Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2013-07-10
Dobra: Wymiana pokrycia dachowego zawieraj±cego azbest na budynku
Szko³y Podstawowej w Dobrej
Numer og³oszenia: 268756 - 2013; data zamieszczenia: 10.07.2013
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobra , Rynek 1, 72-210 Dobra, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 3914528, faks 91 5790541.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.dobragmina.pl, www.bip.dobragmina.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wymiana pokrycia dachowego zawieraj±cego azbest na budynku Szko³y Podstawowej w Dobrej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Wymiana istniej±cego pokrycia dachowego zawieraj±cego azbest na nowe pokrycie z blachy dachówkopodobnej na budynku Szko³y Podstawowej w Dobrej, przy ul. Mieszczañskiej 2, 72-210 Dobra. Szacunkowa ilo¶æ wyrobów zawieraj±cych azbest przeznaczonych do demonta¿u wynosi ok. 7,68 Mg. Zakres robót obejmuje: 1.Roboty rozbiórkowe pokrycia dachowego, w tym demonta¿ pokrycia z p³yt azbestowo-cementowych wraz z za³adunkiem, transportem i utylizacj± eternitu. 2.Wymiana elementów wiê¼by dachowej - ³at. 3.Roboty pokrywcze z obróbkami blacharskimi. 4.Remont kominów (przemurowanie z ceg³y klinkierowej ponad dachem). 5.Wymiana instalacji odgromowej. Szczegó³owe dane dotycz±ce zakresu zamówienia zawarte s± przedmiarze robót oraz kosztorysie, stanowi±cym za³±cznik nr 6 do niniejszej SIWZ..
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 90.65.00.00 - Us³ugi usuwania azbestu 90.51.20.00 - Us³ugi transportu odpadów 45.26.26.60 - Usuwanie azbestu .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie przewiduje wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spe³niony je¿eli wykonawca przed³o¿y o¶wiadczenie stanowi±ce - za³±cznik nr 2 do SIWZ oraz wyka¿e: - posiadanie zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) dotycz±cego odpadów materia³ów budowlanych zawieraj±cych azbest okre¶lonych w rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 27.09.2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001 r. Nr 112 poz. 1206), jako 17 06 05 - Materia³y konstrukcyjne zawieraj±ce azbest. Zgodnie z art. 233 ust. 1 wymienionej ustawy - Zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowuj± wa¿no¶æ na czas na jaki zosta³y wydane, nie d³u¿ej jednak, ni¿ do czasu up³ywu terminu do z³o¿enia wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy, lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku, gdy wpis nast±pi³ w terminie wcze¶niejszym. Utworzenie rejestru ma nast±piæ do trzech lat od dnia wej¶cia w ¿ycie nowej ustawy o odpadach. Do wydawania zezwoleñ na transport odpadów do czasu utworzenia rejestru, stosuje siê przepisy dotychczasowej ustawy o odpadach, lub: - posiadanie wpisu do rejestru prowadzonego przez marsza³ka województwa w³a¶ciwego ze wzglêdu na miejsce zamieszkania lub siedzibê prowadz±cego dzia³alno¶æ w zakresie transportu odpadów o kodzie 17 06 05, na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., Poz. 21).
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy wymaga op³aconej polisy na kwotê co najmniej 100.000,00 z³ lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- potwierdzenie posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania, w szczególno¶ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.2)
- za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Inne dokumenty wymagane przez Zamawiaj±cego: a)Pe³nomocnictwo - w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio ze z³o¿onego w ofercie odpisu z w³a¶ciwego rejestru albo za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. Pe³nomocnictwo musi byæ przed³o¿one w formie orygina³u lub kopii potwierdzonej notarialnie b)W przypadku sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie (art. 23 ustawy Prawo zamówieñ publicznych) nale¿y za³±czyæ dokument o warunkach wspólnego zamiaru wykonania zamówienia, w szczególno¶ci zawieraj±cy informacjê o Pe³nomocniku wykonawców do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo o reprezentowaniu ich w postêpowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. c)Kosztorys ofertowy wraz z zestawieniem materia³ów, sprzêtu i roboczogodzin sporz±dzony przez Wykonawcê w wersji papierowej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
I.Zmiana okresu przewidzianego na ukoñczenie robót: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególno¶ci: klêski ¿ywio³owe; warunki atmosferyczne odbiegaj±ce od typowych, uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów; 2)zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami archeologicznymi lub terenowymi, w szczególno¶ci: niezinwentaryzowane lub b³êdnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; 3)zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a)wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego; b)nieterminowe przekazanie placu budowy przez Zamawiaj±cego, gdy opó¼nienie to ma wp³yw na terminowe wykonanie przedmiotu umowy; c)konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w przedmiarze robót lub kosztorysie; c)zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbli¿onych do organów administracji, w szczególno¶ci eksploatatorów infrastruktury oraz w³a¶cicieli gruntów pod inwestycjê, w tym: -przekroczenie zakre¶lonych przez prawo lub regulaminy, a je¶li takich regulacji nie ma - typowych w danych okoliczno¶ciach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.; -odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, w tym odmowa udostêpnienia przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci do celów realizacji inwestycji; 4)zmiany spowodowane konieczno¶ci± wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, którego realizacja bêdzie mia³a wp³yw na termin wykonania przedmiotu umowy. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych wy¿ej, termin okresu przewidzianego na ukoñczenie robót mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. II.Zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych, w szczególno¶ci nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami: 1)niedostêpno¶æ na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w kosztorysie, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ; 2)pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umo¿liwiaj±ce uzyskanie lepszej jako¶ci robót; 3)pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; 4)konieczno¶æ zrealizowania inwestycji przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w kosztorysie, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 5)odmienne od przyjêtych w SIWZ i kosztorysie warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 6)konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa; 8)konieczno¶æ usuniêcia sprzeczno¶ci w kosztorysie w przypadku niemo¿no¶ci usuniêcia sprzeczno¶ci przy pomocy wyk³adni, w szczególno¶ci, gdy sprzeczne zapisy maj± równy stopieñ pierwszeñstwa. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w pkt II mo¿liwa jest w szczególno¶ci zmiana sposobu wykonania, materia³ów i technologii robót, jak równie¿ zmiany lokalizacji budowanych urz±dzeñ. III.Pozosta³e rodzaje zmian spowodowane nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami: 1)zmiana osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu przedmiotu umowy na inne spe³niaj±ce warunki okre¶lone w SIWZ, wed³ug polityki kadrowej Wykonawcy; zmiana tych osób nie wymaga aneksu do umowy (dla skutecznej zmiany niezbêdne jest uzyskanie zgody Zamawiaj±cego na zaproponowan± osobê); 2)si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 3)zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotycz±cych realizacji projektu; 4)rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy; 5)kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; (W takim przypadku zmiany w umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych powoduj±cych unikniêcie lub usuniêcie kolizji); 6)zmiany uzasadnione okoliczno¶ciami, o których mowa w art. 357 par. 1 Kodeksu cywilnego. 7)gdy zaistnieje inna okoliczno¶æ prawna, ekonomiczna lub techniczna skutkuj±ca niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nale¿ytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci wymienionych wy¿ej, mo¿liwa jest w szczególno¶ci zmiana sposobu wykonania, materia³ów i technologii robót, jak równie¿ zmiana lokalizacji budowanych urz±dzeñ. W przypadku pkt 4, zmiany dostosuj± sposób rozliczeñ lub p³atno¶ci do wymogów zmienionej umowy o dofinansowanie projektu lub nowych wytycznych dotycz±cych realizacji projektu. W przypadku pkt 5, zmiany mog± dotyczyæ zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadaj±ce cenie robót, z których Zamawiaj±cy rezygnuje. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest mo¿liwa w przypadkach wskazanych wy¿ej, na zasadach okre¶lonych w warunkach umowy. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dobragmina.com.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w Dobrej, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra, pok. Nr 8 (sekretariat)..
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 25.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urz±d Miejski w Dobrej, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra, pok. Nr 8 (sekretariat)..
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI DOBRA
- Zakup stacji roboczych (komputerów) wraz z niezbêdnym oprogramowaniem tj. systemem operacyjnym i pakietem biurowym na potrzeby Urzêdu Gminy Dobra
- ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG W SEZONIE 2024/2025 NA TERENIE GMINY DOBRA - REJON SKRZYDLNA
- Zakup energii elektrycznej na potrzeby budynków i lokali biurowych oraz urz±dzeñ komunalnych Zak³adu Gospodarki Komunalnej Spó³ka z o.o. w Dobrej
- Zwiêkszenie cyberbezpieczeñstwa informacyjnego Urzêdu Gminy poprzez wzmacnianie odporno¶ci oraz zdolno¶ci do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemie informacyjnym Urzêdu
- Opracowanie projektu Planu Ogólnego dla Gminy Dobra
- "Remont drogi gminnej 340055K na odcinku I - w km od 0+525,00 do km 0+745,00 na odcinku II - w km od 0+770,00 do km 0+970,00 w miejscowo¶ci Jurków, Gmina Dobra"
wiêcej: przetargi DOBRA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszka³ych na terenie Gminy Tczów oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Kom (PSZOK) w Tczowie w roku 2025-postêp 2
- "Budowa kanalizacji ¶cieków bytowych w miejscowo¶ciach: Duñkowice i Piaski na terenie gminy Radymno"
- Opró¿nianie koszy ulicznych, kontenerów i pojemników na odpady w miejscach publicznych na terenie Gminy Czernichów
- Roboty budowlane realizowane w 2025 r. maj±ce na celu konserwacjê lub usuwanie awarii w budynkach, lokalach oraz terenach zewnêtrznych stanowi±cych zasób Gminy Opole
- "PRZEBUDOWA WEWNÊTRZNEJ DROGI LE¦NEJ - DOJAZD PO¯AROWY NR 1- odcinek o d³. 950,00m"
- BUDOWA ZBIORNIKA WODNEGO (RETENCYJNEGO) W ramach zadania pn.: "Zwiêkszenie retencji wód w kana³ach potorfowych w Dubecznie"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.