negocjacji w oparciu o wskaźniki kosztorysowe ujęte w ofercie i ceny materiałów dostępne w publikacjach branżowych lub w oparciu o oferty dostawców. Zmiany będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie do kwoty równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 4) pozostałych zmian gdy: a) zaistnieją przesłanki ograniczenia przez Zamawiającego zakresu robot będących przedmiotem niniejszej umowy ze względu na brak możliwości pełnego rozeznania warunków górniczo - geologicznych, b) nastąpi zmiana w wysokościach i sposobie płatności należności publiczno-prawnych poprzez dostosowanie treści umowy do obowiązujących przepisów. c) z powodu zmiany powszechnie obowiązujących regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy 5) Wszystkie sytuacje określone powyżej stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 6) Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art.144 ustawy z dnia 29stycznia 2004r. - prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r., Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) w szczególności : a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), b) zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami, c) zmiana ustanowionych do współpracy osób kierownictwa i dozoru ruchu Zamawiającego i Wykonawcy. 7) Wszelkie zmiany (uzupełnienia) umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gig.eu/pl/a158/Aktualne_przetargi.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Główny Instytut Górnictwa 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek B.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.08.2012 godzina 12:00, miejsce: Główny Instytut Górnictwa 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek B.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Centrum Czystych Technologii Węglowych oraz projektu HUGE 2.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- DOSTAWA SPRZETU KOMPUTEROWEGO
- Konserwację urządzeń dźwigowych podlegających dopuszczeniom przez UDT oraz ich bieżące naprawy.
- Usługa monitorowania środowiska pracy Zintegrowanego Systemu Informatycznego (ZSI) InfoMedica/AMMS
- KOMPLEKSOWE UTRZYMANIE CZYSTOŚCI BASENÓW: BRYNÓW, BUROWIEC, ZADOLE W MIESIĄCU STYCZNIU 2025r.
- "ŚWIADCZENIE USŁUGI SPRZĄTANIA I UTRZYMANIA CZYSTOŚCI NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONEJ W KATOWICACH PRZY UL. DĄBROWSKIEGO
- Dostawa leków Zad. 1 - Tenekteplaza proszek i rozp. Ds. r-r d/wstrzyk.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- "Wykonanie otworu wentylacyjnego z podłużni Grubenthal na poz. IV do poprzeczni Lilienbach na poz. III w Kopalni Soli "Wieliczka"".
- Roboty budowlane w ramach zadania "Modernizacja i doposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Wojewódzkiego Szpitala im. Zofii Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu
- Likwidacja oraz zabezpieczenie wyrobisk górniczych.
więcej: Roboty budowlane w zakresie ośrodków badawczych i testowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.