Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-10-16
Kielce: ochrona fizyczna obiektów sportowo - rekreacyjnych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kielcach.
Numer ogłoszenia: 269929 - 2008; data zamieszczenia: 16.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji , ul. Żytnia 1, 25-018 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3449239, fax. 041 3440375.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka organizacyjna jst zakład budżetowy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ochrona fizyczna obiektów sportowo - rekreacyjnych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kielcach..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego stałej usługi bezpośredniej ochrony fizycznej mienia należącego do Zamawiającego w obiektach sportowo-rekreacyjnych położonych na terenie miasta Kielce , tj: 1) Zespół Obiektów Sportowych przy ul. Ściegiennego 8 (hotel, hala sportowa, stadion piłkarski) we wszystkie dni tygodnia, przez dwóch pracowników ochrony jednocześnie w godzinach pomiędzy 7:00 a 7:00 dnia następnego. 2) Zespół Obiektów Sportowych przy ul. Bocznej 15 (wielofunkcyjna hala sportowa, hotel, stadion l.a.) a) hotel Maratoni stadion l.a.: - przez 5 dni w tygodniu: poniedziałek - piątek przez jednego pracownika ochrony w godzinach pomiędzy 19:00 a 7:00 dnia następnego - w soboty, niedziele, święta przez jednego pracownika ochrony w godzinach pomiędzy 7:00 a 7:00 dnia następnego. b) Wielofunkcyjna Hala Sportowa - we wszystkie dni tygodnia, przez jednego pracownika ochrony w godzinach pomiędzy 7:00 a 7:00 dnia następnego. 3) Zespół Obiektów Sportowych przy ul. Szczecińskiej 1; (basen letni lodowisko) a) we wszystkie dni tygodnia, przez jednego pracownika ochrony w godzinach pomiędzy 19:00 a 7:00 dnia następnego, b) w niedziele i święta przez jednego pracownika ochrony w okresie od 8 marca do 21 czerwca 2009 oraz od 6 września do 27 grudnia 2009 r - w godzinach pomiędzy 7:00 a 19:00( łącznie do 32 dni), c) przez jednego pracownika ochrony w okresie od 22 czerwca do 31 sierpnia 2009 r. w godzinach pomiędzy 10:00 a 19:00( łącznie do 60 dni). 4) Hala Sportowa przy ul. Krakowskiej 72( hala , hotel ) - we wszystkie dni tygodnia, przez jednego pracownika ochrony w godzinach pomiędzy 19:00 a 7:00 dnia następnego. Ochrona fizyczna będzie realizowana przez pracowników ochrony Wykonawcy świadczącego usługi w zakresie ochrony osób i mienia, spełniającego wymogi określone w ustawie z 22.058.1997r o ochronie osób i mienia ( Dz. U. z 2005r Nr 145, poz. 1221 ze zm.) i będzie polegać na zabezpieczeniu budynków i pomieszczeń przed włamaniem, kradzieżą, zniszczeniem mienia oraz działaniem osób trzecich, jak również w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia, w tym pożaru, zalania wodą. Do podstawowych obowiązków pracowników ochrony Wykonawcy należy dokonywanie okresowych obchodów obiektów z zaznaczeniem czynności trasy obchodu na czytnikach zainstalowanych przez Wykonawcę na terenie obiektu ,obserwacje monitorów wizyjnych przesyłających obraz z kamer rozmieszczonych na terenie obiektów i w ich otoczeniu zewnętrznym, a także reagowanie na sygnał alarmu antywłamaniowego, a w szczególności: a) kontrolowania zamknięcia wszystkich drzwi ewakuacyjnych, b) zwracania uwagi na osoby palące w miejscach niedozwolonych, c) zwracania uwagi na wnoszone lub pozostawione bez opieki podejrzanie wyglądające bagaże lub pakunki, d) ujawnianie awarii i zdarzeń mających wpływ na funkcjonowanie obiektów, informowania o nich wyznaczonych pracowników zamawiającego lub odpowiednich służb oraz swoich przełożonych, a także wpisywanie tych zdarzeń i podjętych działań książce raportów, e) podejmowanie natychmiastowych działań interwencyjnych w przypadku zadziałania sygnalizacji alarmu przeciwpożarowego, zgodnie z obowiązująca instrukcja przeciwpożarową, f) interweniowanie w przypadku zakłócania przez osoby porządku wewnątrz i na zewnątrz budynków( w obrębie chronionego obszaru), g) nie wpuszczanie na teren obiektów osób będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, h) sprawdzanie zabezpieczenia pomieszczeń w których zakończono pracę, i) stałe patrolowanie budynków wewnątrz jak na zewnątrz oraz okolice parkingów, j) ochrona przed włamaniami do budynków , k) ochrona przed uszkodzeniem wyposażenia znajdującego się w pomieszczeniach budynków lub przed zaborem dokumentów będących własnością Zamawiającego. Szczegółowy opis tras obchodu pracowników ochrony: 1. Wielofunkcyjna Hala Sportowa przy Zespole Obiektów Sportowych na ulicy Bocznej 15 . Punkt kontroli pracowników ochrony należy zamontować w pomieszczeniu kotłowni. Trasa obchodu wewnątrz budynku przebiegać będzie: ciągami komunikacyjnymi hali od strony południowej do modułu lekkoatletycznego, następnie przejście przez klatkę schodowa do pomieszczenia kotłowni, odbicie karty kontroli pracy i powrót przez druga klatkę schodową i ciągi komunikacyjne od strony północnej. Obchody w godzinach 2200-700 wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 60 minut. Kontrolę terenu zewnętrznego należy prowadzić poprzez monitoring wizyjny zainstalowany na obiekcie oraz obchody sprawdzające. 2. Stadion lekkoatletyczny i hotel przy Zespole Obiektów Sportowych na ulicy Bocznej 15 . Punkt kontroli pracowników ochrony należy zamontować przy toaletach na stadionie lekkoatletycznym. Trasa obchodu przebiegać będzie: wyjście na obchód przez drzwi na parterze obok siłowni, następnie przejście koroną stadionu od strony lasu do punktu kontroli z odbiciem karty przy toaletach i powrót koroną stadionu od strony parku z wyjściem przed hotel, obchód stacji transformatorowej i agregatu prądotwórczego, powrót przez wejście główne. Obchody wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 60 minut. 3. Hala Sportowa przy ulicy Krakowskiej 72 . Punkt kontroli pracowników ochrony należy zamontować na klatce schodowej obok sali telewizyjnej oraz przy wejściu głównym. Trasa obchodu wewnątrz budynku przebiegać będzie: ciągami komunikacyjnymi hali, korytarzem hotelu do punktu kontroli przy sali telewizyjnej z odbiciem karty, zejście do pomieszczenia recepcji i powrót do wyjścia głównego z odbiciem karty. Obchody wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 60 minut. Kontrolę terenu zewnętrznego prowadzić poprzez obserwację terenu z pomieszczeń hali oraz obchody sprawdzające. 4. Basen letni i lodowisko przy ulicy Szczecińskiej 1. Punkt kontroli pracowników ochrony należy zamontować przy pomieszczeniu lodowiska. Trasa obchodu przebiegać będzie: ciągami komunikacyjnymi obok dużego basenu do punktu kontroli przy lodowisku z odbiciem karty, następnie powrót obok małego basenu i budynku administracji , do parkingu. Obchody wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 60 minut. 5. Stadion piłkarski, hotel i hala przy ul. Ściegiennego 8 w Kielcach. Biorąc pod uwagę szereg uwarunkowań mających wpływ na konieczność ciągłej ochrony obiektu, następuje rozróżnienie tras obchodu i ochrony obiektu na ochrona dzienna i ochrona nocną. Obchody należy wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na godzinę. Ochrona dzienna Podczas ochrony dziennej (w godzinach 7:00-19:00) stanowiskiem agentów ochrony jest budka wartownicza usytuowana przy głównej bramie wjazdowej na teren obiektu. Zadaniem jednego z agentów jest ciągłe monitorowanie pojazdów i osób wchodzących na teren obiektu oraz obsługa szlabanu, a także komunikowanie się z administracją stadionu poprzez telefoniczną linię wewnętrzną przy każdym przypadku wejścia osób postronnych na teren obiektu. Brama główna zostaje zamknięta o godzinie 22:00. Zadaniem drugiego agenta jest wykonywanie obchodów monitorujących dookoła obiektu z częstotliwością raz na godzinę. Punkt kontrolny agenta należy zamontować w narożniku stadionu (róg ulic Alei Legionów i ul. Gagarina). Punkty odbijań zostaną ustalone z kierownictwem obiektu. Zadaniem Agenta wykonującego obchód jest ponadto, w czasie pomiędzy obchodami -monitorowanie obiektu za pomocą stacji monitorującej znajdującej się w recepcji stadionu (punkt ochrony). Ochrona nocna Podczas ochrony nocnej stanowiskiem agentów ochrony jest recepcja stadionu. Obchody odbywają się dwoma trasami przedstawionymi na mapie sytuacyjnej, a punkty kontroli agentów zostają usytuowane w punktach ustalonych z kierownictwem (jeden na terenie stadionu, drugi przy recepcji hotelu). Podczas obchodów nocnych do obowiązków agentów ochrony należy monitorowanie bezpieczeństwa również w Hotelu i okolicach Hali Sportowej. Agent wykonujący obchód ma obowiązek 1 raz na 2 godziny sprawdzenie aktualnej sytuacji porządkowej w Hotelu poprzez kontakt bezpośredni z recepcjonistą Hotelu. W godzinach nocnych agenci mają obowiązek monitorowania obiektu za pomocą stacji monitorującej. Istnieje konieczność posiadania przez Agentów telefonu komórkowego celem natychmiastowego kontaktu (w razie potrzeby) z odpowiednimi służbami i kierownictwem obiektu Zamawiającego. Telefony kierowników i osób zarządzających zostaną podane do wiadomości agentów W ciągu całej doby ochrony należy sprawdzać stan boiska piłkarskich (wypraszanie grup niezorganizowanych i nie upoważnionych do przebywania na boiskach) - szczegółowy harmonogram zajęć na boiskach do wglądu u kierownictwa obiektu. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel wykonawcy oraz osoby trzecie , w przypadku niedołożenia przez personel należytej staranności przy wykonywaniu usługi. Wykonawca obowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów , do której będą wpisywane wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony mienia Zamawiającego. Zamawiający zapewni pracownikom Wykonawcy dostęp do pomieszczenia socjalnego w miejscu wykonywania zamówienia oraz możliwość korzystania z telefonu w celach związanych z wykonywaniem zamówienia..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 79.71.50.00 - Usługi patrolowe 79.71.10.00 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu 79.71.40.00 - Usługi w zakresie nadzoru .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Nie wymaganeIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy: 1/ spełniają warunki określone w art.22 ust. 1 ustawy pzp; 2/ posiadają koncesję na prowadzenie działalności wydaną na podstawie ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia / Dz. U. z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 /; 3/ wykonali w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej dwie usługi ochrony osób i mienia, z których każda polega na bezpośredniej ochronie fizycznej oraz monitoringu elektronicznym osób i mienia w budynkach / obiektach- o wartości usługi nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda; 4/dysponują co najmniej 12 osobami z co najmniej 6 -miesięcznym stażem pracy na stanowisku pracownika ochrony , oraz 12 osobami posiadającymi licencję pracownika ochrony fizycznej pierwszego stopnia; 5/dysponują grupami interwencyjnymi na terenie miasta Kielc z wykorzystaniem firmowo oznakowanych samochodów; 6/Posiadają ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, to Zamawiający zaprosi do składania ofert tylko tych 5 Wykonawców, którzy spełnili warunki określone w punkcie III.2).Wykonawcę nie zaproszonego do składania ofert traktuje się jak wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia. Jeśli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunku udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, to Zamawiający oceni Wykonawców na podstawie dostarczonych przez nich dokumentów w następujący sposób: Kryterium 1. Wykazanie 2-ch zamówień usługi ochrony mienia o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda = 10 pkt. Za każde dodatkowe odpowiadające warunkowi zamówienie - przyznane zostanie 10 pkt maksymalnie 50 pkt. Kryterium 2. Oświadczenie, o zatrudnieniu 12 pracowników ochrony z co najmniej 6 -miesięcznym stażem pracy = 10 pkt. Za każdego 1 pracownika więcej ponad 12-tu z co najmniej 6 - miesięcznym stażem pracy Wykonawca otrzyma 10 pkt maksymalnie 50 pkt. Kryterium 3. Wykaz - iż Wykonawca zatrudnia co najmniej 12 osób posiadających licencję pracownika ochrony fizycznej pierwszego stopnia = 10 pkt. Za każda osobę więcej - Wykonawca otrzyma 10 pkt maksymalnie 50 pkt. Kryterium 4. Oświadczenie o dysponowaniu 1 grupą interwencyjną na terenie miasta Kielc z oznakowanym firmowo samochodem = 10 pkt. Za każdą grupę więcej - Wykonawca otrzyma 10 pkt maksymalnie 50 pkt. Punkty za warunki pośrednie nie będą przyznawane. Wynik stanowi suma punktów, jakie otrzyma każdy wniosek. Punkty przyzna komisja przetargowa w toku badania wniosków. Wnioski, które przedstawią najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostaną uznane za najkorzystniejsze i Wykonawcy którzy je złożyli, w liczbie maksymalnej 5 zostaną zaproszeni do składania ofert. W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o ocenie ostatecznej będzie decydować : liczba grup interwencyjnych na terenie miasta Kielc. Jeżeli liczba Wykonawców spełniających warunki określone w punkcie III.2). będzie mniejsza niż 5, to Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania powyższych warunków, Wykonawca winien dostarczyć: 1/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia / w oryginale lub kopii potwierdzonej przez Wykonawcę/ 2/ oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wg zał. nr 1 / w oryginale/ 3/ dokument potwierdzający prowadzenie działalności zgodnej z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia / Dz. U. z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 / w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem - przez Wykonawcę/ 4/ wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi ochrony mienia, z których każda polega na bezpośredniej ochronie fizycznej oraz monitoringu elektronicznym osób i mienia w budynkach / obiektach - o wartości usługi nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda, z podaniem ich wartości , przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, potwierdzone załączonymi do wykazu dokumentami o należytym wykonaniu zamówienia / w oryginale lub kopii potwierdzonej przez Wykonawcę / 5/ oświadczenie o ilości zatrudnionych pracowników ochrony z 6-miesięcznym stażem pracy / w oryginale / 6/ oświadczenie o ilości pracowników posiadających licencję I stopnia / w oryginale / 7/ oświadczenie o ilości grup interwencyjnych na terenie Kielc z wykorzystaniem oznakowanych firmowo samochodów /w oryginale / 8/ dokumenty potwierdzające uprawnienie osób ( pełnomocnictwo) podpisujących wniosek, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, / w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza / 9/ dokument potwierdzający ważne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej / w kserokopii potwierdzonej przez Wykonawcę / Udział w postępowaniu podmiotów występujących wspólnie. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku składania Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez podmioty występujące wspólnie: Wykonawcy ustanowią Lidera oraz pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 141 PZP wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczania należytego wykonania umowy. Zasady odpowiedzialności solidarnej dłużników określa art. 366 Kodeksu Cywilnego. Uwaga: Żaden z Wykonawców występujący wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 pzp, a także osobno muszą spełniać wymogi, o których mowa w art. 22 ust.1 pzp. Dla potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w sekcji III.2), Wykonawcy winni złożyć: - oddzielnie oświadczenia i dokumenty wskazane w sekcji III.2) Informacji o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, ppkt :1,2,3,9, - łącznie oświadczenia dokumenty wskazane w sekcji III.2) Informacji o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, ppkt: 4,5,6,7,8..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zamawiający przekaże specyfikację istotnych warunków zamówienia wraz z zaproszeniem do składania ofert..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.10.2008 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji 25-018 Kielce ul. Żytnia 1 Ip. seretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Dostawa 2 sztuk samochodów typu furgon do przewozu towarów
- Dostawy opon samochodowych w okresie 2 lat
- Dostawa prasy do UJK
- Dostawa materiałów pielęgnacyjnych i pomocniczych na potrzeby Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Kielcach
- Dostawa doposażenia strzelnicy multimedialnej dla Wydziału Prawa i Nauk Społecznych UJK ADP.2301.86.2024
- Utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków w Kielcach oraz w budynku biurowym Miejskiego Zarządu Budynków w okresie od 01.01.2025r. do 30.06.2025r.
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi ochrony osób, budynku i mienia oraz przewozu akt dla Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu na 2025r.
- Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku Urzędu Miasta Oleśnicy
- Usługa ochrony i dozorowania budynku oraz terenu Domu Pomocy Społecznej "Syrena" polegającej na ochronie osób i mienia.
- Zapewnienie usług ochrony obiektu Pawilon Wyspiańskiego przy pl. Wszystkich Świętych 2 w Krakowie w terminie od 3 stycznia 2025 roku do 31 marca 2025 roku
- Świadczenie usługi ochrony fizycznej osób i mienia na terenie MOSiR w Radzionkowie
- Usługa fizycznej ochrony osób i mienia w Warszawskim Ośrodku Interwencji Kryzysowej realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.