eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DąbieRozwój infrastruktury wodno-ściekowej w Gminie Psary poprzez budowę wodociągu i modernizację oczyszczalni ścieków w Malinowicach - Przebudowa wodociągów Dn 200 i Dn 100 w ulicach Łączna, Boczna, Kamienna, Gródkowska, Grabowa w Psarach i ul. Parkowa w Goląszy Biska oraz wodociągów Dn 150 i Dn 100 w ulicy Belnej w Psarach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-12

Dąbie: Rozwój infrastruktury wodno-ściekowej w Gminie Psary poprzez budowę wodociągu i modernizację oczyszczalni ścieków w Malinowicach - Przebudowa wodociągów Dn 200 i Dn 100 w ulicach : Łączna, Boczna, Kamienna, Gródkowska, Grabowa w Psarach i ul. Parkowa w Goląszy Biska oraz wodociągów Dn 150 i Dn 100 w ulicy Belnej w Psarach
Numer ogłoszenia: 268500 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej w Psarach , ul. Dolna 1, 42-504 Dąbie, woj. śląskie, tel. 032 3601671, faks 032 3601670.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozwój infrastruktury wodno-ściekowej w Gminie Psary poprzez budowę wodociągu i modernizację oczyszczalni ścieków w Malinowicach - Przebudowa wodociągów Dn 200 i Dn 100 w ulicach : Łączna, Boczna, Kamienna, Gródkowska, Grabowa w Psarach i ul. Parkowa w Goląszy Biska oraz wodociągów Dn 150 i Dn 100 w ulicy Belnej w Psarach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane: budowa wodociągu z rur PE 100, SDR 17, PN 10 a przy przewiertach z rur trójwarstwowych np. typu TS PE 100 SDR 11 PN 10 wraz ze studniami wodomierzowymi np. typu Kajma II o średnicy fi 500 mm przed posesją odbiorców wody do budynków mieszkalnych w miejscowości Psary i Goląsza Biska. 2.Wykonawca wykona sieć wodociągową oraz studnie wodomierzowe usytuowane w pasie drogowym. 3.Ilość i rodzaj robót do wykonania: a) Budowa wodociągu w Psarach w ul. Belnej od budynku nr 5 do budynku nr 143. obejmuje wodociągi o średnicach: Dz 160 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L = 1207,20 m w wykopie + 113,50 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym Dz 110 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L = 1046,50 m w wykopie + 126,50 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym Dz 50 mm PE 100 SDR 17 SN 10 (odgałęzienia) L = 4,0 m w wykopie Dz 40 mm PE 100 SDR 17 SN 10 (odgałęzienia) L = 238,0 m w wykopie + 34,0 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym b) Budowa wodociągów w ulicach : Łączna, Boczna, Kamienna, Gródkowska, Grabowa w Psarach obejmuje wodociągi o średnicach : Dz 225 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L= 919,0 m w wykopie + 27,5 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym Dz 160 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L= 983,2 m w wykopie + 245,3 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym Dz 110 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L=1003,3 m w wykopie + 42,7 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym Dz 63 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L= 75,9 m w wykopie + 33,1 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym Dz 50 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L= 16,5 m w wykopie + 6,5 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym Dz 40 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L= 307,0 m w wykopie + 41,5 m PE 100 SDR 11 SN 10 np. typu TS w przewiercie sterowanym c) Budowa wodociągów w ulicy Parkowej w Goląszy Biska obejmuje wodociąg o średnicach Dz 110 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L=54,0 m w wykopie Dz 40 mm PE 100 SDR 17 SN 10 L= 10,0 m w wykopie c) Wykonanie odgałęzienia do przyłącza wodociągowego zakończone studnią wodomierzową np. typu Kajma II - 216 szt. . d) Wykonanie przekroczenia torów kolejowych PKP przewiertem rurą stalową d:558*8 mm L=15.0 m. e) Wykonanie konstrukcji odciążającej dla toru kolejowego z wiązki 5 szyn w rozwiązaniu typu szwajcarskiego o rozpiętości konstrukcji 4 m. f) Rozbiórki wraz z odtworzeniem nawierzchni dróg i chodników oraz terenów zieleni. 4. Przed rozpoczęciem robót budowlanych należy opracować projekt organizacji ruchu i uzyskać zgodę na zajęcie pasa drogowego od zarządców dróg, w pasie których realizowana będzie inwestycja. Opłaty za zajęcie pasa drogowego na czas budowy ponosi Wykonawca. 5. Przed przystąpieniem do robót na terenie PKP, Wykonawca zobowiązany jest zgłosić się do PKP celem opracowania bezpośrednich warunków dla wykonania robót tj. terminu, czasu trwania robót i spisania stosownej umowy i powołania komisji przekazania terenu PKP. Wszelkie opłaty z tym związane ponosi Wykonawca. 6. Wykonawca jest zobowiązany do zlecenia wszelkich nadzorów nad robotami wykonywanymi w sąsiedztwie urządzeń obcych właścicielom tych urządzeń i poniesienia opłat z tym związanych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu obowiązany jest wnieść wadium w PLN stosownie do art. 45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm. ) w wysokości: 130 000,00 zł ( słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: 04 8438 0001 0000 3362 2000 0010 z dopiskiem Wadium na zadanie: Rozwój infrastruktury wodno-ściekowej w Gminie Psary poprzez budowę wodociąg i modernizację oczyszczalni ścieków w Malinowicach - Przebudowa wodociągów Dn 200 i Dn 100 w ulicach : Łączna, Boczna, Kamienna, Gródkowska, Grabowa w Psarach i ul. Parkowa w Goląszy Biska oraz wodociągów Dn 150 i Dn 100 w ulicy Belnej w Psarach. 3.W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Psarach ul. Dolna 1 (parter). 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, UWAGA! Za termin wniesienia wadium w tej formie uważa się termin wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego. b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 niniejszej części SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymaga się wykazania robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże jedną robotę o minimalnej wartości brutto 2 500 000,00 zł. Za roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty w zakresie budowy sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymaga się wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Warunek dysponowania zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: - minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą minimum 3 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy. - minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. -minimum 1 osobę posiadającą zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z montażu (zgrzewania) rur z tworzyw sztucznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymaga się wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Warunek dysponowania zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: - minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą minimum 3 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy. - minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. -minimum 1 osobę posiadającą zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z montażu (zgrzewania) rur z tworzyw sztucznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł. W zakresie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 1.2. do 1.4. niniejszej części SIWZ, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli kwoty w dokumentach określone są w walucie innej niż w złotych polskich, Zamawiający dokona ich przeliczenia na polskie złote według Tabeli kursów średnich walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony czytelnie, podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy na lub według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA ! Na formularzu ofertowym należy ujawnić wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem np. konsorcjum. 2.Pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu we właściwym rejestrze lub ewidencji, w tym wynikające z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. 3. Uproszczone kosztorysy ofertowe podpisane przez Wykonawcę sporządzone zgodnie z przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 10 do SIWZ. Dokument wymieniony w części VII pkt 2 może być przedstawiony w formie oryginału, czytelnej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Mocodawcę lub notarialnie poświadczonej kopii.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi poniżej. 4.Zmiany te mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę i mogą dotyczyć: 1)zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych, 2)aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, 3)zmiany producenta urządzeń lub wyposażenia, 4)zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 5)zmiany w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych, 6)zmiany technologii wykonania robót. 5.Zmiany, o których mowa w pkt. 4, mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności: 1)obniżenia kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 2)poprawa wartości lub podniesienia sprawności ukończonych robót budowlanych, 3)zmiana obowiązujących przepisów, 4)podniesienie wydajności urządzeń, 5)podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, 6)usprawnienia w trakcie użytkowania obiektu, 7)opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu Wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, 8)zaistnienie nieprzewidzianych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzystnych warunków klimatycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, 9)siła wyższa (zdarzenie obiektywne, zewnętrzne, nie posiadające swojego źródła wewnątrz przedsiębiorstwa, niemożliwe do przewidzenia, nieoczekiwane, którego skutków nie da się przewidzieć i nie można im zapobiec, które wystąpiło mimo dołożenia należytej staranności wymaganej w stosunkach kupieckich ( art. 355 §2 kodeksu cywilnego) w celu należytego spełnienia świadczenia ( np. w szczególności: pożaru, powodzi, gradobicia, strajku itp.) 4.Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi wykonawca. 5.Zmiana terminu zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia może nastąpić w przypadku: -udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy zamówień dodatkowych o których mowa w art.67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, -zawieszenia przez Zamawiającego wykonania robót, -przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, -działania siły wyższej (zdarzenie obiektywne, zewnętrzne, nie posiadające swojego źródła wewnątrz przedsiębiorstwa, niemożliwe do przewidzenia, nieoczekiwane, którego skutków nie da się przewidzieć i nie można im zapobiec, które wystąpiło mimo dołożenia należytej staranności wymaganej w stosunkach kupieckich ( art. 355 §2 kodeksu cywilnego) w celu należytego spełnienia świadczenia ( np. w szczególności: pożaru, powodzi, gradobicia, strajku itp.), -wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, -przeszkód technicznych w pełni niezależnych od Stron umowy, mających bezpośredni wpływ na termin wykonania zamówienia, -wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót, fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.psary.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Komunalnej w Psarach Dąbie, ul. Dolna 1 42-504 Będzin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej w Psarach Dąbie, ul. Dolna 1 42-504 Będzin.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.