eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrudziądzDOSTAWA TECHNICZNYCH ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH DO SPRZĘTU SŁUŻBY CZOŁGOWO - SAMOCHODOWEJ - sprawa nr 66/2012

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-07-25

Grudziądz: DOSTAWA TECHNICZNYCH ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH DO SPRZĘTU SŁUŻBY CZOŁGOWO - SAMOCHODOWEJ - sprawa nr 66/2012
Numer ogłoszenia: 270078 - 2012; data zamieszczenia: 25.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: 13 Wojskowy Oddział Gospodarczy (Jednostka Wojskowa 4503 ) , ul. Czwartaków 1, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 458 32 90, 458 32 00, faks 56 458 32 22.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.13wog.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Budżetowa Sektora Finansów Publicznych - wojsko.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA TECHNICZNYCH ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH DO SPRZĘTU SŁUŻBY CZOŁGOWO - SAMOCHODOWEJ - sprawa nr 66/2012.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa technicznych środków materiałowych do sprzętu służby czołgowo - samochodowej w tym m.in. akcesoriów i części zamiennych do pojazdów osobowych, osobowo - terenowych, dostawczych i ciężarowych do Jednostki Wojskowej 4503 - magazyn przy ulicy Bema 2, 86-300 Grudziądzu, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ oraz warunkami wyszczególnionymi w Załączniku Nr 2 do SIWZ i ilościach określonych w Załączniku nr 1 do SIWZ, według zadań następująco: 1) ZADANIE NR 1: Dostawa zamka z siłownikiem do pojazdu marki AUTOSAN H10; 2) ZADANIE NR 2: Dostawa części zamiennych do pojazdów marki TARPAN - HONKER; 3) ZADANIE NR 3: Dostawa części zamiennych i akcesoriów do pojazdów osobowych, dostawczych; 4) ZADANIE NR 4: Dostawa części zamiennych do pojazdów marki STAR, JELCZ, AUTOSAN; 5) ZADANIE NR 5: Dostawa części zamiennych do pojazdów marki IVECO, EUROCARGO. Dostarczone części zamienne powinny być zgodne z oznaczeniem katalogowym wyszczególnionym w specyfikacji przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się stosowanie innych oznaczeń katalogowych pod warunkiem zamienności zespołów i części, których zmiany dotyczą. W celu ułatwienia Wykonawcy przygotowania oferty spełniającej wymagania określone w SIWZ Zamawiający udostępnia przedmiot zamówienia w formie graficznej - dotyczy zadania nr 1 i 2 - załącznik nr 7 do SIWZ. Załączone materiały mają charakter jedynie pomocniczy - poglądowy. Dostarczany przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymogom określonym w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodności (D.U. z 2004 r. nr 204, poz. 2087 ze zm.). Dostarczane wyroby muszą być opakowane w sposób zapewniający zachowanie ich właściwości oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych podczas transportu i przechowywania w warunkach magazynowych w okresie minimum 6 miesięcy. Gwarantowany okres pracy dostarczonych wyrobów po zamontowaniu do pojazdów/ maszyny/ urządzenia po upływie gwarantowanego okresu przechowywania w warunkach magazynowych (minimum 6 m-cy) wynosi: a) Dla zespołów napędowych na okres 12 miesięcy lub przebieg 50 tys. km w zależności od tego, który z tych warunków zostanie spełniony wcześniej; b) Dla części zamiennych metalowych, wykonanych z gumy lub tworzyw sztucznych na okres 12 miesięcy; Okresy gwarancyjne rozpoczynają bieg z chwilą zamontowania zespołów i części w pojazdów/ maszyny/ urządzenia po ewentualnym okresie ich przechowywania. Wraz z dostawą części zamiennych Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć karty gwarancyjne lub inny dokument, stanowiący dowód udzielenia gwarancji, będący podstawą do dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji. Dostarczane części zamienne muszą być wykonane zgodnie z dokumentacją techniczną i wymaganiami technicznymi opracowanymi przez producenta. Powinny być nowe, nieużywane, nieregenerowane i w kategorii pierwszej, spełniające wymagania jakościowe określone w dokumentacji technicznej producenta danego wyrobu. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w Załączniku Nr 1 SIWZ (podstawa prawna art. 30 ust 4 ustawy). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w ust. 1 Rozdziału III treści SIWZ (podstawa prawna art. 30 ust. 5 ustawy)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.30.00.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 PZP

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 PZP

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 PZP

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 PZP

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 PZP

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca przedłoży dokumenty: Nr 1 - Formularz ofertowy, Nr 3 - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału; Nr 4 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania; Nr 5 - Wykaz części zamówienia, które Wykonawca powierza do realizacji podwykonawcy; Nr 6 - Informacja o Wykonawcy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego w zakresie następującym: 1) podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy w wypadku kiedy Wykonawca określi go co do tożsamości w ofercie; 2) miejsca dostawy i Odbiorcy (na terytorium RP) o ile wystąpią uzasadnione okoliczności po stronie Zamawiającego, których nie można było przewidzieć przed podpisaniem umowy; 3) zmiany przedmiotu zamówienia na przedmiot zamówienia innego producenta niż wskazany w ofercie przez Wykonawcę przy zachowaniu cen i wymagań wskazanych w umowie; 4) terminu realizacji, w przypadku zaistnienia po stronie Wykonawcy udowodnionych okoliczności nie powstałych z winy Wykonawcy lub w przypadku zaistnienia po stronie Zamawiającego okoliczności uniemożliwiających przyjęcie dostawy w terminie określonym w Rozdziale V SIWZ nie powstałych z winy Zamawiającego. 5) dopuszcza się możliwość zmiany formy dostawy z jednorazowej na kilkukrotną o ile to będzie organizacyjnie możliwe ze strony Zamawiającego a taka forma dostawy nie spowoduje żadnych negatywnych skutków w zakresie realizacji umowy i jej terminu zakończenia. O zmianach, o których mowa w pkt 2) i 4), ze wskazaniem ich przyczyny, określeniem wymaganych ilości towaru dla poszczególnych Odbiorców, oraz wskazaniem ewentualnie nowych Odbiorców, Zamawiający powiadomi Wykonawcę na piśmie z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem, z konkretnym wskazaniem dnia od którego będą obowiązywały zmiany; Zmiany jak powyżej pkt 1 - 4 (z wyjątkiem pkt. 5) wymagają zachowania formy pisemnej (aneks) oraz pisemnego wniosku jednej ze Stron o zmianę wraz z uzasadnieniem

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.13wog.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: z kasy JW 4503 ul. Czwartaków 1, 86-300 Grudziądz: 7zł, na wniosek Wykonawcy - wysyłka: 14,15 zł lub bezpłatnie z www.13wog.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2012 godzina 09:30, miejsce: kancelaria JW 4503 ul.Czwartaków 1 86-300 Grudziądz(pom.7 bud. 1)-osobiście lub przesyłka, wykonawca uwzględnia czas niezbędny na dostarczenie oferty bezpośrednio do kancelarii.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Kopertę należy opisać hasłem: DOSTAWA TECHNICZNYCH ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH DO SPRZĘTU SŁUŻBY CZOŁGOWO - SAMOCHODOWEJ - sprawa nr 66/2012 - nie otwierać do dnia 06.08.2012 r. do godziny 10.00. Na kopercie umieścić należy w postaci pieczęci firmowej lub odręcznego napisu nazwę Wykonawcy i jego adres zgodnie z danymi rejestrowymi (ewidencyjnymi). Wykonawca dla zachowania terminu składania ofert winien uwzględnić czas niezbędny na wystawienie przez osobę pełniącą służbę w biurze przepustek, przepustki upoważniającej do wejścia do kancelarii zamawiającego oraz czas niezbędny na przejście do kancelarii i złożenie ofert.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa zamka z siłownikiem do pojazdu marki AUTOSAN H10.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZAMEK DRZWI TYLNYCH Z SIŁOWNIKIEM - poglądowo przedstawiony w formie obrazowej - ZAŁĄCZNIK NR 7 DO SIWZ; 1 kpl.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.30.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa części zamiennych do pojazdów marki TARPAN - HONKER.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: KLOSZ LAMPY BŁYSKOWEJ - SZT. 2; PÓŁOŚ NAPĘDOWA KPL Z ŁOŻYSKAMI - SZT. 1; WYBIERAK NAPĘDU SKRZYNI ROZDZIELCZEJ DO ZAŁĄCZENIA NAPĘDU PRZEDNIEGO I TYLNEGO MOSTU - SZT. 1; WYBIERAK NAPĘDU SKRZYNI ROZDZIELCZEJ DO ZAŁĄCZENIA BIEGÓW SZOSOWYCH I TERENOWYCH - SZT. 1; WAŁ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW -SKRZYNIA ROZDZIELCZA - SZT. 1; ZAMEK DRZWI LEWY - SZT. 1; ZAMEK DRZWI PRAWY - SZT. 1; LINKA SPRZĘGŁA - SZT. 1; PAS KLINOWY 4PK1075 (75kW) - SZT. 1; ROLKA - SZT. 1; WYŁĄCZNIK ZAPŁONU 511-11-00 - SZT. 1; ŁOŻYSKO STOŻKOWE 055043157 - SZT. 2; ŁOŻYSKO STOŻKOWE 055043158 - SZT. 1; ŁOŻYSKO STOŻKOWE 055043159 - SZT. 1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z NUMERAMI KATALOGOWYMI CZĘŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.30.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa części zamiennych i akcesoriów do pojazdów osobowych, dostawczych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ROZRZĄD KOMPLETNY (PASEK ROZRZĄDU, POMPA WODY, NAPINACZ) - SZT. 1; CIĘGNO ZMIANY BIEGÓW PRZÓD - SZT. 1; CIĘGNO ZMIANY BIEGÓW TYŁ - SZT. 1; WAHACZ PRZEDNI PRAWY - SZT. 1; ŻARÓWKA 12V 21W - SZT. 100; ŻARÓWKA 12V 5W BEZCOKOŁOWA - SZT. 100; BEZPIECZNIK TOPIKOWY 8A - SZT. 100; SPRZĘGŁO KOMPLETNE (TARCZA, DOCISK, ŁOŻYSKO) - KPL 1; ZESTAW NAPRAWCZY ZACISKÓW HAMULCA PRZEDNIEGO TŁOCZEK FI 41 - SZT. 1; ŁOŻYSKO WENTYLATORA CHŁODNICY - SZT. 1; SPRZĘGŁO KOMPLETNE (TARCZA, DOCISK, ŁOŻYSKO) - KPL 1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z NUMERAMI KATALOGOWYMI CZĘŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.30.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa części zamiennych do pojazdów marki STAR, JELCZ, AUTOSAN.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PIERŚCIEŃ SIMMERA A-55X80X8 - SZT. 10; WKŁAD FILTRA POWIETRZA - SZT. 1; FILTR OLEJU - SZT. 1; TULEJA SZCZELINOWA 81.96210-0450, TULEJA SZCZELINOWA ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA 47MM - SZT. 2; TULEJA 81.43722-0052, TULEJA METALOWO-GUMOWA STABILIZATOR 36 MM - SZT. 2; ŁOŻYSKO GUMOWE 81.96020-0286 - SZT. 2; LAMPA BŁYSKOWA NIEBIESKA PRZEDNIEJ ATRAPY PROSTOKĄTNA 13,5CMX7,5 XM HSJ 42 WESEM - SZT. 2; ZAWÓR PNEUMATYCZNY HAMULCA RĘCZNEGO Z DŹWIGNIĄ NR 42300420 (POLMOT PRASZKA) - SZT. 1; ROZRUSZNIK - SZT. 1; POMPA SPRZĘGŁA - SZT. 1; FILTR POWIETRZA AR 288 - SZT. 1; MISKA OLEJOWA - SZT. 1; USZCZELKA MISKI OLEJOWEJ - SZT. 1; PASEK KLINOWY 10X1375 - SZT. 1; AMORTYZATORY PRZEDNIE SZT. 2; GUMY STOŻKOWE DO AMORTYZATORÓW - SZT. 8. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z NUMERAMI KATALOGOWYMI CZĘŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.30.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dostawa części zamiennych do pojazdów marki IVECO, EUROCARGO.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: TYLNA LAMPA ZESPOLONA LEWA - SZT. 4; TYLNA LAMPA ZESPOLONA PRAWA - SZT. 4; ŁOŻYSKO TYLNEGO LEWEGO KOŁA Z USZCZELNIENIEM - KPL 1; KLOCKI HAMULCOWE Z CZUJNIKIEM ZUŻYCIA - KPL 2; FILTR PALIWA WSTĘPNY - SZT. 1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z NUMERAMI KATALOGOWYMI CZĘŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.30.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.