Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-12
Warszawa: Zamówienie dodatkowe do umowy 26/2013 na Kontynuację projektowania i budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmujące wykonanie wzmocnienia podłoża na odcinku S8/DK7 od km 2+150 do km 2+350 S8/DK7
Numer ogłoszenia: 268974 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2092500, 22 2092360, faks 22 6986045, 22 2092474 , strona internetowa www.gddkia.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe do umowy 26/2013 na Kontynuację projektowania i budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmujące wykonanie wzmocnienia podłoża na odcinku S8/DK7 od km 2+150 do km 2+350 S8/DK7.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie dodatkowe do umowy 26/2013 na Kontynuację projektowania i budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmujące wykonanie wzmocnienia podłoża na odcinku S8/DK7 od km 2+150 do km 2+350 S8/DK7.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.30 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zgodnie z zapisami PFU punkt 1.4.1 oraz 1.4.1.2. ust.. (a) Wykonawca opracował uzupełniającą dokumentację geotechniczną, wykonując dodatkowe odwierty w celu rozpoznania podłoża gruntowego i warunków wodnych. W trakcie opracowywania Projektu Wykonawczego w zakresie Projektu wzmocnień podłoża - stateczność nasypów i wykopów została stwierdzona rozbieżność pomiędzy wykonaną przez Instytut Techniki Budowlanej (w latach 2004-2006) na zlecenie GDDKiA Dokumentacją geologiczno - inżynierską, a uzupełniającym opracowaniem geotechnicznym wykonanym przez GT Projekt (w roku 2013) na zlecenie Wykonawcy. Rozbieżność polega na odmiennych warunkach gruntowych biorąc pod uwagę zarówno rodzaj i głębokość zalegania gruntów organicznych i ich długości. Zaistniała sytuacja ma wpływ na konieczność zastosowania wzmocnienia podłoża gruntowego pod projektowany nasyp. Należy podkreślić, że Zamawiający - pomimo dołożenia należytej staranności - na etapie przygotowania opisu przedmiotu zamówienia nie posiadał i nie mógł posiadać wiedzy o obecności tak niekorzystnych warunków gruntowych, nie mógł tym samym przewidzieć potrzeby wzmocnienia podłoża. Zamawiajacy opracowując opis przedmiotu zamówienia opierał się na wykonanej na potrzeby Projektu budowlanego Dokumentacji geologiczno -inżynierskiej i geotechnicznej w ramach studium projektu budowlanego budowy drogi ekspresowej na odcinku Salomea-Wolica z powiązaniem z droga krajową nr 7 opracowanej przez ITB przez zespół autorski, w skład wchodzili wykwalifikowani i doświadczeni geolodzy posiadający stosowne kwalifikacje (uprawnienia geologiczne), m.in.: - prof. dr hab. inż. L.Wysokiński (up. geol. 060151) - kierownik zespołu; - dr n.t. S. Łukasik (upr. geol. VII-1139); - mgr T. Godlewski (upr.geol. VI-0397); Zgodnie z tym opracowaniem w rejonie rzeki Raszynki, na odcinku od km 2+180 do km 2+320, stwierdzono zaleganie gruntów organicznych w postaci torfów i humusu z wkładkami torfów do głębokości 2,8m. Poniżej, do głębokości 20m, zalegały grunty mineralne - gliny pylaste, piaski pylaste, pyły, piaski drobne do 18m oraz gliny piaszczyste i gliny pylaste zwięzłe do 20m. Ww. Dokumentacja została przyjęta bez zastrzeżeń przez organ administracji geologicznej. Zgodnie z wynikami badań uzupełniających wykonanych przez firmę GT Projekt na odcinku od km 2+150 do km 2+350 stwierdzono obecność gruntów organicznych w postaci namułów i torfów przechodzących w gytie z lokalnymi przewarstwieniami i soczewkami piasków próchniczych o znacznie większej miąższości (sięgającej nawet 12,8m) niż określono to w dokumentacji geologiczno-inżynierskiej sporządzonej przez ITB. Tak znaczna - niemożliwa do przewidzenia przez Zamawiającego pomimo dołożenia wszelkich starań (powierzenie wykonania badań na etapie PB wykwalifikowanym, doświadczonym i uprawnionym geologom, weryfikacja dokumentacji projektowej) - różnica w budowie podłoża wynika z faktu błędnego określenia rodzaju i stanu gruntu zalegającego na przedmiotowym odcinku. W dokumentacji ITB błędnie zaklasyfikowano gytie - tj. grunty mineralno-organiczne, jako z jako grunty mineralne (gliny, pyły). Materiał udostępniony przez Zamawiającego (dokumentacja geologiczno-inżynierska opracowana przez ITB) stanowił podstawę do wyceny kosztów robót na etapie składania oferty przez Wykonawcę. Wykonawca musiał więc zakładać - bazując zarówno na doświadczeniu autorów, jak i na fakcie przyjęcia dokumentacji bez uwag przez organ administracji geologicznej - że opracowanie to nie zawiera błędów i nieścisłości mogących mieć wpływ na zakres robót (dodatkowe wzmocnienie podłoża gruntowego). Podsumowując należy stwierdzić, że napotkane warunki fizyczne nie były możliwe do przewidzenia (nieprzewidywalne) i zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca nie posiadali i nie mogli posiadać wiedzy na temat stwierdzonych później niekorzystnych warunków geologicznych. Zamówienie dodatkowe jest nierozerwalnie związane z zamówieniem podstawowym, albowiem bez ich wykonania niemożliwa jest prawidłowa zgodna z zasadami wiedzy technicznej realizacja zamówienia podstawowego tj. robót ziemnych, odwodnienia korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchni, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, urządzeń ochrony środowiska, elementów ulic na w/w odcinku. Zlecenie zamówienia dodatkowego Wykonawcy umowy podstawowej zabezpieczy Zamawiającego co do Gwarancji oraz ewentualnych dodatkowych roszczeń ze strony Wykonawcy zadania podstawowego. Konieczność wykonania robót związanych z wykonaniem wzmocnienia podłoża na odcinku S8/DK7 od km 2+150 do km 2+350 w pełni uzasadnia zastosowanie Art. 67 ust.1 pkt. 5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenia zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót. Przepis art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp zawiera jeszcze jedną przesłankę niezbędną do wykazania, a mianowicie, iż wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość obecnego zamówienia wynosi brutto 3 900 383,26 zł PLN, co stanowi 0,69% zamówienia podstawowego. Do tej pory zostało udzielone zamówienie dodatkowe dotyczące usunięcia nielegalnego składowiska odpadów na kwotę 5 003 480,10 zł PLN co łącznie wynosi 8 903 863,36 i stanowi 1,57% zamówienia podstawowego. Jak wynika z powyższych wyliczeń, wartość zamówienia dodatkowego nie przekroczyła limitu 50% wartości zamówienia podstawowego. Wymienione powyżej okoliczności faktyczne determinują i uzasadniają dokonany wybór wykonawcy zamówienia dodatkowego Kontraktu Wykonanie wzmocnienia podłoża na odcinku S8/DK7 od km 2+150 do km 2+350 S8/DK7 w ramach zadania: Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721. W opinii Zamawiającego, podane fakty wskazują na konieczność udzielenia zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy robót: Strabag Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Sukcesywne dostawy paliw w systemie bezgotówkowym - karta flotowa
- Usługa odbioru, wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych z obiektów KPRP położonych w Warszawie.
- Świadczenie usługi wsparcia technicznego dla dwóch urządzeń FortiGate 800D przez 24 miesiące
- Ochrona fizyczna pięciu obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga - Południe. m.st. Warszawy od 01.2025 r. do 02.2026 r.
- Zakup i dostawa środków do utrzymania czystości
- Zakup 150 szt. bronchoskopów jednopacjentowych wraz z 2 szt. kompatybilnych monitorów
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.